Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 juli 2017


Sowhat

Aanbevolen berichten

Lars, als je zo terug bent van koffiedrinken: ik kan me heel goed voorstellen dat je je lamlendig voelt, in de zin van nergens zin in hebben.
Tekenen deed je altijd graag en laatst zei je dat het je niet meer lukt. Maar kom op, joh, zelfs chimpansees kunnen tekenen. 't Is, denk ik, want
zo werkt het bij mij vaak met van alles, dat je een 'hobbel' over moet. Natuurlijk kun je nog net zo tekenen als eerder, je moet je er alleen even
toe zetten. Probeer eens een portret van je kleindochter.. je hebt vast wel ergens foto's van haar.
Hoeft niet perfect, gewoon doen. En dan nóg een keer, en nóg een keer..
Weet je hoeveel schetsen gerenommeerde kunstenaars maken voor ze een beetje tevreden zijn?.. niet meteen het uiteindelijke resultaat verwachten
maar er naar toe werken, stapje voor stapje, schets voor schets. Leer elk detail van het koppie van je kleindochter kennen door aandachtig te werken.
(Tip: om fouten en onregelmatigheden in je schetsen makkelijker te herkennen moet je je schetsen eens in de spiegel bekijken..)

Kom op Lars, pak eens wat aan/op, doe eens iets wat je leuk vindt. Het hoeft niet altijd over drank en stoppen met drinken te gaan. Er is nog een hele wereld meer.
Ook voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dan doe je maar helemaal niks meer? Alleen maar aan drank denken?
En niet iets uit je hoofd kunnen tekenen is iets wat je jezelf wijsmaakt. Zelfs kleuters op de kleuterschool kunnen uit hun hoofd tekenen en gebruiken
nooit verkeerde potloden. Als je niet van tevoren op resultaat uit bent kun je tekenen, uit je hoofd en met ALTIJD de goede potloden, want fout bestaat niet.

Lars, kom in beweging>.......... niet zeggen dat je iets niet kunt, gewoon kunnen wat je doet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Lars, wist niet dat het tekenen beladen voor je is geworden.

 

Ik begrijp de reacties, maar dat werkt dan meestal juist niet :blush:

Wat ik doe als ik in zo'n teken/schilder blokkade zit is klein en zonder doel werken.

Beetje droedelen, met pen....wat kleurvlakken op papier...laagjes over elkaar kleuren met kleurpotloden...gewoon omdat ik de handeling fijn vind.

En me rust geeft...en niemand hoeft het te zien. 

Persoonlijk heb ik niks met kleurboeken voor volwassenen;) maar dat is voor iedereen anders

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook nooit wat met die kleurboeken, maar op advies van een vriendin vorig jaar meegenomen naar de kliniek. Darr had ik geen om te tekenen, ook ggeen energie in het volle programma, maar ik merkte dat eventjes een kwartiertje in zo'n boek werken me enorm hielp om mijn kop leeg te maken, of me even in mijn eigen wereldje terug trekken of moeilijke momenten te weerstaan. Maar het blijft persoonlijk. 

Lars ik vind het ook moeilijk vandaag, zo aanhikkend tegen de uitslag morgen. Maar nu al eten en dus op tijd gaan koken helpt mij ook. Rond dranktijd eerst maar met het hondje gewandeld en erna een kop bouillon gemaakt. En mezelf eerder een klein ijsje gegund. 

Over een dik uur de vve vergadering en dan is mijn dag bijna om.  Succes Lars, we gaan ervoor. 

 

Mijn valysritten waren een succes en oude moeder blij dat ik even met haar kon wandelen, want ze komt amper buiten. Ondanks mn niet bepaald fit zijn tot nu toe een goede dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb zelf al maanden geleden verzoek voor zonnescherm ingebracht, dus tja... Moet ik wel bij zijn.  Net klaar met eten. 

 

Lekker Spirit, pasta ben ik gek op met verse spullen dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn excuses @Kohtje. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Misschien moet ik het ook gewoon proberen. Ik ben nu eenmaal enorm vasthoudend hierin en het moet gaan zoals ik het altijd heb gedaan. Ik teken ook alleen maar met grijze potloden nooit aan gedurfd om met kleur te werken. Heb beeldend therapie gehad daar met verf bezig geweest ik meng meteen wit en zwart zodat ik grijs heb. Vraag me niet waarom ik weet het niet. Ik ben rustiger nu. Voel me zeker genoeg om even naar restaurant te lopen een ijsje te halen. Kruidenthee je niet schuldig voelen het ligt aan mij :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Heel even getwijfeld vandaag,gelukkig zo wijs geweest het niet te doen.soms best lastig.met twee toch wel stevige drinkers(collega s)  op een boot werken/wonen.

Vandaag 5 weken droog en ik lijk me zo nu en dan wat beter te gaan voelen,de vermoeidheid word ook wat minder.alhoewel dat per dag nog wel verschilt.

Fijne avond iedereen 

Ik ga tevreden naar bed :moon:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...