Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 17-03-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieverds,

Hoe gaat het? 

Vriendlief is vertrokken. Ik heb bij mijn schoonouders geslapen. Maar de hele nacht wakker gelegen, helaas. Vanavond weer een poging bij hen en dan zondag in mijn eigen bed. 

Zij hebben een stortdouche en stom genoeg zie ik daar nu tegenop. Zucht... ben die angsten en het slecht slapen zo zat! 

Maar las net het bericht van @mito die zich een half jaar na stoppen weer goed voelt. Nog even  volhouden ook al is het moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Jesh.

Jij bent geen Mito hé?;) Het enigste is, proberen te accepteren (hoe moeilijk ook) dat het slapen moeilijk gaat. Door teleurgesteld te zijn veranderd er niets, het wordt alleen erger doordat je meer en meer gespannen wordt omdat je je focust op het slapen.

K.N.M. Heb het nieuws gezien. Wat is het toch verdrietig in het thuisland van je man. Waarom kunnen we dat met z'n allen nu niet stoppen. Bah.

Een dikke knuffel voor jou en je man.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je echt helemaal niet geslapen, @Jeshen?
Dat is niet fijn, maar waarschijnlijk lukt het dan vannacht beter.

Aan allen; heel erg bedankt voor de lieve felicitaties! Doet me erg goed. :D
Ik had wel een vreemde verjaardag, want uitgerekend de nacht daarvoor had ik ook een slapeloze nacht met hooguit 1 uur slaap. Zo bizar. Ik voelde me dan ook heel slecht gisteren, terwijl ik juist overal vertel dat het de laatste weken zo goed gaat. Gaandeweg de dag werd het gelukkig wel wat beter, het was erg gezellig met visite, maar toen ik gisteravond tegen 12 uur wilde gaan slapen sloeg uit pure vermoeidheid de angst toe. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen en heb ik zo'n kleine 7 uur gemaakt, maar ik stond wel op met een erg onrustig gevoel. 
Na 3,5 maand geen benzo's toch een dikke wave waar ik niet meer op rekende. Valt steeds weer erg zwaar en dreunt mijn langzaam opgebouwde vertrouwen enorm naar beneden merk ik. 

Vanavond nemen vrouw en kinderen me ergens mee naar toe, ik mag niet weten wat :) Hartstikke leuk natuurlijk. We gaan wel zien hoe we de dag doorkomen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad, wat herkenbaar toch weer, zelf na 5,5 mnd  toch nog steeds die wave's, en dan heb ik steeds de gedachte heb ik niet iets anders,?  onrustig wakker worden, nog spierschokjes, en een gevoel wat ik niet kan omschrijven,  allemaal al stukken beter, maar zeker nog niet de oude, slappe benen etc,  voor mij is de herkenning van het forum ,echt  belangrijk,  ik hoop dat je vanavond een leuke avond hebt, afleiding  kan helpen, hoop voor je genieten met je gezin ! Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen lieverds,

Hoe gaat het? 

Vriendlief is vertrokken. Ik heb bij mijn schoonouders geslapen. Maar de hele nacht wakker gelegen, helaas. Vanavond weer een poging bij hen en dan zondag in mijn eigen bed. 

Zij hebben een stortdouche en stom genoeg zie ik daar nu tegenop. Zucht... ben die angsten en het slecht slapen zo zat! 

Maar las net het bericht van @mito die zich een half jaar na stoppen weer goed voelt. Nog even  volhouden ook al is het moeilijk.

Jeshen, Je kan het gewoon!!!!   Knuffel guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Jesh.

Jij bent geen Mito hé?;) Het enigste is, proberen te accepteren (hoe moeilijk ook) dat het slapen moeilijk gaat. Door teleurgesteld te zijn veranderd er niets, het wordt alleen erger doordat je meer en meer gespannen wordt omdat je je focust op het slapen.

K.N.M. Heb het nieuws gezien. Wat is het toch verdrietig in het thuisland van je man. Waarom kunnen we dat met z'n allen nu niet stoppen. Bah.

Een dikke knuffel voor jou en je man.:heart:

Van mij ook een dikke knuffel voor jullie saampjes, guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Difficult:

Wat een strijd dit.. voel me zo rottig 

 

Ja, ik herken het Difficult,  kun jij wel omschrijven wat je precies voelt? Ik vind het zo moeilijk om te omschrijven, op mijn stress gevoel en zere beenspieren, slap gevoel na,  ,komen echt betere momenten   hou je daar aan vast, lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei GUUS:

Cyclad, wat herkenbaar toch weer, zelf na 5,5 mnd  toch nog steeds die wave's, en dan heb ik steeds de gedachte heb ik niet iets anders,?  onrustig wakker worden, nog spierschokjes, en een gevoel wat ik niet kan omschrijven,  allemaal al stukken beter, maar zeker nog niet de oude, slappe benen etc,  voor mij is de herkenning van het forum ,echt  belangrijk,  ik hoop dat je vanavond een leuke avond hebt, afleiding  kan helpen, hoop voor je genieten met je gezin ! Guusje

Dank je wel, @GUUS

Ik geloof ook dat het, behalve met de ontwenning van benzo's, met je focus te maken heeft. Het ging bij mij weken goed en dan heb ik nergens last van. Na een slechte nacht was het gisteren mis en ik merk nu dat ik weer gefocust ben op het rotgevoel (inderdaad, dat is moeilijk te omschrijven) in mijn lichaam. En als ik daar op focus is het er, of is het er heviger. Gisteravond had ik afleiding en toen had ik er geen last van......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Jesh.

Jij bent geen Mito hé?;) Het enigste is, proberen te accepteren (hoe moeilijk ook) dat het slapen moeilijk gaat. Door teleurgesteld te zijn veranderd er niets, het wordt alleen erger doordat je meer en meer gespannen wordt omdat je je focust op het slapen.

K.N.M. Heb het nieuws gezien. Wat is het toch verdrietig in het thuisland van je man. Waarom kunnen we dat met z'n allen nu niet stoppen. Bah.

Een dikke knuffel voor jou en je man.:heart:

Dat is helemáál juist bolletje ... de grote aanvaarding erg belangrijk x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

7 uur geleden zei bolletje:

K.N.M. Heb het nieuws gezien. Wat is het toch verdrietig in het thuisland van je man. Waarom kunnen we dat met z'n allen nu niet stoppen. Bah.

Een dikke knuffel voor jou en je man.:heart:

Dank je wel Bol.

6 uur geleden zei Cyclad58:

@Kannietmeer,

Wat goed wat je hebt gedaan bij de Syriëherdenking. Je bent echt een kanjer. dat je dan de nacht daaropvolgend slecht slaapt is logisch, er zijn nogal wat indrukken binnengekomen bij je. 
Is het vannacht beter gegaan? 

Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen wat weer aangeeft dat prikkeling van ons systeem/ stress, gewoon veel harder doorwerkt dan voorheen. Ik ben gewoon nog in herstel en gisteren waren mijn ouders er met de lunch en met avondeten, dus totaal rustig was het niet, en ik was ook flink moe, maar niet onrustig. Wel echt lang geslapen, bijna 10 uur. En voel me nu ook al weer moe. En dat klinkt jammer, maar ik vind dit allemaal niet erg eerlijk gezegd. Ik vind het goed te doen zo, ook al duurt het lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei GUUS:

Ik vind het gevoel zo moeilijk om  zelf  te om schrijven, 

@Difficult give it a go .... zal je effe wat op weg helpen misschien ? 

Een soort van druk op je hoofd ...rond je ogen ?

Het gevoel er niet helemaal bij te zijn ...realiteit voelt raar ?

Latent aanwezige paniek ....?  Slappe benen, hartkloppingen?  

Ik doe dit omdat het voor de meesten onder ons toch erg belangrijk is om te kunnen ventileren.... het geeft niet wat of hoe je het schrijft, Of hoe dikwijls je dezelfde vragen stelt, we begrijpen je helemaal... en goed onthouden 

HET WORDT BETER ! JE ZAL GENEZEN 

Ik hoop dat het wat loskomt en je kracht vind om wat te delen over hie je deze zware tocht ervaart.

Alle liefs

Krisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, @GUUS

Ik geloof ook dat het, behalve met de ontwenning van benzo's, met je focus te maken heeft. Het ging bij mij weken goed en dan heb ik nergens last van. Na een slechte nacht was het gisteren mis en ik merk nu dat ik weer gefocust ben op het rotgevoel (inderdaad, dat is moeilijk te omschrijven) in mijn lichaam. En als ik daar op focus is het er, of is het er heviger. Gisteravond had ik afleiding en toen had ik er geen last van......

Klopt helemaal, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Difficult Ik snap het helemaal! Ik zet niks on hold, maar de onrust en paniek is moeilijk. Bij mij wordt het wat erger door het slecht slapen en  -jawel - mijn gepieker erover. Dus probeer dat niet te doen. Het komt goed meis! Houd vol. Hoe mooi dat je straks zonder benzo's leeft. 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Dank je wel Bol.

Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen wat weer aangeeft dat prikkeling van ons systeem/ stress, gewoon veel harder doorwerkt dan voorheen. Ik ben gewoon nog in herstel en gisteren waren mijn ouders er met de lunch en met avondeten, dus totaal rustig was het niet, en ik was ook flink moe, maar niet onrustig. Wel echt lang geslapen, bijna 10 uur. En voel me nu ook al weer moe. En dat klinkt jammer, maar ik vind dit allemaal niet erg eerlijk gezegd. Ik vind het goed te doen zo, ook al duurt het lang.

Ben toch een tikje jaloers op je slapen hoor...

Overigens heb ik een mijlpaaltje behaald: overdag een uur op bed gelegen bij mijn schoonouders. Tot nu toe was ik door de angst nog niet verder dan een kwartier gekomen. Mijn 3-jarige wilde ook graag liggen, of toch niet, of toch wel....kortom die dartelde wel af en toe langs. Dus van slapen is het niet gekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Cyclad58:

Heb je echt helemaal niet geslapen, @Jeshen?
Dat is niet fijn, maar waarschijnlijk lukt het dan vannacht beter.

Aan allen; heel erg bedankt voor de lieve felicitaties! Doet me erg goed. :D
Ik had wel een vreemde verjaardag, want uitgerekend de nacht daarvoor had ik ook een slapeloze nacht met hooguit 1 uur slaap. Zo bizar. Ik voelde me dan ook heel slecht gisteren, terwijl ik juist overal vertel dat het de laatste weken zo goed gaat. Gaandeweg de dag werd het gelukkig wel wat beter, het was erg gezellig met visite, maar toen ik gisteravond tegen 12 uur wilde gaan slapen sloeg uit pure vermoeidheid de angst toe. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen en heb ik zo'n kleine 7 uur gemaakt, maar ik stond wel op met een erg onrustig gevoel. 
Na 3,5 maand geen benzo's toch een dikke wave waar ik niet meer op rekende. Valt steeds weer erg zwaar en dreunt mijn langzaam opgebouwde vertrouwen enorm naar beneden merk ik. 

Vanavond nemen vrouw en kinderen me ergens mee naar toe, ik mag niet weten wat :) Hartstikke leuk natuurlijk. We gaan wel zien hoe we de dag doorkomen. 

 

 

Nee echt niet. Elk kraakje in huis zorgde voor alertheid. Vanacht nog een nachtje bij mijn schoonouders en dan weer naar huis. 

Voor jou @Cyclad58 was de nacht dus ook niet zo goed. Jammer, maar jij kan er inmiddels van op aan dat er dan betere volgen. Lekker slapen vannacht! 

@bolletje Je hebt gelijk! Acceptatie. Ik zou moeheid wel kunnen accepteren, maar vind die onrust zo lastig een plek te geven of weg te zetten. Maar komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jeshen:

@Difficult Ik snap het helemaal! Ik zet niks on hold, maar de onrust en paniek is moeilijk. Bij mij wordt het wat erger door het slecht slapen en  -jawel - mijn gepieker erover. Dus probeer dat niet te doen. Het komt goed meis! Houd vol. Hoe mooi dat je straks zonder benzo's leeft. 

Fijn dat je het begrijpt. Had je tijdens de afbouw ook niks op hold gezet? Je bent sterk. Gelukkig die kids die loodsen me de dag door, maar maakt het regelmatig dubbelop. Schiet het in me rug als ze veel van me vragen, grenzen opzoeken bv slurpt alles uit me. Wat een leven dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei bolletje:

Difficult geef jezelf de tijd.  Het is niet uitzichtloos maar je hebt gekozen voor een leven zonder benzo maar dan ben je er niet. Je bent een andere weg in geslagen. Het duurt gewoon een tijdje om daaraan te wennen. Probeer jezelf zo rustig mogelijk te houden.

Dank je bolletje. Hoe deed jij dat jezelf rustig houden? 

Je voelt als moeder van het forum :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...