Piet611 Geplaatst 20 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2017 Dag, Ik heb de aflopen weken oxazepam afgebouwd omdat mijn citalopram na 5 weken zijn werk begon te doen. Heb 3 maanden oxazepam gebruikt. Slikte 3x10mg per dag eerst verlaagd naar 3x5mg ging redelijk, daarna elke week een kwartje er af tot ik op 3 kwartjes zat 3x2.5 dus verlaagd naar 2 kartjes, 1 kwartje, 0. Had wel last van wat spanning en verwardheid. Nu sinds 8 dagen op 0 en voel me sinds het weekend een stuk slechter (slechter dan ik tijdens afbouwen heb gehad) ik snap dat iedereen verschillend is maar kan het dat ik pas na 7 dagen ontwenningverschijnselen krijg? Hoe lang kan dat duren(een indicatie?) ben gespannen, neerslagtig, misselijk/maagpijn, minder eetlust, en voel me in de war. Ik weet dat iedereen anders is/reageerd maar met mijn dosis en termijn dan? Groeten, piet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moderator Geplaatst 21 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2017 Beste Piet, Hartelijk bedankt voor je bericht en wat knap dat je de medicatie hebt afgebouwd. De ervaringen van de ontwenningsverschijnselen met afbouw van benzodiazepinen zijn zeer uiteenlopend. Dit heeft niet altijd met de dosis of de termijn te maken. Het kan dat mensen met een lagere dosis na afbouw meer last hebben van ontwenning dan mensen die een hogere dosis hadden. Verschillende ervaringen kun je ook lezen van de forumleden van dit forum. Op de website van Benzodebaas.nl kun je wat meer lezen over de ontwenning en daar wat meer informatie over lezen. Misschien had je dat al gelezen? Maar het is inderdaad persoonlijk en het is goed jezelf daar de tijd voor te geven. Sta je nog onder begeleiding van een arts? In verband met het starten van gebruik van de citalopram. Wellicht heeft dat (mede) invloed op hoe je je voelt. Je zou daar ook je klachten kunnen bespreken en dit gezamenlijk verder onderzoeken, als je er langere tijd last van houdt. Ik wens je veel succes Piet! Vriendelijke groeten, de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piet611 Geplaatst 21 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2017 (bewerkt) Dag, Dank u voor de reactie. Sta onder begeleiding van de huisarts maar die denk niet dat ik ontwenningsverschijnselen heb na slechts een paar maanden gebruik. Probleem is, heb de bijwerkingen van citalopram gehad, die gingen over. Toen ging het een paar weken goed tot ik stopte met oxazepam, vind het zo gek dat ik pas een week nadat ik helemaal gestopt ben met oxazepam, me ineens zo slecht voel. Heb de ervaringen van andere gelezen en zie veel overeenkomsten maar heb nog niemand gehoord die pas na een week last van ontwenning had. Ik weet nu niet zo goed waar ik het moet zoeken en of het door de oxazepam komt of niet. Groeten, piet 21 maart 2017 bewerkt door Piet611 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 6 november 2017 Rapport Share Geplaatst 6 november 2017 Haai zelf 5 weken 5 mg per dag oxzazepam gebruikt dacht kan wel stoppen cold turkey gestopt na 5 dagen gestopt te zijn begon pas de echte ellende nu 4,5 week later nog heel veel afkickverschijnselen wel iets meer betere momenten maar het is bikkelen dus het kan na 1 week Guusje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2018 Beste moderator, Ik ben nieuw op de site en ik weet niet waar ik mijn vraag kan plaatsen. De vraag is: waarom zijn mijn naam en woonplaats wel gemeld ( ik heb ze nu Onbekend genoemd) terwijl het gemeld wordt dat die info niet publiek is. Bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moderator Geplaatst 8 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2018 Beste Salva, Jouw naam en woonplaats zijn alleen zichtbaar voor jezelf. Andere forumleden kunnen het niet zien. Je kunt daarover dus gerust zijn. Groetjes, de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2018 9 uur geleden zei Salva: Beste moderator, Ik ben nieuw op de site en ik weet niet waar ik mijn vraag kan plaatsen. De vraag is: waarom zijn mijn naam en woonplaats wel gemeld ( ik heb ze nu Onbekend genoemd) terwijl het gemeld wordt dat die info niet publiek is. Bedankt @Salva, ik ben geen moderator, maar ik kan bij mijzelf de woonplaats en naam ook zien. Bij jou zie ik echter alleen Salva staan. Ik denk dus dat jij het alleen kan zien en de rest niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2018 ok, dat waren mijn techniesche vragen , voorlopig! Veel dank voor het warme welkom en hulp! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2018 2 minuten geleden zei Cyclad58: @Salva, ik ben geen moderator, maar ik kan bij mijzelf de woonplaats en naam ook zien. Bij jou zie ik echter alleen Salva staan. Ik denk dus dat jij het alleen kan zien en de rest niet. 2 minuten geleden zei Cyclad58: @Salva, ik ben geen moderator, maar ik kan bij mijzelf de woonplaats en naam ook zien. Bij jou zie ik echter alleen Salva staan. Ik denk dus dat jij het alleen kan zien en de rest niet. Bedankt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Op 21-3-2017 om 10:02 zei Piet611: Dag, Dank u voor de reactie. Sta onder begeleiding van de huisarts maar die denk niet dat ik ontwenningsverschijnselen heb na slechts een paar maanden gebruik. Probleem is, heb de bijwerkingen van citalopram gehad, die gingen over. Toen ging het een paar weken goed tot ik stopte met oxazepam, vind het zo gek dat ik pas een week nadat ik helemaal gestopt ben met oxazepam, me ineens zo slecht voel. Heb de ervaringen van andere gelezen en zie veel overeenkomsten maar heb nog niemand gehoord die pas na een week last van ontwenning had. Ik weet nu niet zo goed waar ik het moet zoeken en of het door de oxazepam komt of niet. Groeten, piet hoe gaat het nu met jou Piet? Oxazepam geeft ontwenningsverschijnselen na 2 weken gebruik net als alle andere benzo's. Ik heb ook slechts een paar maanden geslikt en maanden moeten afbouwen omdat ik anders totaal doodziek werd en niets meer kon, zelfs niet lopen. Dus het kan heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
perzikje Geplaatst 31 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2019 sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel iemand tips of iets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 12 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2019 @perzikje Hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 1 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2019 Misschien tappering strips dat gaat heel langzaam heb ik begrepen ik zit in het zelfde schuitje maar moet eerst afwachten wanneer ik antidepressiva ga krijgen alles duurt zolang ( Vakantie). Ik was zelf aan het rommelen. Pff flinke ontrekings verschijnselen nu zelfs verhoogd in afwachting wil er van af slik nu 5weken gekregen na paniekaanval na ziekenhuis endeldarm kanker operatie ben meer gebaad bij therapie en antidepressiva denk ik wat n ellende nu dit ik ben wel schoon verklaard dat is wel mooi lichtpuntje maar dit is vergift Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 1 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2019 Op 31-5-2019 om 21:16 zei perzikje: sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel iemand tips of iets? Tappering strips wel zelf betalen moet wel via huisarts aangevraagd worden zoek maar even op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piet611 Geplaatst 2 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2019 Op 31-5-2019 om 21:16 zei perzikje: sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel iemand tips of iets? ik heb dit exact exact ook gehad en het is gewoon klote. citalopram heeft een aantal weken nodig voordat het echt gaat werken, en het afbouwen van lora voel je heel erg. De enige oplossing is doorzetten, geen andere dingen nemen om de ontwenning te verminderen. je kan een dagboek bijhouden om te kijken na hoeveel dagen het beter gaat na het afbouwen, probeer te sproten, afspreken met vrienden, ga in de zon zitten, zwemmen e.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piet611 Geplaatst 2 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2019 Zojuist zei Piet611: ik heb dit exact exact ook gehad en het is gewoon klote. citalopram heeft een aantal weken nodig voordat het echt gaat werken, en het afbouwen van lora voel je heel erg. De enige oplossing is doorzetten, geen andere dingen nemen om de ontwenning te verminderen. je kan een dagboek bijhouden om te kijken na hoeveel dagen het beter gaat na het afbouwen, probeer te sproten, afspreken met vrienden, ga in de zon zitten, zwemmen e.d. overigens ben ik voor het eerste in 2 jaar weer eens ingelogd op deze site. stoppen met oxazepam was het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan denk ik, en geloof je als je er vanaf bent voel je je top. Citalopram is ook goed aangeslagen en dit gebruik ik nu nog steeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 2 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2019 Hoi piet heb jij ook afgebouwd met tappering strips? Want dat schijnt veel beter te zijn en weinig ontrekings verschijnselen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 2 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2019 Hoi @Dubie, ik bouw op dit moment af met de taperingstrips. Zie je dat ook wel zitten? Het werkt goed inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 Op 2-8-2019 om 16:20 zei Robbin: Hoi @Dubie, ik bouw op dit moment af met de taperingstrips. Zie je dat ook wel zitten? Het werkt goed inderdaad. Hoi Robbin Gebruik jij het voor afbouwen oxazepam en hoe gaat het ik zelf wil ze bestellen na 5weken gebruik 3a4 per dag 10mg kan ik met 1 strip of liever 2maanden de oxazepam werkt alleen maar nu averechts voor mijn gekregen voor paniekaanvallen kan jij mijn wat meer vertellen dankjewel groet Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 Op 2-8-2019 om 16:20 zei Robbin: Hoi @Dubie, ik bouw op dit moment af met de taperingstrips. Zie je dat ook wel zitten? Het werkt goed inderdaad. Hoi Robbin ik wil ze ook bestellen ik gebruik nu 5weken gekregen na paniekaanvallen nu werkt het tegen veel bijwerkingen wil er van af gebruikte jij ook oxazepam? Groetjes Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 @Dubie Ha Anja, ja ik gebruikte ook Oxazepam, maar door tussentijdse ontwenningsverschijnselen ben ik overgezet op Diazepam. Ik gebruik de strips nu om Diazepam af te bouwen. De Oxazepam werkt averechts zeg je, waar heb je last van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 1 uur geleden zei Robbin: @Dubie Ha Anja, ja ik gebruikte ook Oxazepam, maar door tussentijdse ontwenningsverschijnselen ben ik overgezet op Diazepam. Ik gebruik de strips nu om Diazepam af te bouwen. De Oxazepam werkt averechts zeg je, waar heb je last van? Robbin ik ben er nog niet mee gestopt maar merk dat me lichaam steeds meer vraagt kaken die raar doen trillen handen wordt agressiever kan niet tegen drukte of harde geluiden wordt angstiger om naar buiten te gaan terwijl in begin juist rustiger was wel naar buiten dus ik wil hier vanaf het geestelijke moet ik met psycholoog doen dit spul brengt mijn nu niks eigenlijk ja versuft trekking verschijnselen terwijl ik nog gebruik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 1 uur geleden zei Dubie: Robbin ik ben er nog niet mee gestopt maar merk dat me lichaam steeds meer vraagt kaken die raar doen trillen handen wordt agressiever kan niet tegen drukte of harde geluiden wordt angstiger om naar buiten te gaan terwijl in begin juist rustiger was wel naar buiten dus ik wil hier vanaf het geestelijke moet ik met psycholoog doen dit spul brengt mijn nu niks eigenlijk ja versuft trekking verschijnselen terwijl ik nog gebruik Hoi Anja, ik snap heel goed dat je hiervan af wilt. Het klinkt alsof jij ook tussentijdse ontwenning hebt van de Oxazepam. Ik weet niet of het verstandig is om op Oxazepam af te bouwen, de klachten zullen dan nog meer toenemen vrees ik. Ben je onder behandeling van de huisarts of een psychiater? Het meest verstandig zou zijn om eerst de Oxazepam om te zetten in Diazepam, de klachten die je nu ervaart zullen dan verdwijnen en kun je daarna rustig af gaan bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 1 uur geleden zei Robbin: Hoi Anja, ik snap heel goed dat je hiervan af wilt. Het klinkt alsof jij ook tussentijdse ontwenning hebt van de Oxazepam. Ik weet niet of het verstandig is om op Oxazepam af te bouwen, de klachten zullen dan nog meer toenemen vrees ik. Ben je onder behandeling van de huisarts of een psychiater? Het meest verstandig zou zijn om eerst de Oxazepam om te zetten in Diazepam, de klachten die je nu ervaart zullen dan verdwijnen en kun je daarna rustig af gaan bouwen. Hoi Robbin ik loop nu bij de huisarts en donderdag naar de psycholoog dus als ik nu afbouw via tappering strips oxazepam krijg ik dan alsnog klachten? Ik denk het ook dat ik inderdaad ontwenningsverschijnselen heb dus veranderen met diasepam brengt dit ook weer niet klachten mee? Had jij ook eerst oxazepam? Maar ik dacht tappering strips afbouwen dat dat gaat helpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2019 2 minuten geleden zei Dubie: Hoi Robbin ik loop nu bij de huisarts en donderdag naar de psycholoog dus als ik nu afbouw via tappering strips oxazepam krijg ik dan alsnog klachten? Ik denk het ook dat ik inderdaad ontwenningsverschijnselen heb dus veranderen met diasepam brengt dit ook weer niet klachten mee? Had jij ook eerst oxazepam? Maar ik dacht tappering strips afbouwen dat dat gaat helpen? Sorry ja even terug gelezen jij ook problemen had met de oxazepam dus daarom diasepam en hoe gaat het nu met de strips ? Ik ga het bespreken want dit is vreselijk maar ze liggen klaar me tappering strips hoop dat ze dat kunnen veranderen moet ik niet eerst wennen aan het andere middel of is dat geen probleem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden