Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam


Piet611

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Dubie:

Sorry ja even terug gelezen  jij ook  problemen had met de oxazepam  dus daarom diasepam  en  hoe gaat het nu  met de strips  ? Ik ga het bespreken  want  dit is vreselijk  maar ze liggen klaar me tappering strips hoop dat ze dat kunnen veranderen moet ik niet eerst  wennen aan het andere middel  of is dat geen probleem? 

Fijn dat je me helpt  nu al laat welterusten  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Dubie:

Sorry ja even terug gelezen  jij ook  problemen had met de oxazepam  dus daarom diasepam  en  hoe gaat het nu  met de strips  ? Ik ga het bespreken  want  dit is vreselijk  maar ze liggen klaar me tappering strips hoop dat ze dat kunnen veranderen moet ik niet eerst  wennen aan het andere middel  of is dat geen probleem? 

Strips die niet gebruikt zijn kunnen retour. Als je nu al last hebt van ontwenning is de kans groot dat het erger wordt als je gaat afbouwen. Het is belangrijk om eerst een beetje stabiel te worden voor je gaat afbouwen, dat kan door middel van een omzetting. Als je het goed doet hoeft een omzetting van Oxazepam naar Diazepam geen probleem te zijn.

Met de strips gaat afbouwen vrij simpel, je hebt 28 zakjes met tabletjes daarin voor 28 dagen per keer. Het is belangrijk dat jezelf het tempo van afbouwen bepaald en niet de arts. Stel, je gaat 10 mg Diazepam afbouwen en jij wilt dat met stappen van 2 mg per 28 dagen doen, dan heb je met een beetje geluk 5 strips nodig van 2 mg. In zakje 28 zit 2 mg, zakje 27: 1.9 mg, zakje 26: 1.9 mg, zakje 25: 1.8 mg, zakje 24: 1.7 mg etcetera, en zo bouw je in 28 dagen 2 mg Diazepam langzaam af. Met een strip begin je op zaterdag en 28 dagen later op een zaterdag ben je klaar met de strip, in de week voor je klaar bent met de strip besteld de arts een nieuwe strip, zodat je op zondag gelijk weer verder kunt gaan met de volgende strip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Robbin:

@Dubie Anja, van Diazepam heb je 2 mg tabletjes. Je gebruikt dus de gewone 2 mg tabletjes Diazepam en vervangt steeds een tabletje door een afbouwstrip.

Dus een gewone Diazepam  en een uit de strip per dag ? Oh die oxazepam me hersenen werke niet meer goed  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robbin:

Mag ik vragen waarom je een antidepressiva gaat krijgen? Krijg je die als “hulp” bij het afbouwen?

Heb nog veel angsten en piekeren  heb een heel naar jaar achter de rug 2x geopereerd aan de endeldarm kanker dus moet echt hieruit komen dan maar tijdje antidepressiva als ik me máár weer beter ga voelen liever niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Dubie:

Dus een gewone Diazepam  en een uit de strip per dag ? Oh die oxazepam me hersenen werke niet meer goed  

Had hier al Diazepam liggen Robbin maar is 5mg per tablet  maar is toch te hoog als je 30mg per dag Oxepam hebt  ik durfde dat toen niet te nemen maar zie nu 5mg staan   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Dubie:

Dus een gewone Diazepam  en een uit de strip per dag ? Oh die oxazepam me hersenen werke niet meer goed  

 

22 minuten geleden zei Dubie:

Heb nog veel angsten en piekeren  heb een heel naar jaar achter de rug 2x geopereerd aan de endeldarm kanker dus moet echt hieruit komen dan maar tijdje antidepressiva als ik me máár weer beter ga voelen liever niet 

 

5 minuten geleden zei Dubie:

Had hier al Diazepam liggen Robbin maar is 5mg per tablet  maar is toch te hoog als je 30mg per dag Oxepam hebt  ik durfde dat toen niet te nemen maar zie nu 5mg staan   

Anja, wacht even, niet te snel stap voor stap. 5 mg is te weinig voor 30 mg Oxazepam, maar het is niet verstandig om nu zelf maar wat te gaan doen. Zo te horen heb je flink last van tussentijdse ontwenning, het kan heel goed zijn dat je gepieker en angsten daardoor ook erger worden, of zelfs daardoor komen. Als je in beginsel met ontwenningsklachten bij dokter komt weten ze vaak geen raad en gooien ze er al snel een antidepressiva of wat anders in, terwijl dit vaak helemaal niet van toepassing is. Het is bij jou denk ik belangrijker om een goede overstap naar Diazepam te maken en eerst stabiel op de medicatie te worden voordat je überhaupt aan afbouwen of wat dan ook denkt. 

Hoe verdeel je de Oxazepam nu over de dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Robbin 

Er staat 2x per dag Diazepam 5mg   ja ik geloof het ook dat de oxazepam dat doet met mijn en dat ik eerst weer stabieler moet worden met de Diazepam ik voel me in de ochtend heel slecht  had vanmorgen om 7uur heel tablet en  om 12uur  nu nog niks heb nu 1 nog óver als ik het niet red halfje erbij  nu wat rustiger weer  zal ik me echt beter gaan voelen met de Diazepam? Stabieler  sorry  wordt zo onzeker van heb nooit van me leven afhankelijk geweest van medicijnen of wat dan ook  wat n troep dit  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Dubie:

Hoi Robbin 

Er staat 2x per dag Diazepam 5mg   ja ik geloof het ook dat de oxazepam dat doet met mijn en dat ik eerst weer stabieler moet worden met de Diazepam ik voel me in de ochtend heel slecht  had vanmorgen om 7uur heel tablet en  om 12uur  nu nog niks heb nu 1 nog óver als ik het niet red halfje erbij  nu wat rustiger weer  zal ik me echt beter gaan voelen met de Diazepam? Stabieler  sorry  wordt zo onzeker van heb nooit van me leven afhankelijk geweest van medicijnen of wat dan ook  wat n troep dit  

Anja, je slikt nu toch Oxazepam? Hoe verdeel je dat over de dag? En kan je vertellen waarom je ook Diazepam in huis hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

Anja, je slikt nu toch Oxazepam? Hoe verdeel je dat over de dag? En kan je vertellen waarom je ook Diazepam in huis hebt?

Dat had huisarts besteld  3weken geleden omdat ik toen ook zo onrustig was ik gebruikte toen 3halfje  oxazepam had ik máár gestopt toen was net twee weken eraan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Dubie:

Dat had huisarts besteld  3weken geleden omdat ik toen ook zo onrustig was ik gebruikte toen 3halfje  oxazepam had ik máár gestopt toen was net twee weken eraan 

Oké.. je gebruikt nu 3 x 10 mg Oxazepam plus regelmatig een extra tablet hiervan, maar je hebt last van tussentijdse klachten. Waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Afbouwen op Oxazepam, of omzetten naar Diazepam en dan afbouwen? Mocht je voor het laatste kiezen, zou je huisarts hier dan in mee willen gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Robbin:

Oké.. je gebruikt nu 3 x 10 mg Oxazepam plus regelmatig een extra tablet hiervan, maar je hebt last van tussentijdse klachten. Waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Afbouwen op Oxazepam, of omzetten naar Diazepam en dan afbouwen? Mocht je voor het laatste kiezen, zou je huisarts hier dan in mee willen gaan?

Míjn voorkeur gaat uit van afbouwen oxazepam Diazepam blíjft té lang door werken daar kan ik ook niet tegen  de strips kan je zoals ik begrepen heb in hele lage dosis verkrijgen dus dat is me voorkeur maar ik ga eerst stabiliseren naar 4x 10mg  is beter heb teveel tussendoor afkick verschijnselen  hoelang ben jij nu bezig en heb je geen problemen ermee de huisarts had al besteld ik weet alleen niet in welke dosering  ik ga morgen de regenboog Apotheek bellen eerst stabiliseren  en als huisarts terug is even met haar overleggen  want dit had de waarnemer geregeld  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Dubie:

Diazepam blíjft té lang door werken daar kan ik ook niet tegen 

Oké... Ja die heb ik al vaker gehoord hier, maar nu ze over zijn zeggen ze had ik het maar eerder gedaan. Op Diazepam wordt je stabiel door de lange werking en bouwt het ook stukken makkelijker af. Oxazepam is eigenlijk geen middel om op te stabiliseren, maar als jij je er goed bij voelt zou ik het zeker proberen.

Je gaat morgen de regenboog apotheek bellen, maar eerst stabiliseren. Anja zo werkt het niet, stabiel wordt je niet in 1 nacht. Mijn advies aan je zou zijn om eerst een aantal dagen te kijken wat er gebeurd als je die 4 x 10 mg Oxazepam goed verdeeld over de dag. Komt er geen verbetering in, dan zou ik vragen aan de huisarts of je over gezet mag worden op Diazepam ivm klachten. Als de huisarts daarmee instemt kunnen we je hier helpen om het zo goed mogelijk om te zetten. 

Met de afbouwstrips voor Oxazepam en Diazepam kun je zelf het tempo bepalen, maar voor nu is het belangrijk dat je op de juiste volgorde te werk gaat. De apotheek hoef je nog niet te bellen, want je weet helemaal nog niet of je stabiel wordt op Oxazepam. Wat iemand anders hiermee is gelukt hoeft voor jou niet het zelfde uit te pakken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Robbin:

Oké... Ja die heb ik al vaker gehoord hier, maar nu ze over zijn zeggen ze had ik het maar eerder gedaan. Op Diazepam wordt je stabiel door de lange werking en bouwt het ook stukken makkelijker af. Oxazepam is eigenlijk geen middel om op te stabiliseren, maar als jij je er goed bij voelt zou ik het zeker proberen.

Je gaat morgen de regenboog apotheek bellen, maar eerst stabiliseren. Anja zo werkt het niet, stabiel wordt je niet in 1 nacht. Mijn advies aan je zou zijn om eerst een aantal dagen te kijken wat er gebeurd als je die 4 x 10 mg Oxazepam goed verdeeld over de dag. Komt er geen verbetering in, dan zou ik vragen aan de huisarts of je over gezet mag worden op Diazepam ivm klachten. Als de huisarts daarmee instemt kunnen we je hier helpen om het zo goed mogelijk om te zetten. 

Met de afbouwstrips voor Oxazepam en Diazepam kun je zelf het tempo bepalen, maar voor nu is het belangrijk dat je op de juiste volgorde te werk gaat. De apotheek hoef je nog niet te bellen, want je weet helemaal nog niet of je stabiel wordt op Oxazepam. Wat iemand anders hiermee is gelukt hoeft voor jou niet het zelfde uit te pakken. 

 

Hoi Robbin 

Je hebt gelijk ik moet eerst stabiliseren en kijken of het beter gaat met 4x per dag 10mg  zoniet dan toch omzetten naar Diazepam  het liefst blijf ik op de 30mg  maar heb teveel trekking verschijnselen  dankjewel Robbin  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Dubie:

Hoi Robbin 

Je hebt gelijk ik moet eerst stabiliseren en kijken of het beter gaat met 4x per dag 10mg  zoniet dan toch omzetten naar Diazepam  het liefst blijf ik op de 30mg  maar heb teveel trekking verschijnselen  dankjewel Robbin  

Robbin wat bedoel je met omzetting  wennen aan de Diazepam?. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Dubie:

Robbin wat bedoel je met omzetting  wennen aan de Diazepam?. 

Met omzetting bedoel ik over gaan van Oxazepam naar Diazepam. Omzetten hoeft niet in 1 x , zo kunnen we ervoor zorgen dat je zonder klachten rustig kan wennen aan het middel en stabiel wordt. 

Om stabiel te worden is het heel belangrijk dat je altijd dezelfde hoeveelheid mg gebruikt en het op dezelfde, juiste tijdstippen in neemt. Ook als je het nu met Oxazepam gaat proberen is dit belangrijk, dus niet aankijken hoe je je voelt en daar op reageren door de ene keer 5 mg te nemen en andere keer 10. 4 x 10 = 4 x 10. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Robbin:

Met omzetting bedoel ik over gaan van Oxazepam naar Diazepam. Omzetten hoeft niet in 1 x , zo kunnen we ervoor zorgen dat je zonder klachten rustig kan wennen aan het middel en stabiel wordt. 

Om stabiel te worden is het heel belangrijk dat je altijd dezelfde hoeveelheid mg gebruikt en het op dezelfde, juiste tijdstippen in neemt. Ook als je het nu met Oxazepam gaat proberen is dit belangrijk, dus niet aankijken hoe je je voelt en daar op reageren door de ene keer 5 mg te nemen en andere keer 10. 4 x 10 = 4 x 10. 

Oke Robbin ik begrijp het en vaste tijden heel belangrijk  met oxazepam maar ook met de Diazepam  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dubie:

Oke Robbin ik begrijp het en vaste tijden heel belangrijk  met oxazepam maar ook met de Diazepam  

Juist! Ik reken nu niet volgens de manual, maar je weet dat je nu met 30 mg Oxazepam omgerekend op ongeveer 10 mg Diazepam zit? Dat zou uiteindelijk dan 2 x een inname van 5 mg worden als je over zou gaan en daarvan weet ik zeker dat je stabiel wordt en dat je er gemakkelijker vanaf komt. Maargoed wie weet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Robbin:

Juist! Ik reken nu niet volgens de manual, maar je weet dat je nu met 30 mg Oxazepam omgerekend op ongeveer 10 mg Diazepam zit? Dat zou uiteindelijk dan 2 x een inname van 5 mg worden als je over zou gaan en daarvan weet ik zeker dat je stabiel wordt en dat je er gemakkelijker vanaf komt. Maargoed wie weet..

Robbin ik heb ze hier als ik de dokter zeg dat ik hier in over ga is dat goed ik moet donderdag ook naar de psycholoog  en dan beslissen om dan inderdaad over te stappen en jij mijn daar bij helpt mag nu niet dus 40mg nemen maar moet straks de nacht in en heb al 30mg op had n nare dag  dus straks halfje nemen en toch maar even op de 30mg blijven  ?  Wat hou ik je bezig de hele avond  I.m sorry  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dubie:

Robbin ik heb ze hier als ik de dokter zeg dat ik hier in over ga is dat goed ik moet donderdag ook naar de psycholoog  en dan beslissen om dan inderdaad over te stappen en jij mijn daar bij helpt mag nu niet dus 40mg nemen maar moet straks de nacht in en heb al 30mg op had n nare dag  dus straks halfje nemen en toch maar even op de 30mg blijven  ?  Wat hou ik je bezig de hele avond  I.m sorry  

Je mag mij bezig houden hoor, dat is helemaal niet erg. Als je ervoor kiest om over te gaan naar Diazepam en je kan daar op korte termijn uitkomen met je arts, zou ik zeker zoveel mogelijk op de 30 blijven ja. Als het voor jou beter voelt om zo nog een halfje te nemen dan moet dat maar, maar probeer morgen dan weer de 30 aan te houden en de middag dosis iets later te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Dubie:

Oh helemaal geen verstand van  Robbin vrouw van 57 ben al blij dat ik dit kan draadje?? 

Ik snap het, maakt niet. Als je op de hoofd pagina kijkt onder benzodebaas. nl zie je Wie is wie als eerste staan, daarna komt thema’s rondom benzodiazepines etc. Als je daar op drukt kan je een pagina aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh oke Robbin ga kijken of het me lukt ik heb de verslaving zorg gebeld  hun zeiden precies zoals jij zegt Diazepam niet  dat ik aan jou twijfel hoor maar ben zo radeloos dat ik dacht misschien moet ik me maar daar aanmelden hij zei twee keer 5mg  ik wil zaterdag beginnen jij had het over omzetting  hij zegt je voelt er niks van  maar ik zei  dat ik heel gevoelig ben met veranderingen in mijn lichaam dus ja hoe ga ik dit omzetten  groetjes Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...