Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 4-3-'18


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik wilde ook net de Huiskamer openen en koffie gaan zetten.

Nog geen posts vandaag, dat is een goed teken .... Senna slaapt nog en Jeshen staat waarschijnlijk al op het ijs ... Cyclad is aan het hardlopen of de hond uitlaten. Mito .. zit al aan de koffie of is op het ijs aan het spelen met zijn zoon. 

Bolletje en Guus scharrelen wat rond en zijn klaar voor een eerste bakkie ...

Fijne dag allen :-)

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bestwel:

Goedemorgen, Ik wilde ook net de Huiskamer openen en koffie gaan zetten.

Nog geen posts vandaag, dat is een goed teken .... Senna slaapt nog en Jeshen staat waarschijnlijk al op het ijs ... Cyclad is aan het hardlopen of de hond uitlaten. Mito .. zit al aan de koffie of is op het ijs aan het spelen met zijn zoon. 

Bolletje en Guus scharrelen wat rond en zijn klaar voor een eerste bakkie ...

Fijne dag allen :-)

Ha ha, positief omschreven Bestwel, ik sta klaar voor de douche, X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke schets @Bestwel. Hoe gaat het benzovrij zijn?

Helaas is de ijstijd voorbij en de sneeuwpop ook al gesmolten. Resterende resten zullen vandaag ook wel verdwijnen. Op naar de lente!

Mijn nacht begon vervelend. Na 2 uur liggen was ik nog niet in slaap gevallen. Mijn voeten werden steeds kouder, dus sokken aangetrokken. Toen ben ik toch nog 3.5 uur in slaap gevallen. En daana ligfen soezen. Ben helaas niet met zo'n smile als gisteren wakker geworden. Hopelijk komt de vibe weer een beetje terug zo. Ik ga vanmiddag op de foto met de meiden. 

Ik ben heel benieuwd hoe het feestje bij @Kannietmeer was.

Fijne dag! 

 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 

@Bestwel je begint me aardig te leren kennen. Is het niet werken, dan is het inderdaad slapen. Oh wat heb ik dat slapen gemist. Ik kan er geen genoeg van krijgen 

vandaag dag twee van weer een stukje minder, ik voel me nog steeds goed.

mooie dag allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen guys,

alles ging goed. Feestje was gezellig, alle broers en zussen waren er op 1 schoonzus na want die vangen cirisiskinderen op voor pleegzorg. Die kunnen dan niet meer naar zo'n verjaardag. Drukke bedoening en ook ik was drukker in vlagen. Mijn kinderen waren er met hun vriend en vriendin, dus ik heb werkelijk genoten. 

Ik merk wel dat ik me behoeftig voel en die op dit moment op mijn vriend projecteer en me boos voel dat hij die niet allemaal vervult. Weet even niet goed hoe ik er mee moet omgaan en ik vind mijn gedachtenwereld niet zo positief op het moment ( dank @Bestwel om daar op te blijven wijzen). Heb me door de nacht heen geworstel voor mijn gevoel, maar dat is wel gelukt en ik heb geslapen. Ik heb waarschijnlijk met al die mensen om me heen weer iets opgepikt want ik snotter weer, maar ik hoop dat dit betekend dat gewoon aan het werken ben aan vernieuwde weerstand.

Ik denk dat ik maar rustig aan doe vandaag en hoop dat ik er morgen meer zin in heb.

 

@Jeshen De goede nachten komen ook weer. De dagen na een mindere slaap, komen we gelukkig ook weer door. Maar lekker is het niet. Ik begrijp je gevoel heel goed, want ik heb vandaag hetzelfde.

@senna Zet em op meid. Niet te snel gaan, dan komt het goed.

@Lynn86 Hoe is het met jou Lynn?

 

 

.... besef me ineens dat het zondag is..... nu ben ik helemaal in de war. Wat kan dat toch raar zijn als je denkt dat het al maandag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jeshen:

@BestwelHoe gaat het benzovrij zijn?

@Jeshen  ... nou ... op zich wel goed ... vogens mij veranderd er wel wat in mijn lichaam en hoofd, ik denk wel wat te merken van de laatste afbouw maar misschien ben ik gewoon moe of grieperig .... ik geloof wel dat ik weer anders naar de dingen kijk ... niet heel groots of dramatisch, wel helderder en meer vertrouwen en zelfvertrouwen ... beetje duf ook vandaag ..... ik ga de komende dagen / week rustig aan doen .... en goed opletten .... op zich is het "spannend" nu ...... na jaren ben ik nu hier ....

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen  ... nou ... op zich wel goed ... vogens mij veranderd er wel wat in mijn lichaam en hoofd, ik denk wel wat te merken van de laatste afbouw maar misschien ben ik gewoon moe of grieperig .... ik geloof wel dat ik weer anders naar de dingen kijk ... niet heel groots of dramatisch, wel helderder en meer vertrouwen en zelfvertrouwen ... beetje duf ook vandaag ..... ik ga de komende dagen / week rustig aan doen .... en goed opletten .... op zich is het "spannend" nu ...... na jaren ben ik nu hier ....

@Bestwel Ik kan mij niet voorstellen hoe het is om het jaren te moeten gebruiken. Veel respect voor je dat je dat zo geduldig af hebt weet te bouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen guys,

alles ging goed. Feestje was gezellig, alle broers en zussen waren er op 1 schoonzus na want die vangen cirisiskinderen op voor pleegzorg. Die kunnen dan niet meer naar zo'n verjaardag. Drukke bedoening en ook ik was drukker in vlagen. Mijn kinderen waren er met hun vriend en vriendin, dus ik heb werkelijk genoten. 

Ik merk wel dat ik me behoeftig voel en die op dit moment op mijn vriend projecteer en me boos voel dat hij die niet allemaal vervult. Weet even niet goed hoe ik er mee moet omgaan en ik vind mijn gedachtenwereld niet zo positief op het moment ( dank @Bestwel om daar op te blijven wijzen). Heb me door de nacht heen geworstel voor mijn gevoel, maar dat is wel gelukt en ik heb geslapen. Ik heb waarschijnlijk met al die mensen om me heen weer iets opgepikt want ik snotter weer, maar ik hoop dat dit betekend dat gewoon aan het werken ben aan vernieuwde weerstand.

Ik denk dat ik maar rustig aan doe vandaag en hoop dat ik er morgen meer zin in heb.

 

@Jeshen De goede nachten komen ook weer. De dagen na een mindere slaap, komen we gelukkig ook weer door. Maar lekker is het niet. Ik begrijp je gevoel heel goed, want ik heb vandaag hetzelfde.

@senna Zet em op meid. Niet te snel gaan, dan komt het goed.

@Lynn86 Hoe is het met jou Lynn?

 

 

.... besef me ineens dat het zondag is..... nu ben ik helemaal in de war. Wat kan dat toch raar zijn als je denkt dat het al maandag is.

Ja @Kannietmeer slechte slaap doet veel met je gedachten, weet ik inmiddels. En dat het een hele kunst is om positief te blijven, weet ik ook. 

Ik probeer rustig te blijven en niet over slapen na te denken, maar stiekem denk ik toch af en toe....wat als ik niet...

Af en toe is al beter dan constant, wat het eerst was.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jeshen:

Beste @Yules,

Ik ben ook ct gestopt na 4 weken gebruik. Hoe lang heb jij wat gebruikt? En hoe verging en vergaat het jou?

Hey Jeshen

Ik heb aan en af 2 maand lorazepam genomen waarvan de laatste 2 weken iedere dag 1mg .

En ik voelde me al 'raar' na de eerste week, ik zag schimmen en voelde me wereldvreemd....Ik heb dan toch nog een week verder 1mg genomen omdat ik het niet direct linkte aan die rotzooi....

Toen viel mijn kwartje en ben ik cold turkey gestopt, en samen met het kwartje viel ook het doek over mijn leven.

Ik heb het hier al ergens neergepend maar voor jou wil ik het graag herhalen, want het zijn onze verhalen die ons helpen ... in de eerste plaats anderen, maar ook onszelf...want het is toch een pittig verwerkingsproces (to say the least)

De eerste 48u na het stoppen waren nog ok, was me ook helemáál van geen kwaad bewust...na die 48u gingen de helpoorten open...'welcome to the hotel California' 

Ik had als eerste symptomen:

Achterlijk harde zenuwpijn aan mijn kiezen...echt ni normaal.

En toen kwam de de-realisatie en de-personalisatie...de angst ...de paniek .

Ik dacht dat ik krankzinnig was geworden...Ik dacht letterlijk dat er een defect was in mijn hersenen. Ik kreeg angst om te douchen, me aan te kleden, de telefoon op te nemen, naar buiten te gaan....Ik leefde in een bubbel van paniek en mist ....veel mist. En compleet geïsoleerd van mijn kinderen mijn vriend en mezelf....

Verder had ik nog enkele lichamelijke klachten maar het mentale aspect vond ik afgrijselijk.

Gelukkig heb ik een nieuwsgierige geest en ben ik als een bezetene gaan lezen ...hier en op benzobuddies, ook YouTube heb ik letterlijk uitgekamd ....

De geruststelling die al die mensen gaven heeft mijn leven gered... en tegelijk was ik verbolgen over het feit dat dit een wereldwijde epidemie is...zóveel onschuldige mensen die hun vertrouwen geven aan dokters en psychiaters, ....maar ach ...dat is dan weer een ander aspect.

Na een tijd kreeg ik dan de eerste window, en ik herinner me dat nog als gisteren. Toen op dat moment , dat heerlijke moment dat álles terug normaal werd, wist ik dat mijn lichaam nog in staat was om te genezen...

De wave die volgde op een venster was altijd zwaarder .... alsof je op een lentedag in het zonnetje zit, en plots komt er een dikke zwarte wolk.... je krijgt het onmiddelljk koud.... en de warme sjaal die heb je niet in een wave....je moet het uitbibberen...je handhaven in de kilte en hopen dat de zon snel terugkomt.

Zo voelden de waves en Windows aan voor mij....

Later wist ik wél dat een wave eigenlijk herstel was, dus dat er een hele constructie werd opgezet om mijn hersenen te kunnen repareren.

Op die manier kon ik mentaal de waves aan....moeilijk...maar het lukte.

Op dit moment ...2.5 maand later voel ik me ok.

Mijn emoties zijn nog niet op kruissnelheid...het is allemaal nog wat vlak. Ik schrik nog makkelijk en veel drukte vind ik nog moeilijk. Maar ik leef wel terug....bewust ...en 100% aanwezig. 

Ik drink geen alcohol en neem nog geen pijnstiller als ik eens hoofdpijn heb.

Op het moment moet ik antibiotica slikken en ik voel me daar terug wat suffig en wazig van....maar ik ga niet in paniek.

Zo lieve meid....dat was het zo'n beetje...als je nog dingen wil weten ...shoot :P.

Hoe gaat het met jou? En hoe heb jij het ervaren ?  Hoe voelde jouw waves en Windows aan ? Ik ben oprecht benieuwd naar je ervaring.

Heel veel liefs uit een doorregend Vlaanderen

Xxx krisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yules Bedankt voor jouw antwoord.

Mijn ct-stoppen lijkt op dat van jou. Ik nam 4 weken lang 2.5 mg lorazepam. Dit omdat ik door een luchtweginfectie met benauwdheid en hoesten bang voor liggen en slapen was geworden. En aangezien ik hoog zwanger was, was dat niet de bedoeling. 

Ik merkte ook dat ik steeds vlakker werd tijdens het gebruik. Kon echte emotie niet meer tonen. Na de bevalling (3 weken gebruik) mocht/moest ik het nog blijven gebruiken omdat ik nog steeds niet zelf kon slapen. En dan daarna afbouwen, wat een maand zou duren. Ik moest als kraamvrouw overdag tukjes gaan doen, kon dat niet. 5 min liggen en ik was in paniek. Toen merkte ik dat ik er echt afhankelijk van was, mijn lichaam vroeg om meer (en de hormonen en moeheid maakte het waarschijnlijk nog erger). Voelde mij zo beroerd. Vandaar dat ik besloot cold turkey te stoppen.

En toen werd het nog erger. Volgens mij inderdaad niet meteen de volgende dag, maar het duurde niet lang. Slapen deed ik helemaal niet meer in de nacht. Hierdoor ging ik op termijn ook minder goed zien. Van binnen trilde ik constant. Angst, hartkloppingen en paniek bij alles. Vooral als ik alleen was, maar ook bij dingen zoals douchen. Stilzitten kon ik niet. Ik ga de fles al lopend. Binnenzitten zorgde ook voor paniek, dus ging ik juist zoveel mogelijk op pad. En huilen, huilen, huilen. Een keer toen ik mijn ogen dichtdeed onder de douche zag ik mijzelf verdrinken. Toen ik wat begon te slapen, kwamen er nachtmerries. 

Nu, ook zo'n 2.5 maand later word ik rustiger, slaap ik geregeld wel wat, trillen doe ik maar heel soms. Paniek en angst heb ik ook nog af en toe. Dat kan opeens opkomen. En ik wil nog steeds niet de hele dag binnen zitten. Vrijdag was ik de hele dag in paniek. Dacht ik weer dat het niet over zou gaan. En zaterdag werd ik heel positief wakker. Vandaag was een dag die daar tussenin ligt. Zicht wordt langzaam weer wat beter. Langzaam...

Ik heb een psycholoog ingeschakeld. Van hem moet ik af en toe oefenen met overdag liggen om die angst aan te pakken. Niet om te slapen, maar om te relaxen. Dit lukt mij niet altijd ivm afspraken of baby, maar als ik het doe gaat het wel steeds beter. 15 min met ogen dicht is nu het record.

Afgelopen nacht duurde het 2 uur voordat ik in slaap viel. Toen wel 3.5 uur aan een stuk geslapen. De 2 nachten daarvoor snel in slaap gevallen en alle keren dat ik wakker werd, weer snel in slaap gevallen. Heel fijn! Daar was ik aan toe.

Over 2 weken gaat mijn vriend de hele week weg voor zijn werk. Iets waar ik vroeger geen problemen mee zou hebben. Gek genoeg vrees ik nu die week nog wel. Denk erover om die week te beginnen met 3 dagen werken. Om mijzelf in mijn eentje (de jongste gaat die week voor het eerst naar de creche) niet gek te maken overdag thuis. Normaal komt mijn vriend rond etenstijd thuis, maar nu ben ik de hele avond al alleen. 

Overigens heb ik momenten dat ik merk dat ik van dingen geniet en lach. Maar ook momenten dat ik mijzelf nog steeds wat vlak vind.  Oververmoeidheid doet ook veel, dat realiseer ik mij.

Hoe verging en vergaat jouw slapen?

Fijne avond nog en bedankt voor het delen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bestwel:

Poeh ... een heftig verhaal Yules ...Maar grag geen horror verhalen, een beetje behoudend is het mooiste ... geeft houvast en vertrouwen dat het goed komt ... teveel horror schrikt zo af ...

Ik vind het juist fijn om te lezen....geeft wat herkenning...en ik vroeg erom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Jeshen:

@Yules Bedankt voor jouw antwoord.

Mijn ct-stoppen lijkt op dat van jou. Ik nam 4 weken lang 2.5 mg lorazepam. Dit omdat ik door een luchtweginfectie met benauwdheid en hoesten bang voor liggen en slapen was geworden. En aangezien ik hoog zwanger was, was dat niet de bedoeling. 

Ik merkte ook dat ik steeds vlakker werd tijdens het gebruik. Kon echte emotie niet meer tonen. Na de bevalling (3 weken gebruik) mocht/moest ik het nog blijven gebruiken omdat ik nog steeds niet zelf kon slapen. En dan daarna afbouwen, wat een maand zou duren. Ik moest als kraamvrouw overdag tukjes gaan doen, kon dat niet. 5 min liggen en ik was in paniek. Toen merkte ik dat ik er echt afhankelijk van was, mijn lichaam vroeg om meer (en de hormonen en moeheid maakte het waarschijnlijk nog erger). Voelde mij zo beroerd. Vandaar dat ik besloot cold turkey te stoppen.

En toen werd het nog erger. Volgens mij inderdaad niet meteen de volgende dag, maar het duurde niet lang. Slapen deed ik helemaal niet meer in de nacht. Hierdoor ging ik op termijn ook minder goed zien. Van binnen trilde ik constant. Angst, hartkloppingen en paniek bij alles. Vooral als ik alleen was, maar ook bij dingen zoals douchen. Stilzitten kon ik niet. Ik ga de fles al lopend. Binnenzitten zorgde ook voor paniek, dus ging ik juist zoveel mogelijk op pad. En huilen, huilen, huilen. Een keer toen ik mijn ogen dichtdeed onder de douche zag ik mijzelf verdrinken. Toen ik wat begon te slapen, kwamen er nachtmerries. 

Nu, ook zo'n 2.5 maand later word ik rustiger, slaap ik geregeld wel wat, trillen doe ik maar heel soms. Paniek en angst heb ik ook nog af en toe. Dat kan opeens opkomen. En ik wil nog steeds niet de hele dag binnen zitten. Vrijdag was ik de hele dag in paniek. Dacht ik weer dat het niet over zou gaan. En zaterdag werd ik heel positief wakker. Vandaag was een dag die daar tussenin ligt. Zicht wordt langzaam weer wat beter. Langzaam...

Ik heb een psycholoog ingeschakeld. Van hem moet ik af en toe oefenen met overdag liggen om die angst aan te pakken. Niet om te slapen, maar om te relaxen. Dit lukt mij niet altijd ivm afspraken of baby, maar als ik het doe gaat het wel steeds beter. 15 min met ogen dicht is nu het record.

Afgelopen nacht duurde het 2 uur voordat ik in slaap viel. Toen wel 3.5 uur aan een stuk geslapen. De 2 nachten daarvoor snel in slaap gevallen en alle keren dat ik wakker werd, weer snel in slaap gevallen. Heel fijn! Daar was ik aan toe.

Over 2 weken gaat mijn vriend de hele week weg voor zijn werk. Iets waar ik vroeger geen problemen mee zou hebben. Gek genoeg vrees ik nu die week nog wel. Denk erover om die week te beginnen met 3 dagen werken. Om mijzelf in mijn eentje (de jongste gaat die week voor het eerst naar de creche) niet gek te maken overdag thuis. Normaal komt mijn vriend rond etenstijd thuis, maar nu ben ik de hele avond al alleen. 

Overigens heb ik momenten dat ik merk dat ik van dingen geniet en lach. Maar ook momenten dat ik mijzelf nog steeds wat vlak vind.  Oververmoeidheid doet ook veel, dat realiseer ik mij.

Hoe verging en vergaat jouw slapen?

Fijne avond nog en bedankt voor het delen! 

Lieve Jeshen

Op een vreemde manier is het troostend dat er iemand is die het proces soortgelijk doormaakt...je wenst het uiteraard niemand toe, en toch geeft het troost en herkenning...we zijn niet alleen xxx 

Zoals jij je verhaal beschrijft en ik het vergelijk met het mijne, lijkt het mij dat je er bijna doorbent...we zijn natuurlijk verschillend, maar ik denk dat het eindpunt in zicht is...

Wat bij jou zeker een niet te onderschatten bijkomstige factor is, dat zijn die hormonen van jou... Zonder de benzo ben je na een bevalling al helemaal uit je doen, alles wordt terug ge-reset, waardoor je sowieso alles al wat bevreemdend vind.

Dus vind ik dat jij het fantastisch doet! 

Ik herinner me dat ik thuis kwam van de kliniek en ik zat te huilen op de babykamer omdat ik het niet voor mekaar kreeg om de kleertjes en de geschenkjes in de kast te krijgen. Mijn schoonma heeft me toen thee gebracht en zij heeft het kastje ingeladen, terwijl ik op de mat zat te snotteren....net mama en ik moest 'bemoederd' worden.

Dus lieve Jeshen, geef jezelf maar veel krediet ! Je verdiend dat dubbel en dik...en wat de paniek betreft....goh da's een lastige ...maar wat mij geholpen heeft is het feit dat die angst eigenlijk niet reëel is, maar de chemie van de lorazepam die spreekt. Je voelt de angst wel, maar ze is chemisch, ze is niét van jou. Ze dringt zich op, keer op keer, maar weet dat ze ook terug wegebt en na verloop van tijd zal ze aan kracht moeten inboeten...en zal jouw échte ik winnen! ...

Als tijdens je weekje alleen behoefte hebt aan een meidenbabbel, denk ik dat je hier op het juiste adres zit... 

Jeshen, heb geen angst om de angst schat.... het komt, en gaat ook weer weg ...aanvaard het als een lichamelijk proces dat ervoor zorgt dat je hersteld ...net zoals koorts nodig is om je immuunsysteem sterker te maken...je lijf weet waar het mee bezig is xxx 

Lieve warme knuffel van een al iets oudere mama xxx 

Ah ja ...je vroeg hoe het met de slaap is ...wel ...dat wisselt, maar wordt wel beter, de kwaliteit is beter en ik haal regelmatig 5 a 6 uurtjes slaap.

Als ik niet slaap, ga ik er even uit ...maak ik warme melk...of eet iets...en dan ga ik terug liggen, ongeacht of ik slaap of niet. Dan rust ik mijn lichaam, en geniet van de warmte van de dons. Ik denk bewust aan 'niets ' ...en dat helpt soms, en soms niet. Ik maak me er niet meer druk om...Ik kies ervoor om me niet druk te maken....het helpt toch niet xxx 

Komt allemaal goed xxx écht 

Krisje 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Bestwel:

Poeh ... een heftig verhaal Yules ...Maar grag geen horror verhalen, een beetje behoudend is het mooiste ... geeft houvast en vertrouwen dat het goed komt ... teveel horror schrikt zo af ...

Dag Bestwel

Oei...het spijt dat ik je wat ongemakkelijk heb gemaakt, dat is zéker niét de bedoeling. Mijn verhaal is er echter één van hoop en positiviteit....maar zoals elk begin van een moeilijk proces is de eerste fase niet de makkelijkste...en als een intelligente en volwassen vrouw mij vraagt mijn werkelijke verhaal te vertellen dan doe ik dat...Zonder te verbloemen noch te dramatiseren,  maar puur zoals het voor mij was...en ik het op mijn unieke manier beleefde ...zoals het voor iedereen een unieke reis is naar herstel.

Want herstel komt er bestwel....áltijd!  

Nogmaals ...Ik wou je niet verontrusten of shockeren...maar probeer er wél het mooie uit te halen, want met die bedoeling is het geschreven xx 

Groetjes krisje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Lieve luitjes, deze dame gaat op bed en wenst jullie een goede nacht. Het ging goed vandaag. Morgen dag drie, waarvan exact hetzelfde brokje van mijn ochtend dosis af gaat. Ik hoop dat ik goed op weg ben. Voor nu geen klachten, gelukkig. Tot morgen en sleep well 

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yules:

Lieve Jeshen

Op een vreemde manier is het troostend dat er iemand is die het proces soortgelijk doormaakt...je wenst het uiteraard niemand toe, en toch geeft het troost en herkenning...we zijn niet alleen xxx 

Zoals jij je verhaal beschrijft en ik het vergelijk met het mijne, lijkt het mij dat je er bijna doorbent...we zijn natuurlijk verschillend, maar ik denk dat het eindpunt in zicht is...

Wat bij jou zeker een niet te onderschatten bijkomstige factor is, dat zijn die hormonen van jou... Zonder de benzo ben je na een bevalling al helemaal uit je doen, alles wordt terug ge-reset, waardoor je sowieso alles al wat bevreemdend vind.

Dus vind ik dat jij het fantastisch doet! 

Ik herinner me dat ik thuis kwam van de kliniek en ik zat te huilen op de babykamer omdat ik het niet voor mekaar kreeg om de kleertjes en de geschenkjes in de kast te krijgen. Mijn schoonma heeft me toen thee gebracht en zij heeft het kastje ingeladen, terwijl ik op de mat zat te snotteren....net mama en ik moest 'bemoederd' worden.

Dus lieve Jeshen, geef jezelf maar veel krediet ! Je verdiend dat dubbel en dik...en wat de paniek betreft....goh da's een lastige ...maar wat mij geholpen heeft is het feit dat die angst eigenlijk niet reëel is, maar de chemie van de lorazepam die spreekt. Je voelt de angst wel, maar ze is chemisch, ze is niét van jou. Ze dringt zich op, keer op keer, maar weet dat ze ook terug wegebt en na verloop van tijd zal ze aan kracht moeten inboeten...en zal jouw échte ik winnen! ...

Als tijdens je weekje alleen behoefte hebt aan een meidenbabbel, denk ik dat je hier op het juiste adres zit... 

Jeshen, heb geen angst om de angst schat.... het komt, en gaat ook weer weg ...aanvaard het als een lichamelijk proces dat ervoor zorgt dat je hersteld ...net zoals koorts nodig is om je immuunsysteem sterker te maken...je lijf weet waar het mee bezig is xxx 

Lieve warme knuffel van een al iets oudere mama xxx 

Ah ja ...je vroeg hoe het met de slaap is ...wel ...dat wisselt, maar wordt wel beter, de kwaliteit is beter en ik haal regelmatig 5 a 6 uurtjes slaap.

Als ik niet slaap, ga ik er even uit ...maak ik warme melk...of eet iets...en dan ga ik terug liggen, ongeacht of ik slaap of niet. Dan rust ik mijn lichaam, en geniet van de warmte van de dons. Ik denk bewust aan 'niets ' ...en dat helpt soms, en soms niet. Ik maak me er niet meer druk om...Ik kies ervoor om me niet druk te maken....het helpt toch niet xxx 

Komt allemaal goed xxx écht 

Krisje 

 

Beste Krisje,

Dankjewel! Ja het is een iets andere kraamtijd dan bij de eerste baby 3 jaar terug, maar ik kom er wel. 

Zou fijn zijn als ik beter slaap, kan ik de angsten ook beter de baas. 

Zet 'm op Krisje, jij bent er ook bijna!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Jeshen@Yules Love your conversation. Heerlijk om te lezen. Ik vind jullie toppers.

@Kannietmeer hahaha ben blij da je blij bent ... heb ook wel een boon voor jou hoor:P

Nee serieus ... 

Weet je, soms gaat het er al eens over tussen pot en pint : wat zou je doen als je de Lotto wint? ...  Ik zat er altijd maar wat bij als een snul ...zo van " ik geef het aan mijn kinderen en vrienden in nood" bla bla bla ...

Sinds mijn rollercoaster-ride in wonderland heb ik een antwoord op die vraag ! IK OPEN EEN BENZO HUIS ! écht e ...ergens op de grens tussen Nederland en Vlaanderen....waar mensen terecht kunnen, waar ze kunnen schuilen voor de wereld, waar ze au serieux genomen worden....en niet volgestopt worden met ándere pillen :angry:

En liefdevol doch professioneel begeleid worden ...

Jup,  dat zou ik dan doen met die miljoenen....

En jullie ? :lol:....

Liefs krisje xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...