Spring naar bijdragen

Afgebouwd oxazepam


Piet611

Aanbevolen berichten

@hoopvol

Ja de mensen om je heen begrijpen niet hoe benzo's  werken. Ik heb veel gehad aan de dutch manual van dr Asthon. De amerikaanse sites en mensen op dit forum. Toen ik allang wist wat het probleem was wilde niemand mij geloven. Ik had alles onderzocht, alle sites bekeken, alle wetenschappelijke artikelen opgezocht, speurtochten op internet naar de werking van benzodiazepines etc. Toen ik wist dat ik heel langzaam moest afbouwen wilde zgn deskundigen mij cold turkey laten stoppen. Gelukkig heb ik op het juiste moment hulp gekregen. 

Nu kan ik me bijna niet meer voorstellen hoe ik mij gevoeld heb. Er wordt in deze wereld zoveel onrecht aan mensen aangedaan door ze verslaafd te laten worden aan benzos. Na een paar weken slikken ben je al verslaafd en dan er van af komen is een zware taak. Bijna onmenselijk.. maar het komt goed. Bekijk deze site eens van Don Killian. Hij is echt super. Hij heeft mij door alle ellende heen gesleept. Je kunt hem altijd mailen en hij reageert altijd. Hij maakt videos omdat hij zelf 13 jaar verslaafd is geweest maar is nu al jaren helemaal pil vrij. En dus helemaal geen psychische problemen meer. 

  http://www.merryjoyousfree.com/video-room

 

Mij heeft het steun en moed gegeven! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jose

heel veel dank voor je woorden en info. Het doet me goed om gehoord, en vooral begrepen te worden. Enkel mijn gezin staat achter me. Ik ben mijn mannen ( echtgenoot en 2 zonen) onnoemelijk dankbaar voor hun begrip, steun, maar vooral hun geduld dat ze voor me opbrengen. Als ik al iets durf te zeggen tegen een ander familielid krijg ik steevast te horen: amaai... je bent wel heel obsessief geworden over benzo's... tja, vijf jaar lang was het een deel van mij, en nu beheerst het momenteel volledig mijn leven!  Ik ben vooral heel onwetend cold turkey gestopt. Ik had geen flauw idee dat het benzo's waren, en wat een vergif dit eigenlijk wel is. Tja, want de dokter wist me steeds te zeggen dat deze medicatie geen kwaad kon! Nog steeds ben ik heel boos op deze medici... maar ik weet ook..., mijn boosheid lost niks op. Ik wil terug mama zijn, ik wil terug een goede echtgenote zijn, ik wil terug kunnen lachen en gek doen... ik wil gewoon terug mezelve worden... ik besef ook dat het terug gied komt, en dat dit niet over 1 nacht gaat. Maar het lijkt zo eindeloos.., 

toch herhaal ik.., ik ben HOOPVOL. 

LIiefs en vooral dank voor je tijd en woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hoopvol

Ik herken de periode van obsesiviteit. Dat heb ik ook heel erg gehad. Ik dacht elke minuut van de dag in wat voor een hel ik was gekomen en hoe ik zo stom heb kunnen zijn dat ik er in ben getuind. Mijn totale gebruik en afbouw en herstel heeft gelukkig een jaar geduurd maar dat er een hel op aarde bestaat dat wist ik niet en nu helaas wel. Gelukkig kan ik uit ervaring zeggen dat het goed komt. Mensen die van de benzo's afhankekelijk zijn geworden en afkickverschijnselen hebben zijn de meest moedige mensen op aarde. Ik kan me niets ergers voorstellen dan dit. Omdat alle ellende door anderen is veroorzaakt. Echt zeer ernstig. het is gewoon een misdrijf. 

Ik heb nog een wetenschappelijk artikel over het belang van afbouw geschreven door o.a. JIm van Os. 

zie bijlage. Heel erg relevant omdat hierin ook staat dat ontwenningsverschijnselen vaak verward worden met psychische problemen. En dat is een groot misverstand!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@astrix dit is wetenschappelijk onderzocht. Het herstel gaat heel langzaam. Benzo;s zorgen er voor dat de receptoren verdwijnen en niet meer werken immers de stofjes (neurotranssmitters) worden door de benzo's gegeven en niet meer zelf geproduceerd. Dit hoeft het lichaam ook niet te doen het krijgt immers deze stofjes in de vorm van benzo van buitenaf toegediend. Door te stoppen met benzo's zullen de neurotranssmitters niet meer vanzelf gaan werken waardoor je dus ontwenningsverschijnselen krijgt en het duur een poosje voordat ze weer helemaal hersteld zijn. Bij de een is dat een aantal maanden en bij de ander een aantal jaar. Mocht je willen dan heb ik een presentatie voor je waarin dit heel duidelijk staat verwoord ook met plaatjes ed. dus hoe benzo's werken in de hersenen. Suur me een pb en een mailadres dan mail ik je die presentatie, van een wetenschapper, door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, meer dan 10 jaar Diazepam, ik had al eens geprobeerd te stoppen, had toen de dosis gehalveerd, maar na 3 weken nam mijn oorsuizen toe, toen ben ik maar weer naar de volle dosis gegaan.
Ben vandaag maar weer begonnen met een halve. Eens zien wat dat brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@asterix, mag ik vragen hoeveel je gebruikt? Zoals al vaker genoemd, halveren van de dossis is echt geen optie. Zo kom je er nooit vanaf. Nooit afgevraagd waarom het zo lastig is omt e stoppen? Omdat benzo's verslavend, verwoestend werken. Niet voor niets krijg je weer oorsuizen, dat is nl een gevolg van het slikken van benzo's . In deze bijlage tref je de manual aan van dr. Asthon. zij geeft aan dat je heel langzaam moet afbouwen.  Zo 0,5 mg diazepam per 2 weken. Dat is echer nog snel. Jouw neurotransmitters werken niet meer en als je halveert of in een keer stopt gaan ze niet meer vanzelf werken en ontstaan er klachten als depressies, angsten, etc. Lees de Asthon Manual meer eens helemaal door. En het  herstelproces kan dus heel lang duren, soms idd wel twee jaar.  Voor het afbouwen raad ik je taperingstrips aan. Zie http://www.cinderella-tx.org/nl/tapering/  Lees deze site ook goed.  Ik heb zelf 7 mg diazepam afgebouwd in zeven maanden. 0,1 mg per 3 a vier dagen. Nu 8 maanden vrij en nog niet helemaal hersteld. Wel bijna hoor. Dus het kan wel. 

Ik was er heel slecht aan toe, wilde niet meer leven maar nu voel ik me gewoon weer mezelf. Geen enkele pil slik ik!!! En zal ik ook nooit meer doen. 

 

Ook https://www.facebook.com/pg/WorldBenzoDay/about/?ref=page_internal veel informatie te vinden over benzo's en afbouwen 

http://www.benzo.org.uk/profash.htm

 

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

http://www.lovedonesguidetobenzowithdrawal.com/resources.html

 

Kijk ook maar eens op youtube. 

Ik hoop echt dat je er mee stopt middels tapering alleen dan gaat het je lukken. Veel succes en sterkte. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 4-5-2017 om 23:00 zei hoopvol:

@Jose

mijn grootste probleem was, dat ik totaal niet doorhad dat ik benzo's nam! En dus ook niet wist welke hel ik tegemoet ging toen ik cold turkey stopte... ik nam deze 5 jaar. Volgens mijn huisarts totaal niet verslavend. Ik stel mezelf dan ook aan volgens artsen. Op 3 weken tijd zou ik moeten ontwend zijn! Ja tarara!!! Ik heb vooral lichamelijke klachten. En twijfel dan ook soms heel hard of het nog met de afkick te maken heeft. Omdat ik hier van de meesten lees dat ze meerendeels mentale klachten hebben. Mijn klachten nu voornamelijk zijn: hartkloppingen, heel kort van adem, opgefokt voelen, brain-zaps als ik probeer te slapen, spierspanningen in mijn aanzicht, als ik ga slapen om het half uur moeten opstaan om veel te moeten plassen en amper de slaap kunnen vatten. Ik slaap amper 4 uurtjes per nacht. Is dit herkenbaar voor iemand? 

Ja voor mij Jose...ik ken het...heb er bij vlagen last van.

Ik voek me met 4 uur slaap goed...en kan ik redelijk functioneren..maar 1 uur of minder moetik echt maar 1 x in de week hebben...ik ben cold turkey gestopt op advies van de huisarts na 8 maanden gebruik oxazepam en 6 maanden nitrazepam. 

In mn laatsteweek lag mn gebruik heeel laag  tyoen al ontwenningsverschijnselen. 

Nu 4 weken verder lijkt heterger te worden...je weet niet of het je oude klachten z ijn if het de ontwenning is.

Gr sam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-3-2017 om 16:41 zei Piet611:

De enige klacht die ik sinds een paar dagen heb is een drukkend gevoel op mn hoofd(oren ogen) alsof het vol zit met watjes of iets dergelijks.

Ik heb zelf al tijden last van een knellende band om mijn hoofd. 
Voornamelijk bij mijn oren / slapen.
Is dit wat je bedoelt?

Verder heb ik last van oorgesuis in mindere of meerdere mate.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...