Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 6-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei benzodizzy:

@Lynn86hoelang heb jij benzos geslikt?

 

Als iedereen zijn middel, afbouwschema, duur gebruik post, kunnen we elkaar beter helpen.

Stats:

Diazepam 10 jaar

7 maanden gebruik gehalveerd, volgende mnd verdere afbouw.

Ik heb zes jaar gebruikt. Lorazepam 8mg kom ik vanaf. Nu op zes mg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lynn86:

Echt vervelend 

Absoluut een super naar gevoel. Zelfs als je stil zit of ligt die trilling... bleh. Ik werd er pas mee wakker. Trillingen door mijn hele lijf. Ik noemde het ook vaak trillingen in mijn organen. Het voelt zo diep intens van binnen, dat ik niet anders kan dan denken dat zelfs mijn automatische spieren zoals hart en longen, ook een trilling hadden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kannietmeer:

Absoluut een super naar gevoel. Zelfs als je stil zit of ligt die trilling... bleh. Ik werd er pas mee wakker. Trillingen door mijn hele lijf. Ik noemde het ook vaak trillingen in mijn organen. Het voelt zo diep intens van binnen, dat ik niet anders kan dan denken dat zelfs mijn automatische spieren zoals hart en longen, ook een trilling hadden

Gelukkig weten we dat het erbij hoort. En zal ik het moeten doorstaan en accepteren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei benzodizzy:

Ok Lynn, het lijkt er namelijk op dat er hoofdklachten zijn, wel verschil in intensiteit en duur en bij-klachten, het laatste lijkt meer afhankelijk te zijn van duur en middel. (Hoelang het middel is geslikt)

Ik wil hier meer van weten maar vind niks, jij misschien @Kannietmeer?

Dankjewel @benzodizzy dat je met me mee kijkt en denkt. Heel fijn. Voor mij is dit echt nieuw. Ben nog niet verder gekomen dan de 6mg van nu.

Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve Guusje, voel me zowaar geknuffeld door je :-). Het klopt. Ik ben niet opstandig naar het jaar dat ik gehad heb. Ik vecht er niet tegen in mijzelf. Heb het geaccepteerd en geloof dat het mijn leven mooier zal maken in de toekomst en het mij mooier gemaakt heeft en sterker.

Om dan toch nog maar even door te gaan met delen. Ik weet bijna 100% zeker dat ik ziek werd door het plotseling stoppen van de werking van mijn AD. Ik weet nu dat er zelfs een wetenschappelijke naam voor is: Tachyphylaxie. De link gaat naar Wikipedia en die schrijft er bar weinig over. Maar ik weet nu zeker dat er niets mis met mij was, maar dat in mijn geval het beter was geweest als ik in 2016 had kunnen afbouwen. Nu hield de werking ineens op in oktober /16. Van de ene op de andere dag kreeg ik klachten en werd ik zieker en zieker. Na ophoging klapte ik uit elkaar van ellende ( voelde me echt fysiek ook op springen staan, als een opgeblazen ballon). Hierdoor heb ik  daarna lorazepam gekregen en leek alles wat ik deed niet hielp. Heel 2017 is hierna eraan opgegaan.

Lieve Senna, ik wil je informeren zo goed als ik kan, met alle informatie die ik heb. Als je van 10 mg Diazepam naar 0 gaat in 4 weken, geloof ik niet dat dit een goede oplossing is. Ik heb 6 maanden research gedaan op internet en allerlei mensen gesproken en ervaringen gelezen. Dit kan je beschouwen als een cold turkey afbouw, en je zal je net zo voelen als nu, want nu heb je bijna hetzelfde gedaan. Ook moet ik je waarschuwen, dat de mogelijkheid bestaat dat als je een tijdje op 0 bent, en je te ziek voelt, het niet altijd meer helpt om weer opnieuw een dosis te installeren. Het zijn geen vaste patronen, maar ervaringen van een grote groep mensen die ik combineer in mijn verhaal naar jou. Ik probeer je informatie te geven, zodat je weet wat je kan verwachten en een wel overwogen keuze kan maken. Jij werkt als een paard, en hebt kinderen om voor te zorgen. Ik had die niet om me heen dus heb maanden lang kunnen lezen over de ervaringen van anderen en de adviezen van benzo experts.

In zekere zin is de Ashton Manual slechts een basis document dat al 30+ jaar bestaat, en waar we zelfs al uitgegroeid zijn in zekere zin. We weten met elkaar alweer nog veel meer, dan wat zij schreef. Haar afbouwmethode is niet voor iedereen haalbaar en zij gaat uit van  10% per 2 weken. Dit betekend dat jij er een stuk langer over zou moeten doen, dan 4 weken. De methode die Ashton gebruikt is voor veel mensen ook te zwaar en ik zou altijd de microafbouw aanbevelen, omdat je dan minder last hebt van dreunen in je lichaam. Kans van slagen neemt met stappen toe op die manier.  Wat als je nu zelf een afbouwschema hebt, aangeeft dat je het op die manier wilt doen en vraagt of de dokter je daar bij wilt helpen? Dat zou mijn advies zijn.

Ik snap dat je hier onrustig van wordt. Onze reacties zijn echter gebaseerd op kennis en ervaring. We geven om je, en willen je behoeden voor een scenario dat in mijn ogen een hoop lijden zal veroorzaken.

Senna, a.u.b.  het is z.a KNM  het zegt, het is juist haar eerlijkheid om haar eerlijke ervaringen aan ons door tegeven, het is misschien niet altijd wat je wilt horen, maar het klopt echt allemaal , ik hoop dat je het begrijpt, knuffel Guusje 

,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei benzodizzy:

Ok Lynn, het lijkt er namelijk op dat er hoofdklachten zijn, wel verschil in intensiteit en duur en bij-klachten, het laatste lijkt meer afhankelijk te zijn van duur en middel. (Hoelang het middel is geslikt)

Ik wil hier meer van weten maar vind niks, jij misschien @Kannietmeer?

Hi @benzodizzy Helaas is dit een misverstand. Welke benzo je ook hebt, het is geheel persoonlijk wat je klachten zijn, de intensiteit ervan, en de duur van je herstel. Niets is op een tabel aan te geven, of te begrijpen waarom de één veel klachten heeft bij kort gebruik van een lichter middel en de ander minder klachten lijkt te hebben bij lang gebruik van een zwaarder middel. Verschillende middelen hebben wel een beetje een eigen karakter wat betreft afbouwverschijnselen. Lorazepam is behoorlijk pittig, Clonazepam is ook vreselijk heftig bijvoorbeeld. De diazepam heeft door zijn lange halfwaarde tijd een betere afbouw structuur.

Ik ging knock out met de lorazepam, knock out met de overstap, maar toen ik ging microtaperen met de diazepam werd het beter. Heus veel klachten, maar die waren te hanteren, ook al stond mijn leven totaal on hold en was zelfs wandelen vaak te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lynn86:

Dat ze het zelf maar eens uitproberen hoe het voelt ipv alles uit de boekjes Pffft.

Dat heb ik ook zo vaak geroepen. Ze zouden het allemaal eens moeten meemaken. Dan piep je wel anders. Mijn amerikaanse vriendin is PhD psycholoog, echt een topper, zeer gerespecteerd. Maar ze had echt geen idee, totdat ze zelf door pech in deze situatie terecht kwam. Ze kon gelijk erkennen dat ze niet wist hoe erg de mensen met een depressie echt lijden, dat benzo's mensen zo ziek konden maken, dat ze niet wist dat AD zomaar kon stoppen met werken. En als zij het al niet weten.... pffff, hoe moeten wij dan hulp krijgen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kannietmeer:

Dat heb ik ook zo vaak geroepen. Ze zouden het allemaal eens moeten meemaken. Dan piep je wel anders. Mijn amerikaanse vriendin is PhD psycholoog, echt een topper, zeer gerespecteerd. Maar ze had echt geen idee, totdat ze zelf door pech in deze situatie terecht kwam. Ze kon gelijk erkennen dat ze niet wist hoe erg de mensen met een depressie echt lijden, dat benzo's mensen zo ziek konden maken, dat ze niet wist dat AD zomaar kon stoppen met werken. En als zij het al niet weten.... pffff, hoe moeten wij dan hulp krijgen??

Jeetje dat is ook een verhaal zeg pfoe! Zo zie je maar dat niemand van de professionals weet hoe het echt voelt. Jou vriendin had helaas de pech er ook in te vallen. Hoop dat het beter met haar gaat. Ik denk dat ze nu heel anders tegen benzo en ad aankijkt. Zij zou juist nu iedereen goed kunnen helpen. 

Ik stuur je zo een prive berichtje heb een aantal vragen. 

Xxx:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

@mito Jouw inbreng is steeds heel kort. Moeten we ons zorgen maken over hoe het met je gaat, of heb je het gewoon druk, of ben je gewoon kort van stof?:rose:

Geen zorgen gaat super met me, alles wordt anders, slapen is nu verslapen geworden. Ik neem het er van.

Kort van stof ja dat ben ik gewoon KNM. Veel zeggen is voor mij meer fouten maken.

Maar lees alles mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei mito:

Geen zorgen gaat super met me, alles wordt anders, slapen is nu verslapen geworden. Ik neem het er van.

Kort van stof ja dat ben ik gewoon KNM. Veel zeggen is voor mij meer fouten maken.

Maar lees alles mee.

Dus 6 maanden niet slapen en nu goed slapen. Er is hoop.... Gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei mito:

8 februari is mijn jubileum: dan exact 6 maanden zonder diazepam.

Wie hangt er slingers voor me op????

 

4 minuten geleden zei mito:

Yes(hen) er is hoop, er gloort voor iedereen een super toekomst.

En dat kunnen we bereiken, alleen en zonder benzo's.

(weer kort van stof)

Mooi om te zien hoe fanatiek je bent wat betreft de overtuiging dat de benzo's eruit moeten. Ik kan niet anders dan beamen dat het een gif is dat nooit op deze manier aan ons gegeven had mogen worden, of beschikbaar zou moeten zijn voor misbruik/gebruik. Het maakt je meer dan kapot, en meer dan je lief is.

De slingers moeten zeker uit!!

Heb je naast de goede slaap, nog last van klachten? Wat merk je nog? Fysiek of mentaal of emotioneel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lynn86:

@Lynn86hoelang heb jij benzos geslikt?

 

Als iedereen zijn middel, afbouwschema, duur gebruik post, kunnen we elkaar beter helpen.

Stats:

Diazepam 10 jaar

7 maanden gebruik gehalveerd, volgende mnd verdere afbouw.

@benzodizzy Je gaat weer afbouwen! Dat is supernieuws. Weet je al hoe je het gaat aanpakken? Heb je een plan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trillen is nog niet weg, emotioneel veel verdriet van 12 ½ jaar diazepam gebruik. Mijn eigen ik een beetje verloren. Maar ga vol aan de bak:

om beter te worden, heb hier ook alles voor over (zolang het mijn vrouw en kind niet beschadigd, dat heb ik lang genoeg gedaan) en wanneer ik eenmaal iets heb gedaan hoeft dat voor mij geen tweede keer.

(tjonge wat een lange tekst, voor mij dan)

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Dit is zoals ik het gekregen heb. Nu eerst weekje stabiel en volgende week begint de afbouw. Ik slik ochtend en middag. Ik zal dat maar aanhouden in plaats van te rekken naar avond. Ik moet op spreekuren komen en heb een boekje waar ik alles in noteer. Straks kan ik alvast bellen, tot zatererdag heb ik nog pillen. Moet er niet aan denken om zondag dan uit balans te komen en door te gaan met de afbouw. Wat een afhankelijkheid. Troep

 

Mij zie alweer dat het niet lukt om een bestand erbij te voegen. 

Deze week ochtend 5 Mg middag 5 mg

week 1        Ochtend 5 Mg middag 2 mg

week 3        Ochtend 2 Mg middag 0 mg

week 4        0                                    0

 

 

Ook hou ik een schriftje bij de komende tijd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn advies is als volgt: Vertel dat je met iemand hebt gesproken met heel veel ervaring en dat je samen een plan wilt opstellen. Noem het een coach  (dat zal ik denk ik worden in de toekomst en hopelijk luistert de dokter dan naar je). Je hebt mijn mail adres. Als je wilt bellen, laat het me dan weten.

Lieve L...

Wat waardeer ik jou zo ontzettend, dankjewel lieverd :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...