Spring naar bijdragen

Zondag, 25 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Op een dag als vandaag realiseer ik me de overeenkomst tussen de vrijheid die je voelt als je net de alcohol de baas bent en de vrijheid die de opkomende lente geeft. 

Om euforisch van te worden. En als het straks hartje zomer is, en het een keer wat koel is met 18C, bestaat het gevaar dat we het "rotweer" noemen. Terwijl het dan 8 graden warmer is dan vandaag en we er vandaag euforisch van worden! Kortom, onzin en waan van de dag.

En zo is het ook als je wat langer de alcohol de baas bent: het nieuwe is eraf en de euforie ebt weg. Maar vergeet dan niet dat het hartje zomer is en het niet beter wordt dan dat. Blijf ook dan genieten alsof het net lente is :heart:

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, de euforie is weg, de dankbaarheid is er nog dagelijks. En alleen dáárom is het belangrijk voor me dat ik me als alcoholist blijf zien.
Om me te blijven realiseren dat een alcoholist ook zonder alcohol kan zonder daar ongelukkig of ontevreden over te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

:blush:Hé????????? Moet jij vandaag werken dan Fleurie? En als meneer Schildpad wakker wordt dan? Is ie helemaal alleen.:wacko:

Hé Liefie welkom terug.:rose:

Waar is trouwens Suikertje? Die heb ik al een tijd niet meer gezien.

Hij is toch al wakker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei spirit:

 

Raar dagje zo met dat uur minder. Altijd even een dagje van slag erdoor. Het is heerlijk weer. Deur hier open. Hond is al uit geweest.

Laat ik maar eens blij zijn :face-icon-small-shocked:

De hond is AL uitgeweest? Voor de eerste keer vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sandro:

Op een dag als vandaag realiseer ik me de overeenkomst tussen de vrijheid die je voelt als je net de alcohol de baas bent en de vrijheid die de opkomende lente geeft. 

Om euforisch van te worden. En als het straks hartje zomer is, en het een keer wat koel is met 18C, bestaat het gevaar dat we het "rotweer" noemen. Terwijl het dan 8 graden warmer is dan vandaag en we er vandaag euforisch van worden! Kortom, onzin en waan van de dag.

En zo is het ook als je wat langer de alcohol de baas bent: het nieuwe is eraf en de euforie ebt weg. Maar vergeet dan niet dat het hartje zomer is en het niet beter wordt dan dat. Blijf ook dan genieten alsof het net lente is :heart:

Wat een mooi inzicht @Sandro. Zo is het inderdaad precies.  

Dankbaar voor deze bijdrage . Komt in mijn "dagboek"  met uitspraken die me van de drank af moeten gaan houden op zwakke momenten  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Bolletje ;-) 

Mooi Françoise om een dagboek bij de houden met uitspraken die je helpen en die je kunt teruglezen op momenten dat je het moeilijk hebt. Ik heb (nog altijd) een nuchterheidsdoos waar oa mijn kookwekker in heb maar ook foto's van mezelf in nuchtere toestand (fris, verzorgd..etc) en foto's van toen ik gedronken had en ook mooie spreuken. Komt misschien wat wollig over maar heb er altijd veel aan gehad. Zoiets kun je natuurlijk doen als je thuis bent of thuis werkt. Maar je kunt moeilijk als je na een gegeven training waar je het even moeilijk hebt even je nuchterheidsdoos bovenhalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh werk.. geef oa trainingen voor mijn werk, ja sorry was niet zo duidelijk. Ik heb altijd een onderscheid gemaakt in het me wapenen tegen dat drank monster als ik buitenhuis aan het werk ben of thuis aan het werk of niet aan het werk ben. Hoe moeilijk is het na een hele dag stress buitenhuis om niet te stoppen bij de AH voor een fles. Of hoe moeilijk is het thuis werken en denken maar oh ik ben veel creatiever als ik nu even een glas (lees fles) drink, of natuurlijk niet aan het werk zijn en je bezigheden moeten zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat klopt eigenlijk wel.. vond het altijd gemakkelijk om de dingen die erin zitten ook echt te kunnen aanraken, maar eigenlijk kun je dat net zo goed in je telefoon steken. Vooral commerciële trainingen, niets met sport gerelateerd hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...