Spring naar bijdragen

Woensdag 16 augustus 2017

Mootje

Aanbevolen berichten

Helemaal gelijk, Sheila.. en dat keldertje van ons zal niet veel hebben meegemaakt. Was vroeger kolenhok.
Op de tekening staat nog wel achter in onze garage een paardenbox ingetekend. Er zit ook nog een oude 'staldeur' achter.
Nee, niet echt beschikbare handige klussers in de omgeving. Hier tegenover zit een installatiebedrijf, maar als ik het daar vraag vragen ze meteen uurloon..
Ik zoek nog wel even verder naar een oplossing. Ook nog eens eigenwijs...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank mensen, ik zie ook humor, en ruik eeuwig coke en smoke, ze doen maar ..dingentjes niet meer maar over mij. . Verdrietig, maar ook trots.

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Berlioz2015:

Ja ik had het ook voor 2de maal in 1 maand tijd. Nu toch aan de antabuse begonnen. En ga in september hypnose proberen. Ik hou jullie op de hoogte!

Als je beseft dat de problemen die verslaving veroorzaakt NIET het middel is, maar dat het een ziekte in je hoofd is (iets met een beloningscentrum), dan weet je ook dat je niets van buiten nodig hebt om die problemen op te lossen. Geen pil en geen hypnose. Je hebt het allemaal al in je.
Heel veel mensen vinden blijvend baat bij een spirituele aanpak van bijvoorbeeld AA en NA.
Ik kan het je uit eigen ondervinding aanbevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga maffen. Kroepoek gegeten met warme melk. . Haha.ik vond hetwel apart dat zus geen verantwoordelijkheid nam en ik wel. 

Raar? Raar. En dan spreek ik met de plisie, en vervolgens een oordeel

gelukkig ook een leuk momentje hond en ik gaan slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Lars:

@jowan ik heb eens na gedacht. Ik had gisteren en gesprek en hoorde dingen die mij niet zo aanstonden. Dan wil ik vluchten er voor weg lopen vooral er niet over na hoeven te denken. Dat vluchten is verslavingsgedrag toch? Toch doe je het zelf ook. Maandag lees je iets wat jou niet aan staat dan roep je meteen dat je maar even weg bent. Dan vlucht je toch ook? 

Hoi Lars. Ik denk dat er een verschil bestaat tussen vluchten (wat inderdaad deel uit maakte van mijn verslavingsgedrag) en een bewuste keuze maken om er niet bij te blijven staan als anderen zich verbaal om de oren slaan, waarbij het ego er vanaf spat.
Met een toenemend gevoel voor eigenwaarde kan ik tegenwoordig soms keuzes maken zoals deze. Daarbij speelt ook het besef een rol dat ik een ander en zijn gedrag niet kan veranderen. Dan kies ik ervoor om een signaal af te geven en even in de luwte te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dagen vliegen voorbij...zoef! 

Niet gaan fietsen. Wilde lezen. Maar daar moet ik nu nog aan beginnen... 

Jongste en ik hebben ons zeer vermaakt in de supermarkt met het zelfscanapparaat. Dat dan weer wel.

Oh en Jannigje, in het ziekenhuis altijd vragen om yoghurt en vla. Het ultieme wordt maar snel weer beter drankje. En dan helpen ze maar om het naar binnen te krijgen. Oef! Blanke Vrouw heeft gezegd.

nu slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei jowan:

dan weet je ook dat je niets van buiten nodig hebt om die problemen op te lossen. Geen pil en geen hypnose. Je hebt het allemaal al in je.
Heel veel mensen vinden blijvend baat bij een spirituele aanpak van bijvoorbeeld AA en NA.

AA is jouw ding. Jij komt bij mij over als iemand die mentaal sterk afhankelijk is van AA. En net daarom dat jouw bovenstaande reactie me enorm vreemd overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei jowan:

Als je beseft dat de problemen die verslaving veroorzaakt NIET het middel is, maar dat het een ziekte in je hoofd is (iets met een beloningscentrum), dan weet je ook dat je niets van buiten nodig hebt om die problemen op te lossen. Geen pil en geen hypnose. Je hebt het allemaal al in je.

Dat is waar het zit allemaal in je hoofd.. maar toch kan het misschien een hulpmiddel bieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...