Spring naar bijdragen

Zondag 12 november 2017


Lars

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Bobje:

Ik heb ontwenningsmethode via de huisarts met Brijder-programma: 1e week Librium waarbij al vanaf morgen t/m dag 7 afbouwen, daarna een aantal weken Refusal 250mg per dag. Het gaat zo goed dat ik eigenlijk niet na dag 7 aan de Refusal wil beginnen, vooral omdat ik lees dat veel mensen maag en darmklachten ervan krijgen en ik een prikkelbare darm heb. UIteraard zal ik dit eerst met de huisarts bespreken. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

Nou Bobje, ik zou zeggen volg het advies van de huisarts op. Ik zou dat programma gewoon volgen zoals het is opgesteld. Wanneer je klachten of bijwerkingen zou krijgen, kan je alsnog in overleg gaan toch?  Lijkt me vroeg genoeg :)

Ik ben één van de mensen die last krijgt van Refusal (darmen), maar ik blijf het toch zo af en toe innemen. Ik plan het gewoon nu op een dag dat ik thuis ben. Ook hier gaat het niet drinken goed, maar ik wil dat vooral ook zo houden. Die stok achter de deur kan ook rust geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, zo ervoer ik dat ook. Maar door een hartkwaal , in 2015 ontdekt , is dat ff over, maar nu had ik de stok hier middels het forum. Ook mooi. 

Ook lekker.. Chocola...

Ik zit aan de jasmijnbloementhee. Straks misschien goedenachtthee of warme melk. En een koekje, haha. Gammel als een deur maar toch beetje blij. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bobje:

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

De vraag betrof wel of geen refusal gebruiken. Ik heb het niet gebruikt en had ook geen behoefte aan zo'n stok achter de deur. Je zou het achter de hand kunnen houden en pas innemen als je aan voelt komen dat het toch wel nuttig zou kunnen zijn. Iets meer risico maar ook meer zekerheid achteraf dat je het echt zelf gedaan hebt. Of dat voor jou in de toekomst misschien een sterkere positie oplevert kun je het beste zelf inschatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en @Bobje, ik had tijdens de refusaltijd geen last van extra gedoe met de prikkelbare darm, dus dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Als het kan zou ik t zeker doen. Geeft extra rust, want t kan domweg niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk het ook wel aan mijn darmen, maar net als jij Nicky neem ik het wel. Het helpt me bij moeilijke dagen of dagen dat ik een etentje heb of zo zeker als mijn partner er niet bij is, is het gevaarlijk. Ik heb in de week niet altijd tijd om op het forum te komen en de drang met jullie te delen en ervan af te komen, dus ja dan is het toch maar Refusal

Jasmijnthee.. lekkerrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei lieve:

mag toch op deze draad.. dit is toch ook een beetje een kletsdraad..

Ja, deze 'draad' noemen we de (viruele) huiskamer. Valt buiten het stiltegebied. Hier mag bijna alles. Hier worden het nuttige en het aangename
met elkaar verenigd. En als de boel ontspoort hebben we hier Big Mama en/of Big Papa moderator
om mensen een tijdje naar hun kamer te sturen, in de hoek te zetten of, in het allerergste geval, te onterven en weg te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo vaak ontspoort het hier nu ook niet hé, over het algemeen zijn we allemaal erg lief tegen elkaar. Misschien soms wel een beetje te lief en zouden er soms best wel eens wat mensen een schop onder hun * kunnen gebruiken.. (oa ikzelf) Ik weet door de weeks zien jullie me meestal niet, maar toch mis ik hier nog een aantal mensen echt.. maar dat is niet op dit draadje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die koh. Moet ik naar mn kamer? Teveel geklep van mij?

Ik zit inmiddels heel braaf op de bank. Hondje naast me op haar fleecedekentje en ik lekker... hoe tuttig.. Met haakwerk. Alles voor t goede doel. 

Belabberd maar das al zo lang, maar wel droog. En strakkies nog een klein rondje. Domweg bang voor een binnenkort toekomst, en veel pijn, maar met een dronken kop mn kist in, nee dank u. 

En nu mn thee. 

En nu genoeg ge ouwedeurd van mij. Surrie

 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nee meis... we mogen hier toch wel een beetje ouwedeuren. doet ons gewoon goed bij momenten. Om hier altijd te komen vertellen hoe blij we zijn dat we droog zijn en hoe makkelijk het is is denk ik ook niet nodig en zeker niet eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bob:

De vraag betrof wel of geen refusal gebruiken. Ik heb het niet gebruikt en had ook geen behoefte aan zo'n stok achter de deur. Je zou het achter de hand kunnen houden en pas innemen als je aan voelt komen dat het toch wel nuttig zou kunnen zijn. Iets meer risico maar ook meer zekerheid achteraf dat je het echt zelf gedaan hebt. Of dat voor jou in de toekomst misschien een sterkere positie oplevert kun je het beste zelf inschatten.

Nou, euh, ik vind toch ook dat ik het echt wel zelf doe, ondanks dat ik af en toe Refusal slik. Nou lijkt het net alsof ik het een stuk makkelijker heb 'want je slikt Refusal'. Is mijn 'niet-drinken' dan minder waard omdat ik Refusal gebruik? Hmm :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei NickyLJ80:

Nou, euh, ik vind toch ook dat ik het echt wel zelf doe, ondanks dat ik af en toe Refusal slik. Nou lijkt het net alsof ik het een stuk makkelijker heb 'want je slikt Refusal'. Is mijn 'niet-drinken' dan minder waard omdat ik Refusal gebruik? Hmm :blush:

Zker niet, zeker niet, ik vond het soms alleen een tikkie anders met refusal omdat je doodziek wordt van een kleine hoeveelheid zooi. Heb ik ooit gehad door een bonbon, dat was vreselijk. Nu staat mijn elobike soms veel Te " dichtbij" in t schuurtje, en dus de weg naar de supermarkt dichtbij. Mijn hondje waarschuwt me niet, ik ben alleen . Vandaar mijn omwegen maar es weer ff de internetservice  van de plus te doen. Effe verleidingen uit de weg gaan. 

En .. of jij het zelf doet.!M!!M Respect respect. En nee niet perse makkelijker , echt niet, ik verzin nu dus andere dingen. Ik hoop dat ik je niet verdisconteerd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh Nicky zo lees ik het niet hoor.. het is niet omdat je refusal neemt dat je het niet alleen doet. Daarbij die refusal maakt de zin niet in drank niet minder.  Wees trots op dat je het neemt en probeert zoveel mogelijk valkuilen op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei NickyLJ80:

Goed gedaan Herstel, hoe gaat het met je hondje? Geen aanvallen meer gehad?

Hondje is erg rustig, heeft door dat het met mij niet echt goed gaat, en das sneu. Ze heeft nog kort geleden een hele kleine aanval gehad. Gaat nu gelukkig goed. We doen samen een rustig bejaard tempo. Niet omdat we bejaard zijn, maar door alle omstandigheden voor haar en mij. Enorm fijn dat de vriendn in mijn huidige woonplaats niet alleen mij opvangen maar ook de kleine hondendame. Ze is dinsdag de hele dag bij hun. En ik sluit einde van de dag daar aan en dan mogen we logeren. Gouwe mensen. En dat terwijl vriendin flinke handicaps heeft, dus t komt echt op hem neer. Hoe kostbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het antwoord van Bob als een soort "commentaar" op mensen die gebruik maken van ondersteuning dmv medicatie. Je hebt hulp dus je doet het niet echt zelf. Alsof het niet telt. Voelde me zelfs aangevallen:face-icon-small-shocked: 

Maar ik denk dat mijn reactie voortkomt uit een gevoel van onvrede en chagrijnig zijn om hele andere redenen. Excuses! Beetje overtrokken reactie geloof ik. Zal het niet meer doen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@NickyLJ80 :heart:

ik heb nu af en toe een pilletje pam, om rust in de tent te krijgen, hebben en houden omdat de spannngen wat verl zijn. Schaam ik me niet voor . 

Fijne avond, jij doet het gewoonweg super. Ik heb verschillend malen een terugval of uitglijde gehad, duss. 

En mooi allebei vanavond een droge avond toch, sjacho of belabberd ofzo, maar wel allebei een kurkdroge avond. Toch;)

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei NickyLJ80:

Klinkt fijn Herstel. Moet een prettig gevoel zijn om te weten dat zulke mensen voor je klaar staan. Fijn dat je hondje ook is opgeknapt!

Zeker weten. Goud. Allebei. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei NickyLJ80:

Ik las het antwoord van Bob als een soort "commentaar" op mensen die gebruik maken van ondersteuning dmv medicatie. Je hebt hulp dus je doet het niet echt zelf. Alsof het niet telt. Voelde me zelfs aangevallen:face-icon-small-shocked: 

Maar ik denk dat mijn reactie voortkomt uit een gevoel van onvrede en chagrijnig zijn om hele andere redenen. Excuses! Beetje overtrokken reactie geloof ik. Zal het niet meer doen:D

Excuus dat het zo is overgekomen. Dat was zeker niet zo bedoeld. Ik wilde alleen ingaan op de vraag van Bobje naar ervaringen/adviezen van anderen. Ik beschreef daarom hoe ik het deed en gaf een overweging aan die ik erbij voelde en die Bobje mogelijk mee kan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trusten ieder. Ik meld me af na een droge avond. En sorry voor mn vele posts. Zat er tikkie doorheen. Pff. Hij was pittig effe. Nu mijn mandje in. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook weer geslaagd voor het dagpact.

Harald 7 dagen las ik. Je kunt met recht trots zijn! Ik kan me mijn begintijd nog goed herinneren. Elke dag die ik bij kon tellen voelde als een overwinning. Nu wordt het wel wat gewoner maar ik ben nog regelmatig blij dat ik nu zonder kan. 

Welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...