Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 14-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

Werkse @bolletje! En wat goed @Cyclad58 dat het weer beter ging!

Mijn nacht was weer veel wakker, weg, wakker weg. Weinig langere stukken aaneen. Maar...so be it!

Ik maak mij meer druk om de komende nacht. Donderdag is belangrijk voor mij. Dan wil ik naar mijn zus om met haar bruidsjurken te passen. Dat betekent twee keer een uur rijden. Hoor ik gisterenavond dat mijn vriend al voor 6en wegmoet! Dat betekent dat ik in de ochtend beide kinderen moet doen en de oudste weg moet brengen. Maar eigenlijk betekent dat ook dat ik de laatste fles moet doen vannavond. En misschien zelf wel dat hij in de slaapkamer slaapt en een wekker zet. Allemaal dingen die we nu anders deden zodat ik toch wat rust krijg. Hoop hem nog even rustig te kunnen spreken zo. Maar maak mij daar best een beetje druk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen allemaal, 

Werkse @bolletje! En wat goed @Cyclad58 dat het weer beter ging!

Mijn nacht was weer veel wakker, weg, wakker weg. Weinig langere stukken aaneen. Maar...so be it!

Ik maak mij meer druk om de komende nacht. Donderdag is belangrijk voor mij. Dan wil ik naar mijn zus om met haar bruidsjurken te passen. Dat betekent twee keer een uur rijden. Hoor ik gisterenavond dat mijn vriend al voor 6en wegmoet! Dat betekent dat ik in de ochtend beide kinderen moet doen en de oudste weg moet brengen. Maar eigenlijk betekent dat ook dat ik de laatste fles moet doen vannavond. En misschien zelf wel dat hij in de slaapkamer slaapt en een wekker zet. Allemaal dingen die we nu anders deden zodat ik toch wat rust krijg. Hoop hem nog even rustig te kunnen spreken zo. Maar maak mij daar best een beetje druk om.

Ja Jeshen, die veranderingen he?   Van zal het allemaal wel lukken,?  En let op! Het gaat je lukken hoor!  Wel leuk zeg bruidsjurk uitzoeken,      eind Maart gaat onze oudste kleinzoon trouwen,, ook weer bijzonder,      sterkte, en praat met je vriend hoe je het aan gaat pakken,praten is belangrijk  X guusje  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen allemaal, 

Werkse @bolletje! En wat goed @Cyclad58 dat het weer beter ging!

Mijn nacht was weer veel wakker, weg, wakker weg. Weinig langere stukken aaneen. Maar...so be it!

Ik maak mij meer druk om de komende nacht. Donderdag is belangrijk voor mij. Dan wil ik naar mijn zus om met haar bruidsjurken te passen. Dat betekent twee keer een uur rijden. Hoor ik gisterenavond dat mijn vriend al voor 6en wegmoet! Dat betekent dat ik in de ochtend beide kinderen moet doen en de oudste weg moet brengen. Maar eigenlijk betekent dat ook dat ik de laatste fles moet doen vannavond. En misschien zelf wel dat hij in de slaapkamer slaapt en een wekker zet. Allemaal dingen die we nu anders deden zodat ik toch wat rust krijg. Hoop hem nog even rustig te kunnen spreken zo. Maar maak mij daar best een beetje druk om.

Klinkt toch als een nacht waarin het goed genoeg ging for the moment, @Jeshen
Dat je veel wakker wordt is niet erg en hoort ook bij de ontwenning. Als je daarna steeds snel in slaap valt slaap je wel voldoende. 

Probeer je niet te druk te maken over komende nacht, want dat werkt vaak averechts. Waarom zou het niet goed gaan? De tijd dat je kunt slapen slaap je, dat moet het uitgangspunt zijn! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wel nieuws: ik hoef bij mijn psychotherapeute niet meer terug te komen, zij vindt dat het goed gaat en dat ik voldoende tools heb om mindere dagen te pareren.

Vanmorgen nog bij huisarts geweest, hij schreef mij Quetiapine (Seroquel) voor om gemakkelijker te slapen. 
Hij was zeer positief over het feit dat ik de laatste 6 weken 2 mindere en 2 slechte dagen had en dat de andere dagen goed waren. Ik leg de lat voor mijzelf te hoog.

Ik mag wel met de Quetiapine stoppen. Ik gebruik maar 12,5 mg, dat is de laagste dosering. Volgens de arts moet het slapen ook zonder lukken en eigenlijk denk ik dat ook. Ik ga het in elk geval proberen. Ook bij mij huisarts hoef ik niet meer terug te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Nog wel nieuws: ik hoef bij mijn psychotherapeute niet meer terug te komen, zij vindt dat het goed gaat en dat ik voldoende tools heb om mindere dagen te pareren.

Vanmorgen nog bij huisarts geweest, hij schreef mij Quetiapine (Seroquel) voor om gemakkelijker te slapen. 
Hij was zeer positief over het feit dat ik de laatste 6 weken 2 mindere en 2 slechte dagen had en dat de andere dagen goed waren. Ik leg de lat voor mijzelf te hoog.

Ik mag wel met de Quetiapine stoppen. Ik gebruik maar 12,5 mg, dat is de laagste dosering. Volgens de arts moet het slapen ook zonder lukken en eigenlijk denk ik dat ook. Ik ga het in elk geval proberen. Ook bij mij huisarts hoef ik niet meer terug te komen. 

Dat is geweldig!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Klinkt toch als een nacht waarin het goed genoeg ging for the moment, @Jeshen
Dat je veel wakker wordt is niet erg en hoort ook bij de ontwenning. Als je daarna steeds snel in slaap valt slaap je wel voldoende. 

Probeer je niet te druk te maken over komende nacht, want dat werkt vaak averechts. Waarom zou het niet goed gaan? De tijd dat je kunt slapen slaap je, dat moet het uitgangspunt zijn! 

 

Mijn vriend zei net dat hij wel gewoon de lastste fles doet. De schat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds,

wat zijn jullie toch kanjers! We zijn met zo'n klein groepje, maar dat maakt het ook zo veilig en vertrouwd en weet je al snel met wie je te maken hebt. Ik voel me gezegend met jullie hier. Vreselijk dat we door deze dingen heen moeten, maar tegelijk zo blij dat ik niet alleen ben. En ik geloof echt dat ik rijker ben geworden van deze ervaring.  Vandaag las ik in mijn laptop een kort stukje dagboek van de periode waarin ik net ziek werd in 2016. Ik schreef ook over mijn medicijngebruik. Hoeveel en wanneer ik het nam. Doordat ik nu weet wat het met je doet, zie ik binnen een paar weken afhankelijkheidssymptomen optreden bij mijzelf en zelfs tussentijdse ontwenning, zoals trillen en onrust en angst. Wat een vreselijk drama kan zich voltrekken zonder dat je het doorhebt..... er speelde ook zoveel op dat moment. Ik kon zoveel dingen de schuld geven van hoe slecht het met me ging. En alles leek logisch. Dat ik op dat moment eigenlijk door een falend medicijn ziek werd, en vervolgens door een verslavend medicijn ziek werd, daar had ik geen idee van. Ik dacht dat er iets mis was met mij. Ik begreep niet waarom ik maar niet beter werd, ondanks mijn positieve instelling, harde werken.... jongens wat heb ik gevochten om de dagen te overleven, om niet weg te glijden in een depressie. Nu achteraf lezend, en zoveel meer wetend, schrik ik van de signalen die er allemaal waren en die ik nu bij anderen zou herkennen. Maar ik wist er toen nog niets vanaf. Niet van benzo's en ook niet van SSRI's die hun werking plotseling verliezen waardoor mensen ziek worden met ontwenningssymptomen.

Het verbaast me bijna hoeveel ik kon opschrijven en hoe redelijk mijn gedachten waren. Ik herinner me ook ineens hoeveel ik kon lezen, boek na boek in een korte periode. Nu kan ik dat niet. Is er iemand van jullie die van lezen houd en het ook kan doen? Of juist niet? Hoor graag jullie ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh KNM, wat schrijf je dat weer herkenbaar op!  Mijn 5 weken van slikken  was echt vreselijk,  ik dacht ook  wat is er met mij? De achterdocht kreeg de overhand ik had iets ernstigs onder de leden  zo ziek kun je toch maar niet zomaar zijn? Na het dtoppen alleen maar erger en erger,  ach jillie herkennen het allemaal jammer genoeg, lezen was mijn hobby, ik heb een boekekast over heel de muur van plafond tot aan de grond,  nu, kan ik een tijdschrift doorbladeren, meer nog niet,  wat fijn je dagboekje, waar je in kan kijken hoe het toen en nu is,  trillen, onrust, malaise gevoel, fff we herkennen,  knuffel X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Liz @Kannietmeer, wat heb je het weer treffend beschreven. 
Mijn SSRI werkt  na 1,5 jaar nog steeds goed, ik merk dat de basis rustig is en dat is goed. Wel merk ik op dat ik onrustig word en angstig lijk op momenten dat mijn benzo-ontwenning heftig de kop op steekt. En dat is puur wat het is: ontwenning. Gisteren had ik weer zo'n dag, toen stak de onrust ook de kop op. Vandaag heb ik daar geen last van en dan weet ik genoeg. Psychiaters praten je dan een angststoornis aan die er feitelijk niet is. 

Wat je vraag over lezen betreft: ik ben een verwoed lezer en kan dit op de meeste dagen prima doen, maar op moeilijke dagen heb ik de concentratie ook niet. Op mijn werk moet ik ook veel lezen en ik merk dat me dat nu steeds beter afgaat en dat ik weer op het peil kom van voor mijn "crash". 

Wat ik nu na ruim 2 maanden geen Lorazepam nog lastig vind is het houden van vertrouwen op de mindere dagen. Ik besef dat de mindere dagen minder in aantal worden (de goede dagen overheersen), maar nog niet echt in heftigheid. @Gaba heeft het ergens anders treffend beschreven: je beklimt een steile berg, bent bijna boven, maar lazert af en toe weer keihard naar beneden, waardoor je weer aan de beklimming moet beginnen. Ja, zo is het. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt mij ook niet goed, nog steeds niet helaas. Toch heeft het iets geks want ik heb wel heel veel gelezen over benzo gebruik, daar kon ik mijn aandacht blijkbaar wel op bewaren. Bij de meeste andere dingen kan ik het gewoon niet onthouden wat ik gelezen heb en dus is een boek blijkbaar nog te ingewikkeld.  @Jeshen

@Cyclad58 Je bent meestal zo sterk, maar de onrust en de angst die soms komt aanvliegen zijn nu eenmaal ook sterk. Dat je gedachten dan onzeker zijn vind ik niet gek. Misschien kan je eens een brief naar jezelf schrijven, waarin je uitlegt aan jezelf waarom je angst en onrust geen tekenen zijn van blijvende schade, maar slechts van een benzo ontwenningssyndroom die duidelijk een golvend patroon volgt. En wat je niet moet vergeten en hoe je er het beste mee om kan gaan. Schrijf wat tips op voor jezelf. Je bent een kei hier, en steekt hier iedereen een hart onder de riem als het even kan. Dus misschien kan je dat ook wel naar jezelf doen op het moment dat het niet zo lekker gaat.  Wat opvalt is dat je waves kort zijn, niet weken aanhouden, maar eerder uren. Een dag. Slaap je weer goed, dan is er ook direct minder klachten. Misschien kan je volgende keer dat je lichaam weer debiel doet terwijl je in bed ligt, eens een warme douche nemen en focussen op het ontspannen van de spieren. Ik heb een kruik gekocht die ik bij zeer veel onrust even lekker tegen mijn rug, heupen of buik leg om de ontspanning te bevorderen. Vraag je op de momenten dat het even niet lukt af hoe je extra lief kan zijn voor jezelf. Lekker even in bed blijven hangen, ( of een extra uurtje op een ander moment van de dag, gewoon voor de rust, niet direct voor slaap) badderen of douchen, massage nemen, wandelen, iets lekkers eten, of maken, extra lekkere zachte kleding aandoen etc. Dit is wat ik steeds doe en het houdt mij volledig weg van zorgen over dit genezingsproces. Ik weet gewoon 100% zeker dat we genezen. Jij , ik en alle anderen. De enkeling die van de duizenden het gevoel hebben dat er blijvende schade is opgelopen zijn zo'n kleine groep dat de kans dat er iets blijvend mis is door de benzo's in mijn ogen heel erg klein is. ( de reden dat ik niet naar de dokter ga.... beetje eigenwijs misschien, maar zie nog geen reden het te veranderen, terwijl mijn symptomen behoorlijk heftig zijn geweest en nog steeds minderen en verdwijnen).

@GUUS Dat beetje bladeren door een tijdschrift wat ook wat ik deed. Een klein beetje nieuws lezen soms, maar dat is een stressor voor iedereen, zelfs zonder benzo's. Ik ben ook zo gek geweest op lezen, en hoop ook weer een boekenkast te kunnen vullen. Ik houd van boeken en ben super blij met e-boeken, maar ik blijf verliefd worden op het geschreven papier in mijn handen. Ik hoop voor je dat het weer terugkomt. Zijn er op dit moment andere medicijnen die je nog neemt die het moeilijker maken om te lezen, buiten de ontwenning om?

@bolletje Blijf jij nog steeds goed slapen? Dat zou toch wel echt bijzonder geweldig zijn!

 

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap nog steeds toppie K.N.M. Het is inderdaad heel apart. Vanaf zo'n jaar of 16 slecht begonnen met slapen en nu ben ik 66 en eindelijk lukt het. Maar das bij mij altijd zo. Ik trek vaak te laat aan de bel en als ik het dan eindelijk doe is het bijna over. Tja en ik slik nu a.d. hé. Dit, samen met het herseninfarct maakt ook moe. Het leven is zwaarder geworden en kost meer energie.

O ja, gisterenavond lag ik en bed en dacht "ik moet morgen niet vergeten tegen K.N.M. zeggen dat ik haar een ontzettend lief wijfie vind".:lips::rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

Lukt mij ook niet goed, nog steeds niet helaas. Toch heeft het iets geks want ik heb wel heel veel gelezen over benzo gebruik, daar kon ik mijn aandacht blijkbaar wel op bewaren. Bij de meeste andere dingen kan ik het gewoon niet onthouden wat ik gelezen heb en dus is een boek blijkbaar nog te ingewikkeld.  @Jeshen

@Cyclad58 Je bent meestal zo sterk, maar de onrust en de angst die soms komt aanvliegen zijn nu eenmaal ook sterk. Dat je gedachten dan onzeker zijn vind ik niet gek. Misschien kan je eens een brief naar jezelf schrijven, waarin je uitlegt aan jezelf waarom je angst en onrust geen tekenen zijn van blijvende schade, maar slechts van een benzo ontwenningssyndroom die duidelijk een golvend patroon volgt. En wat je niet moet vergeten en hoe je er het beste mee om kan gaan. Schrijf wat tips op voor jezelf. Je bent een kei hier, en steekt hier iedereen een hart onder de riem als het even kan. Dus misschien kan je dat ook wel naar jezelf doen op het moment dat het niet zo lekker gaat.  Wat opvalt is dat je waves kort zijn, niet weken aanhouden, maar eerder uren. Een dag. Slaap je weer goed, dan is er ook direct minder klachten. Misschien kan je volgende keer dat je lichaam weer debiel doet terwijl je in bed ligt, eens een warme douche nemen en focussen op het ontspannen van de spieren. Ik heb een kruik gekocht die ik bij zeer veel onrust even lekker tegen mijn rug, heupen of buik leg om de ontspanning te bevorderen. Vraag je op de momenten dat het even niet lukt af hoe je extra lief kan zijn voor jezelf. Lekker even in bed blijven hangen, ( of een extra uurtje op een ander moment van de dag, gewoon voor de rust, niet direct voor slaap) badderen of douchen, massage nemen, wandelen, iets lekkers eten, of maken, extra lekkere zachte kleding aandoen etc. Dit is wat ik steeds doe en het houdt mij volledig weg van zorgen over dit genezingsproces. Ik weet gewoon 100% zeker dat we genezen. Jij , ik en alle anderen. De enkeling die van de duizenden het gevoel hebben dat er blijvende schade is opgelopen zijn zo'n kleine groep dat de kans dat er iets blijvend mis is door de benzo's in mijn ogen heel erg klein is. ( de reden dat ik niet naar de dokter ga.... beetje eigenwijs misschien, maar zie nog geen reden het te veranderen, terwijl mijn symptomen behoorlijk heftig zijn geweest en nog steeds minderen en verdwijnen).

@GUUS Dat beetje bladeren door een tijdschrift wat ook wat ik deed. Een klein beetje nieuws lezen soms, maar dat is een stressor voor iedereen, zelfs zonder benzo's. Ik ben ook zo gek geweest op lezen, en hoop ook weer een boekenkast te kunnen vullen. Ik houd van boeken en ben super blij met e-boeken, maar ik blijf verliefd worden op het geschreven papier in mijn handen. Ik hoop voor je dat het weer terugkomt. Zijn er op dit moment andere medicijnen die je nog neemt die het moeilijker maken om te lezen, buiten de ontwenning om?

@bolletje Blijf jij nog steeds goed slapen? Dat zou toch wel echt bijzonder geweldig zijn!

 

 

 

Ja ik heb ook  e-boeken, maar papier blijf ook mijn favoriet,  ja, slapen gaat nu al paar dagen goed, echt blij mee,,  straks jij ook gauw weer een boekenkast vol hoor, komt goed, knuffel X  guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, ik zal eerlijk zijn, ik ga dit niet trekken.  Ik lig weer de hele nacht wakker en ben super geagiteerd. Kan geen 5 minuten stil blijven liggen. Ik heb een Oxazepam van mijn vrouw genomen  maar dat doet niets

 Super stom,  maar ik kon niet meer. Ik red dit echt niet. Hulpverleners zeggen dat het goed gaat, maar 2 volledig slapeloze nachten in 3 dagen verpesten alles en ik krijg het tij niet gekeerd. Voel me slechter dan slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad58 volhouden! Ik heb nu ook bijna een tweede nacht heel weinig geslapen. Ik ben van 1:00 wakker. Zweet weer een beetje, alsof ik opvliegers heb. Ook beginnen mijn spieren weer. Ik ben nu maar opgestaan. Welke hulpverleners zeggen dat het goed gaat? Zou je niet een spoedafspraak kunnen maken als je je daar beter door voelt? Sterkte 

Senna :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 hou eraan vast dat het ook weer omdraait de andere kant op. Doorbijten, het wordt weer beter en dat duurt niet lang meer.

Maak je niet druk om de oxa die je genomenhebt. Niet schuldig voelen, alles is niet weg en is ook niet voor niets geweest. Dit trekt wel recht.

Dat je teleurstelling voelt is begrijpelijk, maar maak het niet moeilijker voor jezelf, niet te hard zijn voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...