Spring naar bijdragen

Huiskamer 18 Maart


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen @bolletje

Ik wil wel naar buiten, het is zulk mooi, maar het lijkt me zo koud ..... Gisteren had ik min of meer hetzelfde .... Ik wil er wel op uit, maar het moe zijn houd me tegen ... ik ben nog steeds heel moe, niet slaperig moe ... maar ... tranende ogen ... heel vervelend. Het zal toch wat beter gaan worden .... de afbouw is heel geleidelijk gegaan en nu 2 weken op 0. Ik ga ervan uit dat na een week of 8 alle dia uit het lichaam is, dus nu nog een week of 6. Dan kan het grote herstel zonder de rem van de dia verder gaan .... Ik zeg steeds dat het redelijk gaat ... als ik kijk naar een half jaar, helemaal t.o.v. een jaar geleden, dan ben ik echt veel verder. Aktiever, meer vertrouwen, etc .... maar toch nog een duf gevoel in mijn hoofd, mist, etc .... alles lukt wel nu maar het kost moeite .... de nachten gaan ook steeds beter regelmatig zit er een wat kortere tussen, waardoor ik me vreemd genoeg niet meer ellendig voel dan de dag ervoor ... maar het houd me zo bezig .... 

Ik merk ook nu het steeds een beetje beter gaat, ik minderbehoefte heb om van me af te schrijven in m'n "DagBoek" en ook in de Huiskamer ben ik minder aanwezig. Op zich goed, voor mij een teken dat ik er minder mee bezig ben ..... 

Maar goed ... wat zal ik gaan doen .... Ha ... ik weet het niet ... nu eerst een kopje koffie maken ..... verder waarschijnlijk wat rommelen in huis en ik denk vanmiddag toch nog wel even naar buiten voor frisse koude lucht en alles een beetje doorbreken ...

Heb jij nog plannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf vind het altijd een beetje een risico om me vast te houden aan tijden. Een week of 6 kan maar hoeft voor jou niet te gelden. Ik kan me voorstellen dat bij iemand die heel hard werkt de dia eerder uit het lichaam is dan iemand die de hele dag stil zit. Maar daar kan ik naast zitten hoor.

Wel hartstikke goed van je is dat je kijkt naar wat er allemaal al beter is geworden.

Ik ga aan de poets, wasje doen en dan weer kaarten maken. Bezig blijven is heel goed voor me. Ik kan dan vaak trots zijn op mezelf:D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@Bestwel volhouden, je bent nog steeds goed bezig.

@bolletje poetsen op zondag? ;)

Met mij gaat het oké. Mijn uitglijder met de wijn van afgelopen week probeer ik in de vergeet hoek te zetten. Nu verder nog steeds op 2x2 Mg diazepam. Geen klachten van de afbouw tot nog toe. Bolletje, mag ik nog wat vragen? Ik zie dat je ook op alcohol de baas actief bent. Heb of had jij ook een (beginnend) drankprobleem ? Ben je er zelf uitgekomen? Het lukt mij prima, op een misser na. Hoop vol te blijven houden, want zie wel in dat het voor mij niet is weggelegd 

Fijne dag 

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sen.

Ik had geen beginnend drankprobleem maar ben al zo'n 45 jaar zwaar verslaafd aan de alc. 3 opnames gehad maar uiteindelijk ruim 8 jaar geleden nadat ik hier op het forum ben gekomen, helemaal gestopt. Ook niet geprobeerd om één glaasje te drinken want dan sla ik geheid door. Wij kunnen nooit meer drinken, zelfs niet proberen. Zelfs niet ééntje.

Ik heb nu al zo'n half jaar een fles wijn in de koelkast staan. Daar taal ik niet naar. Had ik 8 jaar geleden niet gekund. En we kunnen het, echt. Maar geef jezelf de tijd, dan word je sterker.

O, poetsen, ja ik heb een hoop diertjes, dus moet ik, om het schoon te houden, poetsen. Het gaat allemaal langzamer omdat ik met een gebroken pols zit, maar waar een wil is, is een weg. En het lukt me.:D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Sen.

Ik had geen beginnend drankprobleem maar ben al zo'n 45 jaar zwaar verslaafd aan de alc. 3 opnames gehad maar uiteindelijk ruim 8 jaar geleden nadat ik hier op het forum ben gekomen, helemaal gestopt. Ook niet geprobeerd om één glaasje te drinken want dan sla ik geheid door. Wij kunnen nooit meer drinken, zelfs niet proberen. Zelfs niet ééntje.

Ik heb nu al zo'n half jaar een fles wijn in de koelkast staan. Daar taal ik niet naar. Had ik 8 jaar geleden niet gekund. En we kunnen het, echt. Maar geef jezelf de tijd, dan word je sterker.

O, poetsen, ja ik heb een hoop diertjes, dus moet ik, om het schoon te houden, poetsen. Het gaat allemaal langzamer omdat ik met een gebroken pols zit, maar waar een wil is, is een weg. En het lukt me.:D

Amai ....respect bolletje ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, oh nee, middag al.

Ik heb een kast uit en in elkaar gezet in mijn eentje. Manlief is weg en ik wilde mijn kleding die ik van mijn ouders huis hier gebracht hebt inruimen, maar de kast was een klein beetje scheef en dat lag aan een verkeerd bevestigde achterkant. Het koste me wat spierkracht en wat zweet en een beetje stress hier en daar of het wel zou lukken. Maar het is me gelukt en alles staat nu recht en klaar voor inruimen. Ik heb daarnaast mijn witte winterjas gewassen en was nu een broek extra omdat er vlekken inzaten die nog niet waren verdwenen helaas. Iemand nog tips voor bloedvlekken?:blush:

 

Nu ben ik alleen wel eigenlijk moe ervan, dus ik weet niet of ik wel door wil gaan. Dus ben ik maar even relaxen en de huiskamer opgezocht.

Ik slaap weer prima, ook vaak zo'n 9 a 10 uur. Ik hoop dat mijn energie in totaliteit toch op een gegeven moment weer wat beter wordt hoor. Dit is best jammer en voelt toch ietsje kreupel.

Fijn om te zien dat niemand hier de wanhoop nabij is. Alleen Ema heeft het superzwaar weet ik. Zou goed zijn om die wat persoonlijke aandacht te geven als iemand daar ruimte voor heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer ik ben wel de wanhoop nabij. Beste vriendin langs met kinderen naar buiten en nog drie uurtjes en dan kunnen de kinderen naar bed. Wat voel ik me rot. Iets afgezakt anders had het schrijven hier niet gewild. Ik heb me eerder zo gevoeld en toen ben ik er ook uitgekomen. Overleven is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Difficult:

Ben er dit keer open over naar mensen en dat steunt. Had voorheen niemand langs laten komen maar nu laat ik het zien omdat ik weet dat deze weg lang zal duren en kan niet zonder mensen om mij heen, vooral niet vanwege de kinderen 

Het is zo herkenbaar wat je schrijft. Je moet hier doorheen en dat gaat je ook lukken. Die afbouw fase is soms heel erg, maar er komen betere momenten komen.  Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dis:

Cyclad, achter de wolken schijnt de zon. Probeer te beseffen dat jouw ervaringen niet realistisch zijn maar door die troep worden veroorzaakt! Ik weet natuurlijk dat je rottigheid ervaart maar dat zal verdwijnen zoals bij iedereen. We staan allemaal voor je klaar en misschien is het bij jou morgen beter en bij mij slechter. Ik zal je in mijn gedachten steunen. Sterkte en tot morgen in de huiskamer.

Gerard

Dank je Gerard. Ik heb inderdaad een slechte dag, maar het is Difficult die haar slechte dag hier ter sprake bracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie woorden, dank jullie wel. Blijf nog een week op 2x 6mg- kan nu geen afbouw aan. Morgen bel ik psych en overleg even. Ik mag zelf bepalen hoe lang ik erover doe, maar lijk geen beslissing te kunnen nemen alleen dat ik met een stap naar beneden even wacht. 

Probeer te voelen en voel dan ellendigheid- overbelast. Beter het te laten voelen dan weg vluchten in ‘angstige’ gedachte wat lijdt tot bevriezing en dit blijft hangen de hele dag.

Wat ik kon toen ik beter was is voor de kinderen mijn bed uit, lekker nog een uurtje voor mezelf. Nu lukt het niet en bevries ik als mijn ogen open gaan. De start van de dag begint dan met een roep van een kind en verkramp dan helemaal omdat die verantwoordelijkheid letterlijk roept. Wat is dit toch, ben ik zo verslaafd en down allemaal door zo’n stom pilletje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou heel goed kunnen Difficult, je MOET hier doorheen meis het is niet anders. Maar wat je er dadelijk voor terug krijgt is het dik en dubbel waard echt waar. Je lichaam en geest smeken  om het spul. Probeer dit te accepteren, het gaat over maar je moet nu door die moeilijke periode heen. Een stevige virtuele arm om je heen. Kom maar even in gedachte tegen me aan hangen en laat het maar gebeuren.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bernice:

Wat een zware dag, zoveel spanning in mn lichaam, weet niet meer waar ik het zoeken moet. Kan niet stilzitten of liggen, moet maar bewegen maar mn lichaam kan niet meer en mn hoofd maakt overuren. Morgen zit ik 3 weken op 10 mg diazepam. Zie het eerlijk gezegd niet meer zitten. Ik slaap bijna niet, wordt na 1 of 2 uurtjes panisch wakker en kan dan echt niet meer slapen. De nachten zijn lang maar de dagen ook, ik overleef niet maar ik worstel me door de dag heen. Ik kan niet meer.

Lieve Bernice,

Wat jij beschrijft is herkenbaar voor heel veel afbouwers en stoppers. Ik heb het meegemaakt tijdens mijn Lorazepam afbouw. Vooral het slecht slapen is herkenbaar, maar ook de onrust. Bedenk dat het niet uit jezelf komt, maar ontwenning van de Diazepam is. Niet minder vervelend, maar het helpt je in het besef dat er met jou niets aan de hand is. Wat ik ook weet is dat het beter wordt. 

Ik verwacht dat je stabiliseert  op 10 mg, waarschijnlijk ook vrij snel. Dat heb je ook nodig om een volgende stap aan te kunnen. Wij zijn  er om je te steunen. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei bolletje:

Dat zou heel goed kunnen Difficult, je MOET hier doorheen meis het is niet anders. Maar wat je er dadelijk voor terug krijgt is het dik en dubbel waard echt waar. Je lichaam en geest smeken  om het spul. Probeer dit te accepteren, het gaat over maar je moet nu door die moeilijke periode heen. Een stevige virtuele arm om je heen. Kom maar even in gedachte tegen me aan hangen en laat het maar gebeuren.:heart:

Lees het nu pas, ontroerd ben ik dank je bolletje hartje terug xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Bernice:

Wat een zware dag, zoveel spanning in mn lichaam, weet niet meer waar ik het zoeken moet. Kan niet stilzitten of liggen, moet maar bewegen maar mn lichaam kan niet meer en mn hoofd maakt overuren. Morgen zit ik 3 weken op 10 mg diazepam. Zie het eerlijk gezegd niet meer zitten. Ik slaap bijna niet, wordt na 1 of 2 uurtjes panisch wakker en kan dan echt niet meer slapen. De nachten zijn lang maar de dagen ook, ik overleef niet maar ik worstel me door de dag heen. Ik kan niet meer.

Zie dat jij het ook heel moeilijk hebt. Hier ook een lieverd. Zelfde gevoel. Ellendig

Virtuele knuffel ook van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...