Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 14-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Oh @Cyclad58 gelukkig doet het niks, dan neem je het niet weer! Het zat vast in de lucht. Ik heb ook amper geslapen. Veel gewoel, niet wegvallen. Word er ook moedeloos van. Maar het komt goed. En met jou gaat het ook al goed Ad. Alleen zit je nu even in een welbekend dipje. Houd vol en blijf eraf! 

Ik ga nu douchen en de meiden verzorgen. En de oudste wegbrengen. Dan ga ik een uur rijden om met mijn zus trouwjurken te passen. Ik had liever een nacht van 5 uur gemaakt, maar het is niet anders. Ik kan dit. Vanavond weer een poging. (Zeg ik stoer maar onder de douche ga ik vast een potje janken) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook 2 minder geode nachten achter de rug ... veel zweten en onrustig slapen met rare dromen. Mijn gedachten zitten me ook wat in de weg.

Ik ben de laatste 1mg aan het afbouwen. Ik heb 2mg tabletten met breuklijn en werk met halve tabletten = 1mg. Het is een beetje gokken:

4 tabletten verdelen over 5 dagen = 0,8mg ... daarna 3 tabletten verdeeld over 4 dagen = 0,75 en de laatste stap tot nu, 2 tabletten verdeeld over 6 dagen = 0,67 mg. Per dag schommelt het wel wat, maar gemiddeld moet het uitkomen. Ik vind het niet heel erg dat ik nu wat stuiter .... daar word ik ook weerbaarder van is mijn theorie..... vervelend is het wel. Ik wil graag nog 1 stap doen naar 1 tablet verdelen over 4 dagen = 0,5 mg .... maar twijfel nu .... omdat ik me wel vervelend voel. Bij lange na niet wat ik een paar maanden geleden voelde, maar de referentie verschuift ook ....

Wat zou ik graag de tapering strips gebruken voor de laatste mg ... maar ik heb geen begeleiding, heb dus geen recept en wordtel in mijn eentje ....

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat naar.

Ik ben aan het afbouwen nog steeds van lorazepam en heb ook echt al twee dagen dat ik het niet meer trek. Het gevoel van onmacht. Wanneer het nou eindelijk eens gaat stabiliseren op zes. Ik heb zo de neiging om terug te gaan naar mijn oude dosis. 

Kan alleen maar huilen snachts in bed ipv slapen. Voel me verschrikkelijk en vraag me werkelijk af waarom ik dit aan het doen ben. 

Ik weet wat je voelt. Sterkte

Niet opgeven (zeg ik) :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal .... we moeten ons niet afvragen: Wanneer kunnen we weer goed slapen of wanneer voelen we ons weer normal ... dat heeft geen zin .... de stemmings wisseleingen zijn een teken van herstel ... verveledn .. ja .. absoluut vervelend maar het is de enige weeg naar de uitgang. Afbouwen = ontwennen en dat doet pijn ... hoe lang .. dat weet niemand en het is voor iedereen anders. Zorg goed voor jezelf ... zet door ... denk alleen aan de pillen in de zin dat zenodig zijn voor het afbouw traject .... door extra te nemen wordt het niet beter ... de pillen werken niet meer voor ons ... we hebben ze alleen nog nodig om geleidelijk te kunnen afbouwen en ons niet verveleder te voelen dan we nu doen en wat we nu doormaken.

Zeg voortdurend tegen jezelf en tegen elkaar dat het ietsje beter gaat dan gisteren en vorige week ... op die manier geven we elkaar wat extra kracht, energie en motivatie waarmee we vooruit komen .....

NO pain, NO gain ....

Zet hem op allemaal .... 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat naar.

Ik ben aan het afbouwen nog steeds van lorazepam en heb ook echt al twee dagen dat ik het niet meer trek. Het gevoel van onmacht. Wanneer het nou eindelijk eens gaat stabiliseren op zes. Ik heb zo de neiging om terug te gaan naar mijn oude dosis. 

Kan alleen maar huilen snachts in bed ipv slapen. Voel me verschrikkelijk en vraag me werkelijk af waarom ik dit aan het doen ben. 

Ik weet wat je voelt. Sterkte

Niet opgeven (zeg ik) :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lynn probeer het gevoel te accepteren. Nu vecht je er tegen en dat geeft het gevoel van onmacht omdat je verliest. Ga niet terug naar de oude dosis. Je bent erg goed bezig, echt.

Zie het als de geboorte van een nieuwe Lynn. Iedere geboorte doet veel pijn maar je krijgt er iets moois voor terug meis. Kom op je kan het.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Lukt mij ook niet goed, nog steeds niet helaas. Toch heeft het iets geks want ik heb wel heel veel gelezen over benzo gebruik, daar kon ik mijn aandacht blijkbaar wel op bewaren. Bij de meeste andere dingen kan ik het gewoon niet onthouden wat ik gelezen heb en dus is een boek blijkbaar nog te ingewikkeld.  @Jeshen

@Cyclad58 Je bent meestal zo sterk, maar de onrust en de angst die soms komt aanvliegen zijn nu eenmaal ook sterk. Dat je gedachten dan onzeker zijn vind ik niet gek. Misschien kan je eens een brief naar jezelf schrijven, waarin je uitlegt aan jezelf waarom je angst en onrust geen tekenen zijn van blijvende schade, maar slechts van een benzo ontwenningssyndroom die duidelijk een golvend patroon volgt. En wat je niet moet vergeten en hoe je er het beste mee om kan gaan. Schrijf wat tips op voor jezelf. Je bent een kei hier, en steekt hier iedereen een hart onder de riem als het even kan. Dus misschien kan je dat ook wel naar jezelf doen op het moment dat het niet zo lekker gaat.  Wat opvalt is dat je waves kort zijn, niet weken aanhouden, maar eerder uren. Een dag. Slaap je weer goed, dan is er ook direct minder klachten. Misschien kan je volgende keer dat je lichaam weer debiel doet terwijl je in bed ligt, eens een warme douche nemen en focussen op het ontspannen van de spieren. Ik heb een kruik gekocht die ik bij zeer veel onrust even lekker tegen mijn rug, heupen of buik leg om de ontspanning te bevorderen. Vraag je op de momenten dat het even niet lukt af hoe je extra lief kan zijn voor jezelf. Lekker even in bed blijven hangen, ( of een extra uurtje op een ander moment van de dag, gewoon voor de rust, niet direct voor slaap) badderen of douchen, massage nemen, wandelen, iets lekkers eten, of maken, extra lekkere zachte kleding aandoen etc. Dit is wat ik steeds doe en het houdt mij volledig weg van zorgen over dit genezingsproces. Ik weet gewoon 100% zeker dat we genezen. Jij , ik en alle anderen. De enkeling die van de duizenden het gevoel hebben dat er blijvende schade is opgelopen zijn zo'n kleine groep dat de kans dat er iets blijvend mis is door de benzo's in mijn ogen heel erg klein is. ( de reden dat ik niet naar de dokter ga.... beetje eigenwijs misschien, maar zie nog geen reden het te veranderen, terwijl mijn symptomen behoorlijk heftig zijn geweest en nog steeds minderen en verdwijnen).

@GUUS Dat beetje bladeren door een tijdschrift wat ook wat ik deed. Een klein beetje nieuws lezen soms, maar dat is een stressor voor iedereen, zelfs zonder benzo's. Ik ben ook zo gek geweest op lezen, en hoop ook weer een boekenkast te kunnen vullen. Ik houd van boeken en ben super blij met e-boeken, maar ik blijf verliefd worden op het geschreven papier in mijn handen. Ik hoop voor je dat het weer terugkomt. Zijn er op dit moment andere medicijnen die je nog neemt die het moeilijker maken om te lezen, buiten de ontwenning om?

@bolletje Blijf jij nog steeds goed slapen? Dat zou toch wel echt bijzonder geweldig zijn!

 

 

 

Slapen, al een week  van 24.00 /  7.00 uur, zo blij mee, Ik slik alleen magnesium , en 2 vitamines, en 50 mg  metropool voor hartslag iets rustiger te laten zakken maar dat slik ik al zoveel jaren, en dat is het.  Allemaal hoop op een goeie dag, lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei GUUS:

Lukt mij ook niet goed, nog steeds niet helaas. Toch heeft het iets geks want ik heb wel heel veel gelezen over benzo gebruik, daar kon ik mijn aandacht blijkbaar wel op bewaren. Bij de meeste andere dingen kan ik het gewoon niet onthouden wat ik gelezen heb en dus is een boek blijkbaar nog te ingewikkeld

HaHa ....zo herkenbaar .... en wat denk je van deze: We kunnen ons WEL de put IN piekeren ... maar NIET de put UIT piekeren .... Zonde toch? Wij zijn zo goed in piekeren, tegen het perfecte aan .... als we dat nou eens gewoon de andere kant op draaien .... dan staan we toch zo boven op die berg :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...