Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 12-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!
Zeker @bolletje Mijn nacht was niet zo goed. Na vier aardige nachten is dat even pittig, maar de zon schijnt buiten! Ik kon de afgelopen dagen ook zonder zorgen denken aan de naderende week alleen. Maar het begon net toch weer wat te kriebelen. Wat zo'n mindere nacht dan meteen kan bewerkstelligen.
Vrijdag mag ik naar de bedrijfsarts. Hopelijk mag ik dan volgende week op drie dagen een paar uurtje maken.
Tot nu toe heb ik nog niemand gevonden die bij mij kan blijven even. En ik moet het ook gewoon doen en kunnen! Het is altijd goed gegaan. Heb zelfs lang alleen gewoond, kom op zeg! Ach het is nog geen zaterdag!

Ik heb gisteren niks van @Bestwel gezien. Hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Jeshen .. het gaat hiero ... het heeft niet heel veel over de laatste dagen, maar het gaat. Nu 2 weken op 0 Jullie weten dat ik begin Februari de laatste 1mg ben gaan afbouwen en nu dus 2 weken op 0. Ik zou denken: Wat is nou 1mg dia nog .... merk ik nu wel of niet wat hier van? Kan toch haast niet? Maar ...

Mijn lichaam lijkt wel wat anders te voelen, vervelende gedachten, slapen gaat iets minder goed, nachtmerries en angsten, ben daardoor nogal moe. Ik wil niet negatief zijn, maar ik zou graag een paar nachten een uurtje extra willen hebben ..... ik hoop dat als dit de ontwenning is, ik de komende week stabiliseer ...... Heb de afgelopen 3 dagen veel prikkels gehad, dat heeft denk ik ook invloed op het slapen. Dus .... ik zoek de balans tussen aktief zijn en rust nemen ... en als ik terug kijk .... ik voel me Best Wel beter dan 2-3 maanden geleden en helemaal t.o.v. een half jaar geleden.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Bestwel. Hartstikke goed dat je terug kijkt en voelt dat het al met al toch een stuk beter gaat. Daar moet je je ook aan vast houden.

Teveel prikkels is nooit goed. Mij is geadviseerd om 2-3 keer per dag een kwartiertje helemaal geen prikkels van buitenaf, binnen te laten komen.

Je helemaal terug te trekken in jezelf.

Jesh. Tuurlijk gaat het goed. Zijn er mensen die je kan bellen als het even wat minder gaat? Je kan ook mensen van hier een privé berichtje sturen hé? En eventueel hun tel. vragen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bestwel:

Hi @Jeshen .. het gaat hiero ... het heeft niet heel veel over de laatste dagen, maar het gaat. Nu 2 weken op 0 Jullie weten dat ik begin Februari de laatste 1mg ben gaan afbouwen en nu dus 2 weken op 0. Ik zou denken: Wat is nou 1mg dia nog .... merk ik nu wel of niet wat hier van? Kan toch haast niet? Maar ...

Mijn lichaam lijkt wel wat anders te voelen, vervelende gedachten, slapen gaat iets minder goed, nachtmerries en angsten, ben daardoor nogal moe. Ik wil niet negatief zijn, maar ik zou graag een paar nachten een uurtje extra willen hebben ..... ik hoop dat als dit de ontwenning is, ik de komende week stabiliseer ...... Heb de afgelopen 3 dagen veel prikkels gehad, dat heeft denk ik ook invloed op het slapen. Dus .... ik zoek de balans tussen aktief zijn en rust nemen ... en als ik terug kijk .... ik voel me Best Wel beter dan 2-3 maanden geleden en helemaal t.o.v. een half jaar geleden.

Hi @Bestwel tja helemaal benzovrij zijn, is toch weer even wennen. Veel sterkte. Slapen gaat minder, maar gaat nog wel wat als ik het zo lees. Dat lijkt dan toch echt het grote voordeel van langzaam afbouwen te zijn. Die uurtjes extra komen dan wel weer (zou je tegen mij zeggen), maar het heeft tijd nodig. Nu zeg ik het tegen jou. Mijn nachtje was ook niet zo aardig als de vier daarvoor, maar het komt goed! En wat goed dat je in ieder geval al zoveel beter voelt dan een half jaar geleden. Zo lang geleden is dat helemaal nog niet he!

Dikke knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van 8 naar 6 Mg zondag. Zo heeft de psychiater schema gemaakt. Ik heb twee weken op de 10 gezeten en nu elke week 2 Mg eraf. Ik weet dat t veel is. Ik heb in dec/ jan serontine syndroom gehad- was tien keer erger dan dit. Psychiater geloofde me niet en had me aan anti psychotica gezet. Huisarts gegaan en andere psychiater en namen me wel serieus. Kom van diep. Nu lichte anti depressiva erbij en voel dat die wat van deze ellende opvangt. Vandaar dat ik door wil zetten en de maanden van lorezepam waren vier. Nu zei kannietmeer- langzamer afbouwen. Bedankt daarvoor kannietmeer :-) Bevelen meer mensen dit aan?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeshen zie je bericht van gister, lief en wat ERG dat je er zoveel last van hebt na een maand gebruiken, wat een troep en jammer dat ze de begeleiding niet hebben aangereikt. Komen we via een forum erachter dat we pure drug hebben gebruikt. 

Die van mij zijn net  3 en de ander wordt in mei twee. Twee peuter pubers maar houden me in routine en op de been want anders had alleen het bedje gelonkt. 

Ik dacht wel wat voor te stellen met mijn reizen en leef stijl- mijn echo is nul geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed jeshen dat huis uit. Zet hem op, mooi weer en ik hoop dat het ‘monster’ je lichaam uit trekt

Bij mij er is hij er nu even niet, maar sluimert achter me en de hele ochtend ‘last’. Twee uurtjes voor mezelf en krijg zo bezoek (bezoek was er voordat ik dit wou sturen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Difficult:

Bijgetrokkken?

Terwijl ik buiten was wel, maar nu kwam even alles eruit. Het is moeilijk ons te voelen zoals we waarschijnlijk nooit gedaan hebben. Maar we moeten erdoorheen. Op zo'n moment denk ik altijd: over een paar uur komt mijn vriend thuis. Tja dat gebeurt volgende week dus niet. 

Jij was ook een lekker actief ding dus @Difficult. Ik ook. En nu heb ik nog weinig fut, voel mij nutteloos en zit mezelf in de weg. Maar ik word weer dat bezige stoere bijtje. Jij ook meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bestwel, Houd je dan niet in maar laat dat verdriet maar gebeuren hoor. Daar is die zelfmedelijden voor. Het laat je pijn voelen die je anders weg drukt.:heart: Zelfmedelijden is goed, alleen wanneer je doorslaat dan is het verkeerd.

Difficult je bent echt een lieverd.:lips:

We hebben onze gevoelens zo lang weggedrukt door alc. of benzo's dat we vaak niet meer weten wat we voelen. Daarom is het goed gevoelens te laten komen. Daar is moed voor nodig, en die hebben we allemaal. We wisten allemaal dat het niet makkelijk zou worden, toch hebben we doorgezet. Zijn we kanjers of zijn we kanjers.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bestwel:

@bolletje ... vandaag is zo'n dag ... beetje onbestemd gevoel ... niet ja ... niet nee ... alles net niet ... ik heb de tranen in mijn ogen staan .. niet veel .. een beetje ... medelijden met mezelf ;)

Ik vind het een goede tip ... 2-3 keer per dag een kwartiertje niks .... 

Lieve Bestwel, Het komt goed. Balen en verdrietig zijn, en je rot voelen en huilen, het hoort er allemaal bij. Dat je niet meer kiest om het weg te slikken met een benzo, is de mooiste groei die er is. Vecht er niet tegen, maar accepteer het met liefde naar jezelf. Jij mag je rot voelen en je mag zwak zijn en je mag huilen. De wereld vind dat misschien niet cool, maar ik vind het een teken van kracht als je die dingen kan omarmen als menselijk zijn, en met liefde naar jezelf kan kijken dat dit op het moment gewoon is. Dit is nu de realiteit. Morgen is dat weer anders. Morgen voel je je mogelijk beter. Of het zelfde. Ga je door een wave, wees lief voor jezelf. Voel je je moe, dan is je lichaam druk bezig de energie voor andere dingen te gebruiken, dus forceer dan ook niets, maar hang op de bank en neem je rust. Soms is het heus vervelend om weer op de bank te zitten/liggen, maar het hoort er bij en er tegen vechten veranderd niets. Dus accepteer het en je mag er ook best af en toe van balen en gefrustreerd zijn, maar meestal zit je dan jezelf meer in de weg en dat helpt niet bij benzo ontwenning.

Dikke knuffel, en geef die ook aan jezelf.

Liefs Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Terwijl ik buiten was wel, maar nu kwam even alles eruit. Het is moeilijk ons te voelen zoals we waarschijnlijk nooit gedaan hebben. Maar we moeten erdoorheen. Op zo'n moment denk ik altijd: over een paar uur komt mijn vriend thuis. Tja dat gebeurt volgende week dus niet. 

kan je misschien wel eters vragen? Paar avonden bezoek regelen als niemand echt kan blijven slapen bijvoorbeeld? Mensen om je heen hebben is zoveel beter. Uit logeren gaan is ook een optie. Ik ga niet meer twijfelen en ga direct naar mijn ouders als mijn vriend niet hier is. Dat heb ik wel geleerd van afgelopen keer.

En wat hulplijnen via de telefoon kan ook. Belafspraken zijn ook al behulpzaam vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Difficult:

Van 8 naar 6 Mg zondag. Zo heeft de psychiater schema gemaakt. Ik heb twee weken op de 10 gezeten en nu elke week 2 Mg eraf. Ik weet dat t veel is. Ik heb in dec/ jan serontine syndroom gehad- was tien keer erger dan dit. Psychiater geloofde me niet en had me aan anti psychotica gezet. Huisarts gegaan en andere psychiater en namen me wel serieus. Kom van diep. Nu lichte anti depressiva erbij en voel dat die wat van deze ellende opvangt. Vandaar dat ik door wil zetten en de maanden van lorezepam waren vier. Nu zei kannietmeer- langzamer afbouwen. Bedankt daarvoor kannietmeer :-) Bevelen meer mensen dit aan?

 

Ik ben inmiddels 3 maanden Lorazepamvrij en ik heb de laatste 1 mg heel langzaam afgebouwd via microtapering. Ik heb gemerkt dat dat toch het beste is. In 1e instantie ging ik te snel, toen ik eenmaal heel langzaam afbouwde , soms zelfs met 0,02 mg per dag, ging het aanmerkelijk beter. Klachten kreeg en hield ik wel, maar deze waren beter hanteerbaar.

Sterkte, Difficult! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Van de bedrijfsarts mag ik 100% werken. Hoera, da's een mijlpaal! 
Het was sowieso een bewogen en heel druk weekend met veel sociale verplichtingen, maar dat ging allemaal goed. 

Nu ik 3 maanden benzovrij ben zal ik wellicht wat minder vaak op het fourm "te lezen" zijn, maar ik wil hier zeker blijven, al is het maar om alle dappere afbouwers een hart onder de riem te steken. Wellicht kan mijn ervaring (6 weken Lorazepam slikken, een jaar afbouwen) van nut zijn voor (nieuwe) afbouwers. 

Wat ik wil meegeven: ik heb tijdens het afbouwen veel lastige momenten gekend, veel klachten gehad. Dat ging eigenlijk pas beter nadat ik hier kwam en door kreeg dat langzame afbouw te prefereren valt. De klachten zijn er dan ook, maar zijn dan toch wat minder heftig. 
Aan alle strijders: het is echt de moeite waard. Het wordt beter nadat je gestopt bent, al kan dat een paar maanden of wellicht zelfs langer duren, maar eerst gaan de scherpe randjes er wat af en geleidelijk aan worden de klachten minder. 

Blijf vechten, blijf er voor gaan, blijf elkaar steunen en vooral: blijf vertrouwen houden. Het komt goed. Echt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bolletje:

Moggel kanjers.

Een nieuwe week weer. Wat zal die ons brengen. Wat er ook gebeurd, hoe we ons ook voelen, hier kunnen we een stuk delen, dus we staan er niet alleen voor. We gaan er weer tegenaan. We kunnen het. We doen het SAMEN.:heart:

Lieve @bolletje, jij bent ook een kanjer. Altijd positief en je woorden "we doen het SAMEN" zijn mij uit het hart gegrepen. :rose:

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Cyclad58:

@Lynn86, het is stil rond jou. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar ik hoop dat het goed gaat met je en dat je je afbouw doorstaat. 
Hoe is het nu met je? 

Hoi hoi

 

Het was idd even een bewuste keuze. Soms helpt het forum enorm, soms moet je het even loslaten om te kijken hoe je het zelf doet. 

Het gaat goed. Ik zit nu op vijf mg. Heb er nu drie mg af. 

Hoe is het met jou? 

@Cyclad58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...