Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 19-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu Guus. Ik voel me toppie, maar dat komt ook omdat mijn leven erg veranderd is na het stoppen van de benzo. Ik voel me veel rustiger, niet zo opgejaagd meer. Vrolijk omdat ik me meer mezelf voel, en sterker omdat wat ik voel rechtstreeks vanuit de Bol zelf komt. Dus ja, ik voel me goed Guus.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei GUUS:

Hallo KNM, hoe gaat het met jou? X

Lieve Guusje, en alle andere schooiers van dit forum :-)

was even wat anders doen in het weekend. Niet echt hoor, maar ben dus een niet op het forum geweest. Wel wat gelezen net om op de hoogte te blijven. Het gaat wel goed. Ik ben duidelijk aan de beterende hand. Wat dat precies inhoud weet ik ook niet, maar het is niet geheel klachtenvrij, maar ook niet heel ver van mijzelf verwijderd. Ik voel me regelmatig nuttig, voel ook meer initiatief in mijzelf en wil proberen meer te bewegen en heb gedacht een sportschool te gaan zoeken. Beetje spieren opbouwen en wat conditie verbeteren indien mogelijk. Hiervoor had ik steeds het gevoel dat het te vroeg was, maar ineens heb ik het gevoel dat ik het mogelijk wel een beetje kan gaan proberen. Dus dat ga ik waarschijnlijk doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeh, daar was ze, hihi, schooiers,! fijn dat het vooruit gaat! Wat jij schrijft, ook ik ga van de week langzaam 55  plus clubje bewegen op muziek langzaam weer om mijn spieren krachtiger temaken, de ergste pijn in mijn benen/ kuiten door magnesium een stuk minder, maar mijn beenspieren, voelen erg slap dus ik ga proberen,  jij ook dus? Moet ergens beginnen, als je niet  goed voelt, geen zin, was het zo moeilijk om een begin temaken, nog zijn de dagen  hoe ik mij voel verschillend, maar voel mij toch ook sterker worden , hoppa KNM, nog even en wij maken een spagaat!  En we gaan zachtjes aan proberen X guusje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel momenten op de dag dat ik ook niet sta te springen. Maar het is de balans zoeken tussen rust voor herstel en pushen voor herstel. Blijft lastig soms. Goed aanvoelen wat je kan en niet kan lijkt de beste weg. Die spagaat heb ik op mijn 10e al opgegeven. Die kan mijn lijf gewoon niet maken. Ben een stijve hark wat dat betreft. Altijd geweest. Maar wel sportief en dus kan ik hopelijk wat spieren opbouwen en kracht winnen en uithoudingsvermogen. Rustig aan proberen idd. Lange wandelingen doe ik nu wel af en toe.... ach wat is lang.... 2 uur lopen ben ik behoorlijk afgedraaid kan ik je vertellen. Maar toch weet ik dat dat wel goed is om te doen. Wandelen zorgt ook voor lichte massage van de hersenen, wist je dat? Stimulerend voor herstel. Dus dat is altijd goed om te doen. En dan stevig wandelen, om de bloedsomloop ook lekker op gang te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha, nou spagaat lukte mij nooit hoor,  ik ga ook elke dag wel stukje lopen, voor mijn spieren/benen, had of heb jij daar ook last van?  Naar buiten is altijd goed he? Maar soms mij even verzetten eenmaal buiten is het lekker.   Wanneer was jij gestopt ook alweer?  X guusje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak er een gewoonte van elke naar buiten te gaan en een stukje te lopen.

Ontwikkel kleine, krachtige gewoontes. Onderzoek bevestigt dat goede gewoontes onze wilskracht versterken. Zelfs beginnen met iets simpels, zoals elke dag je bed opmaken, kan een krachtig positief effect hebben op onze wilskracht. 
Dat komt omdat deze kleine gewoontes zelfdiscipline en zelfbeheersing opbouwen, en dat stroomt door naar andere gebieden in ons leven.
 

Heb ik niet zelf verzonnen ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Griep all around me. Partner geveld, op het werk veel zieken die thuis zijn en half zieken die gewoon op kantoor komen. Schoondochter geveld. 
Loop zelf al 2 weken te kwakkelen, maar het zet niet door. Zal wel een goede weerstand hebben, of ik ga alsnog binnenkort voor de griepbijl. We zien het wel. 

Was een lange, rommelige, chaotische  dag. Vroeg op, hond uitlaten, werken tot half 5, de ene vergadering na de andere, benzine tanken, boodschappen doen, eten verzorgen etc.

Heb nu eindelijk tijd om even wat anders te doen. 

@Lynn86, @Jeshen en @Senna33, hoe vergaat het jullie vandaag? 
Senna, jij hebt deze week toch een belangrijk tentamen/examen? Lukt het je om je daarop te concentreren? In elk geval wens ik je alles succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Heu o werd ik geroepen?:D toppie lieverd dat je het gevoel hebt vooruit te gaan.:heart:

haha, lieve Bol, dank je wel.

@Cyclad58 Geen zorgen, als de griep komt, komt ie van zelf. Hoe gaat het met je slapen en de klachten van angst op het moment? Onrust een beetje gaan liggen? Ik hoop het.

@Bestwel Ik heb zelfs gelezen dan NASA ooit onderzocht heeft dat een nieuwe gewoonte 60 dagen nodig heeft om in ons automatische systeem te sluipen. Moet je het wel elke dag volhouden. 1 keer vergeten en je verknalt de 60 dagen, die worden dan wat meer. Maar dag is niet erg vind ik. Zou willen dat ik weer echt een sporter kan worden. Ik mis het maar ben ergens te lui voel ik... Ben ik eerlijk in. Ik wil het wel, maar niet genoeg op dit moment. En hier zal ik de benzo;s niet de schuld van geven hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

haha, lieve Bol, dank je wel.

@Cyclad58 Geen zorgen, als de griep komt, komt ie van zelf. Hoe gaat het met je slapen en de klachten van angst op het moment? Onrust een beetje gaan liggen? Ik hoop het.

Angstklachten heb ik nu niet, de onrust is er nog wel lichtjes. Slapen gaat behoorlijk de laatste 4 nachten, al helpt een griepende partner die er 's nachts 6 keer uit gaat ook niet echt.
Ben momenteel een mannelijke equivalent van Florence Nightingale, maar dat doe ik met liefde. ;)

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je een lieve partner bent, als ik alles wat ik van je lees  samen neem. Je vrouw zou dat iets meer mogen beseffen vind ik.

Ik slaap niet in 1 bed met mijn vriend. Is echt niet zo'n gek idee hoor. Als je romantische tijd wil doorbrengen doe je dat toch wel, en iedereen krijgt zijn slaap en steekt elkaar niet snel aan. Mijn vriend kust me ook niet als ie denkt dat ie verkouden wordt of ziek. Ik wel, ben daar heel stom in. Maar als hij doorheeft dat er bij mij wat speelt, let ie beter op haha.

 

@bolletje Ik las ergens dat je zei dat veel nog tussen onze oren zit en dat de benzo's al echt wel ons lichaam uit zijn. @Bestwel was het daar mee eens. @Cyclad58was het er deels mee eens en maakte de wijze opmerking dat er ook andere dingen meespelen. Het probleem is het niet het middel dat nog in ons systeem zit, want dat is eruit. Dat heeft geen maanden nodig. Het probleem is de aanpassing in onze hersenen die veroorzaakt zijn door benzo-gebruik. Die kan niet zomaar verdwijnen en weer heel worden. Dat heeft tijd nodig. En het lijk wat meer tijd nodig te hebben dan een sneetje. Niet bij iedereen trouwens, en dat geld ook voor een sneetje. Als mijn broer zijn been stoot en een wondje oploopt duur het drie maanden voordat het geneest. Daar is iets niet pluis. Wat het is weet ik niet, maar het is niet normaal. Maar dat het gebeurd is een feit en zit niet tussen zijn oren, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook de benzo schade zit niet tussen je oren. Wel heeft je psyche veel invloed op de hoeveelheid lijden die je ervaart. Diegene die accepteert dat niet alles goed gaat of dat er zelfs moeilijke klachten zijn op dit moment, maar zeker vertrouwd op verbetering en daar een vaste hoop op heeft, zal minder lijden dan diegene die vecht tegen zijn klachten en moeite heeft te accepteren dat het leven niet zo makkelijk is tijdens benzo-ontwenning.  Dus hoe we er mee omgaan heeft wel degelijk invloed.

Ik twijfelde nog op dit onderwerp te reageren, maar ach, waarom niet he.. Het lijkt mij belangrijk dat iedereen weet dat het niet uit je psyche komt dat je benzo-ontwenning ervaart, maar dat het wel kan helpen er psychisch goed mee om te gaan en je altijd enigszins te verzetten als je kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Ik ben vandaag naar 5mg gegaan. 

Het is zwaar maar net te doen op het randje. 

Weer een kwestie van doorbijten en stabiliseren. 

Ik ben trots op mezelf. 

Verras mezelf steeds opnieuw dat ik veel meer kan dan ik zelf dacht. En durf weer door met afbouwen. 

Accepteren is het sleutelwoord 

Xx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Griep all around me. Partner geveld, op het werk veel zieken die thuis zijn en half zieken die gewoon op kantoor komen. Schoondochter geveld. 
Loop zelf al 2 weken te kwakkelen, maar het zet niet door. Zal wel een goede weerstand hebben, of ik ga alsnog binnenkort voor de griepbijl. We zien het wel. 

Was een lange, rommelige, chaotische  dag. Vroeg op, hond uitlaten, werken tot half 5, de ene vergadering na de andere, benzine tanken, boodschappen doen, eten verzorgen etc.

Heb nu eindelijk tijd om even wat anders te doen. 

@Lynn86, @Jeshen en @Senna33, hoe vergaat het jullie vandaag? 
Senna, jij hebt deze week toch een belangrijk tentamen/examen? Lukt het je om je daarop te concentreren? In elk geval wens ik je alles succes! 

 

Hi @Cyclad58

Vannacht 4 uur en 2 uur geslapen. Mijn 'slaapschuld' - zoals de psycholoog het vandaag noemde - los ik niet zomaar in. Maar het is een begin: van de afgelopen 5 dagen, 3 aardig geslapen. Tuurlijk: niet zoals voorheen, maar ik bem er blij mee.

Vanmiddag bij de psycholoog geweest. Ik moet overdag toch beginnen met even te liggen (of zitten en niks doen). Dit om van de vervelende ervaring af te komen. Met in gedachte: niet slapen, maar rusten. Begin met 5 min op de bank, bouw langzaam op. Ogen open mag ook eerst. Gewoon om van dat paniekgevoel bij liggen overdag af te komen. Vind ik wel spannend. Maar hij heeft gelijk. Vooruit schuiven, houdt die angst in stand. En ik wil vooruit. Rationeel weet ik dat er niks gebeurt, maar mijn lichaam denkt anders. Heel gek. Heb alleen de aankomende dagen best veel gepland, dus even kijken wanneer ik kan beginnen.

En ik moet minder streng voor mezelf zijn. Maar hij zegt ook dat het moeilijk is om die knop om te zetten met veel slaapschuld. 

Ik hoop dat jij de griep misloopt @Cyclad58 en als het komt, dan komt het. Ik heb de verkoudheid en hoest ook lang kunnem ontwijken. Nu komt het toch een beetje op. 

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Lynn86:

@Cyclad58

Ik ben vandaag naar 5mg gegaan. 

Het is zwaar maar net te doen op het randje. 

Weer een kwestie van doorbijten en stabiliseren. 

Ik ben trots op mezelf. 

Verras mezelf steeds opnieuw dat ik veel meer kan dan ik zelf dacht. En durf weer door met afbouwen. 

Accepteren is het sleutelwoord 

Xx lynn

You go Girl!  

Succes en sterkte, je bent prima bezig!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Cyclad58:

@Jeshen, je maakt echt goede stappen nu. Je slaapt beter en je denkt veel positiever over je situatie. Fijn om te lezen!

X

Ja, een beetje slaap helpt hahaha. Maar ik heb ook veel nagedacht door de opmerkingen van gisteren. En daardoor ook besloten minder op het forum te komen. De zeurtijd moet voorbij zijn nu. Tijd om weer te gaan genieten van mijn leven. En ja, een beetje slaap gaat daarbij helpen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...