Spring naar bijdragen

Maandag, 28 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

@Herstel:" Ik ga nu echt egocentrisch voor mijn algehele herstel. "

Dat lijkt alleen maar egocentrisch.
Ik noem het "mijn eigen herstel op EEN zetten"
Dat gaat voor alles, want stel dat ik een terugval zou krijgen heeft niemand meer iets aan me.
Het is iets van verslaafden om te denken dat ze egocentrisch bezig zijn als ze in herstel gaan. Net zoals we denken dat we enorm op gaan vallen als we niet meer drinken. Het tegendeel is waar, we vielen op door ons liederlijk gedrag en gezuip. Net gedrag levert doorgaans weinig commentaar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier net terug van de aa meeting. Was zo fijn weer " aan de tafel"  te zitten. Ik had een mooie avond en sluit een droge, best blije dag af. Nog even goedenachtrustthee en dan mijn mandje in. En bedankt voor je reactie, jowan. En ik zet mijn herstel op nummer een. Maar dat had je vast al bgrepen. 

Slaap lekker allen

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie tekst fruitvlieg! Fijn dat je nu en dan voorbij vliegt met jouw ervaringen... ik heb er wat aan!
En volgens mij doe we het allemaal zo, zoals je het beschrijft....

 

Ik las vandaag iets wat de lading wel dekt: "Het niet tevreden zijn met wat we hebben en wat er in ons leven gebeurd, is namelijk een soort chronische aandoening. Geen realistische constatering, maar een donkergrijze kritische bril waardoor we alles in het leven bekijken en vergelijken. De omstandigheden zijn niet het probleem: Het is het onvermogen te accepteren dat de situatie is zoals hij is. "

Zo waar!

Ik ben net op mijn  eigen draad een heel stuk tekst kwijtgeraakt. Echt heel jammer. Voor een ander was dat wellicht geneuzel; voor mij een therapeutisch en helende gewaarwording. Een nogal diepe ervaring mbt het contact met mijn dochter/niet contact dus. Het belichten van alle kanten. Mijn aandeel willen zien en moeiteloos (nou puh, na een boel gedoe dan) opzij willen schuiven  :( of soms de objectieve werkelijkheid- voor zover mogelijk willen aanvaarden. En dan hoe dan ook dit een schaamtevolle ervaring vinden en deze situatie toch ook afwijzen. Rotkind!
Maar dan ook weer mijn pogen om het te begrijpen...  ik kom daar echt niet meer uit. Dagen van dit en van dat. Auw. Gemis.

Dat accepteren. Dagje wel, dagje niet. Nooit werkelijk.

Slapen is wat moet nu!
Na een lange late dienst blijf ik hangen.... wil morgen de zon in!

Jopie al in Paterswolde?

Goede nacht voor allen.... lukt dat zo her en der? :)


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...