Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 februari


Momentum

Aanbevolen berichten

Voel me enorm klote

Het is hier nog erger als in de bajes.

Als ik van de week niet overgeplaatst ben ben ik hier weg.

Totaal geen dagbesteding 

Totaal geen therapie 

Totaal geen aandacht voor verslavingszorg.

Gewoon helemaal niks!

Ben super gefrustreerd 

Ben van mezelf een heel rustig persoon maar ben bang dat ik dalijk helemaal doorflip hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet echt hoe je je voelt zzb. Gevoel dat je met je kop tegen de muur op wilt lopen. Je overal aan ergeren en het gevoel hebben dat je knettergek word. Zit te denken wat ik tegen je kan zeggen. Hou vol kan ik zeggen maar dat is zo verdomd moeilijk. Maar er komt echt een einde aan. Vaak duurt het inderdaad even voor je op de juiste plek zit. Zeer frustrerend want waar doe je het allemaal voor? Bedenk dan dat je het voor je zelf doet. Bedenk dan dat je niet wil eindigen zoals die korso meneer. Hou voor ogen dat het alleen maar beter kan gaan. Niet makkelijk wel de moeite waard als je er over een tijdje op terug kijkt. Maar ik heb makkelijk lullen dat weet ik toch hoop ik van harte dat je vol houd. Blijf drammen dat je ergens anders heen wilt blijf aan geven dat je de juiste hulp wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Oke.

Niet zo"n handig idee of wel?

Drank plus pillen is niet zo"n goeie combi.

Dat zal hij zelf ook wel snappen bor. Er zijn zoveel dingen wat niet zo handig is we zijn allemaal wel eens niet zo handig geweest. Wat wel handig is dat je hulp hebt gezocht zzb! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei zeilbootbewoner:

Voel me enorm klote

Het is hier nog erger als in de bajes.

Als ik van de week niet overgeplaatst ben ben ik hier weg.

Totaal geen dagbesteding 

Totaal geen therapie 

Totaal geen aandacht voor verslavingszorg.

Gewoon helemaal niks!

Ben super gefrustreerd 

Ben van mezelf een heel rustig persoon maar ben bang dat ik dalijk helemaal doorflip hier.

Ik kan me natuurlijk vergissen. Ik zie alleen maar dit bericht.
Nuchter worden is een plan van actie. Je kunt niet geloven dat je rustig met je armen over elkaar op je krent zit en er komt iemand die je nuchter maakt. Dat is een sprookje.
Je moet er zelf achteraan gaan, het helemaal zelf doen. Wel met hulp van anderen want alleen kun je het (waarschijnlijk) niet.
Zorg dat je herstel literatuur krijgt en alvast begint met lezen en eraan werken, als je internet toegang hebt: daar is enorm veel op te vinden, zoek contact met zelfhulpgroepen in de buurt waar je zit.
Als je het serieus meent met jezelf: handen uit de mouwen. Het komt je niet aanwaaien, het komt niet van een pilletje of zalfje en ook niet van een leuke verpleegster. Het komt helemaal uit jezelf en anders komt het niet. Al het overige is nep.

Het AA en NA prevelementje luidt heel in het kort: kalmte, moed en wijsheid.

Kalmte om te aanvaarden dat het loopt zoals het loopt, al mag je natuurlijk wel je kritische wensen hebben.

Moed om het ondanks dat het wat lijkt tegen te zitten, toch te doorstaan. Je mag er best af en toe over zeiken.

Wijsheid omdat je weet als je je ego weer de kop laat opsteken en weer aan de zuip gaat, je je binnen afzienbare tijd dood zuipt. Hou die eigenwijze kop van je nu eens stil, je weet dat daaruit niets dan ellende komt. Niets van wat je daarmee de afgelopen jaren probeerde heeft je van de drank afgehouden, heeft je alleen dieper in de ellende gebracht.

Kijk naar het goede: hoeveel dagen ben je nu al droog? Dat kost wat, maar het is helemaal aan jezelf toe te schrijven, je hebt het zelf gedaan, proficiat.
Hou contact met anderen, hier of waar dan ook. Isolement en alleen- en eenzaamheid zijn gelijk aan verslaving. Onder de mensen komen en blijven betekent nuchter blijven.
Je neemt een gevaarlijke combi maar zoekt wel hulp. Je wil niet dood anders was je het allang geweest. Je weet alleen (nog) niet hoe te leven. Wat dat betreft lijken onze verhalen sprekend op elkaar.
Pak jezelf bij elkaar, kom uit die slachtofferrol en ga aan de gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...