Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 februari


Momentum

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei jowan:

Ik kan me natuurlijk vergissen. Ik zie alleen maar dit bericht.
Nuchter worden is een plan van actie. Je kunt niet geloven dat je rustig met je armen over elkaar op je krent zit en er komt iemand die je nuchter maakt. Dat is een sprookje.
Je moet er zelf achteraan gaan, het helemaal zelf doen. Wel met hulp van anderen want alleen kun je het (waarschijnlijk) niet.
Zorg dat je herstel literatuur krijgt en alvast begint met lezen en eraan werken, als je internet toegang hebt: daar is enorm veel op te vinden, zoek contact met zelfhulpgroepen in de buurt waar je zit.
Als je het serieus meent met jezelf: handen uit de mouwen. Het komt je niet aanwaaien, het komt niet van een pilletje of zalfje en ook niet van een leuke verpleegster. Het komt helemaal uit jezelf en anders komt het niet. Al het overige is nep.

Het AA en NA prevelementje luidt heel in het kort: kalmte, moed en wijsheid.

Kalmte om te aanvaarden dat het loopt zoals het loopt, al mag je natuurlijk wel je kritische wensen hebben.

Moed om het ondanks dat het wat lijkt tegen te zitten, toch te doorstaan. Je mag er best af en toe over zeiken.

Wijsheid omdat je weet als je je ego weer de kop laat opsteken en weer aan de zuip gaat, je je binnen afzienbare tijd dood zuipt. Hou die eigenwijze kop van je nu eens stil, je weet dat daaruit niets dan ellende komt. Niets van wat je daarmee de afgelopen jaren probeerde heeft je van de drank afgehouden, heeft je alleen dieper in de ellende gebracht.

Kijk naar het goede: hoeveel dagen ben je nu al droog? Dat kost wat, maar het is helemaal aan jezelf toe te schrijven, je hebt het zelf gedaan, proficiat.
Hou contact met anderen, hier of waar dan ook. Isolement en alleen- en eenzaamheid zijn gelijk aan verslaving. Onder de mensen komen en blijven betekent nuchter blijven.
Je neemt een gevaarlijke combi maar zoekt wel hulp. Je wil niet dood anders was je het allang geweest. Je weet alleen (nog) niet hoe te leven. Wat dat betreft lijken onze verhalen sprekend op elkaar.
Pak jezelf bij elkaar, kom uit die slachtofferrol en ga aan de gang.

Jij weet mij meestal wel te raken

En me op de harde feiten te wijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me al weer een beetje beter

Net gesprek gehad met me begeleiding,zal nog een tijd duren voordat ik overgeplaatst kan worden,maar er is een kleine kans dat ik wel al op  dagdelen met de modulen mee kan/mag draaien.

Ik ben nu nog gemotiveerd en dat moet zo blijven!

Iedereen weer ontzettend bedankt voor alle motivatie,sorry maar voel me soms zo verdomd alleen in dit gevecht.

:heart:

Weltrusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri:

Dat is inderdaad waar het om draait ZBB. Zovelen voelen zich na een paar dagen detox lichamelijk weer zo goed dat ze denken het wel weer alleen af te kunnen. En dat gaat bijna altijd weer fout na verloop van tijd.

Probeer daarom op je netvlies te houden hoe je je voelde toen je je aanmeldde bij de crisisdienst. Of hoe je je een tijd geleden voelde toen je bloed kotste en dacht dat het met je gebeurd was. Dat wil je toch echt nóóit meer!

Volhouden en doorzetten dus. En wat jowan schrijft: ga niet zitten afwachten tot anderen je komen helpen; de wil om niet meer te drinken moet vanuit jezelf komen, dus die motivatie die je zegt nu nog te hebben zul je ook in jezelf moeten blijven vinden. Mij hielp daarbij bovenal de levendige herinnering aan hoe ik het NIET meer wil fantastisch goed.

Sterkte, en hou vol!

Daar heb je volkomen gelijk in

Al zak de moed me soms in de schoenen,even tot rust komen en het laten relativeren .

Helder nadenken en er weer vol voor gaan.

Ik wil niet meer terug waar ik vandaan kom.

Ben dan ook vandaag weer gemotiveerd en al moet ik geduld hebben,toch ben ik nu eigenlijk ook al bezig met mijn herstel.

Bedankt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei fleurtje:

Mijn broer heeft gekozen voor een oude kattin. Best trots op hem. Toch één oudje dat nog een paar mooie jaren voor de boeg heeft. Voor de rest hoop ik een aantal jaren niet meer in een asiel te moeten komen. Verzorgd maar zo triest.

Heb jaren in een asiel vrijwilligerswerk gedaan Fleurtje. Wilde je even zeggen dat de doorloop bij ons over het algemeen hoog was. Ofwel de dieren zitten er niet lang (op een paar uitzonderingen daargelaten). Gelukkig maar, want inderdaad het is goed dat het asiel er is, maar een dier hoort elders.  Fijn dat je broer een oudje heeft meegenomen. Hebben wij ook gedaan. Onze huidige kat was 10 toen we haar meenamen, nu 13. Onze liefste kat ever! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...