Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
De zoekindex wordt op dit moment bijgewerkt. Tijdlijnresultaten kunnen mogelijk niet compleet zijn.

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Afgelopen uur
  2. Welkom spirit, las dat je ook een AD slikt. Eerst zou ik de benzo afbouwen aangezien die veel meer problemen geven. Heb je al een plan? Hoe lang slik je al 20 Mg per dag? En weet je wat je kan verwachten qua afbouwen? Heb je het idee dat je momenteel klachten ervaart van de oxazepam? Zoals tussentijdse ontwenning of tolerantie ontwenning? Veel liefs
  3. Ik kom ook maar even in de huiskamer en zie al een oude bekende van het Alcoholforum. Omdat ik ook van de Benzo's afwil, leek het me raadzaam hier ook maar even een bezoekje te brengen. Ik slik dagelijks 20 MG oxazepam per dag, dat doe ik om in slaap te komen en ter vervanging van alcohol. Jaren achterheen nam ik altijd standaard 3 glazen wijn per dag om in slaap te komen. Nu ik gestopt ben met alcohol (helaas net een terugval gehad), dacht ik oxa nodig te hebben om in slaap te komen. Wil er graag vanaf en weer een normale nachtrust krijgen.
  4. spirit

Nieuw hier

Hallo, ben spirit ook wel bekend van het alcoholforum, maar naast alcohol heb ik ook een benzo probleem en zou ook graag van de AD afwillen. Ik slik 20 mg oxa per dag, dat doe ik om in slaap te komen.
  5. Vandaag
  6. Heb het nu over antidepressiva Bumperjim. Dat is ook rotzooi in mijn ogen. Pammetjes ook, allemaal chemische rustmakers. Maar ben wel blij dat het weer binnen is. Ook daar kan je niet zomaar ineens mee stoppen, net als bij de pammetjes.
  7. Dankje @Annie87, ik houd jullie natuurlijk op de hoogte. Maar nu idd eerst proberen te genieten van een weekje weg
  8. Tis niet omdat je er rustig van wordt dat het goed voor je is... Ik ben goddank niet bekend met t spul maar ik heb wel eens op dat pammetjes forum gelezen en toen dacht ik, geef mij dan liever maar een goeie ouwe kater. Wat een vergif joh.
  9. Hoe gaat het met je, Sowhat?
  10. bumperjim

Gebruik verantwoord afbouwen

Welkom, hoeveel drink je?
  11. Zo vaak geprobeerd om met de AD te stoppen, maar artsen zeggen dat ik daar rustig van word en blijven het voorschrijven. Ben aan het afbouwen geweest. Eerst 3 kwart, toen halfjes, maar ik werd er zo raar van in mijn hoofd. Ik slik paroxetine 20 mg en oxa 10 mg. De paroxetine schrijven ze maar al te graag voor. Het zou overal voor helpen, een soort wonderpil.Het liefst nog een dubbele dosis. Nu moet ik weer als een junk naar de apotheek, ik ben bang dat de fax niet is aaangekomen voor vandaag. Ja, dat is nog erger dan afkicken van drank om van die rotzooi af te komen.
  12. Wat een kracht heeft dit forum toch!
  13. Bor

Dinsdag 23 April 2019

Jah.. Ik moest vandaag ook even terug naar; Hoe was het voor mij ook alweer toen ik zo zat/ deed. Het stemde mij verdrietig meis. Vooral ook om erachter te komen dat ik zelf niet eens meer wist waar ik mee bezig was. Heel even werd ik zelfs boos op mijn man, waarom heeft hij me niet beschermd voor mezelf, want zo erg was het wel! Ik zal hem dat vanavond eens gaan vragen. Ik weet niet precies hoe vaak je 10 mg pammetjes neemt, en hoelang, en welke of hoeveel AD en hoeveel en hoelang...maar wat ik wat weel weet is dat ineens stoppen of te snel afbouwen afkick geeft. Dat kun je beter heel langzaam en gecontroleerd doen denk ik, want anders voel je je daar weer niet goed van en ga je weer drinken en vica versa. Hulp, begeleiding/ ondersteuning inschakelen misschien? En als je denkt het zelf te kunnen dan lotgenoten zoeken op het subforum bijvoorbeeld? Zo ben ik ook geminderd en uiteindelijk gestopt met AD en pammetjes. Het subforum bestond toen nog niet, maar Niwi toen nog wel. Artsen, professionele hulpverlening onderschatten dit probleem zo, dat is eigenlijk niet best. Terwijl ze weten dat je verslavingsgevoelig bent schrijven ze nog zulk spul voor, ongelooflijk eigenlijk, alsof daarmee het probleem opgelost is. Nou nee dus, de problemen worden alleen maar meer. Goed van je dat je gestopt bent met drinken overigens
  14. Hoe nu verder Bor? Voorlopig bijkomen. Dag 3 en zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren. Gewoon maar dingen doen die ik echt leuk vind en waar ik met 100 procent achter sta i.p.v. het iedereen maar naar de zin te willen maken. Het simpel houden en vooral duidelijkheid. Mijn eigen leven leven i.p.v. dit door anderen te laten doen. Nee, pammetjes en drankgebruik is not done, dat weet ik zelf ook donders goed. Ik had ze alleen even nodig voor de ergste afkick. Nu alles cold turkey gedaan en heb het overleefd, al had ik liever een pammetje gehad voor de ergste afkcikverschijnselen. Dit mag gewoon nooit meer gebeuren, ben er ook vreselijk van geschrokken en vergeet deze terugval nooit meer en denk hier zeker niet lichtzinnig over. De 10 mg proberen af te bouwen. Moet lukken, want zoveel is dat niet.
  15. Dagpact Sober Yvonne Lars Sowhat Jopie  Jane Nancy  Bol Erizo Bor Sonnetje IJsvogel Rapilos Spirit
  16. Ik had het er een hoop verschillende vissen en koraal inzitten. Maar veel ging helaas snel dood. Vanwege het vele werk en het vele geld ben ik gestopt. Maar het is inderdaad ontzettend mooi! Het gaat inmiddels een beetje beter, niet zo paniekerig als gisteren en vanochtend.... Heel vervelend! Maar we proberen vol te houden. Bedankt Voor jou ook veel sterkte, jij hebt ook minder fijne dagen achter de rug lees ik... Hopelijk heb je het naar je zin tijdens het weekendje in de Veluwe.. Gelukkig is je hoofdpijn inmiddels wat minder, maar wat naar om over je thuis situatie te lezen. Hopelijk gaat het met jou en je relatie goed komen. Ik duim voor je. Met slapen heb ik tot nu toe gelukkig niet zo heel veel problemen. Werk geeft me inderdaad afleiding, daarom gaat het misschien nu ook iets beter dan gisteren avond. Ik ga over 2 weken een week op vakantie naar Egypte, met een vriend. Ik hoop dat ik daar van kan gaan genieten maar we gaan het meemaken. Ik ga echt proberen geen enkele benzo pil meer te nemen. Fijne dag allemaal verder
  17. Bor

Hoi. Ik ben eens thuis, ambulant afgekickt d.m.v. minderen en uiteindelijk stoppen. Maar om dit verantwoord te kunnen doen moest ik eerst wel naar mijn huisarts. Dit omdat de begeleiding/ ondersteuning heel persoonlijk op maat afgesteld is maar ook om het fysieke en mentale gedeelte. Ik werd strak gemonitord door huisarts, verpleegkundige en GGZ. Het nadeel vond ik dat ze meteen met de pillenpot klaarstonden maar goed, dat doen professionele begeleiders, dat is algemeen bekend. Ik heb de medicatie (pammetjes en AD) geweigerd maar ben zo toentertijd wel verantwoord thuis geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik vond het fijn om thuis te kunnen doen ipv in een detox kliniek maar het is heel erg intensief en je moet echt heel graag willen anders werkt het niet.
  18. Cleo66

Stoppen

Mijn lijflied @Lars , al sinds ik naar die musical ben geweest
  19. Lonster

Lonster

Dat is ook een optie Sober. Voor nu voelt het sterker om ze te laten liggen. Het gekke is dat ik al anderhalf jaar gestopt ben met roken, maar als ik drink nu ook opeens weer erg veel zin heb om er een sigaret bij op te steken. Het zal wel een of andere gekke fase zijn.
  20. In elk geval heel fijn dat je zo’n verpleegkundige hebt. Jammer dat die niet mogen voorschrijven. Ik hoop dat je ondanks alles toch van je vakantie kan genieten. Em hoop dat je toch iemand gaat vinden die je kan helpen met een rustigere afbouw. Sterkte!
  21. Lonster

Welkom. Er is van alles te vinden op internet. Via de site van Jellinek kun je een zesweeks programma volgen om af te bouwen met alcohol, er bestaat ook zoiets als begeleiding op afstand geloof ik. Zelf zou ik denk ik liever via een hulpverlener gaan minderen, zodat je het verantwoord doet. De huisarts of ondersteuner kan je begeleiden, misschien kan ondersteuning in de vorm van medicijnen ook nuttig zijn. Hoe dan ook succes man.
  22. Sober

Lonster

Of die 2 blikjes voeren aan de gootsteen.? Tenslotte schrijf je dat je weet dat het je niet brengt wat je ervan verwacht.
  23. Lonster

Lonster

Dank voor de support mensen. . Heb de laatste weken regelmatig matig alcohol gedronken. Het staat me tegen. Vaak smaakt het niet, letterlijk, het effect is niet wat ik er van verwacht. Soms krijg ik maagzuur. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de uitdrukking, maar het zit allemaal tussen mijn oren. Het idee dat ik alcohol nodig heb. Nu discipline en weer over op niks. In elk geval door de week. Gisteren drie bier gekocht. Eén blikje bier gedronken en de rest in de koelkast laten liggen. Dat is me de afgelopen 20 jaar misschien één of twee keer eerder gebeurd. 2 blikjes laten liggen. Drink ik die dan vanavond op? Ja misschien wel, maar misschien ook wel niet. Ik denk dat ik later vandaag wel het idee zal hebben dat het op moet. Waar ik van af wil, liever dan het drinken zelf, zijn de gedachten aan het drinken. De obsessie, de hoop en verwachting die je van het nuttigen kan hebben. Ik wéét dat het niet brengt wat ik er van verwacht, waarom wil ik het dan? Ik ga weer wat lezen over de positieve kracht die je krijgt als je een tijd geen alcohol drinkt. Dat deed me goed, daar wil ik naar terug. Ja wat je zegt Jim, over die schoenen. Ik had via internet nieuwe Adidas hardloopschoenen, met superzachte zolen met vering. Ze zitten niet goed, dat zal ongetwijfeld meespelen. Ben weer veel aan de wandel, en probeer over het algemeen ook meer te bewegen.
  24. Frogspiggy

Nieuw lid !

Oja, inmiddels is mijn doorverwijzing bij vnn geregeld. Wachten dus op bericht vanuit hun. Ook ben ik bij de gkb geweest maar zij kunnen niks voor me doen. Contact gehad met de bank voor aanmelden hulp bij geldproblemen en die zouden vandaag of morgen reageren volgens het automatische bericht. Afwachten dus maar de eerste stappen zijn genomen iig
  25. Frogspiggy

Nieuw lid !

Bedankt voor de info foxxerboy02. Ik ben aan het googlen geweest over de Ferratum lening. Helaas is alles van ouder en hebben ze inmiddels een nieuwe garantsteller. Ik heb contact gehad met Ferratum. Je kan pas contact opnemen met de garantsteller als je betaaldatum voorbij is. Ik hoop dat ik een gunstige afbetalingsregeling kan treffen, maar weet niet hoeveel je ongeveer in procenten per maand terug moet betalen van een lening. Ik hoop er een beetje uit te komen..
  1. Meer activiteit laden
  • Nieuwe aanmaken...