Spring naar bijdragen

Donderdag 21 September


MarQ

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Yvonne:

Jij lekker slapen Mai. 
Wat had je uitgespookt dan dat je met de taxi naar huis moest??? 

Nix bijzonders, op uitnodiging naar open huis/expositie geweest 

Naast de dagelijkse beslommeringen/stress

Wilde geen pillen nemen

Dus drank

Huis uit gezet

Sleutel ingeleverd

But hee de zon schijnt

Doe maar een bakkie in de deur

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een aantoonbaar voorbeeld dat drank alles kapot maakt wat je lief is.
Drank is mijn vriendje niet meer, en als ik er achteraf over nadenk ook nooit echt geweest ook. Ik heb nu andere vrienden die me wel vooruit helpen en waarop ik kan vertrouwen.

Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid, Mai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mai:

Nix bijzonders, op uitnodiging naar open huis/expositie geweest 

Naast de dagelijkse beslommeringen/stress

Wilde geen pillen nemen

Dus drank

Huis uit gezet

Sleutel ingeleverd

But hee de zon schijnt

Doe maar een bakkie in de deur

 

Eeuwige optimist :lips:

Ik ga je niets nieuws vertellen want t is oude koek.

Kieke! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei jowan:

Lijkt mij een aantoonbaar voorbeeld dat drank alles kapot maakt wat je lief is.
Drank is mijn vriendje niet meer, en als ik er achteraf over nadenk ook nooit echt geweest ook. Ik heb nu andere vrienden die me wel vooruit helpen en waarop ik kan vertrouwen.

Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid, Mai.

Drank maakt mij niet kapot. Drank doet op zich staand niets eigenlijk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrikvan mai. . Bericht klinkt zo onheildpellend. Wil je vertellen wat er is/ was. Ik snap je niet echt.

hier een heerlijke zonnige dag. Soepie op het strand na wandeling. En een kalme middag na terugkomst. Morgen doen hond en ik het watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Mag hondje mee in een hondenbuggy die je daar huurt voor €2,50. Ben benieuwd wat die uk daarvan vindt. 

Ik ga ff wandelen, heb ff een lastig moment. Komt met gemene vlagen. Nu dus ff geen strandpaviljoen en straks bij het diner plat watertje. En geen gore alcoholvrije wijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel lieverds voor de bemoedigende reacties.:lips: Vandaag ook nog met de begeleiding gesproken en die zeggen ook 'Waarom weg hier je voelt je hier gelukkig en bent op je plek. Laat die psych. toch. Ze denken het altijd beter te weten" Nou loopt het niet zo soepeltjes tussen de begeleiding en het (geloof ik ) GGZ. Dus die vinden ook dat ik moet stoppen met de behandeling als ik voel dat ik niet meer vooruit kom. Dus morgen maar eens wat duidelijkheid vragen aan hem.

Vandaag in ieder geval lekker gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Francoise:

Ik weet niet hoor maar ik word steeds van het dagpact afgegooid.  Niet fijn. 

Hmmmm..... wat zit je nou te pielen, Francoise... leg ik in dat bericht uit hoe je het dagpactlijstje kunt kopiëren en jezelf toe kunt voegen en dan
weet jij het voor elkaar te krijgen om je in een quote van dat bericht er tóch nog weer bij te wurmen in die quote...:face-icon-small-shocked:
Tja, dat je er (weer) afgegooid bent schijnt jouw lot te zijn. Heeft niks met aardig vinden te maken, hoor. Gewoon menselijke slordigheid..
zo zie je maar dat je allert moet blijven, te allen tijde. En dat gaat het best als je niet gedronken hebt. Sta je op het dagpact, let dan op. Er kunnen
mensen ná jou komen... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te allen tijde... ik blijf het een rare constructie vinden en ik zoek 'm altijd weer even op voor ik 'm gebruik...

 

Wat is juist: ten alle tijden of te allen tijde?

Te allen tijde is juist. In deze zogenoemde 'staande uitdrukking' zijn enkele oude naamvalsvormen behouden gebleven. Er zijn veel staande uitdrukkingen waarin nog oude naamvallen voorkomen, bijvoorbeeld: van dien aard, uit hoofde van, met dien verstande.

Er zijn vrijwel geen regels te geven om te bepalen welke vorm de juiste is, maar enkele vuistregels zijn er wel:

  1. Ter hoort bij vrouwelijke woorden, ten bij mannelijke. Bij sommige woorden komt echter variatie voor; het woord tijd kon vroeger ook vrouwelijk zijn, maar tegenwoordig is het uitsluitend mannelijk. Daardoor bestaan naast elkaar ten tijde van en in de loop der tijd.
  2. Ten/ter is een samentrekking van het voorzetsel te of tot en het verbogen lidwoord den/der. Ter of ten is alleen juist als het vervangen kan worden door de of het: ter waarde van (omdat de waarde van ook kan), maar te uwen kantore (want het uwen kantore/kantoor kan niet)

         (bron: Genootschap Onze Taal)

Ik ben blij dat ik nederlandstalig ben opgevoed.. zo'n taal is niks voor mij om achteraf te leren. Veel te ingewikkeld. Zelfs nu maak ik nog fouten zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje ik ga binnenkort met mijn SPV er naar een lunchroom om te kijken of ik daar kan werken. Daar werken veel mensen die b.v. ook een herseninfarct gehad hebben en nog gedeeltelijk dingen kunnen. Maar (en dat klinkt heel arrogant) ik voel me daar toch een beetje te goed voor. Ik kan mijn kwaliteiten wel gebruiken, iets wat veel mensen met een hersenletsel niet meer kunnen omdat ze halfzijdig verlamd zijn of in hun  hoofd niet meer goed. Ik heb alleen wat last met lopen verder ben ik gezond en kan weer een hele dag gewoon werken. Deze mensen zijn ook heel gauw moe en kunnen meestal maar een uurtje of zo werken en moeten dan stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...