Spring naar bijdragen

Maandag 18 september 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Ik denk wel eens: sommige levens komen alleen in boeken en films voor. Maar bedenk dan eveneens dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid.
Dan ben ik dankbaar dat ik niet boek- of film'waardig' ben. Vind ik tenminste. Want een ander kan daar weer heel anders tegenaan kijken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen from Up-Noard

Eerst nog een bakkie hoor

Best goed geslapen

 

Het waarom (en wat en hoe) heb ik jaren nagejaagd, zowel in drinkende als in droge periodes

Voor mij is het allang duidelijk, mijn waarom doet er niet (meer) toe voor mij

Dat geharrewar in mijn hoofd. Soms is het er en kan ik ermee lachen, soms raak ik er sjagrijnig van

Ook dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik doe er wat mee, of ik doe er nix mee. Punt.

Net als bepaalde omstandigheden mij wel of niet "triggeren". Het raakt. En dat mag.

 

En weer wat doe ik ermee

Mijn verantwoordelijkheid

 

Vandaag maak ik er weer een gewone, geen heel bijzondere en voor mij, fijne dag van

Daar horen ook bepaalde verantwoordelijkheden bij, waar ik niet altijd even veel zin in heb

 

But hee!

Ken U zelf

(Hahahaha)

 

Nice One! :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kohtje:

beetje respect voor de leeftijd, Suikertje.. ;)

Hahahah... nee hoor, niks daarvan. 
Gewoon veel te laat naar bed gegaan gisteren. 
En geen verplichtingen vanmorgen, dus het kon. 
Wel zonde van die vroege uurtjes... die vind ik eigenlijk veel fijner dan die late uurtjes... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jopie, we doen het zelf. Met inderdaad soms heel laat een lawine, waarvan we dan geneigd zijn te zeggen dat dat onrechtvaardig is.
Als we de consequenties van ons handelen volledig kunnen aanvaarden dan doet vroeg of laat er niet meer toe en lost onrechtvaardigheid op.

Ik moet nu, ruim twaalf jaar nadat ik onder invloed was aangehouden, wéér gekeurd worden voor m'n rijbewijs.
Al bijna negen jaar drink ik geen drup meer en toch moet ik elke keer weer op komen draven voor bloedonderzoek en naar een psycholoog.
Raar? Onrechtvaardig?  Misschien in mijn ogen, maar zo zijn de regels. Had ik tóen niet onder invloed... dán.....
Maar ik zat toen wél onder invloed.... ik heb de gevolgen geaccepteerd en heb dat tot deel van mijn leven gemaakt. Ik voel nog steeds
de gevolgen van toen maar voel geen onrechtvaardigheid...
jOwan zou zeggen:  'de rust'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe...wat een indrukwekkende maar ook inspirerende berichten zo op de maandagochtend.
 

Ik sta net bij de kassa van de plaatselijkd super...een vrouw, ongezond ogend, te zwaar, gevlekt gezicht,

onverzorgd, geen oogcontact, ze lijkt zich onzichtbaar te maken...twee plastic zakjes van de groenteafdeling,

in elk zakje drie halve liters bier. Daar bovenop een tas van de super...om ze in te stoppen?

 

Ja ik vul in...

 

Daar, dat wil ik niet zijn, niet naar toe....het raakte me, het confronteerde me.

 

Vandaag de eerste dag van mijn 2e droge maand.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, tjongejonge, druk dagje.. grote verandering ook. Laat het lekker allemaal 'indalen', daar heb je nog een heel leven
de tijd voor, maar hoe sneller hoe comfortabeler.. Succes ermee.

(PS wie zijn er moslim? De verhuizers? Ze zijn niet zozeer bang voor honden maar zien ze als onrein.. tja, dus toch wel een beetje bang.. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Spirit met de verhuizing. Ik ben naar de huisarts geweest. Ik krijg refusal mits ik hem onder toezicht krijg. Maar dat is met alle medicijnen hier zo. Verder leek het hem een goed idee om het donderdag met de psycholoog te bespreken en die mij eventueel door kan sturen. Mijn bloeddruk is te hoog ik moet morgen bloed prikken op oa cholesterol. Was blij dat er iemand mee was. Ik was enorm aan stotteren. Ik moest nadenken of ik daar nog een keer logepedie voor wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat dat stotteren iets is waar Lars de zenuwen door krijgt. Logopedie (voor misschien de zóveelste keer) is daarom misschien
wel nét zo belangrijk voor je als stoppen met drinken. Zowel drinken als stotteren bepalen, of zeg maar gerust beperken in grote mate je
levensgeluk.. Ik wens je veel, heel veel zelfvertrouwen, Lars. Dat ben je best waard. Niet omdat ik dat zeg maar omdat je dat waard bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...