Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 8-1-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Nondepiep zeg wat heb ik akelig gedroomd. Ik had tussen een hoop mensen in een café dwars door een stoel geplast en werd betrapt. En ik maar blijven ontkennen.:( Maar ze geloofden me niet. Dat heeft jullie hond gedaan, maar die hadden ze helemaal niet.:angry:

Dadelijk naar het slaapcentrum en zal inderdaad vertellen hoe het is geweest.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen,

Allereerst Bolletje ... Success en sterkte!!!

Gisteren had ik een lastige dag, vooral het fysiek ongemak van mijn blessure zat me in de weg. Dat raakte mij ook mental, maar toch weer niet zoals dat volgens mijn 2-3 maanden geleen er in zou hakken. Dat bedenk ik mij op dit moment dus .... en dat is wel fijn. Ik raak niet zo in paniek als een tijdje geleden.

Mijn buik rommelt wel weer wat ... maar is te doen. Ik heb het advise van Kannietmeer opgevolgt en de probiotica gekocht en daar ben ik ni 4 dagen mee bezig ... kijken wat het oplevert.

Voor het moment gaat het redelijk ... het slapen gaat nog steeds redelijk ... nu al 5 dagen ... die zijn binnen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ga ervoor Succes!            BESTWEL,  de mindere  dagen die steeds tussen de goeie komen is echt  een  valkuil, ik voel dan gelijk een stress gevoel, merk het ook dan gelijk aan buik en darmen, spieren in mijn been die op spelen, dan weer even van  Oh ja, ben er nog niet, maar dan kijk ik ook terug en dan is er toch  best een grote  vooruitang. Dus we gaan er weer verder tegenaan met z,n allen gr Guusje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste huiskamerdeelname!

Succes @bolletje! Ik ben benieuwd, misschien is het ook wat voor mij. Ik hoop dat wat ze vinden, niet ernstig is. Zet 'm op!

@Bestwel en @GUUS hebben jullie nog tips voor deze slechte slaper? Ben nu 3 weken geleden ct gestopt met de lorazepam die ik 4 weken heb gebruikt. 2.5 mg om te slapen. En ben 4 weken geleden bevallen van en gezonde dochter. De nachten zijn dus sowieso kort. Overdag durf ik nog niet echt te gaan liggen: te onrustig en voel mijn slaapangst die ik tijdens de zwangerschap had ivm benauwdheid nog een beetje. Gek wat in de nachten heb ik dat niet. Ik moet daar dus even doorheen. Wil het daarom aan het begin van de middag wel gaan proberen vandaag. Wat is jullie slaapervaring?

Ik slaap nog heel weinig nu. Eergisteren 2x2.5 uur, dat was een mijlpaal. Vannacht weer minder: misschien een uurtje hier en daar. Moeilijk meten. Heb veel uren gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeshen,  weet je,  ik sliep ook niet meer na 5 weken coldturkey stoppen oxzazepam ivm chronische stress,  nu 3md. later wel beter , ik kreeg 7,5 mg mirtazapine maar die gebruik ik zelden of nooit bij hoge slaapnood, wat bij mij goed helpt is van dr Vogel  nachtrust extra sterk,  ik geloofde er nooit in maar je wilt slapen , ik dacht probeer het maar en ik  slaap er nu een  paar uurtjes op.  Heel veel sterkte want niet slapen kun je niet genezen, succes gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij heeft een fakirmatje erg goed geholpen
en nog.
onder flowmat kun je de site googlen waar hij, samen met een kussentje voor rond de 30,= te koop staat.
Oorspronkelijk in yoga scholen gebruikt maar als je hem vlak voor het gaan slapen in je bed legt, kun je
op je rug zo maar diep in slaap vallen. Na verloop van tijd word je vanzelf wakker; voorzichtig eraf en gewoon doorslapen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei lady jane:

mij heeft een fakirmatje erg goed geholpen
en nog.
onder flowmat kun je de site googlen waar hij, samen met een kussentje voor rond de 30,= te koop staat.
Oorspronkelijk in yoga scholen gebruikt maar als je hem vlak voor het gaan slapen in je bed legt, kun je
op je rug zo maar diep in slaap vallen. Na verloop van tijd word je vanzelf wakker; voorzichtig eraf en gewoon doorslapen.

@lady jane Een spijkermatje, echt? Interessant! En wat was jouw situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JESHEN, die hielpen niet echt bij mij , 2 paracetamols voor het slapen, en als ik dan niet door sliep nam ik      dr. Vogel  smal klein doosje Dormeasan nachtrust extra sterk, ik weet helaas niet hoe ik foto kan plaatsen, sorry, ik kreeg oxzazepam v

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 2 MND zonodig 3 x daags 5 mg, maar aangezien ik bang was voor verslaving, stelde ik de inname steeds per uur uit,had niet in de gaten dat ik door het uitstellen al afkickverschijnselen kreeg,5 weken ziek echt vreselijk, toen dus na 5 weken gestopt, nu dus 3mnd geleden, gaat echt stuk beter maar verschilt nog per dag,  ik kan echt niet tegen die troep, 3,5 jaar geleden burn out gekregen ,blijft altijd sluimeren, stresshormonen, en dat kreeg ik dus in Sept. Na een drukke tijd, !  Er  ging net iets fout met mijn bericht hier dus het vervolg,   matje van lady janet misschien ook proberen? Zet hem op! Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei GUUS:

Voor 2 MND zonodig 3 x daags 5 mg, maar aangezien ik bang was voor verslaving, stelde ik de inname steeds per uur uit,had niet in de gaten dat ik door het uitstellen al afkickverschijnselen kreeg,5 weken ziek echt vreselijk, toen dus na 5 weken gestopt, nu dus 3mnd geleden, gaat echt stuk beter maar verschilt nog per dag,  ik kan echt niet tegen die troep, 3,5 jaar geleden burn out gekregen ,blijft altijd sluimeren, stresshormonen, en dat kreeg ik dus in Sept. Na een drukke tijd, !  Er  ging net iets fout met mijn bericht hier dus het vervolg,   matje van lady janet misschien ook proberen? Zet hem op! Guusje

Maar hoe lang sliep je dan niet @GUUS? 5 weken? Wanneer ging het slapen beter?

Ik ga die dr vogel zo halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dr.vogel is echt niet verslavend,  nee Jeshen ik sliep gemiddeld  2 a 3 uur per nacht,  en na een week stoppen met  oxzazepam begon pas de echte ellende cold turkey stoppen, echt als ik het forum niet had ontdekt had ik het echt niet geweten  hoe je daar door heen komt, h,artsen zeggen ohh korte inname geen hoge dosering,  weekje, niets weekje,  ze weten er echt niets van, houden die med gewoon in stand, lekker makkelijk.wij zitten ermee!  Ik wens je succes en sterkte met Vogeltje, gr.Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingredient van deze dr Vogel is passiebloem

De reden dat het kan werken om beter te slapen is omdat het ook werkt op je GABA receptoren. Alles wat knoeit met je GABA of receptoren, zou ik vermijden. Dat het een natuurlijk middel is, wil niet zeggen dat het niets doet met je chemie. Dat doet het wel degelijk. Ik laat deze staan.

Hop is het tweede ingredient, deel van ons heerlijke bier. Even snel een kopietje uit het engels:

The hop (Humulus lupulus), a component of beer, is a sedative plant whose pharmacological activity is due principally to its bitter resins, especially to the α-acid component 2-methyl-3-buten-2-ol. The mechanism of action of the resin of hop consists of increasing the activity of the neurotransmitter γ-aminobutyric (GABA), inhibiting the central nervous system (CNS).

Wederom doet het iets wat onze benzo's ook deden. Met je gaba wil je nu niet knoeien, want die is juist aan het proberen te herstellen. Het zal mogelijk helpen om je te laten slapen, misschien tijdelijk, maar het zal je herstel niet helpen en mogelijk juist verminderen.

Valeriaan werkt ook op de GABA. Mijn advies zou zijn deze niet te nemen mdat het de genezing tegenhoud.  @Jeshen

Liefdevol advies. Iedereen maakt zijn eigen keuzes op basis van de kennis.

LIefs, Liz

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bestwel:

@Cyclad58

Hoe gaat het vandaag met je?

Ha @Bestwel,

Het ging gisteren al beter en vandaag zet dat wel aardig door. 
De nacht was goed, het werken ging goed en de buik voelt al iets minder rommelig aan. 

Nog wel ietwat onrustig, maar dat is niet het allerergste.

Het is precies wat Liz @Kannietmeer in een ander topic al schreef: de benzo-ontwenning heeft dat effect. Het ging in week 2 tot en met 5 na het stoppen van de Lorazepam misschien te goed. In week 6 en 7 val ik dan terug en dat is ook logisch. Ik moet het de tijd geven, rationeel weet ik het allemaal ook prima! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bacopa word echt getest op het herstellende effect na benzo gebruik. Specifiek zelfs op diazepam.  Als je er over wilt lezen zijn hier twee studie resultaten.

https://link.springer.com/article/10.1007/s00213-007-1049-8

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306452208008713

Bacopa werkt niet op de gaba, maar herstelt de functie van de gaba-a receptoren.  Het vergroot de langetermijnpotentiëring wat inhoud dat de werking van je hersenen wordt verbeterd maar zelfs met lange termijn effect.

Langetermijnpotentiëring[1] (LTP) is een langdurige verhoging van doeltreffendheid van een synaps. LTP impliceert een versterking van de synaptische verbinding tussen twee neuronen door gelijktijdige activatie van het presynaptische en postsynaptische neuron. Het wordt gezien als een elektrofysiologische manifestatie van het principe van synaptische versterking dat door Donald Hebb voor het eerst is beschreven. De biologische mechanismen achter langetermijnpotentiëring zijn nog niet geheel duidelijk, maar men neemt aan dat het bijdraagt aan synaptische plasticiteit bij dieren en mensen. Veel theorieën betreffende het leren zien langetermijnpotentiëring en het tegengestelde process langetermijndepressie als de cellulaire basis van leren en geheugen. LTP werd in 1966 ontdekt door Terje Løme en is sindsdien een populair onderwerp in het neurowetenschappelijk onderzoek.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jeshen:

Hi @GUUS

Ik gebruik nu deze, maar misschien overstappen dan, Werkt die dr. Vogel niet verslavend? Maar jij bent dus ook ct gestopt? Hoe lang heb je wat gebruikt? 3 maanden, pffffff...dan is mijn verlof weer voorbij....

719979.jpg

Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd, @Jeshen
Mij hielp het niet echt, Hopelijk jou wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...