Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juli


Lars

Aanbevolen berichten

een hele goede morgen allemaal

Alleen tussen de middag een uurtje werken

Straks berg boodschappen doen voor de hele week
Met het tuutje natuurlijk :)

Al een kopje koffie op
Straks ochtendgym

Nog snel even een tweede bakkie pakken
En voor de rest maar lekker genieten vandaag van veel vrij
Morgen een hele drukke dag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag alle. Late binnenkomst hier, maar kon effe niet anders.

Oncoloog heeft net gebeld. Goede uitslagen waren al bekend, maar ze heeft een en ander nog extra uitgelegd en toegelicht. Erg aardige en fijne arts. Over 3 maanden belt ze terug. CTscan staat pas voor februari 2018 (geweldig zo'n lange tijd!!) en andere dingen ook. Endocrinoloog (na ook schildklierkanker) staat wel een controle nog volgende week gepland , evenals binnenkort de klinisch geneticus, vanwege spier en gewrichtsziekte en waarschijnlijk EDS. Het laatste zie ik wel. Het was een prettig, opbeurend en verhelderend gesprek.

Ik ben erg moe, maar ga me beter voelen. Voelt goed : geen drank, geen pam etc.Ik hou wel een beetje mijn rust vanmiddag na een wat hectische ochtend.

 

En aardappelkroketje, ik had eerder wél gerageerd op je bericht hoor. Ook nog maar hier een keer dan:

Ik ervaar nog veel trek op de gekste momenten, vooral rond de klok van 5 uur .En de ene dag veel meer dan de andere dag. maar van eerder 5 jaar droog weet ik dat dat verdwijnt of grotendeels verdwijnt. Maar ook toen kon ik soms zomaar, alsof uit het niets, enorme trek ervaren. maar het zijn buien die overdrijven. Net als hier de onweersbui. Kort maar hevig.

vandaag hou ik droog.

Heb ik ook nog een vraag  aan jullie: Hoe staan jullie tegenover alcoholvrije drank( wijn, bier)? Niet doen omdat het teveel op "echt" kan lijken? of rustig af en toe doen? of alleen av bier als je wijndrinker was, en omgekeerd alleen av wijn als je bierdrinker was (doen sommigen zodat het toch "anders" is).Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harp- Herstel hoi,

Ook hier nooit iets van alcoholvrij gedronken. Er volgt geen roes, dus wat zal ik.
Er zijn zoveel smaakvolle  alternatieven. En inderdaad speelde ook bij mij
patronen doorbreken een grote rol.

Even over de genoemde alertheid. Alert klinkt wat scherp aangezet vind ik.
Gewoon het koppie er bijhouden. De drank is niet de rest van het leven 
obsessief aanwezig. Er komt een moment van los, echt los zijn.

En ja, er schijnen wel vaste momenten met verhoogde trek te zijn in het begin.

Bijvoorbeeld na drie maanden/ zeven maanden, zoiets. Een beetje individueel
verschillend is dat. Ook dat is later voorbij.

Eigenlijk gaat het leven gewoon door met alle up's en down's, maar dan drankloos.

Groet

bewerkt door Soothe
voutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...