Spring naar bijdragen

Zaterdag, 12 augustus 2017

jowan

Aanbevolen berichten

Geduld waar kan ik dat vinden? Vrees dat ik inderdaad zeer ongeduldig ben zeker als het op eten aankomt. Sorry

Net dan maar zelf een stuk appelcake genomen, maar toch die taart blijft lonken, kom Lika we gaan richting Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt lekker Lars.

Ik had zin in chocola, dus op naar de winkel en doos belgische bonbons gekocht. Thuis bedacht ik me en keek even wat er in zat. Blijkt er in 1 van de bonbons kleine hoeveelheid alcohol te zitten. Probleem is echter dat ik niet weet in welke. Omdat ik refusal slik is het voor mij dus nu niet mogelijk om dat uit te proberen. Baal er zo van. Dus als iemand nog doos bonbons wil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het, neem het ook. Je kunt er natuurlijk eerst een naald ofzo insteken en er dan aan likken.. plaag maar. Gewoon niet aan beginnen, lastig hé. Ik heb het een x gehad met tiramisu waar ze echt hadden bevestigd dat er drank in zat, ziek geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sheila:

Is er altijd drank in huis? En had je vader het niet eerder door dan? Wat heeft je doen besluiten die eerste slok te nemen? Ik neem aan dat er toch wel iets was waardoor je dacht dat het wel kon. Even graven, er is altijd wel een trigger, een reden of wat dan ook. Nou, herpakken en door! Succes!

Er is nooit drank in huis normaal.. naar de winkel gegaan om drank :( .. ik ken mijn trigger nog niet.. ik ga vanaf nu dagelijks antabuse nemen! Maar best vanaf morgen want de alcohol hangt nog in mijn lijf denk ik.. mijn vader had het door ik vond vanochtend mijn autosleutels niet.. en de lege flesse zaten in mijn tas en had deze maten staan vandaar dat hij het door had :( ik voel me zo schuldig en schaam me hard. Typisch gevoel alweer gefaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weggeven @Suikertje, die bonbons. Ik mag geen refusal meer, maar heb het wel gehad. Na het dotteren bleek dat ik het niet meer mocht. Ooit 1 x doodziek geworden van .. Ja inderdaad.. 1 bonbon. 

Gauw weg doen. En voortaan alleen een chocoladereep kopen die puur is zonder vulling. Ik eet nooit meer een bonbon. Misschien vanavond iets anders wat lekker en " veilig" is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das balen Berlioz
Drie flessen is niet niets. 

Ikzelf geloof niet dat je bepaald gedrag altijd tot op het bot hoeft te ontleden.
Ik geloof ook niet dat er bij iedereen een onderliggend trauma of bepaald onvermogen aan de basis van het drinken ligt. 

In mijn beginfase ging ik constant op zoek naar antwoorden/redenen. Wat niet slecht is natuurlijk. Dat hoort erbij. Maar ik werd er niet echt slimmer van. Wat deze ook zijn en waar ze ook van komen..er is maar één ding dat je kan doen en dat is gewoon niet drinken. Wat je daarvan kan weerhouden is voor iedereen vast anders maar hoeft niets dieps te zijn. Ik poetste als gek..en zette de boel hier op stelten.

Probleemdrinkers zijn veelal emotionele drinkers. Hebben ze daarom ook echt problemen met het verwerken van bepaalde emoties? Ik denk het niet echt..
Het komt bij velen toch vaak op hetzelfde neer. Drinken is een reflex geworden. Net zoals een sigaret roken na het eten. Boos..oeps drinken. Droevig..oeps drinken. Gelukkig..oeps drinken. Verveeld..oeps drinken.
Ik beveel cola zero aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Asterix, dat is niet een keer wat anders dan bramen, maar heel veel keren!!

@berliozz, wat goed dat je hier schrijft. Misschien kan het later helpend blijken dat je vader de flessen zag. Hopelijk kan hij helpen.

Natuurlijk schaam je je. Gelukkig maar... Maar niet alles is weg hoor.  Je kunt weer beginnen. Gewoon nu.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier warme melk en ja, klein schaaltje kroepoek. En droog!!!! Hond uitgelaten en in de pon de film kijken, die eigenlijk niet mijn smaak is maar wel laat zien wat alcohol doet met een mens die er niet mee om kan gaan. Dus een spiegel voor mij, ook al heb ik altijd een totaal ander leven geleid. Maar wel die verslaving dus...

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een heerlijke salade gegeten, maar ach, tis vakantie. 1 stukje taart dan nog... 

mhmmmm!

Grappig, dochter heeft slappe-lach-aanvallen. Is opeens echt puber. Zo leuk! Weet nog van mijn eigen slappe-lach-aanvallen. Hoe erg soms als je bij een vriendinnetje at. En dan maar lachen met zijn tweeën. Zou ik graag nog eens meemaken op die manier. Maar is volgens mij alleen pubers gegeven.

slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...