Spring naar bijdragen

Stoppen


Suusje

Aanbevolen berichten

Lieve iedereen,

ik weet al een tijdje dat mijn alcoholgebruik problematische vormen aanneemt. Het zit totaal ingebakken in elk onderdeel van mijn leven en is de basis van alles wat ik anders zou willen in het leven: ik ben te dik, ik geeft te veel geld uit, mijn sociale leven kan veel beter, ik voel me regelmatig moe en lusteloos, ik twijfel aan alles en ik heb een flink minderwaardigheidscomplex. Ik merk dat mijn gevoelens heel oppervlakkig worden, ik ben niet vaak meer heel vrolijk en blij, maar eerder neerslachtig, boos of teleurgesteld. Ik zit ontzettend slecht in mijn vel.

ik weet dat ik wat moet doen hiermee, maar ik zie er tegenop en ik weet niet waar ik moet beginnen. Wat ik eng vindt is dat alcohol in mijn sociale omgeving een heel belangrijk onderdeel is, we borrelen veel, alleen ben ik de enige die moeite heeft met maat houden. Ik denk dat ik hulp nodig heb, iemand die me een duwtje in de goede richting geeft en coacht. Hebben jullie tips voor mij? Op de een of andere manier is de drempel om naar de huisarts te gaan heel erg hoog.

ik ben benieuwd naar jullie reacties en succesverhalen, dat zou me vast een duwtje in de goede richting geven.

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al eens geprobeerd om een tijd lang te stoppen met alcohol? Probeer het gewoon eens drie maanden of langer en zeg je kennissen dat je dat experiment aangaat om er achter te komen of je dat op langere termijn bevalt. Niemand zal dat gek vinden, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn nog geen andere reacties, zie ik. Dat kan te maken hebben met de plaats waar je je bericht neergezet hebt.  Voor dit soort berichten kijken de meeste mensen onder "Wie is wie". Je kunt eventueel daar ook een bericht plaatsen en de tekst met copy/paste overnemen. De moderator kan het bericht ook op jouw verzoek verplaatsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suus

Eigenlijj weet je de oplossing wel hè ;) je moet gewoon stoppen. Precies wat Bob zegt, een paar maanden echt droog. Dat is heel lastig als je verslaafd bent maar het kan wel. Iedereen hier worstelt met hetzelfde en je kan hier veel steun krijgen. 

Stop met alcohol in huis halen. 

Drink iets anders, thee of mineraalwater. Dat drink je ook 's avonds als je gezellig met anderen samen bent. En daar hoef je je niet voor te verantwoorden. 

Maak een plan om te stoppen. Het beste is direct vandaag. Geef alle alcohol weg die je in huis hebt. 

Ga je het doen? Ben je zelf overtuigd? Hou ons op de hoogte.

en welkom in een nieuw leven waar je je veel beter gaat voelen ook al is het ff moeilijk eerst vanwege de "cravings".

dat was het in een notedop :) succes!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje,

Weten is één, doen het volgende.

'Gewoon' stoppen met de eerste, dat is de eerste stap. Die kun je zelf nemen. Vandaag nog.

Een andere stap, is hulp vragen. Ik vul nu voor je in, maar wellicht voel je een drempel door schaamte.

Bij mij is het ADB proces pas echt goed gaan werken toen ik die drempel nam, de huisarts. Wat een opluchting.

Toen ging het balletje pas echt rollen, via gesprekken met praktijkondersteuner zelf een verwijzing naar Novadic gevraagd.

Ook heb ik een AA groep opgezocht en ervaar dat als heel helpend.  Ga er trouw elke week naar toe.

Het vragen en aanvaarden van hulp heeft er voor mij toe geleid dat ik nu wat steviger in mijn schoenen sta.

 

Wat ik wil zeggen, zelluf doen, maar niet alleen.

Ga ervoor Suusje, jij bent het ook waard.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...