Spring naar bijdragen

Donderdag, 14 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

heerlijk die koffieverhalen. Krijg er direct zin in. Ik heb ook een koffieapparaatje wat me niet zo bevalt. En een nespresso, maar geperste koffie ( die capsules) schijnt niet zo gezond te zijn voor je hart. 

Ik overweeg te sparen ( jazeker, van uitgespaard " drankgeld":D) voor een goed, mooi ,degelijk apparaat. Zo'n echte. 

Nu eerst met hondje naar buiten en dan mijn eerste bakje koffie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, dank voor het wachten.. de koffie was te doen, maar toch smaakt ie anders als de camper 'op avontuur' is dan wanneer ik
hier beneden in de garage in de camper diezelfde koffie maak..:lol:

Ik ben niet zo'n fijnproever en kenner wat betreft al die soorten koffie, en m'n Italiaans is dermate niet-te-onthouden dat dat ook nooit zal
gaan gebeuren.

We hadden zo'n koffieding van Phillips dat zelf z'n koffie maalt en helemaal persoonlijk is in te stellen voor
koffie en espresso., heeft jarenlang (ik denk zo'n jaar of acht) goed dienst gedaan maar was min of meer op.. de smaak ging achteruit
en het schoonmaken van de zetgroep moest bijna om de dag gebeuren (normaal eens per maand of zo).
Nu hebben we zo'n zelfde soort apparaat maar nu van DeLonghi. Iets fijner instelbaar en vééél minder lawaai (ook tijdens het malen)
zodat ik nu ook tijdens tv- en radioprogramma's die ik wil luisteren gewoon een bakkie kan zetten. (half open keuken, hè..)
Beide apparaten hebben zo'n stoompijpje, maar die gebruik ik nooit. Wat ik al zei, de koffie die er uit komt is lekker, maar al dat
gekunstel hoeft van mij niet zo...
Qua prijs zit deze machine aan de onderkant van de betere apparaten. Voor mij/ons als doodnormale koppie koffie drinkers is dit TOP.

Nou, realiseer me ineens dat ik hier merknamen noem, maar ik denk niet dat het hele forum nu naar de winkel rent om zo'n apparaat
te kopen... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Francoise:

Haha jowan, wilde het dagpact kopiëren maar ging wat mis. Abracadabra voor mij 

Ik weet niet op welk soort apparaat je dat wil doen. Hier op een laptop selecteer ik de gewenste tekst door er met een ingedrukte linkermuisknop (4xwoordwaarde) overheen te schuiven en met een rechtsklik (of met CTRL+c) voor kopiëren te kiezen.

Daarna ga ik naar het tekstveld voor de nieuw te maken tekst en kies met een rechtsklik, of met een CTRL+v , voor plakken.
Daarna tik ik mijn eigen naam eronder aan. Dat is het eigenlijk wel. Op een tillefoon of een vingercomputer gebruik ik dit forum niet, maar daar kunnen andere deskundologen je wellicht mee helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n ding van Douwe Egberts, precies dezelfde als op het plaatje dat ik hier 's morgens altijd plaats, werkt prima, jaar in uit jaar uit. 
Simpel en makkelijk schoon te maken. 
Zet lekkere koffie en lekker heet. 
Ooit zo'n ding gekocht waar ook een slangetje voor cappuccino  aan zat... 
Bij in gebruik nemen kwam er al zo'n zure lucht af.... nog eens goed gekeken: hij was al gebruikt, en waarschijnlijk teruggebracht naar de winkel:angry:
Nog dezelfde middag weer retour en geld teruggekregen. Ben daar nooit meer geweest uiteraard. 
En cappuccino maak ik wel met wat extra sterke koffie en zelf de melk opkloppen... 
Volgens mij mogen we best merknamen neerzetten hier, soort van vergelijken, moet mogen toch? 
Vind het wel jammer als er één bepaald apparaat wordt afgekraakt, je zal er zelf maar eentje hebben, durf je die bepaalde persoon/personen nooit meer op de koffie te vragen:blush:
Inmiddels heeft de zon hier al weer plaats gemaakt voor enkele stortbuien. Lamp aan en lekker binnen blijven dus... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Suikertje, wat heet ouderwets, hè? Als we kamperen zetten we altijd koffie met zo'n percolatortje.. (vanmorgen nog 'noodgedwongen').
Vroeger, toen ik op kamers zat had ik ook zo'n percolator, een elektrische weliswaar, 2e hands, maar ik vind en vond het altijd lekker
én gezellig.. je "ruikt de koffie klaarkomen".. (:face-icon-small-shocked::blush:). Pruttelkoffie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die DE van het plaatje ken ik ook, wel eens zien staan in de winkel, beetje aan de dure kant, beetje erg.
We hebben ook eens een Senseo gehad, gekregen, maar wat een gore koffie en zo'n bonenmalert hoe ik niet, malen doen ze maar in een fabriek.

Nu een Braun, simpel ding, filter nr. 4, perfecte koffie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een DE...al jaaaaaa......ren, deels van de bonnen haha!

Voldoet helemaal goed voor filterkoffie.

En dan van die italiaanse potjes voor op het vuur

En zo n ding waarin je het filter naar beneden moet drukken na opgieten..

En een handmatige melkschuimer...

Beetje variëren af en toe...houdt het leuk

 

Ook ooit een goedkoop espresso apparaat met schuimer gekocht.  Niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lars:

Heb wel zelf een senseo en ben er erg blij mee dat ik zelf een kop koffie kan maken. Heb vanmorgen geschilderd op een doek is ook niks kan dat niet heb het geprobeerd Jopie 

Slappe Hap, Lars...
En dan bedoel ik nu eens niet de senseo... maar dat laatste.
Kunstacademie duurt niet voor niets 5 jaar!! en dan nóg blijven oefenen...

Getsie, zet nou eens dóór, natuurlijk kun je dat wél.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bor:

Krijg je creatieve therapie Lars?

Ik kreeg dat ooit ook, in groepsverband. Iedereen kleide er lustig op los, anderhalf uur later
zat ik nog met hetzelfde vierkante blok klei voor m"n neus.

Asterix; Dat ken ik niet. Klinkt als een pittig bakkie!:)

Zoiets als wat hier staat:

• Bij ongefilterde koffie zoals cafetièrekoffie (waarbij kokend water op de koffie wordt gegoten en via een metalen filter naar beneden wordt gedrukt), maar ook Griekse koffie en Turkse koffie of koffie gezet met een percolator (waarbij de koffie langdurig gekookt wordt), komen beperkte hoeveelheden cafestol en kahweol in het zetsel terecht. Indien dit type koffie dagelijks in ruimere mate gedronken wordt kan het cholesterolgehalte in het bloed (licht) verhogen: het gebruik van circa vijf tot zes koppen ongefilterde koffie verhoogt het LDL-cholesterol met 0,30 mmol/l.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drink altijd senseo

Heerlijk !

Met pads van de winkel die bekend is om zijn lekkere rookworst
Eerst laagje melk in de magnetron, dan de koffie erop laten lopen
Heerlijk schuimkraagje
Maar nu houdt ik ook niet van die vieze bittere sterke koffie
Wat kunnen smaken toch verschillen he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...