Spring naar bijdragen

De maat is vol.

Awakenings

Aanbevolen berichten

Gisterenavond om 20.00 uur mijn laatste slok gedronken, mijn lichaam roept halt. Laatste paar weken trillen mijn handen, doet mijn maag pijn en ben ik dood en doodop. Ik ben naast een alleenstaande moeder van 44 jaar ook verpleegkundige en werk fulltime. Na een late dienst is het plankgas naar huis want de wijn roept, zogenaamd verdient...even ontspannen en een momentje voor mijzelf na alle drukte. Dit 'alleen' momentje begon met 1 glas wijn en nu 5 jaar later drink ik 2 flessen wijn per dag. Ik ben op, mij haar valt uit, plofkop, pijntjes en geen kracht meer voor het huishouden al lijkt het op het oog nog een soort van schoon. Ik moet het doen, ik moet stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je reactie. Ik heb mij een paar dagen geleden bij een online hulpgroep aangemeld. Daar ben ik geweigerd en kreeg ik via de mail het dringende advies een afspraak te maken voor een face to face behandeling/meeting. Ik drink teveel om online geholpen te kunnen worden, enorm confronterend. De drempel naar de huisarts is hoog, ik ben blijkbaar de schaamte nog niet voorbij. Heb tot nu alle ballen in de lucht weten te houden maar dit word steeds moeilijker. Ik ben bang voor de lichamelijke ontwenningsverschijnselen, onverstandig cold turkey.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Awakenings,

Je eerste stap is gezet met vragen om hulp. Misschien dan toch ook het gekregen advies opvolgen? Ik heb jarenlang getobt met 'zelf stoppen', het is me nooit gelukt. Net als jij kom ik ook van 2 flessen per dag en hield ik alle ballen in de lucht, achteraf blijkt dat overigens maar schijn want ik kwam mezelf uiteindelijk alsnog tegen. Ik heb jarenlang het huisartsbezoek uitgesteld, door schaamte en denken 'ik kan het zelf wel'. Uiteindelijk toch gegaan...had ik jaren eerder moeten doen.

Ik hoop dat jij jezelf die jaren bespaard! Maak die afspraak maar, het is zo'n goede eerste stap om te maken. Wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat eeuwige uitstellen, zo herkenbaar. Met lood in mijn schoenen zojuist een afspraak gemaakt, morgen mag ik op de biechtstoel. Loop nu nerveus cirkeltjes door het huis, tijd voor wat afleiding. Op naar de bio winkel, gezonde theetjes en soepjes in huis halen. Dank voor 't zetje... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij hartelijk welkom Awakenings. Ik vecht al 30 jaar tegen het probleem, met vallen en opstaan. Nu heb ik - denk ik - mijn ding gevonden bij een AA groep in het buitenland. In het begin was het moeilijk maar ben blijven gaan, sommige weken wel alle dagen. Ben nu voor de eerste keer in 40 jaar een maand nuchter, zonder antabuse of andere medicatie. Wel heb ik hulp gezocht bij een psychiater die me echt heel goed helpt en die ik, als ik "thuis" ben (Panama) elke week bezoek. Ga nu ook voor de eerste keer hypno proberen.

Maar je moet het vooral zelf willen, minderen had in mijn geval geen zin dus ik heb ik beslist van te stoppen. Maar alleen lukt het niet, je moet echt hulp zoeken. Mijn huisarts was niet echt een hulp, die schreef me gewoon antabuse voor and that was it. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Awakenings,
fijn dat je een afspraak hebt gemaakt, schaamte belemmert je maar, en er valt alleen winst te behalen nu,
zowel in je echte leven als hier op t forum. Het wordt tijd dat je schaamte leert omzetten in weer trots op jezelf worden.

En de energie die het je kost de ballen hoog te houden, je werk en huishouden/gezin op de rails te houden, dat kan makkelijker, uiteindelijk, als je gestopt blijft.
Velen gingen je hier voor, en ook al gaat het niet makkelijk worden, uiteindelijk zul je merken dat het zo de moeite waard is, en weer wel makkelijker wordt.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een warm welkom, doet enorm goed! Over een paar uurtjes sta ik na 5 jaar voor de allereerste keer wel 2 hele dagen droog. Bizar..hoe heb ik het ooit zover kunnen laten komen? Ik ben trots op iedereen die het gevecht tegen de booze aangaat, het feit alleen al dat ik de uren tel om vervolgens tegen mezelf te kunnen zeggen dat ik 2 dagen niet gedronken heb zegt genoeg, ik heb 't zwaar. Gesprek met de huisarts zit erop, kan weer een beetje ademhalen. Bijna was ik niet gegaan maar nu voelt het als een enorme opluchting. Ik heb een doorverwijzing en kan volgende week al terecht bij verslavingszorg voor een intake. Voor nu wat medicatie ter ondersteuning en overeind blijven staan. Appeltje eitje pffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-9-2017 om 10:51 zei Awakenings:

Gisterenavond om 20.00 uur mijn laatste slok gedronken, mijn lichaam roept halt. Laatste paar weken trillen mijn handen, doet mijn maag pijn en ben ik dood en doodop. Ik ben naast een alleenstaande moeder van 44 jaar ook verpleegkundige en werk fulltime. Na een late dienst is het plankgas naar huis want de wijn roept, zogenaamd verdient...even ontspannen en een momentje voor mijzelf na alle drukte. Dit 'alleen' momentje begon met 1 glas wijn en nu 5 jaar later drink ik 2 flessen wijn per dag. Ik ben op, mij haar valt uit, plofkop, pijntjes en geen kracht meer voor het huishouden al lijkt het op het oog nog een soort van schoon. Ik moet het doen, ik moet stoppen. 

Ik ben ook verpleegkundige, wat voel ik me rot de morgend op dienst dat ik niet kon schrijven omdat men handen trilde van de avond ervoor. En maar hopen dat niemand het zou zien.. gelukkig is het nu beter met mij! Goed dat je dag 1 overleefd hebt! Iedereen begint bij dag 1 :-) succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eerst pluim mag je al zetten Awakenings. Naar de dokter geweest voor ondersteuning, het kunnen toegeven dat je probleem hebt met drank en daarna voor jezelf goeie gezonde producten halen, lekkere thee, bewust bezig zijn met je lichaam te helpen te bekomen van jarenlange mishandeling.

Ik dronk ongeveer evenveel als jij hoewel er dagen waren dat ik zelfs nog meer op kon ;-). In het weekend.. bv. Ik ben eerlijk het blijft soms lonken, de uitdaging blijft nog altijd. Drank is ook overal en algemeen zeggen veel mensen ook hèhè even een glaasje om te ontspannen, man wat heb ik hem verdient. En eentje kan best.. Jammer is gewoon dat het bij sommige niet bij eentje kan blijven.

Ik wens je veel succes, schrijf veel dat helpt je en probeer op te schrijven wat je valkuilen zijn en hoe je daar mee om kunt gaan. Leg je lichaam in de watten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 5 en nuchter als een aap. Als ik het even lastig heb duik ik op het forum. Wanneer ik dan weer wat verhalen heb gelezen voel ik me gesterkt en weet ik weer waarom ik nooit meer wil drinken. Nu nog te druk met eigen proces, misschien dat ik later in de tijd wat meer kan bijdragen en/of anderen tot steun kan zijn...zou mooi zijn. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat je al 5 dagen niet gedronken hebt! Alleenstaande moeder met een fulltime baan, pffffff ik doe het je niet na hoor! 

Je zult nog moeilijke momenten krijgen, die krijgt iedereen denk ik hier. Maar je doet het hartstikke goed. Lekker van je afschrijven hier op het forum.

Succes, zet m op!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nicky, het gaat goed! Still going strong..vandaag dag 9.

Ik had de afgelopen dagen late diensten en jemig wat had ik het lastig nadien. Het allerliefst was ik in een ruk doorgereden naar de avondwinkel. Ik miste mijn wijntje, mijn fles en ben van ellende maar direct naar bed gegaan. Ik heb in jaren nooit zoveel geslapen als nu en nog ben ik vreselijk moe. Vanavond ga ik voor het eerst nuchter op de 'borrel' bij een vriend. Samen hebben we de leukste avonden beleefd met een borrel en een kaasje, ik vraag me af of ik nu nog wel van zo'n avondje bankhangen en bijpraten kan genieten? Ik zie er gewoon tegenop...Nu ik dit zo schrijf klinkt het eigenlijk best triest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeheid ja, héél herkenbaar. Om moedeloos van te worden zeg maar:)

Maar wat goed dat je weerstand hebt geboden tegen de drang om naar de avondwinkel te gaan. Dat is toch echt gewoon elke keer een overwinning hoor! En tja, is het echt zo erg om 'dan maar naar bed te gaan'? 

Ik heb me er inmiddels bij neer gelegd dat ik voorlopig meer slaap nodig heb. Eerlijk: doordeweeks lig ik vóór 21:00 uur er in en lees dan nog wat. In het weekend....hooguit 21:30 uur. Héél gezellig 'zegt men'. Maar ik ben dan in elk geval wel uitgerust als ik er uit moet 's ochtends.  En verder...zo gezellig was ik volgens mij ook niet hiervoor op zaterdagavond, wanneer er twee flessen rosé in zaten:blush:

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig hoe je avond gisteren is verlopen. Viel het inderdaad tegen of heb je gewoon een heerlijk ontspannen avond gehad? En ik vraag het niet, maar ga er gewoon vanuit dat je sterk bent gebleven en het droog hebt gehouden:P

Een fijn weekend gewenst nog verder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik aanklopte stond er al een mooie fles op tafel. Ik kon niet anders dan open kaart spelen, wist even niet waar ik moest beginnen maar eenmaal op de biechtstoel hield ik niet meer op. Hij voelde zich schuldig dat hij niet heeft gezien dat ik er zo beroerd aan toe was. Dat ik dronk was bekend maar zoveel? Vragen als waarom, waar en wanneer, blijkbaar heb ik het beter verborgen weten te houden dan ik voor mogelijk hield. We zijn de avond en nacht ingegaan met een waterkoker en leuke theetjes van Pukka. Vreselijk gelachen maar ook een potje gejankt. Heel gaaf om te ontdekken dat ik ook zonder wijn kan genieten, ik dacht ik nooit meer zo zou kunnen lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...