Spring naar bijdragen

De Huiskamer 30 Januari


Bestwel

Aanbevolen berichten

Senna,

De benzo's grijpen in in het slaap en angstsysteem .... het gooit de boel flink overhoop ... bij ons allemaal en het blijkt dat het niet uitmaakt hoe lang je hebt gebruikt. We moeten flink incasseren om er af te komen, maar dat maakt ons sterk. De symtomen komen en gaan in golven en ik heb gemerkt dat ik daar steeds beter mee om kan gaan, ik ben het gaan herkennen. Komt er weer een golf dan pas ik mij aan ... vraag even iets minder van mezelf maar .... zoek wel dingen om door te gaan omdat ik inmiddels weet dat het ontwennings is, het is mijn herstel, ik wordt weer een stukje beter.

Nadenken, onthouden en ook zien worden beinvloed, maar .... ook dat wordt allemaal beter, dat merk ik ook, het gaat zoveel beter dan een paar weken, en zeker dan een paar maanden geleden.

Iedereen hier is op  de geode weg ... hou vol, we komen verder ... vecht er niet tegen ... vecht voor je herstel ...

En .. wat is jou favoriete serie? Ik heb ook een aantal series verzameld die ik kijk als het even niet gaat ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2018 om 07:15 zei Bestwel:

Senna,

De benzo's grijpen in in het slaap en angstsysteem .... het gooit de boel flink overhoop ... bij ons allemaal en het blijkt dat het niet uitmaakt hoe lang je hebt gebruikt. We moeten flink incasseren om er af te komen, maar dat maakt ons sterk. De symtomen komen en gaan in golven en ik heb gemerkt dat ik daar steeds beter mee om kan gaan, ik ben het gaan herkennen. Komt er weer een golf dan pas ik mij aan ... vraag even iets minder van mezelf maar .... zoek wel dingen om door te gaan omdat ik inmiddels weet dat het ontwennings is, het is mijn herstel, ik wordt weer een stukje beter.

Nadenken, onthouden en ook zien worden beinvloed, maar .... ook dat wordt allemaal beter, dat merk ik ook, het gaat zoveel beter dan een paar weken, en zeker dan een paar maanden geleden.

Iedereen hier is op  de geode weg ... hou vol, we komen verder ... vecht er niet tegen ... vecht voor je herstel ...

En .. wat is jou favoriete serie? Ik heb ook een aantal series verzameld die ik kijk als het even niet gaat ....

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal. 

Zo blij gister avond geen moeite gehad met wachten tot mijn avond medicatie voor het eerst. Zo fijn had geen angst en kon rustig blijven. 

Ik merk dat mn lichaam de eerste mg heeft verlaten. Woohoo mijlpaal. Dat is 1mg weg. 

Redelijk geslapen te vroeg wakker door de poes die aan mn tenen beet omdat ze honger had :) beetje onrust nog maar toch tot half 7 kunnen wachten tot ik de ochtend medicijnen kon pakken. 

Ben super trots. Want wat is het soms een hell en durf ik niet naar de volgende mg omdat ik me nu zo fijn voel en weet dat het dan weer rot is een aantal dagen. 

Dus ik wacht geduldig tot ik klaar ben voor de volgende zonder angst. 

Hoe gaat het met jullie lieverds 

 

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lynn, wat mooi om te lezen ... nu een pas op de plaats .... goed van jou ... opladen voor de volgende stap, neem je tijd, wat je nu hebt is heel waardevol voor je verdure stappen.

KNW ...Ik sta erwelpositief in ... Ja en NEE. Ik praat vooral positief, prober zoveel mogelijk neutraal, positief en motiverende te praten en daardoo rzo te gaan denken. Ik ben een echte "Mr. Negativity" .... mijn denken zit, mede door de dia, vast in zwaar negatieve, zorgelijke en pessimistiche patronen, daardoor in mijn vertouwen in het algemeen en mijn zelfvertouwen in het bijzonder helemaal weg. Daarmee vernietig ik alles om mij heen en raak ik ook de mensen om mij heen kwijt

En als een "Mr.Posiitiviy" zeg ik dan:Ik heb wat last van negatieve, zorgelijke en pessimistiche gedachten, dat beinvloed mijn vertrouwen in het algemeen en mijn zelfvertouwen in het bijzonder. Dat heft invloed op mijn omgeving en de mensen om mij heen, en dat wordt steeds beter, het komtsteeds een beetje meer terug.

Dit helpt mij echt.... En de Huiskamer ben ik heel blij mee. Ik zie het ookterug bij de mensen die al wat verder zijn, dat ze hetzelfde zeggen .... doorgaan, het wrdt beter, het herstelt, we zijn sterk, etc .....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik op zich een geode dag, maar was de hele dag wat moe. Denken en concentreren ging wat moeizaam, Muziek en TV stond me wat tegen, ik was moe maar niet slaperig. Mijn blessure gaat de geode kant op, ben buiten geweest, al met al BESTWEL goed .... Ik heb nog het nodige te doen vandaag en morgen, gisteren kon ik me niet to alles zetten .... heb maar wat vooruit geschoven naar vandaag.

Ik zag wat op tegen de nacht en vandaag, ben rustig gaan liggen, mijn vrouw keek nog wat TV en ik ben toch zomaar in slap gevallen ..... en ... ik heb bijna 7 uren geslapen, ben veel minder moe dan gisteren, heb net en probleempje opgelost waar ik gisteren onrustig van werd en scrijf nu wat in de Huiskamer .... Zo anders dan gisteren .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een positiviteit! @Senna33 wat goed dat je wat uurtjes hebt kunnen maken. Lekker!

En @Lynn86 doe het op je eigen tempo. Het gaat je lukken deze keer.

@Bestwel  Het is makkelijker om anderen te motiveren dan jezelf! Maar ook jij komt hier doorheen. En dan weet je wie je echte vrienden zijn. Fijn dat je een goede nacht hebt gehad. 

@bolletje Lekker aan de slag dan maar, na zo'n goede nacht!

Ikzelf heb aan het begin van de nacht 3 uur achter elkaar geslapen. Vervolgens nog iets van een uur of anderhalf en vanaf 4.30 vooral liggen soezen. Voor mijn tegenwoordige doen is dat dus best aardig. Daar moet ik het even mee doen. Mijn vriend lag weer in de huiskamer en de baby is de hele nacht stilgeweest.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag vriendjes,

goed te zien dat er wat is geslapen door iedereen. Hier ook prima geslapen. Voel me redelijk positief en in balans en heb een lijstje met boodschappen die ik straks wil gaan doen. Mijn vriend moet zo naar Amsterdam en zal pas laat in de avond terug zijn, maar zolang hij thuiskomt voelt het prima.

@Senna33je had inderdaad niet verteld dat je ct was gestopt uiteindelijk. Meisje meisje, wat een heftige stap! Als je er mee weg komt, en daar lijkt het op, ben ik enorm blij voor je. Alles wat je  beschrijft is zo herkenbaar. Het zweten heb ik ook zeer veel gedaan en voelt idd meestal best vies. Is het niet misschien, maar ik vond een douche na het wakker worden, dan wel erg fijn. 

@Bestwel Als je hier de Mr. Positivity aan weet te zetten, dan is dat een goede training/ oefening voor je denk ik. Die persoon moet je ook in jezelf meer aan het woord zien te krijgen. Ik herken de struggle wel hoor. Er zijn bij mij ook vlagen van grote onzekerheid, ik heb enorm last van beschadigd zelfvertrouwen. In de toekomst hoop ik echt dat dit weer terugkomt en zelfs beter wordt dan hiervoor. Heb nu zoveel meegemaakt, denk ik dan, nu moet ik toch weten dat ik eigenlijk alles wel aankan, en ook alle liefde van de wereld waard ben :-).

@Lynn86 Echt super dat de 7mg waar je nu op zit stabiel lijkt te worden in je lijf. Dat is hoopvol!
Probeer bij het afbouwen niet te veel te kijken naar hoe het met je gaat. Dit is meestal niet erg behulpzaam, als de klachten aanhouden. Dit kan namelijk ook pas over gaan als je de 0 mg al lange tijd hebt gehaald. Daar is geen standaard voor. Daardoor kan je beter een afbouwschema maken dat je denkt vol te kunnen houden (aanpassen kan altijd, als het maar een dalende lijn heeft), en daar mee aan de slag gaan.

@bolletje Dat heerlijke slapen en dan niet goed wakker worden. Ik hoop dat je toch een echt goede dag heb uiteindelijk. Dat heb je wel verdient.:heart:

@Cyclad58 Je bent vooruit gegaan Ad. Niet geslapen en toch stabiel, wel wat klachten, maar geen paniek erover! En nu gewoon weer een nacht wel geslapen, en zo kom je er vanzelf. Echt top! Hoop dat je een fijne dag hebt.

@Jeshen Laat je ons weten hoe het bij de psychiater ging? Ben erg benieuwd.

@GUUSHoe gaat het bij jou Guusje?  Hoe slaap je en hoe gaat het met je spieren vandaag?  Kan je lekker wandelen vandaag? De zon laat zich af en toe zien hier.  Wat doe jij al zo overdag?

@mitoHoe gaat het met jou?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 Ben je ct gestopt? Wat dapper! Vanaf wanneer precies? En hoe gaat het nu dan ? Slecht slapen dus. Maar je voelt nu al vooruitgang, dat is mooi. Houd vol. Het is moeilijk, dat merk je aan mij, maar als de slaap weer wat meer wordt, helpt dat erg mee. En als ik het zo lees, komt dat een klein beetje. Weet dat het ook weer minder kan worden, dat zie je aan mij. Kom dan naar ons op het forum, zoek steun bij ons! Niet slapem versterkt mijn inziens alles. Zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh lieve allemaal, ieder onze eigen ervaringen, maar wat strijden wij met elkaar,maar de stapjes die gezet worden, knap!   Zelf net boodschappen gedaan lopend ,heerlijk zonnetje,  ook goed geslapen, jeetje en dat na mnd nauwelijks of helemaal niet,maar laatste maand steeds stukje verder,  vorige week Maandag moest ik mijn 2 jaarlijkse borstonderzoek laten doen in zo,n kar,   afgelopen week elke dag in de stress, elk telefoontje dacht ik H.arts dat het niet goed is, je krijgt binnen 2 weken bericht, dit zijn dingen die ik niet zo goed kan hendelen, komt dus extra stress bij,  want ....hoe kun je,je zo rot voelen en niets hebben? Dat gaat dan een cirkel worden ik moet toch iets hebben? Duurt zolang dat we ons niet goed voelen, maar ook de mindere dagen zijn beter tedragen,gevoel dat die dagen  steeds minder worden,   weet je ik ben ramen gaan zemen , daarna  9 hoog trap af naar beneden, ipv lift, later 5 trappen omhoog, fff hoe gauw conditie achteruit is gegaan na stoppen werk,  ik holde daar in het gebouw 3 trappen op heel mijn dienst door op en neer,mijn spieren zijn echt nu mijn grootste boosdoener, trillen gaat nu iets minder worden, zo weer lekker over mijzelf bezig sorry Lieverds,  ik lees alles,maar ik ben een goeie om verkeerde namen neer te zetten , achter jullie  schrijven,  ach leeftijd!  Zonnetje  schijnt in Vlissingen .lieve gr Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer @Jeshen Het gaat goed met mij. Ik vind het ook heel lief dat jullie aan mij denken.

Ja, gaat echt beter, na 6 maanden echt beter, zag in het begin geen eind aan de tunnel, maar deze kwam wel.

Slaap nu weer 7 uur per dag, weinig getrek aan me van die diazepam, wel trillen nog maar ben hier niet meer bang voor. Ik weet waar het van komt en dat het over een paar uur weer voorbij is. Wel nog steeds last van spierkramp in m'n kuiten, op aanraden van @GUUS magnesium pillen gehaald. We zullen zien wat dit geeft.

Voor een ieder, volhouden en de tijd zijn werk laten doen.

En probeer onderscheid te maken tussen een griepje en ontwenning (deze fout maakte ik altijd).

En: geen terrein terug geven.

@Senna33 super zoals je het nu doet, volhouden meid, zet hem op, wanneer mito het kan kan jij het ook.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei GUUS:

Ooh lieve allemaal, ieder onze eigen ervaringen, maar wat strijden wij met elkaar,maar de stapjes die gezet worden, knap!   Zelf net boodschappen gedaan lopend ,heerlijk zonnetje,  ook goed geslapen, jeetje en dat na mnd nauwelijks of helemaal niet,maar laatste maand steeds stukje verder,  vorige week Maandag moest ik mijn 2 jaarlijkse borstonderzoek laten doen in zo,n kar,   afgelopen week elke dag in de stress, elk telefoontje dacht ik H.arts dat het niet goed is, je krijgt binnen 2 weken bericht, dit zijn dingen die ik niet zo goed kan hendelen, komt dus extra stress bij,  want ....hoe kun je,je zo rot voelen en niets hebben? Dat gaat dan een cirkel worden ik moet toch iets hebben? Duurt zolang dat we ons niet goed voelen, maar ook de mindere dagen zijn beter tedragen,gevoel dat die dagen  steeds minder worden,   weet je ik ben ramen gaan zemen , daarna  9 hoog trap af naar beneden, ipv lift, later 5 trappen omhoog, fff hoe gauw conditie achteruit is gegaan na stoppen werk,  ik holde daar in het gebouw 3 trappen op heel mijn dienst door op en neer,mijn spieren zijn echt nu mijn grootste boosdoener, trillen gaat nu iets minder worden, zo weer lekker over mijzelf bezig sorry Lieverds,  ik lees alles,maar ik ben een goeie om verkeerde namen neer te zetten , achter jullie  schrijven,  ach leeftijd!  Zonnetje  schijnt in Vlissingen .lieve gr Guusje 

Goed bezig @GUUS! Je komt hieruit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei mito:

@Kannietmeer @Jeshen Het gaat goed met mij. Ik vind het ook heel lief dat jullie aan mij denken.

Ja, gaat echt beter, na 6 maanden echt beter, zag in het begin geen eind aan de tunnel, maar deze kwam wel.

Slaap nu weer 7 uur per dag, weinig getrek aan me van die diazepam, wel trillen nog maar ben hier niet meer bang voor. Ik weet waar het van komt en dat het over een paar uur weer voorbij is. Wel nog steeds last van spierkramp in m'n kuiten, op aanraden van @GUUS magnesium pillen gehaald. We zullen zien wat dit geeft.

Voor een ieder, volhouden en de tijd zijn werk laten doen.

En probeer onderscheid te maken tussen een griepje en ontwenning (deze fout maakte ik altijd).

En: geen terrein terug geven.

@Senna33 super zoals je het nu doet, volhouden meid, zet hem op, wanneer mito het kan kan jij het ook.

mito

Heerlijk slapen @mito mag wel eens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag naar de psychiater geweest. Het kwam erop neer dat ik door de angst voor benauwdheid in een constante fase van paraatheid was, dat ik mijzelf en de baby in gevaar bracht. Dit kan zijn verergerd door de prednison die ik had voor de infectie. Ik moest snel rustig worden, vandaar de lorazepam.

Nazorg gaan ze aan werken. Zij schrok van mijn gevoel dat ik niet goed ben begeleid.

Verder denkt ze dat het ontwennen nu wel aardig over moet zijn maar dat ik nog steeds last heb van die constante paraatheid. Heeft tijd nodig. En cgt is goed. Heb ook omega3 gekocht, schijnt daar iets tegen te kunnen helpen. Kan..

Tja zou kunnen....zo voelt het wel. 

Wel grappig dat de psychologen die ik vandaag heb geprobeerd voor cgt allemaal pas over 2 maanden kunnen of een patientenstop hebben. Morgen verder zoeken.

Goede nacht strijders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...