Spring naar bijdragen

Donderdag 21 September


MarQ

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Reacher:

:D Ik ruik heeeerlijk! Naar rozen en citroen en hooi en kruidnagel en dat allemaal door elkaar heen! :D

...en naar cola, ik ruik ook naar cola. :) En pepermuntjes. 

 

't Is met geuren net als met kleuren. Gooi al je verfkleurtjes door elkaar en je krijgt poepkleur.
Met al die geurtjes door elkaar..... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kohtje:

't Is met geuren net als met kleuren. Gooi al je verfkleurtjes door elkaar en je krijgt poepkleur.
Met al die geurtjes door elkaar..... :blink:

Hou nu eens op met die vermaledijde drank Ko.

Ga je pad, Mai.  Het is niet het eigengereide pad, ik hou er wel van.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Te allen tijde... ik blijf het een rare constructie vinden en ik zoek 'm altijd weer even op voor ik 'm gebruik...

 

Wat is juist: ten alle tijden of te allen tijde?

Te allen tijde is juist. In deze zogenoemde 'staande uitdrukking' zijn enkele oude naamvalsvormen behouden gebleven. Er zijn veel staande uitdrukkingen waarin nog oude naamvallen voorkomen, bijvoorbeeld: van dien aard, uit hoofde van, met dien verstande.

Er zijn vrijwel geen regels te geven om te bepalen welke vorm de juiste is, maar enkele vuistregels zijn er wel:

  1. Ter hoort bij vrouwelijke woorden, ten bij mannelijke. Bij sommige woorden komt echter variatie voor; het woord tijd kon vroeger ook vrouwelijk zijn, maar tegenwoordig is het uitsluitend mannelijk. Daardoor bestaan naast elkaar ten tijde van en in de loop der tijd.
  2. Ten/ter is een samentrekking van het voorzetsel te of tot en het verbogen lidwoord den/der. Ter of ten is alleen juist als het vervangen kan worden door de of het: ter waarde van (omdat de waarde van ook kan), maar te uwen kantore (want het uwen kantore/kantoor kan niet)

         (bron: Genootschap Onze Taal)

Ik ben blij dat ik nederlandstalig ben opgevoed.. zo'n taal is niks voor mij om achteraf te leren. Veel te ingewikkeld. Zelfs nu maak ik nog fouten zat...

Ik wist dat dat echt de juiste spelling was kohtje. Klinkt inderdaad vreemd zoals veel woorden of gezegden vreemd is of zijn in onze taal. Lastige taal , het nederlands. Tja....

 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

ik kreeg een tip dat dit het plekje is om te schrijven over dingen die je bezig houden omtrent alcohol. Kennen jullie elkaar allemaal in het echt en ik vind het een naar gevoel dat mijn achternaam en woonplaats zichtbaar zijn. Hebben jullie dat niet?

Groet, renate.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de informatie omtrent mijn vragen over privacy Sheila en Harp. Ik zat al verwoed te zoeken en kreeg lichtelijk paniek en daarna ook wel de vraag: wat is er erg aan als mensen weten wie ik ben. Ben nog van de oude stempel denk ik. Word volgend jaar 50 en dus niet opgegroeid met de sociale media van nu waarin je totaal geen privacy meer hebt. Is een keuze natuurlijk, die sociale media, maar dacht dat ik onbewust ook die keuze had gemaakt door me hier aan te melden.

Zat even buiten, we krijgen nog een cadeautje, een mooie nazomer week en dan zie je die donkere lucht en die nog donkerder wolken die er in uit slierten. Dat geeft mij hoop. Soort van verwachting. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anja ben jij ook gestopt met de alcohol en met de nicotine? Of lees ik je bericht totaal verkeerd. Zo ja, ik ben ook met beiden gestopt afgelopen maandag. Zo ja, dan moet je het niet doen want morgen wil je weer stoppen en dus heeft er nu aan toegeven totaal geen zin. Bovendien kun je over anderhalf uur gewoon gaan slapen en dan is het voorbij voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

Hmmmm..... wat zit je nou te pielen, Francoise... leg ik in dat bericht uit hoe je het dagpactlijstje kunt kopiëren en jezelf toe kunt voegen en dan
weet jij het voor elkaar te krijgen om je in een quote van dat bericht er tóch nog weer bij te wurmen in die quote...:face-icon-small-shocked:
Tja, dat je er (weer) afgegooid bent schijnt jouw lot te zijn. Heeft niks met aardig vinden te maken, hoor. Gewoon menselijke slordigheid..
zo zie je maar dat je allert moet blijven, te allen tijde. En dat gaat het best als je niet gedronken hebt. Sta je op het dagpact, let dan op. Er kunnen
mensen ná jou komen... :heart:

Ik zit nooit achter de pc en mijn phone heeft geen muis Kohtje.  Fijn om te horen dat het iig niets persoonlijks is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, sterkte Ajna. Dat onderhandelen is verschrikkelijk. Je denkt dat je aan het onderhandelen bent maar het zijn feiltelijk alleen maar die
'verslavingsstemmetjes' die op je inbeuken, die gehoord en bevredigd willen worden. Want wat je zelf zegt: jij wil ut niet.. en dan valt er niets
te onderhandelen. Hoe duidelijk kun je zijn: nee is nee!! Negeren dus, die stemmen. Als jij niet naar ze luistert en dus niet toegeeft zijn ze
machteloos en blijf jij sterk staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje er valt toch niets meer te onderhandelen als je het zat bent? Dat je ineens weet dat je dit niet meer moet doen. Dan krijg je toch altijd spijt? Of denk ik nu simpel. Ben nog maar aan het begin van alles maar denk te weten dat toegeven spijt krijgen is. Want ik geef dan toe aan iets wat ik expliciet niet wil. Dat is vreselijk tegenstrijdig, zo tegenstrijdig dat ik er om moet lachen. Voor mezelf dan. Om mijn situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Kohtje, eigenlijk zei  je dat ook wel, ik zag het niet. Voor mij is het boek van Adam Haslett Denk me weg, een echte openbaring geweest. Ben nu bij het stukje dat Michael drank gaat nemen om te dempen. Heb de ogen uit mijn kop gejankt en ga nog niet verder lezen totdat ik het durf. Vond het zo zonde van zo'n leuke vent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...