Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind dat dat iedereen zelf moet beslissen Pelle maar in Spirit haar geval zou ik het heel jammer vinden. Vind dat er juist nu veel aandacht voor haar moet zijn.:rose:

Ook kennen de oude wijze zielen hier, haar al langer dan vandaag, en kunnen deze bij het (snel langs wippen) even vlug reageren.:)

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Even wat anders heb nieuw gips. Het andere zat te ruim en ik begon weer pijn te krijgen. Doordat gips te ruim zat ben ik het waarschijnlijk toch wat gaan bewegen. Ik wou dat ik eraf was maar goed nog even door zetten. Diclofinac tegen pijn gekregen 

Geplaatst

Jopie, wat bedoel je met 'cafetaria model' ?

Bij mij is inderdaad de hulp pas echt goed op gang gekomen toen ik de stap naar de huisarts zette.

Die me door verwees naar de praktijkondersteuner. Ik naar AA ging (zelluf). En meer hulp vroeg (Novadic)  toen

ik merkte dat praktijkondersteuner me niet verder kon helpen met het aanpakken van de verslaving.

Inderdaad...erkennen dat ik het niet alleen kon...wel vanuit zelfverantwoordelijkheid.

En god, wat ben ik blij dat ik die stappen heb gezet...

Het gaat allemaal niet vanzelf, en iedereen bewandelt een ander pad, strategie, traject maar één ding is  voor mij duidelijk.

Als er alcohol in het spel blijft, vertroebelt alles...speaking for myself. 

Vertrouwen, eerlijkheid, geen schaamte, echt kunnen zien waar mijn schoen knelt. 

Ik gun het ook Spirit. En iedereen die worstelt met een alcohol verslaving.

Neem jezelf serieus.

Geplaatst

O, en dan mag ik niet vergeten te melden dat ik één ieders bijdrage hier serieus neem...helpend, ondersteunend. Soms irritant of in mijn allergie..en ook dat is leren. En mijn maatje niet te vergeten..die er altijd voor mij is. Het niet drinken staat voor mij bovenaan...alles wat er nog meer aan problemen is, komt dan. Niet andersom. Voor mij. Ik zou de verslaving daarmee buiten mezelf leggen en in drama belanden. En nog maak ik af en toe 'drama', maar ik kan het herkennen...en wordt het ineens minder dramatisch.  Maar nu val ik in herhaling...

Geplaatst
11 minuten geleden zei hub:

En dan lees ik eenvoudige, goedbedoelde reacties van Sowhat en jowann, die gewoon zeggen wat ik ook denk, en die worden weggeredeneerd met van die filosofische teksten die mij boven de pet gaan. Misschien ben ik te dom, of nu te kritisch, dus ik stop er (voorlopig) maar eens mee.

Ik wilde eerst schrijven dat je te kritisch bent maar nu vind ik je dom Hub.

Geplaatst

Ik ervaar dat ik zonder drank en met gesprekken of door gesprekken met de psycholoog veel kritischer naar mezelf kan kijken. Mijn eigen aandeel in het drank misbruik. Het is zo makkelijk om een reden te willen hebben. Want die kun je vinden altijd. Een reden om te drinken bedoel ik. Niet de confrontatie met jezelf aan willen gaan maar vluchten in de drank. Als ik nu niet lekker in mijn vel zit ga ik kijken wat ik er aan kan doen. Soms kan ik er wat aan doen maar niet altijd. Dan is het uitzitten en of afleiding gaan zoeken dat het niet de overhand gaat nemen. Accepteren dat ik me dan maar even rot voel maar het gaat weer voorbij 

Geplaatst

Bor, wat bedoel je hier in godsnaam mee:
Luister jij bent alcoholist! Luister jij hebt dit! En jij doet dit en laat dat! Foei, foeier foeist!
Ik lach me krom als het niet zo sneu was wie dit zei.(hoezo ego)
Zei de alcoholiste die het drinken niet helemaal kon laten, groet

Geplaatst

Sorry hoor, maar wie is de pot, wie de ketel, wat is er mis met zwart, waarom wil je dit zo graag kwijt op de dagdraad en waarom mag iemand niet kwijt dat ie vindt dat ie goed bezig is?

Geplaatst
7 minuten geleden zei spirit:

Wat snap je dan niet, wat Bor zegt Pelle?

Ik snap haar wel namelijk.

Je zult wel Friese roots hebben, spirit.
Ik snap er heel veel niet meer van. Van bijna niemand meer. Iedereen is elkaar maar van 'egogedrag' aan het betichten op een manier
van "kijk mij eens goed bezig zijn". Doe dat nou niet. Kijk nou maar allemaal gewoon naar mij. Hoe goed IK bezig ben. En probeer
dát dan maar eens na te doen. En dan zónder (voor)oordelen... zal een hele kluif worden. Maar zeer beslist de moeite waard.
Wat mij betreft beginnen jullie daar morgen mee. Droog graag.
Voor nu dan maar welterusten.

Geplaatst (bewerkt)

Op wie ze nou zo kwaad is. Maar ik vraag me af of ik het allemaal wel wil snappen. Ik vind het gewoon irritant om sommige berichten te lezen. En hier op de dagdraad lees ik regelmatig berichten waar ik me aan irriteer. Stom, ruzieachtig gedoe waar niemand iets mee op schiet. Ik had me voor genomen om me daar niet in te mengen, omdat ik daar zelf ook niets mee op schiet.

Maar ja, het is ook mijn forum... en ik zou liever hebben dat mensen op 'mijn forum' niet zo kinderachtig reageren en bij twijfel hun berichtje nog eens doorlezen voordat ze het plaatsen. En als een berichtje je stoort, trek het je dan niet zo aan en lees de volgende. Er wordt in mijn ogen veel schreven waar je wel wat uit kan halen, waar je wel wat aan kan hebben.

Ik zit hier om wijzer te worden, ik ben net gestopt met alcohol drinken. Dat maakt eea los, wat ik niet goed kwijt kan in het echte leven. Hier zijn veel mensen die me op dat vlak wat te bieden hebben. Lotgenoten, ervaringsdeskundigen. Daar heb ik wat aan en het is soms gewoon fijn. 

bewerkt door Pelle2

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...