Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 augustus 2017


Mootje

Aanbevolen berichten

Ik heb, zoals jullie misschien bekend is, iets met eendjes... (inclusief de badeendjes van Adam)
Zonet gebeld met de klantenservice van de Donald Duck.. Heb, na jaren, voor het eerst een D.D. niet ontvangen.
Vrolijk weekblad, vrolijke mensen bij die klantenservice. Zou ze bijna wéér bellen, zomaar voor de gezelligheid.
M'n Donalddukkie wordt uiteraard nabezorgd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje, het is goed met me, gelukkig!

Ik moest juist bij jouw stukje terugdenken aan vroeger toen ik iedere donderdagmorgen om 't hardst met mijn broertje uit school rende om het vrolijke weekblad 't eerst te lezen.

Ik won het bijna altijd:D

Leuk om te lezen over jouw reis :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn grootste "probleem " is dat ik nogal langzaam reageer  en ook veel tijd nodig heb om goed onder woorden te brengen wat ik nou precies wil zeggen. Als ik het dan toch doe is het dan meestal weer "\: net niet....

Dus meestal denk ik : laat maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kore:

Mijn grootste "probleem " is dat ik nogal langzaam reageer  en ook veel tijd nodig heb om goed onder woorden te brengen wat ik nou precies wil zeggen. Als ik het dan toch doe is het dan meestal weer "\: net niet....

Dus meestal denk ik : laat maar...

Merk er niets van hoor Kore :)

Niet zo onzeker hoor, je doet het harstikke goed ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kore, ik herken het wel een beetje wat je schrijft. Gek genoeg durf ik hier juist een beetje te oefenen. 

Iets heel anders, ik merk dat ik steeds gevoeliger word voor drankgebruik door anderen. En dan met name echtgenoot. Hij drinkt niet zo veel, wel dagelijks.Iin de vakantie 2 biertjes en 2 of 3 wijntjes. 

Na 1 biertje merk ik al ander gedrag. Of lijk ik te merken... 

Hebben jullie dat extreme kritische  ook gehad? Ik probeer het los te laten. Hij doet geen vlieg kwaad. Misschien is het wel dat ik echt onder ogen moet zien hoe ik was en dat drinken er gewoon niet meer in zit voor mij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Diep geslapen, nu beetje wattig op t trapje buiten met...koffie. Regen tikt op mijn afdakje en de camping Is ongewoon rustig. 

En angst.....ja angst Is vreselijk, verlammend, blokkerend. Zeker als de angst niet mag, van jezelf of van je omgeving. Het gevecht tegen de angst en het gevecht om voor je angst bestaansrecht te vinden nemen wisselend al je gedachten in. En beide leiden tot niets, hooguit energieverlies en nog meer wanhoop. Althans....das mijn ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lika:

@Kore

Iets heel anders, ik merk dat ik steeds gevoeliger word voor drankgebruik door anderen. En dan met name echtgenoot. Hij drinkt niet zo veel, wel dagelijks.Iin de vakantie 2 biertjes en 2 of 3 wijntjes. 

Na 1 biertje merk ik al ander gedrag. Of lijk ik te merken... 

Hebben jullie dat extreme kritische  ook gehad? Ik probeer het los te laten. Hij doet geen vlieg kwaad. Misschien is het wel dat ik echt onder ogen moet zien hoe ik was en dat drinken er gewoon niet meer in zit voor mij.

 

Ik weet/herinner me dat mijn dochter na 1 slok (feilloos) kon zien dat ik gedronken Had.  Feilloos. Later merkte ik het zelf ook. Bij mezelf en bij anderen. Een glas, één slok, er gebeurt al iets en niet alleen bij mij. 

Het heeft mijn ontzag voor alcohol alleen maar vergroot. Niet angst, ik ben er zelf bij, maar ontzag. En nee..... ik ga dus niets serieus' meer aan met wie wel drinkt op een manier die ik niet wens. Geen gesprek, geen relatie, slechts vriendelijk mezelf zijn. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Het is inderdaad gelijk te merken, denk ik. En er zijn heeeeeel veel verslaafden inderdaad. 

Maar wat zit mij er dan zo dwars aan? Het is confronterend. Dat is 1. Want er was aan mij ook heel wat te merken dus. Daar ga ik eerst mee verder. Met het plaatje van Sheila vandaag in gedachten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb precies hetzelfde Lika. Twijfels ook over het drinken van mijn partner, maar niet zeker weten of dat nou wel zo objectief is van mij. Een feestje is niet gezellig als er niet gedronken kan worden. Dat vind ik eigenlijk raar, maar het schijnt heel normaal te zijn. Ik twijfel dan ook of ik nou zo overgevoelig en overdreven ben, of dat ik stiekem toch een beetje gelijk heb dat dat vreemd is. Ik heb zelf zo'n rare relatie met alcohol, dat ik niet meer weet wat 'normaal' is.

Zo...heb ik ook eens wat getypt op de dagdraad... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank! Ik kan hier weer verder mee. Ik heb ook de hele tijd flashbacks van een hele vervelende drankervaring vorig jaar tijdens mijn vakantie. Blergh!!

Zal mijn extreme gevoeligheid nu ook wel mee te maken hebben. Met mezelf dus. En verwerken, accepteren dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jopie:

En angst.....ja angst Is vreselijk, verlammend, blokkerend. Zeker als de angst niet mag, van jezelf of van je omgeving. Het gevecht tegen de angst en het gevecht om voor je angst bestaansrecht te vinden nemen wisselend al je gedachten in. En beide leiden tot niets, hooguit energieverlies en nog meer wanhoop. Althans....das mijn ervaring. 

De spijker op zijn kop, tenminste...zo vindt iemand hier naast me.
Niet dat de spijker op zijn kop staat, maar anders, zeg maar, dusssss...

Wrom ben jij dan bang, Jo?

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lika:

Na 1 biertje merk ik al ander gedrag. Of lijk ik te merken... 

Hebben jullie dat extreme kritische  ook gehad? Ik probeer het los te laten. Hij doet geen vlieg kwaad. Misschien is het wel dat ik echt onder ogen moet zien hoe ik was en dat drinken er gewoon niet meer in zit voor mij.

Ja, Lika, dat herken ik zeer zeker vooral uit de 'begin'periode van stoppen. Maar bij mij is het overgegaan. Gelukkig. Gelukkig voor mij én voor m'n omgeving.
Net als het fanatisme over de 12-stappen. Alles slijt in, wordt wat meer gepolijst, gaat als een 2e huid om je heen zitten na verloop van tijd.
Niet drinken wordt (weer) gewoon en ook het drinken van anderen wordt weer gewoon. Dat laatste tot op zekere hoogte. Ik zei laatst al ergens dat ik
geen moeite (meer) heb met licht aangeschoten mensen, daar kan ik nog wel mee meegaan met m'n nuchtere koppie. Maar als ze echt
dronken (al dan niet vervelend) worden heb ik daar wél moeite mee. Niet zozeer vanwege het feit dat ik zelf niet meer drink maar dat heeft meer te maken
met jeugdervaringen en een alcoholistische vader...

Nog even een flauwe opmerking: Na 1 koffie (vooral 's morgens) merk ik ook al ander gedrag bij mezelf.. ik ga d'r op vóóruit..
M'n vrouw merkt het meteen aan me. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...