Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben na mijn terugval erachter gekomen dat ik een burn-out heb. Zijn er hier meer mensen die dat hebben?

Ik denk wel dat het met elkaar te maken heeft. Dat het elkaar versterkt zeg maar. Maar goed, nu ik het weet kan ik daarmee aan de slag.

Geplaatst (bewerkt)

Schijnt heel rot te zijn maar ikzelf weet er weinig van. wat zijn de verschijnselen. Een van mijn begeleiders zat ertegenaan  zei ze.:rose::rose::rose:

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Ha Sheila, een van de redenen van een burn-out is het over je grenzen gaan. Met alcohol hou je dat volgens mij in stand en raak je steeds verder weg van wat je echt voelt. Sterkte!

Geplaatst

Ha Sheila, ik heb via de bedrijfsarts een heel traject gekregen. Gesprekken en beweging. Tevens nadenken over zingeving. Nuttig voor mij.  Ben nu ruim een half jaar thuis, maar achteraf gezien ben ik al veel langer burn-out. 

Moeheid ebt weg en zin in dingen komt terug. Ik ben er nog lang niet. Maar leer steeds beter naar mezelf te luisteren. En probeer daarin de lat niet te hoog te leggen, want dat is mijn valkuil.

Geplaatst

Maar leer ook vooral van jezelf wat het is waar je tegenaan loopt. Zoek hulp. Modder niet alleen door zou ik zeggen. Goed dat je begonnen bent met fitness. En...buiten zijn is echt heel goed. Wandelen. Ik heb me er lang tegen verzet, maar toch is het zo. Wandelen en buiten zijn. 

Geplaatst
4 uur geleden zei Sheila:

Ik weet precies waar het aan ligt en destijds heb ik al aangegeven dat het niet goed ging zo... maar ja, dat werd genegeerd helaas. Maar goed, dat is allemaal in het verleden. Vanaf volgende week heb ik minimaal 3 maanden hulp, ik ga kijken vanuit daar. En wandelen zal ik wel weer oppakken aangezien ik nu niet meer buiten ben voor mijn werk, dat ga ik toch missen. Ik mis het al wel, maar ik heb nog geen puf.... Ik kom wel buiten hoor, maar dan voor boodschappen ed.

Ah, bekend verhaal. Jammer hè? Hou je koppie erbij en stel even geen eisen aan jezelf. Ik kan nog steeds slecht, heel slecht, tegen moeten en deadlines. Sterkte. Alhoewel het harststikke in de mode is om een burn-out te hebben, had ik hem driehonderd keer liever niet gehad....

Geplaatst
19 minuten geleden zei Sheila:

Ja, heel jammer. Momenteel stel ik geen eisen aan mezelf, ik laat het op zijn beloop. Komt vanzelf wel weer. Ik laat me nergens meer toe dwingen, daar ben ik wel klaar mee. En jah mode haha.... nou, het staat me niet geweldig.:D En je zegt wel... liever niet gehad. Maar moet je eens kijken als er erbovenop bent, hoeveel je dan geestelijk gegroeid bent en 10x meer van het leven kan genieten. Dat is toch wel een mooi uitzicht dan! 

Je hebt gelijk van dat groeien hoor. Maarre dat kan toch ook zonder zo'n rotperiode door te gaan? Blijkbaar, in mijn geval, niet. Nou ja. Het gaat de goede kant op.

Geplaatst

Dat klopt zeker Sheila. Ik ben een stuk verder dan ik was. En inmiddels zo ver dat het ook weer leuker wordt. Dat gun ik jou ook!

Geplaatst

Dat zeker. Het komt goed. Ik heb me verzet, me wanhopig gevoeld en gedacht dat ik gek werd. Maar het komt goed. Je doet het goed. Luister naar jezelf en luister nog een beetje beter...en met liefde. Heb je vertrouwen in je werkgever?

Geplaatst

Dat vind ik nog steeds een rare gewaarwording. Dat ik mezelf op iets af zag stevenen, van alles probeerde om niet verder te gaan, maar dat er geen houden meer aan was....

ik droomde ook steeds van hele enge hoogtes. En zo'n gevoel dat ik viel . Al heel lang! Dat is over nu. Heb nu nog alleen gewoon hoogtevrees....;-)

Geplaatst

Sheila, heb al een aantal keer meegelezen hier. Zelf had ik het voornemen om echt te stoppen met drinken, maar door stress op het werk en omdat ik denk zo lekker te kunnen genieten van wijn, toch steeds weer een terugval. Ik loop ook al een hele tijd met klachten rond, en het word voor mij ook tijd om me ziek te melden. Afgelopen week vakantie gehad, paar dagen met vriendin weg geweest, maar ik slaap slecht, kan nergens van genieten, en tot rust gekomen ben ik totaal niet afgelopen week. Word gewoon doodmoe wakker, en zou het liefst in bed willen blijven liggen, ook als ik een aantal dagen niet gedronken heb.

Ook steeds duizelig en nergens zin in en zo. Dus ja.... reden genoeg om me ziek te melden, dit gaat niet goed zo.

Afgelopen vrijdag voor het laatst gedronken, en ik weet nu al als ik ga werken de komende week, dat ik weer terugval.... 

Op dit moment dus gewoon nergens zin in, ook niet in drank...

Geplaatst

Oja, en de lat hoog leggen en perfectionisme... mezelf voorbij lopen, daar ben ik ook heel goed in! Ik herken heel veel in jullie berichten

Geplaatst

Thanks Lieve en Sheila... vind het zo moeilijk allemaal. Daarom ben ik blij met dit draadje, ik vergelijk me steeds met collega's die het wel kunnen, dus dan moet ik dat ook kunnen allemaal (en het liefst nog beter!). Heb wel hulp bij een psycholoog, en straks even op bezoek bij collega, die zich ook ziek heeft gemeld. 

Veel plezier op de ibiza-markt! Hopelijk krijg je er ook een beetje energie van, en anders is het in ieder geval goede afleiding!

Geplaatst (bewerkt)

Dingetje, dit draadje kan behulpzaam zijn, maar ook een valkuil;
zolang je nog drinkt kan je BO niet genezen en therapie werkt slechts beperkt, want de kwartjes vallen pas na een poos gestopt zijn. Kijk maar eens naar het filmpje van Els Noorlander (1/2 uur via google, over verslaafd zijn).
Bijna iedereen met drankprobleem komt BO of depressie tegen en het afkicken daarvan duurt echt langer dan 2 dagen. Je lijkt wat moedeloos w.b. stress en werk, maar geloof me, stoppen en gestopt blijven is prioriteit nr 1. Mijn lijf en psyche had bijna een jaar nodig om echt afgekickt te raken,
en het is ook wel logisch; drinken bouwde zich op in de loop der jaren; het weer leren functioneren zonder drank dus ook. Het is fijn hier te vergelijken, maar iedereen reageert weer anders. Misschien is het handig om eens Refusal te slikken of contact op te nemen met een verslavingsarts zodat je de rust krijgt om echt en blijvend aan je perfectionisme te gaan werken. En het achterdeurtje drank gesloten te houden. succes!

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Zodra ik weer thuis zat met burn-out achtige verschijnselen ben ik accuut met de drank gestopt, helemaal. Ik had zo het gevoel dat ik mijn hoofd erbij moest houden. Dat gezond leven het enige was dat ik echt voor mezelf kon doen. Ik denk dat ik het bij het juiste eind had. Ik krabbel op en kom er wel. Maar ben mezelf heel dankbaar . Want inderdaad. Thuis zitten, je waardeloos voelen, moe zijn, maken de stap naar de eerste eerder op de dag waarschijnlijk erg klein...

Geplaatst

Lady Jane, bedankt voor je reactie. Ik weet ook dat je helemaal gelijk hebt, en ik vat het echt niet licht op. Het filmpje van Els Noorlander heb ik al een paar keer bekeken, heel interessant, en tegelijk beangstigend vind ik. Maar ook gewoon in de samenleving vind ik het zo moeilijk, alcohol hier in nederland is zo normaal en vanzelfsprekend, terwijl het in feite een harddrug is. 

Ik ben een paar jaar geleden 9 maanden gestopt, en heb toen ook lang thuis gezeten. En ik weet nog dat dat reintegreren op het werk me echt heel zwaar viel. Daar ben ik dus bang voor als ik nu weer in de ziektewet terecht kom, het is zo dubbel allemaal, en het voelt inderdaad hopeloos. Een vriendin van mij heeft laten weten mij te willen steunen in mn alcoholgebruik, ze weet dat ik het hier moeilijk mee heb. Zelf drinkt ze zelden, dus aan haar heb ik wel wat. Maar eerst eens kijken of ik deze week ergens naar een meeting kan hier in de buurt.

Met 2 mensen van dit forum had ik ook geregeld contact via mail, maar die zitten nu allebei in een kliniek in zuid afrika. Als ze terug zijn ga ik met hun naar meetings, want ze wonen in de buurt. Maar dat duurt nog even, dus toch maar in mn uppie gaan, hoewel ik dat wel spannend vind

Geplaatst

Dat go with the flow doe je goed Sheila. Hoop dat je met de therapie ook snel kan starten, zodat je houvast hebt en iets om handen. En anders word het heel veel slapen en luieren in de tijd dat je thuis zit, ook dat valt te overzien ;-)

Zelf heb ik afgelopen weekend bijna niks gedaan, zag alleen maar festivals etc voorbij komen, dus drank. Ben vooral bij familie geweest en vrienden, en gezond gekookt. Morgen ga ik wel naar mijn werk, heb me nog niet ziek gemeld, maar ik ga wel een gesprek aan met mn leidinggevende omdat ik een tijd geleden een afspraak had bij de bedrijfsarts en daar niks mee gedaan word. Er is een advies gegeven door de bedrijfsarts, als er niks gebeurt dan volgt er zeker te weten ziektewet. 

Geplaatst

Vanmacht niet geslapen en hartkloppingen gehad. Dus vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt en mijn leidinggevende gebelt en me ziek gemeld.

Ook collega van een ander filiaal gebelt die ook thuis zit, ga deze week met haar sporten... en zometeen de huisarts bellen.

Nu heb ik echt ff de tijd om met de alcohol en alles daar omheen aan de slag te gaan!

Geplaatst

Thanks sheila, voor jou geld hetzelfde!

Voetreflextherapie wacht ik nog even mee, ben afgelopen zaterdag naar de chinese dokter geweest. Eerst even kijken of dat helpt. Heb nog moeite met keuzes maken nu ik tijd heb. Morgen naar een meeting, of toch sporten... of het liefst toch allebei tegelijk, haha.

Jammer dat je het niet kan combineren, sporten met alcoholisten en daarna praten.... zoiets.... zoals je ziet, het is maar goed dat ik me ziek heb gemeld. Ga morgenvroeg sporten, morgenavond meeting

Geplaatst

De chinese dokter klinkt een beetje wazig, acupunctuur, massage (maar dan geen fijne massage), chinese kruiden... hij probeert yin en yang weer in evenwicht te brengen. Ach, baat het niet dan schaad het niet.

Ben niet meer wezen sporten, wel weer begonnen met werken gisteren. Maar mijn ziekmelding heeft in ieder geval wat teweeg gebracht, ik sta nu bovenop de planning, dus minder druk, en er word minder van mij verwacht. Als het niet goed gaat kan ik even naar de kantine om rustig te zitten. Heb al een keer lang thuis gezeten en de drempel om dan weer te moeten beginnen met werken was echt hoog, en het viel ook erg tegen om weer aan de slag te zijn toen. Weet niet precies wat het beste zou zijn voor mij, maar ik ben al blij dat er iets gebeurt. Nu een volle week niet gedronken!!

Hoop dat je vandaag een iets leukere dag krijgt. Misschien helpt het ook om een stuk te gaan wandelen, lekker te koken, ff iemand bellen. En anders: ook deze dag gaat voorbij. Je rot voelen mag ook best, zeker met een burnout is het wel normaal dat het met ups en downs gaat. Lief zijn voor jezelf he!!! 

Geplaatst

Ach, je doet het goed Sheila!! Dat de omgeving het niet begrijpt, is hun tekortkoming, ze zouden op zijn minst hun best kunnen doen om het te begrijpen.

Wat dat betreft heb ik het tegenovergestelde, ik ben single, dus niemand die mij in de gaten houd. Ook moeilijk...

Mijn eerste 8 dagen niet drinken zit er op idd. Maar heb echt wel momenten gehad dat het moeilijk was. Vooral als ik op mijn werk ben, dus de afgelopen 2 dagen. Het is maar goed dat ik gisteravond nog naar de verjaardag van mijn broer moest, anders was ik na het werk naar de AH gereden ben ik bang. Op de verjaardag heb ik een blikje alcoholvrij bier gedronken. Rest zat aan de alcohol, maar gelukkig had ik er op de verjaardag zelf minder moeite mee.

Het zijn dus vooral de momenten op en na het werk die het moeilijk maken. Dan komen die rare gedachten van: ach, eventjes lekker genieten kan geen kwaad en nog een heel riedeltje...

Hoop dat de hypnose voor jou gaat helpen!!! En probeer ook een beetje te genieten van de tijd dat je thuis zit, het is al zwaar genoeg. Maar wel fijn om te horen dat het weer een beetje beter gaat.

Geplaatst

Hahaha, nee drinken op het werk doe ik niet, zo erg is het niet hoor!! Hoewel we wel alcohol op het werk hebben, want ik werk in een supermarkt. Ik bedoelde meer dat ik dan al 's middags gedachten krijg over 's avonds om dan een fles wijn leeg te drinken. 

Dat je moeder en je ex zich met je bemoeien is op zich wel begrijpelijk, die vinden natuurlijk dat dat drinken niet goed is, zeker niet als je een kind hebt. Maar ja, ze kunnen ook niet verwachten dat het zonder slag of stoot zal gaan, gewoontes en gedrag veranderen is het moeilijkste wat er is.

Kun je niet een keer systeemtherapie met hun gaan doen of zo? Familietherapie zeg maar, dan zit er een 3e (onbevooroordeelde) psycholoog bij, die wat meer zicht heeft op wat er mis gaat. Of gaat dat te ver.... 

Naja, belangrijkste is in ieder geval dat je niet meer wil drinken, en dat je jezelf hebt hervat. En weer door!!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...