Spring naar bijdragen

Dinsdag, 13 juni 2017

jowan

Aanbevolen berichten

Snap je wel hoor, Yvonne. Later in het jaar weer, zondag 29 oktober, dan hebben we die dag van 25 uur.

Achteneenhalf jaar geleden deed ik 180 graden door te stoppen met drinken.
Vandaag doe ik 360 graden. Mini soort van vreugdedansje. Voorzichtigjes aan anders val ik om.. en ga gewoon weer verder.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Mazzelaartje:

.....ik haak de scheepjescal 2017( haakwerk en borduren aan sjaal) en nu een zomertruitje van verloopgaren. 

9 minuten geleden zei Yvonne:

Leuk Mazzelaar, ik ben bezig met de cal van 2016, zo leuk om te doen... 

Bestaat er dus ook haakjargon? Of heet dat haaklatijn?

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Ook goedemorgen Lars, Lika en vol. 

Vasja, ik heb onverwacht een dagje helemaal vrij. 
Ik ga lekker in de tuin werken denk ik, wat nieuwe gezonde recepten prutselen, haken en lezen. 
Oh ja, en lekker met de hond naar het bos. 
En de vriezer ontdooien, is heeeeel hard nodig. 
Kortom, ik ga lekker genieten.... 

Wat ben je toch een heerlijk mens Yvonne :D

Ik geniet ter plekke met je mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hè Bor, ik wist ook van het bestaan niet af hoor, maar stuitte er zomaar een keertje op toen op internet aan het rommelen was. 
Had sinds de 70-er jaren niet meer gehaakt en toen waren het alleen maar vasten en stokjes voor gordijntjes en omslagdoeken, dus dit was 
wel heel wat anders.... moest echt even uitproberen of ik al die verschillende steken wel kan, maar het lukt :D.... 
Deze is ook zoooo mooi, maar daar waag ik me echt nog niet aan hoor: https://itsallinanutshell.com/ 

Hihi, 'haaklatijn' vind ik wel mooi Kohtje. 
Er wordt een haakpatroon verdeeld over een week of 14 op een internetsite gezet en een heleboel mensen gaan dat maken en wisselen dan ervaringen uit.. .allemaal via internet dus. Tis gewoon een heel leuke manier van creatief bezig zijn... 
En ik ben met deze bezig: http://www.scheepjes.com/nl/cal/scheepjes-cals/scheepjes-cal-2016/informatie/#title
Alleen niet met die dure wol, want wist natuurlijk niet of ik het überhaupt wel zou kunnen, dus mijn kleurtjes bij elkaar gezocht bij Zeeman en Wibra... 
Zo, nu ben je helemaal op de hoogt Koh, ik zou zeggen: join the club :)....  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Bestaat er dus ook haakjargon? Of heet dat haaklatijn?

ja hoor, Kohtje.. noem het gerust haakjargon. een heerlijke hobby en een goede afleiding om op het goede spoor te komen en te blijven, zeg maar.

Ik werk nu effetjes van een "gewoon"patroon. De sjaal mag eventjes wachten, meer een herfstklusje weer. en alle patronen van de 14 weken al uitgeprint.

de CAL 2014 heb ik indertijd overigens ook gemaakt in de kleuren van een quilt die ik eerder maakte en die boven mijn bank hangt.

ZKH gebeld. Schildklierhormoon is prima ingesteld. maar ik ga nu een ander molentje in. de hele familie van vaders kant had of heeft zo'n beetje allemaal diabetes. ik had hypoglykemie en ben altijd gewaarschuwd dat dat op latere leeftijd kan omzetten in diabetes. De internist denkt nu daaraan. (veel drinken - jaja ook gewoon water dus) , veel plassen, extreme moeheid, al maanden duizelig, veel misselijk, algeheel belabberd voelen  en pijn op de borst. etc etc. Allemaal al langere tijd last van. Vorig jaar was een dagcurve ook niet helemaal goed meer , dus waarschijnlijk een voorbode.  Meten is weten en dan kan ik daar zelf ook heel veel aan doen!!!  waarschijnlijk morgen eerst uitgebreide bloedafname en dan zien we wel verder.

mooie gelegenheid om extra gemotiveerd van alcohol af te blijven, extra op gezonde voeding te letten. En in zijn geheel mijn hele leefstijl onder de loep te nemen. (zodat ik ook geen droogdrinker word, maar werkelijk een algeheel gezonde leefstijl aanhoud en leef naar de aa principes ook!!!

bewerkt door Mazzelaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Bor:

Dus eigenlijk zit je dan achter je laptop te haken en al die verschillende 
steken te leren?:)

Klopt helemaal Bor, ik print het patroon uit en er staan ook van elk 'lapje' filmpjes waarin het wordt voorgedaan, ideaal voor een beginner hoor. 

9 minuten geleden zei Mazzelaartje:

ZKH gebeld. Schildklierhormoon is prima ingesteld. maar ik ga nu een ander molentje in. de hele familie van vaders kant had of heeft zo'n beetje allemaal diabetes. ik had hypoglykemie en ben altijd gewaarschuwd dat dat op latere leeftijd kan omzetten in diabetes. De internist denkt nu daaraan. (veel drinken - jaja ook gewoon water dus) , veel plassen, extreme moeheid, al maanden duizelig, veel misselijk, algeheel belabberd voelen  en pijn op de borst. etc etc. Allemaal al langere tijd last van. Vorig jaar was een dagcurve ook niet helemaal goed meer , dus waarschijnlijk een voorbode.  Meten is weten en dan kan ik daar zelf ook heel veel aan doen!!!  waarschijnlijk morgen eerst uitgebreide bloedafname en dan zien we wel verder.

mooie gelegenheid om extra gemotiveerd van alcohol af te blijven, extra op gezonde voeding te letten. En in zijn geheel mijn hele leefstijl onder de loep te nemen. (zodat ik ook geen droogdrinker word, maar werkelijk een algeheel gezonde leefstijl aanhoud en leef naar de aa principes ook!!!

Gaat volgens mij helemaal goed komen met jou Mazzel... 'mooie'  stok achter de deur om echt gezond te gaan leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag...

Hm ja haken... of breien.
Hebben de dames de cal-deken ook gemaakt 2 jr geleden? Leuk was tie!!

Nu even geen werkje onderhanden. Trouwens @Yvonne zo moeilijk zijn die blokken niet hoor: gewoon gaan doen!

Waar is de :sun: eigenlijk? Ik wil de tuin ook nog even in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei jowan:

Maar weinig mensen kunnen echt goed alleen met zichzelf zitten.
Ik hoor zo vaak om me heen dat "bidden en meditatie"  zo moeizaam verlopen.
Thuis komen, gelijk TV (vroeger radio) aan, scherm aan, dingen doen, alles als het maar niet stilzitten en jezelf opmerken is.

Ik heb een paar lastige maanden achter de rug. De dreiging van een serieuze aandoening waarbij niet het feit dat het er zou zijn zo zwaar Was (ik kan me onderhand prima neerleggen bij wat ik niet kan veranderen), maar juist het feit dat ook daar een eigen deel bij zat waar ik slecht mee uit de voeten kon: wel of niet behandelen. 

Nu Is dat allemaal achter de rug, maar.... die rust vinden waar jij het over hebt Is nog steeds lastig. Dat "niets". Dat slechts "openstaan voor wat nu is". En ook: dat ik nou net dát onderweg even kwijt Was was misschien wel t meest zware. Je raakt jezelf een beetje kwijt. 

Hoe harder ik zoek hoe verder t weg Is.  Grappig Is dat. 

Vandaag Was t er weer. Fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn vrouw mag morgen dus weer naar huis, na een gesprek met de arts.
Eens zien hoe dat gaat straks.

Ik heb een warhoofd van hier tot ginder, misschien ook doordat ik de Diazepam aan het afbouwen ben, zit nu op de halve dosis sinds anderhalve week.
(Voor nood maar even een oxa er ingegooid...die is er iig vrij snel weer uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Jopie, dat klinkt heftig! Heb je de aandoening? Sorry, maar dat werd me niet helemaal duidelijk. Sterkte in ieder geval:rose:
Suikertje, goed dat je schrijft! Pas je op? Met dat gevoel bedoel ik en trek..
Spannend Asterix, kan me voorstellen dat je onrustig bent. Krijg jij eigenlijk nog begeleiding of steun bij de zorg voor je vrouw?
ZBB kunnen we iets doen? Wat heb je nodig?

@spirit SORRY!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig ZZB, jezelf in de weg zitten vreet energie en het geeft je geen goed gevoel over jezelf. Ik weet er helaas alles van. Maar ja, hoe stop je het? Dat is lastig.

Weet je waarom het stoppen niet wil lukken? Balans vinden, lukt blijkbaar niet. Weet je waardoor? Die vragen hoef je natuurlijk niet hier te beantwoorden, maar wel aan jezelf denk ik. Want zolang je die antwoorden niet kent, is het moeilijk om je gedrag te veranderen.

Sterkte met puin ruimen en repareren.  Vaak en veel hier komen, lijkt me in ieder geval een goede zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje ZBB wat naar! Ik herken het van nog niet zo lang terug. Je kunt je dan zo gevangen voelen in je cirkel naar beneden. En dan weet je ook verstandelijk, dat je jezelf nog kapotter drinkt...Lukt het je om nu te stoppen (of drink je nu niet?) en thuis water of thee te nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder veel sterkte die het nu lastig heeft. Wens ik mezelf ook ff. De groep was erg fijn vandaag. Goed voor me. En goede beslissingen. En alvast 1 ding positief. Thyraxinstelling zit dus goed.  Yessss. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...