Spring naar bijdragen

Afgebouwd oxazepam


Piet611

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben piet, ik heb ongeveer 2 maanden oxazepam gebruikt en in 2 maanden afgebouwd. Intussen ben ik nu rond de 6 weken begonnen aan citalopram. Iets meer dan een week geleden klaar met afbouwen dat ging die week best goed. Na een week zonder oxazepam kreeg ik ineens last van een verward gevoel, gespannen, neerslachtig. Ik geef het de tijd maar snap er niets van! Na een week pas ineens ontwenningsverschijnselen? Ik had hier wel een beetje last van tijdens het afbouwen maar niet zo erg als nu. 

Doorzetten dan maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste

ik had na mijn stop van bijna 5 jaar gebruik van Rivotril (clonazepam), ook pas na een dag of vijf een ontmoeting met de hel... dus ja... ik vrees dat dit normaal is. Het is een zure appel om door te bijten. Maar wat moet, moet... ik wens je alvast een goede doorzetting en veel geluk. 

Vriendelijke groet, hoopvol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het hoe lang dit kan duren, moet ik jou het antwoordt schuldig blijven. Ik ben nu bijna drie maanden gestopt, en heb het nu al een goede week terug echt lastig. Het is al veel beter dan de eerste maand, er zijn periodes das het beter gaat, om erna dan toch weer bergaf te gaan. En dit is lastig, maar ooit zal dit stoppen. Enkel kunnen we niet zeggen of weten wanneer. 

Daarom ben en blijf ik, HOOPVOL

bewerkt door hoopvol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hou zelf ook hoop :) ! hoop gewoon dat ik zelf niet iets verkeerd doe en het mezelf moeilijk maak. zo drink ik bijvoorbeeld in het weekend best wel alcohol (bier) de 1 zegt dat dit de ontwenning erger maakt... wat een vragen allemaal hea

 

groeten, piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piet,

In mijn geval wel. Ik kreeg na een week of 6 rillingen, kou en een gevoel van gejaagdheid. Ging ook weer weg. Deze gewenningsverschijnselen staan ook in de bijsluiter. Dit kan een aantal weken duren. 

Zeker bij verhogingen van doseringen kunnen er effecten optreden. Zoals ik kan lezen heb je zeer zorgvuldig afgebouwd. Maar heb je recentelijk je dosis citalopram verhoogd. Je lichaam reageert dus op de aanwezigheid van Citalopran en de afwezigheid van Oxazepam. Allicht dat daar de oorzaak ligt. Overigens zou ik dit zeker met de huisarts bespreken. 

Bij mij zijn (inmiddels een jaar) alle verschijnselen weg. Ben af van AD en ook oxazepam. Ik voel me echt goed. Uiteindelijk komt het goed. Veel sterkte en bij twijfel: overleg met je arts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank u voor het uitgebreide bericht. Ik ga morgen naar de HA. Kan echter niets vinden over gewenningsverschijnselen citalopram, wel bijwerkingen tijdens het wennen aan de medicatie, denk dat dit hetzelfde is. Een week nadat ik helemaal gestopt was met oxazepam kreeg ik ineens klachten, dit vind ik ook vreemd. Groeten, piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad wat ik bedoel Piet. Heel goed dat je met de HA overlegt. Bereid dat goed voor, beschrijf de symptonen goed, spreek uit dat je je mogelijk zorgen maakt over ontwenning Oxazepam en gewenning/bijwerking van Citalopran en kijk wat hij ervan zegt. Gelet dat je zo zorgvuldig hebt afgebouwd betekent dat je er op de juiste manier mee om gaat. Het gaat sowieso over en je gaat opknappen. Hou dat in je achterhoofd. Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar ben ik weer. Inmiddels gaat het een stuk beter. Nu meer dan 2 weken zonder oxazepam. Slik nog steeds 30mg citalopram.

De enige klacht die ik sinds een paar dagen heb is een drukkend gevoel op mn hoofd(oren ogen) alsof het vol zit met watjes of iets dergelijks. Ervaring mee? Geen idee of het een soort van leeg gevoel in mn hoofd is door citalopram of misschien een laatste ontwenningsverschijnsel van oxazepam. Gaan het zien! 

 

Groeten, piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag domtoren,

 

Inmiddels iets meer dan 3 weken zonder oxazepam slik nog steeds 30mg citalopram (nu bijna 8 weken) vorige week bijna nergens last van gehad was heerlijk. Nu sinds maandag weer angstig/soms neerslagtig en gevoel dat ik er niet helemaal bij ben zeg maar. 

Horen deze schommeling erbij wat zijn jou ervaringen met citalopram? Vind het zo gek/frustrerend dat het nu weer terug is.. 

Groeten, pieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

dagdag,

weer een slechte week nu heel vervelend. afgelopen week wel veel gedronken en sinds maandag gestopt met roken.

weet niet waar het vandaan komt maar probeer door te zetten. de angst/onwerkelijkheid/neerslagtigheid is herkenbaar van andere slechte weken maar blijft heel vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeeel herkenbaar!!! Cold turkey gestopt sinds begin januari (van Rivotril), en ik zit ook al een goede week terug met mentale en lichamelijke klachten... wanneer zal dit ooit stoppen. En elke keer krijg je valse hoop. Momenten dat het goed gaat zijn schaars... maar ik blijf Hoopvol 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk naar de tips van Joost78

http://www.cinderella-tx.org/nl/tapering/

 

Alle benzo's zijn zwaar verslavend. En moet je dus ook heel langzaam afbouwen. Het herstel van de hersenen gaat heel langzaam. Cold turkey stoppen is zeer gevaarlijk. Uiteindelijk zullen de gabareceptoren weer herstellen en weer neurotransmitters gaan produceren. Dit kan twee jaar duren nadat je gestopt bent.  Na 8 maanden gestopt ben ik voor 90% hersteld. Ben 1 jaar verslaafd geweest inclusief afbouw van 7 maanden. De grootste hel op aarde. Het hele jaar... Nu helemaal pil vrij en ik voel me uitstekend! Net als voor gebruik van de benzos. Echt rotzooi ...

Kijk ook op facebook bij worldawarnessbenzodiazepinesday! 

http://www.lovedonesguidetobenzowithdrawal.com/benzo-withdrawal.html

 

Deze site geeft ook veel informatie over benzos. 

 

 

Kijk ook naar de dutchmanual van dr. Asthon over benzodiazepines. 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jose

mijn grootste probleem was, dat ik totaal niet doorhad dat ik benzo's nam! En dus ook niet wist welke hel ik tegemoet ging toen ik cold turkey stopte... ik nam deze 5 jaar. Volgens mijn huisarts totaal niet verslavend. Ik stel mezelf dan ook aan volgens artsen. Op 3 weken tijd zou ik moeten ontwend zijn! Ja tarara!!! Ik heb vooral lichamelijke klachten. En twijfel dan ook soms heel hard of het nog met de afkick te maken heeft. Omdat ik hier van de meesten lees dat ze meerendeels mentale klachten hebben. Mijn klachten nu voornamelijk zijn: hartkloppingen, heel kort van adem, opgefokt voelen, brain-zaps als ik probeer te slapen, spierspanningen in mijn aanzicht, als ik ga slapen om het half uur moeten opstaan om veel te moeten plassen en amper de slaap kunnen vatten. Ik slaap amper 4 uurtjes per nacht. Is dit herkenbaar voor iemand? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-5-2017 om 11:08 zei Piet611:

dagdag,

weer een slechte week nu heel vervelend. afgelopen week wel veel gedronken en sinds maandag gestopt met roken.

weet niet waar het vandaan komt maar probeer door te zetten. de angst/onwerkelijkheid/neerslagtigheid is herkenbaar van andere slechte weken maar blijft heel vervelend.

Ha Piet, vervelend om te horen dat je een mindere week hebt. Uiteraard zijn het je eigen keuzes, maar ik lees dat je drinkt terwijl je net gestopt bent. Is dat wel zo verstandig? En ook nog de druk erbij om te stoppen met roken. Heel goed dat je zulke gezondheidsstapppen maakt, maar Rome is niet in 1 dag gebouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2017-5-4 om 23:00 zei hoopvol:

@Jose

mijn grootste probleem was, dat ik totaal niet doorhad dat ik benzo's nam! En dus ook niet wist welke hel ik tegemoet ging toen ik cold turkey stopte... ik nam deze 5 jaar. Volgens mijn huisarts totaal niet verslavend. Ik stel mezelf dan ook aan volgens artsen. Op 3 weken tijd zou ik moeten ontwend zijn! Ja tarara!!! Ik heb vooral lichamelijke klachten. En twijfel dan ook soms heel hard of het nog met de afkick te maken heeft. Omdat ik hier van de meesten lees dat ze meerendeels mentale klachten hebben. Mijn klachten nu voornamelijk zijn: hartkloppingen, heel kort van adem, opgefokt voelen, brain-zaps als ik probeer te slapen, spierspanningen in mijn aanzicht, als ik ga slapen om het half uur moeten opstaan om veel te moeten plassen en amper de slaap kunnen vatten. Ik slaap amper 4 uurtjes per nacht. Is dit herkenbaar voor iemand? 

@Hoopvol, Huisartsen en psychiaters weten veel te weinig over benzodiazepines. Ik ben er vanaf gekomen door hulp van Jim van Os. Hij heeft de site van Cinderella doorgestuurd, waar hij zelf ook aan mee heeft gewerkt, en nog steeds. Helaas weet ik nu alles af van deze rotzooi. Het is vergif! Ja jouw klachen zijn heel herkenbaar en ook logisch als je weet hoe benzo's werken. Ik heb ze ook allemaal gehad en nog steeds ervaar ik nog wat lichamelijke klachten. Jouw slaap zal heel langzaam weer terugkomen. Omdat je cold turkey bent gestopt kan dit twee jaar duren voordat je weer op het oude niveau zit. Begin in ieder geval nooit weer aan een benzo. Wat helpt is mirtazepine, dit is absoluut geen benzo en helpt in een lage dosering niet tegen depressies maar heeft wel als bijwerking slaap. Ik heb het maximaal 10 maanden geslikt. Sinsd september 2016 ben ik benzo vrij. Ik heb nog tot februari dit jaar mirtazpine geslitk. Ben begonnen met 7,5 mg en heb afgebouwd tot 3 mg. toen dacht ik wel weer zelf te kunnen slapen. Het is wisselend. 8uur achter elkaar lukt nog niet maar wel in etappes. Het komt echt goed hoor. 

Verder heb ik veel pijn in mijn benen en nog spiertrekkingen overal onwillekeurig. 

Hoopvol, het komt goed, houd vol!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jose

bedankt voor jouw reactie. Het is inderdaad een hel... de benzo-hel. En het ongeloof van de mensen rondom je.... heeeeel frustrerend vind ik. Ik mag me gelukkig prijzen met mijn echtgenoot en kids, ze staan als 1 blok achter me... en dat doet goed

veel liefs en ik blijf en ben HOOPVOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...