Spring naar bijdragen

10 jaar na dato


nelleke

Aanbevolen berichten

Nee Lieve Lars, ik bedoelde; al was ik 3 maanden gestopt en we kregen bv ruzie over de afwas ofzo...dan was het nog omdat ik dronk. En nu ben ik alles kwijt door mijn eigen schuld en krijg het niet meer terug. Stoppen met drinken heeft geen nut meer...zo voel ik het op het moment. Het is drama op drama hier. Een van mijn kinderen een kwetsende muil? Omdat jij....mogen ze geen feestje in mijn huis houden en eisen dat ik er niet ben? Omdat JIJ....ik heb een open rekening staan die nooit ingelost kan worden. Ik leef op schuldgevoelens en wordt keer op keer gemanipuleerd omdat IK.....Voelt als een catch 22

Haat het leven, haat mezelf nog meer....bleergh...drankjank i guess...X Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja als je drinkt dan voel je je zo. En nee als je stopt dan is dat gevoel niet meteen weg. Toch denk ik dat iedereen kan stoppen en hoe moeilijk soms het is de moeite waard. Als ik niet gestopt was en door was gaan zuipen dan weet ik niet waar ik geeindigd was. Niet waar ik nu sta en ook dit leven vind ik niet altijd een lolletje. Maar ik sta er wel en heb toch weer een klein beetje zicht op een toekomst. Wil je stoppen of juist niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Nelleke, wat zit jij in een ongelofelijk moeilijke situatie. Ik zou willen dat ik wijze woorden en raad voor je had, maar die heb ik niet. Jij ziet geen uitzicht meer, geen reden om te stoppen, dat kan ik me voorstellen.

Maar toch........

Maar toch ben je hier gekomen, toch heb je je opnieuw aangemeld. Dus ergens, misschien heel diep van binnen, maar toch, ergens zit er dus nog een verlangen naar anders. Je aanmelding betekent voor mij dat er ook nog ergens een sprankje hoop zit in al die schuldgevoelens, zelfhaat en ellende. En aan dat sprankje hoop kun je je vastklampen. En dan weet ik wel waar ik over spreek, want dat is denk ik wat ik ook doe. Het moet toch anders kunnen, voor jou en ook voor mij. 

Dank wat je schreef op mijn draad.

Laten we inderdaad maar proberen om samen, ieder op onze eigen manier, een weg te vinden.

Je zult zien, er zijn veel goede, lieve, steunende, eigenzinnige, optimistische, sombere, wijze, vallende en weer opstaande ect mensen op dit forum. 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

stoppen met drinken heeft altijd nut Nelleke
misschien heb je geen contact nu met het geloof in jezelf, maar juist dat komt dan ook door het langdurige drinken,
velen gingen je hier voor en ik ken er geen die niet blij zijn dat ze gestopt zijn.
Alleen jij kunt echter dat besluit nemen, wij kunnen steunen op de achtergrond
net als de mensen in je omgeving, die, mits jij kiest, dat ook weer zullen kunnen, maar stap 1 moet van jou komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-8-2017 om 13:15 zei lady jane:

stoppen met drinken heeft altijd nut Nelleke
misschien heb je geen contact nu met het geloof in jezelf, maar juist dat komt dan ook door het langdurige drinken,
velen gingen je hier voor en ik ken er geen die niet blij zijn dat ze gestopt zijn.
Alleen jij kunt echter dat besluit nemen, wij kunnen steunen op de achtergrond
net als de mensen in je omgeving, die, mits jij kiest, dat ook weer zullen kunnen, maar stap 1 moet van jou komen.

 

Eens. De slachtofferrol verdwijnt langzamerhand als jij stopt met drinken. Je neemt dan weer verantwoording voor je leven en je daden. Ook draait het dan steeds minder om jou, maar om je naasten. Alcohol vertroebelt al dit en maakt je bozer, verdrietiger, depressiever, etc. Het haalt het slechtste in je boven. Alcohol komt van het Arabische woord al-kuhl wat 'body eating spirit' betekent....

Als ik voor mezelf spreek verwacht ik niet dat mijn gezin na zoveel jaren drankmisbruik me nu direct vergeeft en vergeet. Vergeven gebeurt wel én daar ben ik dankbaar voor, maar het vertrouwen zal meer moeten groeien. En de alcohol in combinatie met mij is daarvoor 'to blame'. Niet in de naar-beneden-halende manier voor mezelf, maar als in een nuchter feit. Het werk is aan mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nelleke,

 

Een heel verhaal...een flinke geschiedenis...

Je stopt omdat je vindt dat je klaagzang niet constructief is...

Ik lees veel vragen, aannames....veel waar je misschien wat mee zou kunnen.

In de vorm van hulp en inzichten. 

 

Maar wat waar ik het meest benieuwd naar ben is of je bezig bent om te stoppen met drinken?

Ergens in je eerste berichten schrijf je dat je dat wilt.

Nuchter zijn lost niet al je problemen op, maar is wel begin van 'verandering', doorbreken  van een vicieuze cirkel.

 

Ik wens je wijsheid en sterkte.

 

En welkom terug!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...