Spring naar bijdragen

Het laatste Lood


Bestwel

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn naam is Patrik,

Ruim een jaar geleden, bijna 2 jaar geleden, ben ik mijn diazepam gebruik gaan afbouwen. Ik gebruikte zo'n 25mg per dag. Ik heb een afbouwschema gemaakt en heb dat goed kunnen volhouden. In stappen van eerst 1mg per 2-3 weken en later 0,5mg minderen heb ik mijn inname kunnen terugbrengen naar 1mg.

Gedurende dit afbouwen heb ik geprobeert te kunnen blijven functioneren social en in werk. Dat koste veel moeite maar het ging .....

Ik merk nu de laatste weken dat het heel zwaar is ..... ik ben nu 2 maanden stabile op 1mg maar voel me verre van rustig. De nachten zijn lasting, onderbroken en te kort en na een paar spannende/drukke dagen ben ik behoorlijk van slag. Toch gaat het over het geheel echt wel beter. Ik kan me beter concentreren, nadenken gaat beter, minder heftige reacties bij schrik.

Het valt me nu heel zwaar ... ook al zou ik verwachten na detoch al flinke afbouw dat ik weer wat meer vertrouwen zou hebben.

Wil ik te snel? Ik heb Jaren onder een deken gezeten en ben er een beetje onderuit aan het kijken, maar ik hoopte op wat meer ...

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Bestwel en welkom.

We zitten het meest bij thema's rondom benzo's kijk maar eens.

En verder wordt er hier altijd geadviseerd om het zo rustig mogelijk te doen, misschien moet je er wel een jaar voor uittrekken. Hoe rustiger je het doet, hoe minder pijnlijk. Toch zal je dan merken dat het nog knap moeilijk is.

Maar hier sta je er niet alleen voor en herken je veel. Het is fijn te weten dat meerderen mensen jouw worstelingen herkennen.

Sterkte kerel.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolletje,

Ik zal eens kijken bij de thema's. Ik heb de eerste afbouw naar 1mg, ook al heeft dat ruim een jaar geduurd, stteds flinke stappen gezet, elk 3-4 weken de dosering verlaagd. Ik zit nu voor het eerst een langere periode, nu bijna 3 maanden op dezelfde dosis. 1mg dus.

En ik had anders gehoopt, maar het is dus niet zo .... het gaat ook nu nog dagelijks en gedurende de dag op en neer. Geen dag is hetzelfde .... ook bij zo'n lage dosering is het ontwennen hartstikke zwaar ....

Ik hoop hier een paar medestrijders tegen te komen om de moeilijke dagen/momenten steun te geven en krijgen ... ervaringen delen

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bestwel:

Hallo, mijn naam is Patrik,

Ruim een jaar geleden, bijna 2 jaar geleden, ben ik mijn diazepam gebruik gaan afbouwen. Ik gebruikte zo'n 25mg per dag. Ik heb een afbouwschema gemaakt en heb dat goed kunnen volhouden. In stappen van eerst 1mg per 2-3 weken en later 0,5mg minderen heb ik mijn inname kunnen terugbrengen naar 1mg.

Gedurende dit afbouwen heb ik geprobeert te kunnen blijven functioneren social en in werk. Dat koste veel moeite maar het ging .....

Ik merk nu de laatste weken dat het heel zwaar is ..... ik ben nu 2 maanden stabile op 1mg maar voel me verre van rustig. De nachten zijn lasting, onderbroken en te kort en na een paar spannende/drukke dagen ben ik behoorlijk van slag. Toch gaat het over het geheel echt wel beter. Ik kan me beter concentreren, nadenken gaat beter, minder heftige reacties bij schrik.

Het valt me nu heel zwaar ... ook al zou ik verwachten na detoch al flinke afbouw dat ik weer wat meer vertrouwen zou hebben.

Wil ik te snel? Ik heb Jaren onder een deken gezeten en ben er een beetje onderuit aan het kijken, maar ik hoopte op wat meer ...

Hallo Patrik, welkom hier!

Je bent al heel ver gekomen met je afbouw, 1 mg Diazepam is niet veel meer. 

Aan de door jou genoemde tijdspanne te zien heb je rustig afgebouwd, dus ik denk niet dat je te snel bent gegaan.
Je bent nu 2 maanden stabiel op 1 mg schrijf je. Ik weet uit eigen ervaring ( ik ben na een klein jaar afbouwen nu 18 dagen Lorazepamvrij) dat de laatste afbouwstapjes het zwaarst zijn. ik heb vanaf 0,5 mg Lorazepam de afbouw heel geleidelijk gedaan met een weegschaal, een nagelvijl en een afbouwschema in Excel waar bij de dagelijkse afbouw echt heel miniem was ( in mijn geval 0,01 mg afname per dag). Dat was nog lastig genoeg, maar behapbaar. 
Misschien is dat voor jou ook een optie. In de draad "Terugval of niet" lees je er meer over (bijdragen van mij en vooral van @Kannietmeer).Je bent van harte uitgenodigd om daar ook "mee te doen". Het heeft mij zeker geholpen om ervaringen met lotgenoten te delen. 

Het gaat je ongetwijfeld lukken om het laatste restje Diazepam weg te krijgen, maar neem er je tijd voor. Succes en sterkte!

groet, Ad
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Patrik,

 

Jeetje, kanjer!! Al zo ver afgebouwd!! Eerlijk gezegd wil ik je aanmoedigen door te gaan. Wachten heeft geen zin meer. Je moet er vanaf. De diazepam geeft je geen rust of verlichting van je klachten, enkel schade aan je receptoren en darmen. Bouw deze laatste mg in bijvoorbeeld 1 maand ook nog af en geef je over aan het genezingsproces. Die kan niet beginnen totdat je echt van de benzo af bent. En zo te zien gaat dit jou lukken. Je bent al zo ver gekomen. Accepteer wat het ook is. Het gaat om je genezing en toekomst. Ik moet zeggen dat je afbouwverhaal me echt enthousiast maakt. Wat een goed werk heb jij verricht zeg! Echt knap. ( buiging , petje af etc.)

Wat @Cyclad58 zegt is helemaal waar en sluit ik me ook bij aan. Je bent niet te snel gegaan. Laat je niet ontmoedigen maar kom vaker hier op het forum en weet je gesteund door mensen die hetzelfde doen en doormaken en begrijpen hoe je je voelt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedemorgen Allen,

Mooie steunende reacties .... heb momenteel een paar moeilijk weken. Langzaam wordt het slapen wat beter, maar het is nog net tekort.

Het vertrouwen komt langzaam dat het goed gaat komen. Aan kleine dingen merk ik dat het beter gaat.

Benzodissy, ik heb een jaar of 5-6 gebruikt, ook een hele periode niet, of nauwlijks en ben ook eigenlijk nooit boven de 20mg geweest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Patrick,

Ik ben net een week vrij van benzo's. Die week was niet best, maar ik geloof dat ik weer een beetje boven kom drijven.

Jij bent van een zelfde dosis aan het afbouwen als ik, al heb ik het 5 maanden gebruikt en maar 6 weken op 20 valium gezeten ( 2 mg Lorazepam om precies te zijn) Afbouwen is moeilijk voor je lichaam en geest, maar iedereen, bij misbruik of gebruik, vind de afbouw zwaar, maar dik de moeite waard als het leven zijn kleur terug krijgt. Dus ga ervoor kerel, en bouw de laatste milligram binnenkort af zodat je lichaam de echte genezing kan gaan inzetten. Ik denk dat je het kan en je heel veel winst gaat behalen als je eenmaal de laatste gifdelen uit je lichaam kan spoelen.

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolletje.

Ik heb geen begeleiding van de huisarts. Wel eens de huisarts gesproken en de praktijkondersteuner, voelde me niet begrepen.

Ik heb zelf een afbouwschema opzet en het lukt me goed dat te volgen. Alleen de geestelijke en lichamelijke sensaties die ik ervaar probeer te herkennen en relateren aan het afbouwen en het langzame lichamelijke herstel .... de laatste mg-en vallen mijn zwaar, maar ik lees van meerderen dat dat er bij hoort .... Het is nogal grilling ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...