Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 6-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

@Senna33, Wat nu gezegd wordt is niks anders dan hier steeds  gezegd is. De ervaring leert dat ... is wat @Kannietmeer bedoeld.

Het is niet negatief, het is realistisch, lees goed wat hier gezegd is en wat hier gezegdwordt.

Wij zitten ook niet in een klniek, laat je daarmee niet bang maken.

Je moet wel realistisch zijn .... Kijk hoeje hebt gestuiterd de afgelopen weken ...... Je bent aan het zoeken, je gaat het ook vinden, maar dat zal nog even duren.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei GUUS:

Het is ook niet een jaar voor jou geweest zeg! En voor je vriend, dat wis je niet zomaar uit je gedachten!  Je zal denk ik ook steeds de film afdraaien van het afgelopen jaar, uiteindelijk als je beter bent, gaan de mooie dingen overheersen, het krijgt een plekje,  jij bent na wat je hebt meegemaakt zo,n sterke persoonlijkheid, dat je anderen nog kunt helpen,Jou krijgen ze niet klein, maar daarom ben je ook kwetsbaar, dat mag je ook zijn hoor!  Ik zelf krijg ook die onrust als ik weer terugval ,doodmoe na koffie  visite op de  bank liggen, en geloof mij voor het eerst in mijn leven viel ik zomaar even op de bank in slaap, zo moe, ffff en dan weer de gedachten wanneer komt het goed? Die eeuwige twijfel,  maar dan lees ik weer jullie verhalen en tevens jullie strijd, dan voel ik mij gesterkt  door jullie knuffel Guusje

Lieve Guusje, voel me zowaar geknuffeld door je :-). Het klopt. Ik ben niet opstandig naar het jaar dat ik gehad heb. Ik vecht er niet tegen in mijzelf. Heb het geaccepteerd en geloof dat het mijn leven mooier zal maken in de toekomst en het mij mooier gemaakt heeft en sterker.

Om dan toch nog maar even door te gaan met delen. Ik weet bijna 100% zeker dat ik ziek werd door het plotseling stoppen van de werking van mijn AD. Ik weet nu dat er zelfs een wetenschappelijke naam voor is: Tachyphylaxie. De link gaat naar Wikipedia en die schrijft er bar weinig over. Maar ik weet nu zeker dat er niets mis met mij was, maar dat in mijn geval het beter was geweest als ik in 2016 had kunnen afbouwen. Nu hield de werking ineens op in oktober /16. Van de ene op de andere dag kreeg ik klachten en werd ik zieker en zieker. Na ophoging klapte ik uit elkaar van ellende ( voelde me echt fysiek ook op springen staan, als een opgeblazen ballon). Hierdoor heb ik  daarna lorazepam gekregen en leek alles wat ik deed niet hielp. Heel 2017 is hierna eraan opgegaan.

18 minuten geleden zei Senna33:

Lieverds, is dit zoveel negatiefs ? Ik schrik. Ik dacht juist te zijn geholpen zodat van een kliniek geen sprake is xx

Lieve Senna, ik wil je informeren zo goed als ik kan, met alle informatie die ik heb. Als je van 10 mg Diazepam naar 0 gaat in 4 weken, geloof ik niet dat dit een goede oplossing is. Ik heb 6 maanden research gedaan op internet en allerlei mensen gesproken en ervaringen gelezen. Dit kan je beschouwen als een cold turkey afbouw, en je zal je net zo voelen als nu, want nu heb je bijna hetzelfde gedaan. Ook moet ik je waarschuwen, dat de mogelijkheid bestaat dat als je een tijdje op 0 bent, en je te ziek voelt, het niet altijd meer helpt om weer opnieuw een dosis te installeren. Het zijn geen vaste patronen, maar ervaringen van een grote groep mensen die ik combineer in mijn verhaal naar jou. Ik probeer je informatie te geven, zodat je weet wat je kan verwachten en een wel overwogen keuze kan maken. Jij werkt als een paard, en hebt kinderen om voor te zorgen. Ik had die niet om me heen dus heb maanden lang kunnen lezen over de ervaringen van anderen en de adviezen van benzo experts.

In zekere zin is de Ashton Manual slechts een basis document dat al 30+ jaar bestaat, en waar we zelfs al uitgegroeid zijn in zekere zin. We weten met elkaar alweer nog veel meer, dan wat zij schreef. Haar afbouwmethode is niet voor iedereen haalbaar en zij gaat uit van  10% per 2 weken. Dit betekend dat jij er een stuk langer over zou moeten doen, dan 4 weken. De methode die Ashton gebruikt is voor veel mensen ook te zwaar en ik zou altijd de microafbouw aanbevelen, omdat je dan minder last hebt van dreunen in je lichaam. Kans van slagen neemt met stappen toe op die manier.  Wat als je nu zelf een afbouwschema hebt, aangeeft dat je het op die manier wilt doen en vraagt of de dokter je daar bij wilt helpen? Dat zou mijn advies zijn.

Ik snap dat je hier onrustig van wordt. Onze reacties zijn echter gebaseerd op kennis en ervaring. We geven om je, en willen je behoeden voor een scenario dat in mijn ogen een hoop lijden zal veroorzaken.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei GUUS:

JESHEN, ook dat herken ik zo, vanochtend op koffie visite geweest, ik kom thuis en er overvalt mij ineens een erge vermoeidheid,  ja en dan ben ik toch weer van  wanneer gaat dit stoppen?  Het is echt een proces van  3 stappen vooruit, en 2 stappen achteruit. Het blijft nog effies bikkelen, X guusje

Pfff @GUUS soms vraag ik mij af of wij extra last hebben vanwege het ct stoppen....

Ik kan de onrust gewoon niet meer aan. Zo naar. Groot deel zal komen door oververmoeidheid. Maar het niet slapen zeker door die rotpillen. Niet goed slapen, niet beter worden. En ga zo maar door. Mijn familie woont op een uur rijden, dus wip ik ook niet zo even langs. Hopelijk heb ik een goed gesprek met de psycholoog donderdag. En anders...toch maar AD....zo kan het niet te lang meer doorgaan. 

@Bestwel We weten allemaal hoe dat meestal afloopt? Zoals bij mij bedoel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lynn86:

Dit is een bericht uit 2014.

Ik gebruik zelf lorazepam en er zijn nu idd nog steeds leveringsproblemen. Daarom ben ik verplicht nu af te bouwen. Gelukkig al twee mg minder maar het is idd nu nog steeds een landelijk probleem. Ik wil niet voor de optie staan straks om cold turkey of diazepam over te moeten waar ik niet goed op reageer. Dus hopelijk blijft het nog even in de apotheek verkrijgbaar. Echt heel slecht. Er zijn zoveel mensen die dit middel gebruiken. 

Xx

Klopt. Het ging mij om het equivalent dat ze gebruiken.  :-) Brrrrrrrr..... ik moet er niet aan denken. Ashton zegt dat  1 Lorazepam - 10 Diazepam is. De universiteit Leiden zegt dat 1 Lorazepam - 5 mg Diazapam is. De klap die mijn lichaam heeft gekregen van deze overstap door Leiden aangehouden was enorm, met gevolg dat ik niet meer kon lopen of zelfs maar mijn pinkie optillen. Kun je nagaan als je 2,5 lorazepam vervangt voor 10 mg diazepam!!  Ben je 15 mg Diazepam aan het af bouwen in 1x. :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Klopt. Het ging mij om het equivalent dat ze gebruiken.  :-) Brrrrrrrr..... ik moet er niet aan denken. Ashton zegt dat  1 Lorazepam - 10 Diazepam is. De universiteit Leiden zegt dat 1 Lorazepam - 5 mg Diazapam is. De klap die mijn lichaam heeft gekregen van deze overstap door Leiden aangehouden was enorm, met gevolg dat ik niet meer kon lopen of zelfs maar mijn pinkie optillen. Kun je nagaan als je 2,5 lorazepam vervangt voor 10 mg diazepam!!  Ben je 15 mg Diazepam aan het af bouwen in 1x. :face-icon-small-shocked:

Klopt ze zeggen allemaal wat anders overal. Om gek van te worden.

Mijn psy zegt zelfs, "dit kan echt niet dat het niet meer leverbaar is, of moeilijker leverbaar" . Nee daar heb je wat aan als je het nodig hebt zeg. Dat ze het zelf maar eens uitproberen hoe het voelt ipv alles uit de boekjes Pffft. 

Hopelijk gaat mijn afbouw goed en hoef ik ze nooit meer te gebruiken. Rot pillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jeshen:

En anders...toch maar AD....zo kan het niet te lang meer doorgaan.

Zeker niet. Er is niets mis met je wat dat betreft! Dan ga je daar weer knoeien met andere receptoren. Kan ik van harte AFraden. Je lichaam heeft puur tijd nodig lieverd. Probeer een ander plan te bedenken. Met meer acceptatie en minder eisen voor jezelf. Zie jezelf als doodziek met de griep. Dan zou je ook niet allerlei dingen van jezelf eisen. En ook anderen zouden het dan niet van je vragen. Zie het als het missen van een been..... als iemand maar 1 been heeft  vraag je die persoon ook niet toch even te rennen. En ook niet of hij even AD neemt. AD werkt alleen bij mensen met een serieuze zware depressie. Bij alle andere lichtere vormen, is het onbewezen effectief en veel mensen ervaren het als iets negatiefs in dat geval. Trap  niet in de valkuil het weer op te willen lossen met een pil. Het klinkt zo hoopvol, maar het is denk ik een leugen die je niets gaat helpt. Slik veel omega 3. Maar geen AD. Sorry lieverd, dikke knuffel voor jou. Ik weet hoe zwaar je het ehbt en hoe moeilijk het is  om vol te houden. Maar houd vol. Er komt een einde aan en je gaat je beter voelen.

4 minuten geleden zei Senna33:

Ben gebroken :(

Och lieverd, dikke knuffel vanaf hier. Het komt goed! Echt waar! Geef het niet op hoor, ik geef jou namelijk echt niet op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Bestwel helaas is het nooit goed wat je leest. Al was er ooit iemand hier die schreef dat zjin buurvrouw in 2 weken was gestopt en nergens last van had. Die mensen zijn er toch ook af en toe.... maar die zie ik meer als uitzondering.

Als de levering van benzo's stopt, ligt de halve wereld te creperen.... letterlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Klopt @Bestwel helaas is het nooit goed wat je leest. Al was er ooit iemand hier die schreef dat zjin buurvrouw in 2 weken was gestopt en nergens last van had. Die mensen zijn er toch ook af en toe.... maar die zie ik meer als uitzondering.

Als de levering van benzo's stopt, ligt de halve wereld te creperen.... letterlijk!

Dat zou echt verschrikkelijk zijn. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Senna33:

Mijn man is op de hoogte. Maar als dit mislukt ? Ik weet het niet meer

Mijn advies is als volgt: Vertel dat je met iemand hebt gesproken met heel veel ervaring en dat je samen een plan wilt opstellen. Noem het een coach  (dat zal ik denk ik worden in de toekomst en hopelijk luistert de dokter dan naar je). Je hebt mijn mail adres. Als je wilt bellen, laat het me dan weten.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

is er nog. Bleh. Voel me à-relaxt... Dacht net even achter het raam in de zon te zitten, maar dat trok ik helemaal niet. Mijn hart bonsde en ik voelde me beroerd worden. Nu maar weer in mijn schaduw hoekje en een beetje liggend op de bank. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik klaag niet. Mijn onrust wordt af en toe duidelijk ook getriggerd door mijn gedachten die gevoed worden door onzekerheid. Mijn vriend en ik hebben zo'n heftig jaar gehad, doordat ik bij mijn ouders woonde.... ik vond het zeer traumatisch eerlijk gezegd. Ik haatte het om bij  mijn ouders te wonen en weg te zijn van mijn vriend. Maar wij wilden beide dat onze relatie het kon overleven en dus toen mijn vriend vroeg of ik even naar mijn ouders kon gaan, heb ik dat gedaan. Vervolgens heeft het een jaar geduurd. Terwijl ik schrijf voel ik het diepe verdriet en de pijn van al die dagen waarin ik dood ging van ellende en daarbovenop de onzekerheid voelde of mijn vriend nog wel mijn lief zou zijn uiteindelijk. Ik denk dat het mijn hart ook een beetje heeft gebroken en ik daar niet helemaal overheen ben nog. Mijn vriend is altijd eerlijk met me, dus ook over zijn onzekerheid toen.Hij heeft altijd gezegd dat hij me niet inde steek zou laten en er voor me wilde zijn, maar tegelijk wist hij niet hoe. Maar iedere minuut dat hij er wel was, in aanrakings afstand, voelde ik me stukken beter. Het was ingewikkeld omdat hij mijn ziek zijn niet begreep.  Ik ben super dankbaar dat we er nu samen weer voor willen gaan. Maar ergens ben ik ook gekneusd. Ik weet nog niet hoe ik dit kan laten helen, of dat het gewoon tijd nodig heeft.

Dat er dan te weinig rustgevers ( gaba receptoren,) in mijn lichaam zijn, helpt dus niet mee om te relativeren/ kalmeren als je over moeilijke dingen nadenkt.

Soms spelen dat soort dingen nog lang mee. Ik zit ook nog erg in mijn maag met hoe slecht ik ben begeleid toen ik ziek werd en was bevallen. Het feit dat ik kerngezond was en zo snel ben afgegleden, kan ik niet helemaal verkroppen. Zal ook wel meespelen.
Tijd heelt alles zeggen ze, dus ook jouw 'kneusingen' @kannietmeer en die van mij!

Maar wat fijn dat als ik het opeens niet zie zitten, jullie er zijn om te relativeren. Dankjewel @Kannietmeer @Bestwel @guus
Ik krijg dan opeens een huilbui, onrust, moet weg/vluchten. Zo naar. Ga weer twijfelen of het goedkomt, nou ja jullie hebben het kunnen lezen. Ik heb dan mensen nodig die mij kalmeren. Dat zijn jullie, gelukkig!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Senna33:

Mijn man is op de hoogte. Maar als dit mislukt ? Ik weet het niet meer

@Senna33 Je was al ct gestopt toch? Nu krijg je nieuwe pilletjes en gaat dat afbouwen? Niet meteen ervan uitgaan dat het mislukt meis! Je kan altijd morgen de dokter bellen en zeggen dat men adviseert het langzamer af te bouwen, wat hij daar van vindt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lynn86:

Wie kan mij helpen. 

Dit is de aller eerste keer dat ik mega aan het trillen ben. Denk door de afbouw. Maar herken dit niet van andere keren. 

Is dat een bekend verschijnsel?? 

En. Zo ja. Wat doe ik eraan. 

 

Van binnen trillen heb ik ook erg gehad. Bedoel je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Zeker niet. Er is niets mis met je wat dat betreft! Dan ga je daar weer knoeien met andere receptoren. Kan ik van harte AFraden. Je lichaam heeft puur tijd nodig lieverd. Probeer een ander plan te bedenken. Met meer acceptatie en minder eisen voor jezelf. Zie jezelf als doodziek met de griep. Dan zou je ook niet allerlei dingen van jezelf eisen. En ook anderen zouden het dan niet van je vragen. Zie het als het missen van een been..... als iemand maar 1 been heeft  vraag je die persoon ook niet toch even te rennen. En ook niet of hij even AD neemt. AD werkt alleen bij mensen met een serieuze zware depressie. Bij alle andere lichtere vormen, is het onbewezen effectief en veel mensen ervaren het als iets negatiefs in dat geval. Trap  niet in de valkuil het weer op te willen lossen met een pil. Het klinkt zo hoopvol, maar het is denk ik een leugen die je niets gaat helpt. Slik veel omega 3. Maar geen AD. Sorry lieverd, dikke knuffel voor jou. Ik weet hoe zwaar je het ehbt en hoe moeilijk het is  om vol te houden. Maar houd vol. Er komt een einde aan en je gaat je beter voelen.

Nee @Kannietmeer ik wil het ook niet. Maar ben zo toch ook geen goede moeder en vriendin...
Ik probeer ook lief voor mezelf te zijn, maar rustig zitten en dus uitrusten kan ik gewoon heel slecht. Dan krijg ik dit soort huilbuien, vermoeidheidsbuien etc etc. Ik kan het beste bezig blijven, naar buiten en wandelen. Muren komen op mij af anders.
Omega3 slik ik inmiddels. Ik doe dit bij het avondeten, is dat een goed moment? Weet iemand dat? En magnesium neem ik bij ontbijt, avondeten en voor ik naar bed ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Lynn86:

Wie kan mij helpen. 

Dit is de aller eerste keer dat ik mega aan het trillen ben. Denk door de afbouw. Maar herken dit niet van andere keren. 

Is dat een bekend verschijnsel?? 

En. Zo ja. Wat doe ik eraan. 

 

Je doet er weinig aan. Je kan proberen rustig te ademen. Even iets doen wat je aandacht er vanaf leidt. Maar stoppen kunnen we het niet. Het komt en gaat vanzelf. Het hoort er helaas bij en kan lang of kort duren. Voor mij duurde het mijn hele afbouw, dat ik trillingen voelde. Als het te erg word, zou ik de volgende stap kleiner maken. Zo ben ik tot het 0 punt gekomen, door wel af te bouwen, maar alleen te doen wat mijn lichaam nog aankon. Wachten tot het overging heb ik niet gedaan, want ik  geloof dat je pas beter word als je afgebouwd hebt. En zelfs als je heel voorzichtig een micro taper/ micro afbouw doet, kan je alle klachten krijgen die je maar kan bedenken. Helaas geen goed nieuws, maar voor mij hielp het te weten dat het erbij hoorde en dat ik daarna zou genezen. Zie het maar als een vernielende griep die maanden of jaren aanhoudt, maar uiteindelijk genezen zal. Je moet er doorheen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...