Spring naar bijdragen

Echt niet meer

Stuntkip

Aanbevolen berichten

Hey,

na de bevalling van mijn jongste, van nu 2,5 bijna nooit meer een alcohol vrije dag. De laatste tijd zie ik steeds meer in dat ik echt een probleem heb. Vooral na een avond met 1,5 fles witte wijn en een paar flesjes bier als dessert. Na zulke avonden kan ik soms 4 dagen niets drinken maar daarna gaat het alweer snel naar 2 wijntjes op een avond tot het weer uit de hand loopt en het hele riedeltje weer begint.

Ik denk dat ik m'n probleem alleen op kan lossen door helemaal niks meer te drinken, maar dat lijkt me zo saai. Geloof niet dat ik me op een etentje met een glaasje spa erbij kan verheugen. Zou zo graag af en toe een glaasje wijn drinken zonder dat m'n turbo-drink knop omgaat waardoor ik in rap tempo een hele fles leeg drink...

Na 2 wijntjes ben ik echt leuker, vrolijker relaxter, maar daarna gaat het alleen maar bergafwaarts. Hoop dat ik door dit forum een beetje steun krijg om echt te stoppen. M'n man drinkt ook graag, maar die kan zich goed beheersen. Als ik uitspreek dat ik er een probleem mee heb vindt hij dat wel mee vallen en geeft ook aan dat hij het ook wel ongezellig zou vinden als ik voortaan alleen maar spa drink....

nou heel verhaal.... maar het komt er op neer dat ik echt niet verstandig bezig ben, een slecht voorbeeld voor mijn kinderen en ik wil het heeeeel graag anders gaan doen.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Stuntkip

Wat een verhaal ja, en zeer herkenbaar voor ons allemaal denk ik
Je man vind het wel meevallen zegt hij, en zou het ongezellig vinden als je alleen maar spa drinkt.
Zou het kunnen zijn, dat hij stiekem bang is zijn drinkmaatje te verliezen?

In elk geval, lees lekker mee zou ik zeggen, veel succes, en stoppen is een heel proces

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuntkip, welkom hier,

jij als kip zou moeten weten dat een etentje om eten draait
en niet om onmatig drinken waardoor je niet echt proeft wat je eet.
Zoveel moeite als koken kost, met zoveel liefde eten bereid, zo beledigend
kan het zijn voor de kok, als dat kostelijke eten wordt weggespoeld.
Met een watertje er naast komen de smaken zoveel beter tot hun recht.
En zelf neem ik tegenwoordig zelfs dat niet meer. Als ik eet, dan eet ik. jammie!
En weet je, eenmaal een poosje gestopt en door de eerste tijd heen merkte ik dat ik juist weer mijn vrolijkheid en relaxt zijn van vroeger terug heb, juist omdat ik het niet meer uit de fles nodig heb. Het lijkt saai zonder drank, maar die katers die waren pas echt saai. Passief in bed en op de bank.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Heel herkenbaar verhaal. Het is onwennig om niet te drinken in het begin. Maar het went. Echt. Ik kom net van een feestje af en heb net zo staan grappen als anders, maar kon gelukkig met recht stuur naar huis fietsen en morgenochtend mijn kinderen veilig met de auto rijden en heb ik geen kater en snauw ik niet tegen de kids. 

Het kan, het went en soms wou je dat het anders was (gegaan). Maar je geeft jezelf uiteindelijk het recht in de spiegel kunnen kijken en een goed voorbeeld voor je kinderen. Dat voelt voor mij ook fijn. Succes. Veel rondkijken hier. Lezen en schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi stuntkip! Hoe gaat het vandaag? Je voelt je vrolijker en relaxter, na een paar wijntjes. Misschien op zoek naar andere dingen die hetzelfde effect op je kunnen hebben?

Ik dacht dat de avonden ook saai zouden worden, maar het tegendeel blijkt waar! Ik hoop dat je het zelf durft gaan te ervaren! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Twee dagen niets gedronken, maar dat is natuurlijk een makkie. Ben nu wel gemotiveerder dan anders. Heb opgeschreven waarom ik graag wil stoppen met drinken en zoals Harp zegt kijk ik naar de voordelen van stoppen met drinken. Ik vraag me nu trouwens ook meer af wat ik dan eigenlijk als voordeel van wél drinken kan noemen. 

morgen wel spannend met mijn enorm drinkende familie Pasen vieren. Maar wel gezellig hoor! Misschien een goede stimulans om iedereen eens nuchter te bekijken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Stuntkip. En gefeliciteerd. Door je hier aan te melden en je gedachten op te schrijven heb je een paar belangrijke stappen gezet en geef je aan dat je het serieus wil aan gaan pakken. Ga daarmee door.

Misschien moet je ook eens 30 minuten uittrekken op een moment dat je daar rustig de tijd voor kunt nemen om onderstaande presentatie van Els Noorlander over verslaving te bekijken. Het geeft veel inzicht, ook over vragen als "Waarom kan ik het niet bij 2 wijntjes houden?"

.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...