Spring naar bijdragen

Vrijdag, 30 juni 2017


Aanbevolen berichten

Er gebeurde wat leuks vandaag. Ik heb het genoegen te wonen in het dorp waar de meteoriet neerkwam.Maandag was hier al een filmploeg, dus dan denk je dat het wel klaar is, maar vandaag was er 1 van SBS in de school. Heel toevallig was ik daar ook vanwege mijn vrijwilligersbaantje in de bieb. Toen ik met een "collega" naar buiten liep, zagen we de cameramannen bezig en een vrouw, zeulend met een loodzwaar statief kwam net naar binnen. We vroegen ons af of we ook even naar dat ding zouden gaan kijken,maar dat is dan ook weer zoiets. Dus maar naar huis.

In de pauze tussen NOS journaal en 1 Vandaag zapte ik even naar SBS en daar begon net dat item. Vaak heb ik geluk met dit soort dingen. Het was wel leuk die kinderen nu ineens in mijn huiskamer te zien.

Maar er zijn 350 van die kinderen en ik vraag me werkelijk af of daar niet een paar ouders tussen zitten die een keer of 5 per jaar een ochtend in de bieb kunnen werken. Omdat ik ruim 40 jaar geleden met nog een paar vrouwen de hele bibliotheek en doc. centrum heb opgezet ( nieuwe school), zou ik het heel erg vinden als dat verloren zou gaan. Dus heb ik vorig jaar op een noodoproep gereageerd. Maar het is nu op een zolder, te weinig licht, boeken staan veel te laag, vanaf de grond, stoffig etc. Dus ik vond niet dat dit geschikt was voor een 73 jarige met arthrose en heb dus 2 weken geleden gezegd en uitgelegd dat ik niet meer kom. Behalve in noodgevallen en nu en vlg. week voor de inventarisatie. Ik zag daar erg tegenop, maar werk nog steeds aan mezelf om assertiever te worden. Weinig alc. helpt daar wel bij.

Bovendien ben ik helemaal uit mijn ritme door er om 8.30 uur aanwezig te moeten zijn, ja, die mensen bestaan echt, en slaap daardoor superslecht. Droomde vannacht dat ik in de school was gaan slapen om maar op tijd te zijn. Helaas kwam van slapen niet veel, er was van alles aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets minder leuk is dat ik idd ijzerstapelingsziekte heb.Een gen van beide ouders, dus dit speelt al langer en in 2009 was er bij een bloedtest voor iets anders uitgekomen dat het ferritine gehalte veel te hoog was, maar daar is steeds niets aan gedaan. Er is al 2 x 500 cc bloed afgetapt en gisteren belde de internist met de uitslag van de bloedtest. Gelukkig zijn mijn leverwaarden nog steeds goed en ook heb ik nog geen bloedarmoede, want hoe vreemd ook, dat kan gebeuren door al dat aftappen. De internist wil me "leegtrekken" , dwz het in de organen opgeslagen ijzer moet door het bloed met weinig ijzer gespoeld worden. Daarom moet ik dinsdag al weer en 2 weken later nog een keer en dan, als dat goed uitpakt, de rest van mijn leven een paar keer per jaar. Leuk is anders, maar het kan erger. Alleen is het probleem iemand te vinden die me wil rijden, want ik durf dat zelf niet. Bloeddruk is heel laag na afloop en dus duizelig. Internist vond dat verstandig.

Vandaag is het 62 jaar geleden dat mijn broertje van 7 verdronk, er is nog nooit een jaar geweest dat ik dat vergeten ben. Ik was 11 toen, staat in mijn geheugen gegrift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb een broertje van 8 jaar gehad die in zee is verdronken. Mijn nu oudste broer was ook bijna verdronken. Gelukkig is hij uit de draaikolk gekomen.

Mijn vader is ooit samen met mijn jongste broer, de nieuwe waterweg in gereden. hoe ze uit de auto is gekomen weet niemand, maar ze hebben het allebei overleefd gelukkig.

Tja zo raar kan het lopen.

Trusten kanjers.:moon::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nogal wat wat jullie hebben meegemaakt. Zou dat tegenwoordig minder vaak voorkomen? En Lars, ik kan me voorstellen dat je er vaak aan denkt. Natuurlijk. 

Lieverds, ik ga slapen. Doodmoe na intensieve week. Moe maar voldaan kan ik zeggen. Gelukkig. Slaap lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolletje, het water is een serieus te nemen gevaar in dit land. Dit wordt vaak onderschat vooral door buitenlanders die niet kunnen zwemmen. Er verdrinken dan ook nogal wat vluchtelingen. Ik had een vriend uit Afganistan die zijn broer voor zijn ogen zag verdrinken, ergens waar jij woont. Zijn oudste broer die in Dtsl. woonde, wilde niet dat hij het aan zij ouders, die nog in Afg. waren of aan zijn broer in Londen zou vertellen. Hij heeft daar jaren mee rondgetobd voor ik erachter kwam. Toen heb ik zijn broer in Londen gebeld en  die was woedend op oudste broer. Er spelen bij vluchtelingen nog veel problemen waar wij niets van weten, ook al zijn ze "veilig".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika,

was het maar waar, er wordt op school zwemmen bezuinigd en niet elke ouder is in staat op zelf te zorgen dat zijn kind een zwemdiploma, of nog beter 2 krijgt. Toen ik eens tegen mijn moeder zei dat 1 diploma 1 maandsalaris kostte, zei ze: maar dat is toch ook nergens voor nodig?  Ik kan zoiets echt niet begrijpen, haar eigen kind was verdronken!!!!!! Zelf kon ze, zoals de meeste schippers (toen) niet zwemmen. Mijn 4 zonen hebben allemaal een maandsalaris aan zwemles gekost, gaf mij iets van rust, want nog steeds  zag ik overal wolven en beren op de weg.

Slaap lekker en morgen gezond of zo gezond mogelijk weer op.  :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...