Spring naar bijdragen

Donderdag 6 juli


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen. 

Ja bor. Tot koorts aan toe. Echt ziek. Van spanning of zorgen. Lichaam en geest werken knetterhard in elkaar door. En dat heeft niets te maken met gek zijn, aanstellerij of iets anders. 

BolLetje t klinkt alsof jij een buitengewoon goede en zorgvuldige psychiater hebt. Sluit wat aan op hierboven: als je ziek bent in je kop, en het lijf het daarom niet doet, je beleving van de dagelijkse realiteit daarom verstoord Is,   zal je een manier moeten vinden om die zieke kop niet te volgen (immers, juist die kan je niet vertrouwen) maar wel te horen (immers, hij geeft wel informatie). 

Ik zou hier maar heel blij mee zijn. En ff uitvallen? Helemaal niet erg. Maar ook daar: een arts die daarin wel zijn grens aan jou aangeeft neemt zichzelf én jou serieus. Ook heeeeeeel blij mee zijn. 

Mijn mening. 

En ik? Ik rommel door. Tevreden. Ook al kan er minder Dan voorheen.  

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee As. ik moet natuurlijk ook schrijven wanneer ik me rot voel en welke tijd van de dag. Maar dat moet ik weer doen naar de Ergo. Beetje moeilijk allemaal. Ja vroeger ging dat wat makkelijker. En als ik nar mijn h.arts was gegaan dan had ik allang pillen gehad, maar was dan misschien zwaar verslaafd geweest, want die kerel schrijft pillen voor of het snoepjes zijn. Ik heb best wel vertrouwen maar na een jaar moet je toch wel weten wat bij mij hoort denk ik. Ik verlies het vertrouwen in mezelf maar ook in hem, en dat voelt niet prettig aan. Hoe is het nu met jou en je vrouw?

 

Ja Jopske ik ben ook blij maar het duurt zo lang en intussen woon ik wel alleen en het vertrouwen in mezelf wordt minder. Dat is beroerd.

Goed, ga naar de therapie

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij moeten vanmiddag naar een adviesgesprek naar aanleiding van de intake van 2 weken geleden.
Een horen wat ze willen gaan doen, ze hadden het over cognitieve gedragstherapie, maar in een groep en dat lijkt vooralsnog te druk voor haar.

Over pillen gesproken, daar is bij haar alle ellende mee begonnen, dus wees aan de ene kant blij dat ze er niet zo scheutig mee zijn.
Onze huisarts was ook degene die er mee was begonnen, voor sommigen werkt het, zoals Lika, maar voor anderen is het een complete ramp.

Suc6 bij de therapie, hopelijk hebben ze airco. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, Bor, Asterix, Reacher.. allemaal sterkte vandaag.

Ik zit best lekker in m'n vel vandaag, ondanks het wachten op de schoorsteenveger.
Zit op internet te kijken naar snorscooters(???).. is nooit eerder bij me opgekomen, maar nu, al kijkend, krijg ik
zomaar zin om een snorscooter aan te schaffen. Vind ze best leuk om te zien. En lekker langzaam zonder helm.
Heeft hier iemand zo'n ding en bevalt dat? Aan de andere kant, zijn er hier die me zo'n ding sterk kunnen ontraden?
Tja... een balletje kan raar rollen tijdens wachten op de schoorsteenveger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het einde, koh!

Goedkoop (1:40 kan gewoon), je komt overal makkelijk, geen helmplicht, in en om de stad sneller dan welke auto ook en..... t ding zelf vreet bijna geen brood ongebruikt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Asterix:

Lars, ik denk steeds dat je avatar een pakkie shag is... :)

Ik rook niet Asterix.

2 uur geleden zei Kohtje:

Leuk, Lars. IJstaart bakken? ;)

Dan gaan ze smelten. Maar ijstaart maken zonder bakken kan ik voorstellen. 

Ik ben weer een beetje boven jan. Hoe snel val je trug in een leven van alleen maar denken aan drank. Niet eerlijk zijn en in de eerste plaats naar jezelf toe je houd jezelf voor de gek. Gisteren goed gesprek gehad met pber. Dingen uitgesproken wat ik wil en niet wil. Dan blijkt maar weer dat praten soms best een goed idee is. Hij heeft meteen kunnen regelen dat ik mee mag helpen taarten bakken. Eerst een maand om te kijken hoe het gaat. 

Sterkte voor iedereen die het nodig is en Kohtje gaat snorren gewoon doen. Wind door de haren geen parkeerproblemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een late aanmelding. En heb hier net bijgelezen. Wat gebeurt toch veel bij iedereen. Heftig. 

Ik ben uiteraard enorm blij met de onverwachte goede uitslag en dat ik geen vervolgbehandeling hoef, maar wat merk ik nu hoe giga moe ik ben. Afgelopen weken vrijwel niet geslapen, op van de spanningen, daardoor enorm gevecht met de drank. Etc.

ik hou vandaag een erge rustdag, heb ook niet echt veel gedaan. Dat is dan maar effe zo. 

Net goed telefoongesprek met brijderverpleegkundige van de adg gehad. Ik mag ahw een nieuwe start in d groep maken omdat ik vaak niet kon omdat ik ziek was of naar zkh moest. Fijn dat dat kan. Ik wil me komende weken helemaal richten op herstel. ( van ziek zijn, etc, ook van drank dus

)dus  2x de adg, en 2x de Aa. En alleen het koor dan nog. En verder effe niks. Is genoeg en wil dat alle aandacht geven.

ieder een goede dag verder gewenst. 

bewerkt door Mazzelaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alles gelezen;-):heart:

Voor @Bor en @jannigje: komt uit de Trouw van een van de afgelopen dagen: dit stukje heb ik gekopieerd:

Het is de eerste psychiater door wie Laura het gevoel krijgt dat ze als mens gekend wordt. "Het was heel bijzonder. Ze liet de protocollen voor wat ze waren en trok er drie jaar voor uit om de juiste dosering van medicatie tegen depressie en angst te nemen. Dat werkte." Een jaar geleden durfde Laura voor het eerst het woord 'gelukkig' in haar mond te nemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Ik denk dat de psyg. een soort curve/grafiek wil maken om te kijken waar je hoogte en dieptepunten liggen

En ook om je inzicht te geven, waarom je je de ene keer beter voelt dan de andere keer

(Je moet immers vertellen waarom je iets een bepaald cijfer geeft )
De man heeft er vast een bedoeling mee, en zo kan de medicatie ook beter afgestemd worden
En natuurlijk moet je dat over een langere periode doen, om dat inzicht te krijgen
Sterkte in elk geval, juffertje ongeduld :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel meer moeite gehad met mijn schoonvader dan eigen ouders. Denk dat het niet uit maakt of het eigen familie is of niet. Alleen is er een verschil tussen je man of (schoon) ouder. Je man leef je mee samen is je maatje je hebt samen kinderen woont in 1 huis. Ouders zeker op latere leeftijd is toch wat meer afstand. Waarmee ik niet wil zeggen dat je daarom geen verdriet mag of kan hebben. Al zal het voor sommige misschien ook wel een opluchting zijn als de partner dood gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

-Niet alles gelezen;-):heart:

Voor @Bor en @jannigje: komt uit de Trouw van een van de afgelopen dagen: dit stukje heb ik gekopieerd:

Het is de eerste psychiater door wie Laura het gevoel krijgt dat ze als mens gekend wordt. "Het was heel bijzonder. Ze liet de protocollen voor wat ze waren en trok er drie jaar voor uit om de juiste dosering van medicatie tegen depressie en angst te nemen. Dat werkte." Een jaar geleden durfde Laura voor het eerst het woord 'gelukkig' in haar mond te nemen.

 

Dank je wel Lika en een lik-aatje op je neus:lips:

Net bijna iemand op; z'n neus getimmerd. Stap de taxi uit staat er een postcodeloterijventje voor m'n deur. Zei gelijk dat ik geen interesse had maar hij bleef maar door gaan en door gaan. Nou toen werd ik ff een partij boos zeg. toen ging ie eindelijk.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Laura was dan wel suïcidaal, katholiek en daardoor bang voor het vagevuur, waardoor suïcide weer te eng was, das toch ook een patstelling dan. ;)

Postcodeventjes mag je altijd op de  neus timmeren, daar zijn ze voor, haha.

Het wordt tijd voor een nieuwe categorie, naast alcoholdebaas etc. heb ik nu bijna een roomijs met kwark de baas nodig. :huh::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...