Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 9-3-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds,

Nog even de draad van gisteren gelezen en gezien dat het met veel mensen een stuk beter gaat.

K.N.M. voor jou een grote bos Bloemen Plaatjesomdat je ondanks deze moeilijke tijd, toch sterk blijft. Ik hoop zo dat het gauw anders wordt, al is het maar even, zodat je weet dat dat er ook nog is.

Jesh. ik heb die a.d. omdat ik na mijn herseninfarct een deppressie heb gekregen die hoogstwaarschijnlijk niet meer weg gaat. Zie je vaak bij een herseninfarct. Dus niet voor het slapen. Dat is echt verbeterd door minder warmte in bed.:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bolletje, 

Ik heb dus jullie kamer gevonden.

Ik zal het lezen en ook mijn verhaal vertellen.

Je bericht aan anderen die het moeilijk hebben is zo steunend ook al begrijp ik dat jezelf het niet makkelijk hebt.

Ook KNM, is dat Kannietmeer?

die zo een steunend bericht naar mij toe stuurde terwijl ik begrijp dat ze zelf zich niet goed voelt!

Wat ik vandaag zou willen delen is iets wat mijn psycholoog gisteren tegen mij zei en dat heeft mij na zeer slechte dagen een beetje rust gegeven.

Hij zei dat geen enkele pil, hoe zwaar of gemeen ook, kan niet degene die jezelf bent doen veranderen.

We hebben de vrije wil om onszelf toe te spreken, onze kracht die in ieder van ons zit te vertrouwen ook in moeilijke omstaandigheden, vooral dan!

Het is ons genezende kracht , wat voor naam dan ook ons probleem heeft gekregen.

Ik denk dat we dat allemaal doen, vooral op zo een forum.

Onze krachten delen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag de mening van een ervaren afbouwer willen vragen.

Cyclad? Kannietmeer?

Het is mij geadviseerd, omdat de omstaandigheden op dit moment zijn en zullen zeer zwaar zijn, om even niet af te bouwen de resterende 25 mg oxazepam (afgebouwd van 40mg vanaf november)

Ik vraag me af of het niet met minieme hoeveelheden en lange tussenpozen toch door zou kunnen gaan.

Zo graag wil ik vrij van de benzo zijn!

Eigenlijk weten doktoren zelf niet hoe een patient reageert, dat heb ik ook ervaren,vaak wordt het gezegd “ waarom blijf je niet slikken? mensen nemen het voor jaren lang”

Dat wil ik beslist niet.

Misschien weten jullie , uit ervaring, meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Salva en fijn dat je onze huiskamer gevonden hebt. Ik heb een lekker bakkie koffie voor je.Plaatjes Koffie  Je zal zeker antwoord krijgen op je vragen hoor. Hier zitten ervaringsdeskundigen die meer verstand van afbouwen hebben dan de artsen. We weten hoe moeilijk het is en hoe het voelt om af te bouwen, de artsen enz. weten het ook maar dan uit de boeken.

Heel veel succes, en heb je het moeilijk..... schrijf dan, en deel, je staat niet alleen, we doen het hier samen.

Een wijs man die psych. van je. Je moet het ook zelf doen. De menselijke geest en het lichaam zijn er altijd op gericht om te herstellen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bolletje!

Ik krijg tot nu toe heel goed bedoelde advies die ik , helaas,  niet kan volgen omdat ik door mijn reactie op benzos heb duidelijk bewezen dat ik niet op diazepam over kan gaan.

Wie weet, nog meer advies...

Ben jij ook aan het afbouwen of blijf je die medicijn slikken?

Een fijne middag voor jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Salva:

Ik zou graag de mening van een ervaren afbouwer willen vragen.

Cyclad? Kannietmeer?

Het is mij geadviseerd, omdat de omstaandigheden op dit moment zijn en zullen zeer zwaar zijn, om even niet af te bouwen de resterende 25 mg oxazepam (afgebouwd van 40mg vanaf november)

Ik vraag me af of het niet met minieme hoeveelheden en lange tussenpozen toch door zou kunnen gaan.

Zo graag wil ik vrij van de benzo zijn!

Eigenlijk weten doktoren zelf niet hoe een patient reageert, dat heb ik ook ervaren,vaak wordt het gezegd “ waarom blijf je niet slikken? mensen nemen het voor jaren lang”

Dat wil ik beslist niet.

Misschien weten jullie , uit ervaring, meer.

 

Dag @Salva,

Ik begrijp dat de switch naar Diazepam voor jou geen optie is. 
Dat hoor ik wel vaker, niet iedereen reageert even goed op Diazepam.

Het advies om even te stabiliseren op 25 mg Oxazepam is zo gek nog niet. Als je je nu lichamelijk en geestelijk niet goed genoeg voelt om af te bouwen moet je het ook even niet doen.

Stabiliseren op 25 mg is een goede optie. Daarna denk ik dat je met maximaal 2,5 mg per 3 weken moet afbouwen om het beheersbaar voor jezelf te maken. 
Beter is nog om inderdaad kleine hoeveelheden per dag van je dosering af te halen. Daar kunnen wij je mee helpen.

Doe dat echter pas als je op de huidige dosering gestabiliseerd bent.

Tenslotte,  ik heb ook vaak gehoord van mensen om me heen dat ze niet begrijpen dat ik de benzo`s niet ben blijven slikken. 
Het antwoord is simpel, benzo`s werken dermate verslavend dat je na verloop van tijd steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Bovendien komt dat je (mentale en cognitieve) gezondheid ook niet ten goede. Afbouwen dus. Gelukkig heb jij het juiste standpunt te pakken.

Sterkte! 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Ha gelukkig Cyclad je bent er.:heart:

Ja, tegenwoordig vul ik mijn dagen weer met fulltime werken. Gaat goed. 
De laatste 2 weken op proef, komend vanaf 75%.

Maandag weer naar de bedrijfsarts, hopelijk kan ik weer officieel en formeel 100% aan de slag. 
Fijn weekend! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Salva:

Ik zou graag de mening van een ervaren afbouwer willen vragen.

Cyclad? Kannietmeer?

Het is mij geadviseerd, omdat de omstaandigheden op dit moment zijn en zullen zeer zwaar zijn, om even niet af te bouwen de resterende 25 mg oxazepam (afgebouwd van 40mg vanaf november)

Ik vraag me af of het niet met minieme hoeveelheden en lange tussenpozen toch door zou kunnen gaan.

Zo graag wil ik vrij van de benzo zijn!

Eigenlijk weten doktoren zelf niet hoe een patient reageert, dat heb ik ook ervaren,vaak wordt het gezegd “ waarom blijf je niet slikken? mensen nemen het voor jaren lang”

Dat wil ik beslist niet.

Misschien weten jullie , uit ervaring, meer.

 

Hi Salva,

Ik zou doorgaan met afbouwen, gewoon omdat ik weet dat het een lang proces is. Ook tijdens alle  soorten levensomstandigheden. De narigheid met oxazepam is de korte halfwaardetijd.

1 uur geleden zei Salva:

krijg tot nu toe heel goed bedoelde advies die ik , helaas,  niet kan volgen omdat ik door mijn reactie op benzos heb duidelijk bewezen dat ik niet op diazepam over kan gaan.

Wat bedoel je met : door mijn reactie op benzo's? Ik wil graag begrijpen waarom je  niet kan overstappen. Verwerkt jouw lichaam de diazepam anders dan de oxazepam? Oxazepam is de kortst werkende benzo die er is. Eigenlijk is elke andere benzo beter qua halfwaardetijd...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mein kopf is nog steeds niet in orde en energie is pet. Maar ben rustig en kalm en positief, maar doe geen ene ...piep.  Het licht gaat uit en ik ben pas twee uur aangekleed, maar ben van bed weer naar bank verhuist.

Mijn lieve vriend had de meest dramatische nacht van zijn leven zei hij vanmorgen, door alle vreselijke nachtmerries die hij heeft. Zo vreselijk naar. En ik kan zo weinig voor hem doen... eigenlijk niets. Niet eens omdat ik nog door de ontwenning ziek ben, maar wat doe je aan trauma en aan pijn die ook nu nog iedere dag plaatsvind? Zo zielig. Hij begrijpt soms niet dat ik voor hem kies, terwijl ik ook voor een ongecompliceerd persoon zou kunnen gaan, een man met een goede baan en zonder trauma's en zonder een thuisland waar oorlog heerst. Zucht....was liefde maar zo te sturen.... Ben lang voorbij het punt dat ik iemand om die reden zou verlaten.

Ik twijfel of ik boodschappen moet doen, want mijn vriend komt vanavond pas thuis. En het is al best laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Jeshen:

Mijn vriend is een avondje weg. Dus kan ik even alleen zijn oefenen voor over een week. Ik was vandaag heel rustig en gelukkig. Nu word ik een klein beetje wiebelig....geeft niet. Kom ik doorheen! Tjakka!

ja, face the fears dear. Komt goed. Je komt er doorheen. En  wiebelig zijn mag. Dat ben ik ook constant. Pech... dan maar wiebelig. Het is nu eenmaal niet altijd makkelijk. Wel goed van je dat je hem lekker weg laat gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Bovendien komt dat je (mentale en cognitieve) gezondheid ook niet ten goede. Afbouwen dus.

En vergeet niet je emotionele gezondheid. ;) Persoonlijk vind ik de afhankelijkheid ook echt een naar ding. Het gezeur met de lorazepam die niet geleverd kan worden op het moment maakt velen zeer zenuwachtig. Dat soort stress kan iedereen echt wel missen als kiespijn. Stel dat je in het buitenland bent en even niet je pillen kan krijgen. Of als er wat gebeurd waardoor je je pillen niet kan nemen. Acute ontwenning tot gevolg..... brrrr... moet er niet aan denken. Nee hoor, zolang je niet gedwongen bent door tolerantie ontwenning, zou ik er zelf toch ook voor kiezen af te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kannietmeer:

Mein kopf is nog steeds niet in orde en energie is pet. Maar ben rustig en kalm en positief, maar doe geen ene ...piep.  Het licht gaat uit en ik ben pas twee uur aangekleed, maar ben van bed weer naar bank verhuist.

Mijn lieve vriend had de meest dramatische nacht van zijn leven zei hij vanmorgen, door alle vreselijke nachtmerries die hij heeft. Zo vreselijk naar. En ik kan zo weinig voor hem doen... eigenlijk niets. Niet eens omdat ik nog door de ontwenning ziek ben, maar wat doe je aan trauma en aan pijn die ook nu nog iedere dag plaatsvind? Zo zielig. Hij begrijpt soms niet dat ik voor hem kies, terwijl ik ook voor een ongecompliceerd persoon zou kunnen gaan, een man met een goede baan en zonder trauma's en zonder een thuisland waar oorlog heerst. Zucht....was liefde maar zo te sturen.... Ben lang voorbij het punt dat ik iemand om die reden zou verlaten.

Ik twijfel of ik boodschappen moet doen, want mijn vriend komt vanavond pas thuis. En het is al best laat.

Je bent een topper, Liz. Het komt goed, je moet nu door de golf van ontwenning heen. 
Ik denk dat jij je vriend op een ongelooflijke manier steunt, en hij jou. Jullie doen voor elkaar wat in jullie vermogen ligt. Dat is genoeg, heel veel meer kun je niet doen.
En die boodschappen?  Kan het morgen ook? Of thuis laten bezorgen! Iets lekkers bestellen..... fijne avond en morgen weer een beetje beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cyclad58:

Je bent een topper, Liz. Het komt goed, je moet nu door de golf van ontwenning heen. 
Ik denk dat jij je vriend op een ongelooflijke manier steunt, en hij jou. Jullie doen voor elkaar wat in jullie vermogen ligt. Dat is genoeg, heel veel meer kun je niet doen.
En die boodschappen?  Kan het morgen ook? Of thuis laten bezorgen! Iets lekkers bestellen..... fijne avond en morgen weer een beetje beter!

ja, dat is wel een goeie. Ik denk ook dat ik niet moet gaan eigenlijk. Ik denk dat ik mijn vriend even vraag of hij met de vriend die hem brengt met de auto, niet even langs de super kan gaan. If not... dan morgen maar. Ben te duizelig in mijn hoofd ook eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dag @Salva,

Ik begrijp dat de switch naar Diazepam voor jou geen optie is. 
Dat hoor ik wel vaker, niet iedereen reageert even goed op Diazepam.

Het advies om even te stabiliseren op 25 mg Oxazepam is zo gek nog niet. Als je je nu lichamelijk en geestelijk niet goed genoeg voelt om af te bouwen moet je het ook even niet doen.

Stabiliseren op 25 mg is een goede optie. Daarna denk ik dat je met maximaal 2,5 mg per 3 weken moet afbouwen om het beheersbaar voor jezelf te maken. 
Beter is nog om inderdaad kleine hoeveelheden per dag van je dosering af te halen. Daar kunnen wij je mee helpen.

Doe dat echter pas als je op de huidige dosering gestabiliseerd bent.

Tenslotte,  ik heb ook vaak gehoord van mensen om me heen dat ze niet begrijpen dat ik de benzo`s niet ben blijven slikken. 
Het antwoord is simpel, benzo`s werken dermate verslavend dat je na verloop van tijd steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Bovendien komt dat je (mentale en cognitieve) gezondheid ook niet ten goede. Afbouwen dus. Gelukkig heb jij het juiste standpunt te pakken.

Sterkte! 

 

Dank je wel Cyclad!

Dit is een zeer goed advies! Ik ben blij dat je begrijpt mijn probleem met diazepam.

De vragen reservoir vult zich toch weer...

Hoe lang neemt men voor stabilizeren?

wordt er dan geen tolerantie opgebouwd?

Wat bedoel je met de betere optie om kleinere stukjes per dag eraf snijden?

Het proces ging min of meer redelijk totdat ik , om tijdens het bezoek van een van mijn kinderen geen afbouw symptomen te krijgen, maar een week tussen de doses liet ipv twee weken.

Ook het inegaal snijden van de pillen splitter heeft daarin een rol gespeeld.

Ik nam met overtuiging steeds de kleinere halfje, in de hoop dat het daardoor makkelijker zal zijn in de toekomst, minder pil...en ik ging het nog kleiner maken met een scheermesje...

En de symptomen werden vele malen veregerd door emoties. Het bericht over de ziekte van mijn moeder.

Men weet niet hoe lang het zal duren.

Moet ik in die tijd dan niet afbouwen?

Drie weken geleden heb ik de laatste stukje eraf genomen.

Veel beter voel ik me niet, emoties zijn heel sterk.

Ik werk er hard aan en dagelijks krijg ik positieve inzichten tussen de slechte momenten door.

 Het downside effect van de pil voel ik heel duidelijk, soms meer dan de goede.

Wat te doen?

Toch nog door proberen te gaan over een paar, hopelijk iets betere dagen?

Of onbekend lang wachten??

groet aan iedereen, fijne avond,

 

Salva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi Salva,

Ik zou doorgaan met afbouwen, gewoon omdat ik weet dat het een lang proces is. Ook tijdens alle  soorten levensomstandigheden. De narigheid met oxazepam is de korte halfwaardetijd.

Wat bedoel je met : door mijn reactie op benzo's? Ik wil graag begrijpen waarom je  niet kan overstappen. Verwerkt jouw lichaam de diazepam anders dan de oxazepam? Oxazepam is de kortst werkende benzo die er is. Eigenlijk is elke andere benzo beter qua halfwaardetijd...

 

 

Kannietmeer, ik lees jou berichten en ik begrijp dat jij het ook dubbel moeilijk hebt, met je vriend zijn trauma naast jou afbouw symptomen.

Ik ben des te meer dankbaar dat je tijd voor mij neemt.

Mijn overgevoeligheid voor deze medicatie uit zich in nog sterkere angst.

Alle dokters zijn er mee eens dat ik niet moet veranderen maar door moet gaan met het oxazepam en niet op Valium overgaan.

Alleen maar de gedachten aan weer iets van dat soort slikken creert angst en dat zou averechts werken.

Ik voel wel voor het doorgaan, ondaks de omstaandigheden, ik wacht ook op een antwoord van Cyclad58 daarover.

Hij had het over kleine dagelijkse hoeveelheden eraf halen, weet niet zeker hoe dat werkt.

Op advies van mijn ha neem ik een klein stukje , tot nu toe met twee weken ertussen, van iedere halve pil.

S’ochtends, middag, eind v d middag en de laatste pil is nog heel, 10 mg, voor het slapen gaan.

Het gaat goed op deze manier, zonder al te grote gaten in de dag.

Ik wens jou ook veel sterkte en goede dagen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Salva,

Stabiliseren doe je doorgaans 2 tot 3 weken. In uiterste nood, als de afbouw te heftig is, wellicht wat langer, maar liever niet.

Wat @Kannietmeer schreef onderschrijf ik ook, beter is het om af te blijven bouwen, met zo klein mogelijke stapjes. Dan zijn een vijltje, een weegschaaltje en een nagelknipper handige hulpmiddelen.

Het voordeel van blijven afbouwen, ook al is het minimaal, is dat je gemotiveerd blijft omdat de dosering steeds ietwat afneemt. 
En tolerantie opbouwen gebeurt pas als je wat langer stabiel bent op een bepaalde dosis, op zich niet als je in een zware ontwenning zit. Ook dat kan weer per persoon verschillen, 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

@Salva,

Stabiliseren doe je doorgaans 2 tot 3 weken. In uiterste nood, als de afbouw te heftig is, wellicht wat langer, maar liever niet.

Wat @Kannietmeer schreef onderschrijf ik ook, beter is het om af te blijven bouwen, met zo klein mogelijke stapjes. Dan zijn een vijltje, een weegschaaltje en een nagelknipper handige hulpmiddelen.

Het voordeel van blijven afbouwen, ook al is het minimaal, is dat je gemotiveerd blijft omdat de dosering steeds ietwat afneemt. 
En tolerantie opbouwen gebeurt pas als je wat langer stabiel bent op een bepaalde dosis, op zich niet als je in een zware ontwenning zit. Ook dat kan weer per persoon verschillen, 

Weegschaal is ,nagevraagd bij een paar apotheken, niet te vinden.het scheermesje werkt ook goed. ben alleen maar bang om te veel te nemen nu.Of een klein hoekje eraf halen?

alweer dank!

Fijn voor je dat je weer aan het werk bent!

Goed weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K.N.M. is er niet iemand die zijn taal spreekt en zijn trauma kan behandelen?

Cyclad wat goed zeg als je weer voor 100% kan gaan werken. Zal voor je duimen.

Salva rustig aan hé dan breekt het lijntje niet. Ik heb ook de grote fout gemaakt om veel te snel af te bouwen maar hoe dichter je bij het nulpunt komt hoe minder makkelijker het wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, bedoel je de lijn die de pil in tween deelt? Hoe rustig ik het ook probeer de pillen snijder maakt er twee ongelijke stukken van.

Iets langer dan 3 weken tussen heel kleine stukjes is toch rustig genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Salva dat is een nederlands gezegde hoor.:D

Welkom Bernice.

Stort je hart maar uit hoor we zijn er voor je. Begrijp dat je je erg beroerd voelt? Hoe voel je je dan. Zweten. rillerig, angstig?. Misschien herkennen we het.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...