Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 19-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Zooo twee kids naar de opvang (waarvan de baby krijsend) ik ga 4 uurtjes werken. Niet lekker geslapen, maar heb zin in mijn werk. I love my job! 

Veel sterkte strijders! Het komt goed met ons allemaal! We worden weer rustig en gaan weer goed slapen. Houd dat in gedachte. Dan probeer ik ook te doen. 

Kleine tip. Ik heb tegenwoordig een elastiekje om mijn pols. Als je gaat doemdenken, trek eraan en pats weg gedachte....hopelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Zooo twee kids naar de opvang (waarvan de baby krijsend) ik ga 4 uurtjes werken. Niet lekker geslapen, maar heb zin in mijn werk. I love my job! 

Veel sterkte strijders! Het komt goed met ons allemaal! We worden weer rustig en gaan weer goed slapen. Houd dat in gedachte. Dan probeer ik ook te doen. 

Kleine tip. Ik heb tegenwoordig een elastiekje om mijn pols. Als je gaat doemdenken, trek eraan en pats weg gedachte....hopelijk.

Hahaha ga ik ook eens doen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onrust in mijn lijf hele dag.

Ga morgen met behandelaar bespreken of het geen goed idee is om een keer per week te gaan werken- like Jeshen. Vermoed dat ik een vicieuze cirkel zit en constant die kinderen om me heen is harder werken dan wat ik kan bedenken Haha.. met psychiater gebeld om te checken of mijn onrust normaal is. Dit is zo en ga nu over een week 1 Mg omlaag ipv vandaag twee. Het blijft een gedoe. Voorheen had ik met dit gevoel een ‘pil’ ingenomen en nu is het er doorheen gaan. Bah. (Psychiater gaat alleen over medicatie en behandelaar over gemoed.) voel me bij beide goed.

Ik en vast vele anderen kan niet wachten totdat dit achter de rug is. 

Sterkte voor degene die dit ook nodig hebben.

Bolletje wat was makkelijker te onthouden alcohol of benzos?

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Difficult:

Jeshen hoe was werk?

Hi! Deels heerlijk om weer met iets anders bezig te zijn en deels vermoeiend. Ik merk echt dat ik na een half uur lezen op mijn scherm steeds moeilijker ga zien. Dat verdomde slapen ook. Komt vast goed, maar belemmert wel. Nu naar huis: boodschappen, wasje draaien en even uitrusten voordat ik de meiden haal. 

Ja @Difficult die onrust in je lijf is heel moeilijk. Ik kan er ook niet altijd mee omgaan. Maar ooit komen we weer tot rust meis! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Difficult:

 

Bolletje wat was makkelijker te onthouden alcohol of benzos?

x

De Alcohol was ietsje makkelijker. Benzo's daar voel je de pijn tot echt in je ziel. Geeft veel meer klachten en pijn. Ik denk dat je ook sneller afhankelijk wordt van Benzo's.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat was me het weekend wel. 

Donderdagnacht slecht geslapen, vrijdag jarig. Eerst gewerkt, daarna een huis vol visite. Gezellig, maar druk. Zaterdagavond namen mijn vrouw, zoons en schoondochter mij mee als verrassing naar een voortreffelijk Italiaans restaurant in Utrecht. Een 5-gangendiner gegeten , was werkelijk uitstekend. Een zeer leuke avond gehad. 
Het 3e gerecht zag er overigens uit als de teruggave van een hond die iets verkeerds had gegeten, maar het was het beste gerecht van de avond qua smaak: risotto met schaafsel van wintertruffels. Mjammie 
Zondag moest ik het wel bezuren. Druk geweest, veel prikkels, een wat kortere nachtrust en een lange werkweek gehad (werk weer full time sinds begin maart), dat eiste zijn tol. 

Was niet vooruit te branden. In de avond trok het pas een beetje bij. 
Vannacht aardig geslapen, om half 6 wakker en om half 8 op mijn werk. Heel de dag brakjes, wat buikpijn en niet helemaal okay. Nu is het avond en het lijkt gelukkig weer bij te trekken.

Al met al had ik zo'n druk weekend pakweg een half jaar geleden niet kunnen doen. Nu wel. En ach, was ik voorheen ook niet brakjes na 2 avonden gezelligheid? Ik stond er toen echter niet bij stil. Nu wel, maar eigenlijk is het helemaal niet vreemd en zelfs volstrekt normaal.  Lichaam en geest staan toch nog steeds in een soort van paraatheid. Wordt wel langzaam minder. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Difficult:

Onrust in mijn lijf hele dag.

Ga morgen met behandelaar bespreken of het geen goed idee is om een keer per week te gaan werken- like Jeshen. Vermoed dat ik een vicieuze cirkel zit en constant die kinderen om me heen is harder werken dan wat ik kan bedenken Haha.. met psychiater gebeld om te checken of mijn onrust normaal is. Dit is zo en ga nu over een week 1 Mg omlaag ipv vandaag twee. Het blijft een gedoe. Voorheen had ik met dit gevoel een ‘pil’ ingenomen en nu is het er doorheen gaan. Bah. (Psychiater gaat alleen over medicatie en behandelaar over gemoed.) voel me bij beide goed.

Ik en vast vele anderen kan niet wachten totdat dit achter de rug is. 

Sterkte voor degene die dit ook nodig hebben.

Bolletje wat was makkelijker te onthouden alcohol of benzos?

x

Je hebt een beste psychiater, @Difficult.

Veel psychiaters (ook de mijne) zeggen dat de onrust door jezelf veroorzaakt wordt. Nou, wij weten wel beter. Echt fijn dat je psychiater dat beaamt. Dat zou eigenlijk logisch moeten zijn, maar in de praktijk blijkt dat toch anders te zijn. 
Sterkte voor jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

De Alcohol was ietsje makkelijker. Benzo's daar voel je de pijn tot echt in je ziel. Geeft veel meer klachten en pijn. Ik denk dat je ook sneller afhankelijk wordt van Benzo's.

Fijn om te weten. Hoe lang heeft bij jou  de benzo periode geduurd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Je hebt een beste psychiater, @Difficult.

Veel psychiaters (ook de mijne) zeggen dat de onrust door jezelf veroorzaakt wordt. Nou, wij weten wel beter. Echt fijn dat je psychiater dat beaamt. Dat zou eigenlijk logisch moeten zijn, maar in de praktijk blijkt dat toch anders te zijn. 
Sterkte voor jou! 

Ja ze is een topper. Even je weekend door gelezen wat fijn dat je dit soort dingen kan doen! Hoe lang heeft jou benzo periode geduurd (is er nog hoop, Haha) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

Hi! Deels heerlijk om weer met iets anders bezig te zijn en deels vermoeiend. Ik merk echt dat ik na een half uur lezen op mijn scherm steeds moeilijker ga zien. Dat verdomde slapen ook. Komt vast goed, maar belemmert wel. Nu naar huis: boodschappen, wasje draaien en even uitrusten voordat ik de meiden haal. 

Ja @Difficult die onrust in je lijf is heel moeilijk. Ik kan er ook niet altijd mee omgaan. Maar ooit komen we weer tot rust meis! 

Je eerste avond alleen? Kan je he?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

ik had een fijne dag vandaag. Zeer rustig, genoot van de zon in de kamer en het licht, en heb bedden verschoont en gestofzuigd en nog een was gedraaid en opgehangen. Ondertussen met mijn dochter 1,5 uur aan de telefoon gekletst. Verder veel rust ook hoor, maar ik vond het daarmee een goede dag.

Ik vind het zo rot voor Jullie,  @Bernice en @Difficult,  dat jullie midden in de hel staan. Ik weet hoe dat is en het is zo verschrikkelijk zwaar om dit te moeten meemaken. Voor jullie beiden heb ik wel een vraag over jullie manier van afbouwen, omdat dit voor mij een groot verschil maakte. Het was voor mij namelijk veel te zwaar om echt stappen te maken en heb daarom de stapjes verdeeld in micro stapjes elke dag. Dit maakte zo'n groot verschil...! Als dag en nacht. Met de stapjes die ik probeerde ( 0,5 Diazepam eraf bijvoorbeeld in 2 weken) kon ik de volgende dag na de verlaging zelfs niet meer lopen. Letterlijk. Maar dezelfde dosis in 10 dagen, verdeeld over 10 dagen kon ik verdragen. Daar gebruikte ik een vijl en weegschaal voor. Kan ik je van harte aanbevelen en is in mijn ervaring, ook de gesprekken met lotgenoten meegenomen, de beste methode als het je zwaar valt. De klachten waren veel beter te hanteren.

@Cyclad58 Dit komt echt weer goed hoor. Ook de mindere dagen horen er bij ons gewoon bij. En dat je gewoon verdorie fulltime werkt, vind ik ongelooflijk. Daar ben ik mijlen ver van vandaan, en ik denk dat ik misschien wel nooit meer fulltime zal werken. Ook voordat deze ziekperiode startte was dat al zo, dus als ik parttime kan werken dan vind ik dat al prachtig.

@JeshenDikke knuffel. Je slaat je er geweldig doorheen! Je mag echt trots zijn op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Lieve@bolletjeGelukkig vannacht wat beter geslapen, tot kwart voor 4, daarna ben ik even naar beneden gegaan en heb een sigaretje gerookt in de tuin (berekoud) en een beker warme melk gedronken. Warme kruik mee en ben rond 6 uur weer in slaap gvallen tot een uurtje of 8. Voor mij is dit een goede nacht.

Lieve@Cyclad58Dank je wel voor je opbeurende woorden en steun, kan ik wel gebruiken want het valt me zwaar. Wat goed dat je weer fultime werkt, ik moet er niet aan denken en ik loop al een half jaar thuis.

Lieve @DifficultHet valt niet mee maar stiekem ben ik blij dat ik niet de enige ben. Sterkte! Ik heb woensdag een gesprek met de psychiater en wil advies over de afbouw en langzamer afbouwen want dit gaat me echt te snel. 

Vandaag ging het gelukkig ietsje beter, ietsje rustiger gelukkig. Ik heb vanmiddag EMDR gehad en donderdag weer, heb nl. al vanaf jonge leeftijd (ca. 16 jaar) last van spanningen en angst en daar wil ik dus wat aan gaan doen omdat ik nu de diazepam afbouw moet er eigenlijk iets voor in de plaats komen, misschien helpt het ook wel voor de afbouw. Iemand ervaring? Ik slik ook mirtazapine 30 mg. voor de onrust.

Wat goed van je @Jeshenom weer aan het werk te gaan. Hoe lang ben je thuis geweest? En merk je dat je nu prikkelgevoeliger bent na de afbouw? Ik kan momenteel bijna geen mensen om me heen verdragen, vermijd de drukte. 

Hi @Bernice vlak nadat ik ct was gestopt was elk geluid mij te veel en toen was het ook nog oud en nieuw! Dat gaat nu steeds beter. Maar soms wil ik nog wel eens schreeuwen: stilte!!!!

@Kannietmeer Dankjewel. Ik doe mijn best

@Cyclad58 Wat een leuke verrassing! Lief van ze! Deze dip kom je weer te boven. Volhouden! Rondje hardlopen morgen?

Truste allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...