Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 februari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Terecht trots op je dochter, fleurtje.
Konden mensen maar eens met hun fikken van elkaar en elkaars spullen afblijven.
 

Vertrouw op God, maar zet wel je fiets op slot... zou niet moeten hoeven, die fiets op slot.

Reacher, fijn dat je me een betere dag dan gisteren toewenst. Dat wens ik ook iedereen.
Ik mocht gisteren ook niet echt klagen, maar béter is nooit weg. Toch? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen, even snel als ik gekomen ben, was ik weer verdwenen.

Was gewoon even nodig om de boel weer op een rijtje te krijgen en een start te maken met een periode van niet drinken.

Dat is nu wel weer onder controle dus ben ik er weer.

- Lars: een verstandige beslissing. Als het niet gaat, gaat het niet en dan kun je twee dingen doen of door sukkelen of het heft in eigen handen nemen.

  Een goede beslissing en ik hoop dat je een beetje tot rust komt. Tot ziens en veel succes. :)

Wat irritant trouwens die witte regels. Vorige keer kreeg ik het voor elkaar om dat te omzeilen maar dat lukt nu niet meer.

Bij de meesten van jullie gaat het wel goed. Iemand een suggestie??? Ik werk gewoon op een p.c.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Aicha:

Goedemorgen allen, even snel als ik gekomen ben, was ik weer verdwenen.

Was gewoon even nodig om de boel weer op een rijtje te krijgen en een start te maken met een periode van niet drinken.

 

 

wel heel herkenbaar wat je hier zeg, en ik heb dat zelf ook als ik weer zo'n bui heb dat ik tegen beter weten in weer ga drinken en ben ik hier ook niet op het forum want dat heeft dan totaal geen nut en werkt alleen maar averechts op dat moment, en  ik meld me dan weer hier als het al een dag of 5 of meer goed gaat en zp dan proberen er alert op te zijn, gisteravond was ik met een muziekvriend mee en daar dronken ze wat na de repetitie en ik raakte in gesprek met iemand daar en die vroeg van, wil je ook een pilsje ? (want de fris en een krat bier stond op de tafel) en heb het netjes afgeslagen zonder moeite trouwens, vond ik wel weer wijs van me !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MarQ  Dat blijft een probleem bij mij. Het kan vier keer goed gaan en de vijfde keer gaat het mis. En als het mis gaat gaat het ook goed mis. Ook vaak zelf niet de eerste keer soms blijft het netjes bij 1 biertje en dan denk ik: De vorige keer kon ik het ook bij 1 houden dus dat moet nu ook kunnen. Maar dat is dan niet zo en zit ik in een tijdsbestek van  enkele dagen weer op een hoog consumptie niveau. Dus ik moet het niet meer doen. Maar voorlopig ook geen mensen met drank opzoeken. Dat stadium heb ik nog niet  bereikt.

bewerkt door Aicha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aicha shift en enter tegelijk indrukken.

Sterkte Lars. Hopelijk voel je je snel een beetje beter.

Ik ben al een tijdje wakker en langzaam aan het voorbereiden op de dag. Lekker rustig aan doen. Hier schijnt het zonnetje ook weer.Lekker.Is gelijk een stuk beter voor je gemoedstoestand. Bij mij tenminste. Ik kwam gisteren ook bijna tegen de wind in en kwam bijna te laat op mijn werk omdat ik er nu veel langer over fietste dan normaal.Vooral die rukwinden vond ik gevaarlijk.Fietste zomaar een paar keer midden op de weg. Mijn hond heb ik maar aangelijnd tijdens het wandelen (doe ik normaal nooit want ze luistert super goed) maar was bang dat ze weg zou waaien;)) Nee hoor grapje maar het zag er wel mooi uit met dat lange haar van haar. Mooie pluizebol.

Iedereen een fijne en droge dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed voor je eigen veiligheid zorgen Aicha. En het jezelf niet extra moeilijk maken. Ik kan het ook niet bij 1 houden. Heb ik al vaak genoeg geprobeerd. Dat is natuurlijk de wens van elke alcoholist.Dus dan maar helemaal niets voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Sis,

In de beginjaren eindigde mijn drankgebruik altijd in een detox.
Nu kan ik gelukkig op tijd weer stoppen voordat ik te ver afglijd.
Alleen zal ik nog steeds moeten leren om die ene niet te nemen. Want daar gaat het voornamelijk mis.
Gelukkig ben je nooit te oud om te leren en bedankt voor de shift, enter tip :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aicha  tja, je drinkebroeders wel of niet opzoeken is idd een hele stap, want dat was toch altijd de normaalste zaak van de wereld, dat hoorde gewoon zo..... ergens is het niet eerlijk allemaal, het is een klote verslaving maar stiekem ook best wel weer een lekkere verslaving, en in een stopperiode zijn er zoveel triggers... in de supermarkt, op tv in reclames in series in films, op internet in je tijdlijn want dan heeft iemand een biermerk gelikt en dat krijg je dan te zien of een youtube filmpje kijken met als intro een of andere alcohol reclame.........

een mooie term die je vaak hoor is : omdenken .......en dat probeer ik nu ook wel om zo niet voor de bijl te gaan en eens ruggegraat te tonen !!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leer ook, als ik een terugval heb, om steeds eerder aan de bel te trekken en het niet meer zover te laten komen dat ik weer helemaal in de goor ligt. Maar ook dat is vooruit gang. Het hoort allemaal bij het proces om uiteindelijk een nuchter leven te kunnen leiden denk ik dan maar. Ik zit ook steeds weer sneller op het juiste pas gelukkig ipv weer jaren doorgaan in ellende. Ik hoop dat het voor jou ook steeds sneller gaat om jezelf weer op het juiste pad te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het omdenken is MarQ. Voor mij geldt vooral zelfkennis en hoe goed ik altijd was om mezelf voor de gek te houden.
En niet overal tegelijk met twee benen instappen en achteraf denken....hoe ben ik hier in terecht gekomen. En mijn valkuilen goed in de gaten houden. Ach eigelijk gewoon volwassen worden dus;) Duurde bij mij alleen een beetje lang. Maar 40 jaar of zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de een of andere manier zijn mijn drinkebroeders verslaafd en ook weer nIet. In die zin dat ze nooit in de hulpverlening terecht zijn gekomen of op de
een of andere manier ontspoord zijn. 
Allen hebben hun huis keurig op orde. Koken iedere dag voor zichzelf en zijn misschien 1 keer in het jaar aangeschoten of dronken. Toch is hun 
alcoholconsumptie aardig hoog. Ik kan het niet bijhouden. 
Ook dit zijn mensen met weinig sociale contacten en zoeken elkaar elke dag uit eenzaamheid op in het park bij mij.
Van een uur of drie 's middags tot een uur of zes.
Weer of geen weer. Storm, regen of 15 graden onder nul.
Ze zitten er gewoon en hebben het gezellig praten over van alles en nog wat alsof het een theekransje is.
Gaan naar huis en dan drinken ze niet meer en ook niet 's ochtends.
Pas als weer in het park zitten gaat de eerste halve liter weer achterover.
Volgens mijn begeleiding van Tacturs wel degelijk verslaafd want ze kunnen het geen dag over slaan.Tja daar hebben ze een punt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dan kom je bij de definitie "wanneer ben je verslaafd?"
(goh wat fijn dat mijn  leestekens weer gewoon doen:D)

Volgens mij ben je verslaafd op het moment dat de alcohol jouw/mijn leven zodanig beïnvloed dat je er hinder van hebt en de controle verliest. Bv met eigen gemaakte afspraken die je dan niet meer na kunt komen.

Wij alcoholisten hebben geen rem meer en de alcohol wordt ons dan de baas. Bij heel veel mensen is dat niet het geval of anders in zo`n mate dat ze er geen hinder van hebben hoewel ze best een alcohol probleem zouden kunnen hebben. Maar als alles nog goed functioneert waarom zou je er dan wat aan doen toch? Of zie ik dat verkeert....
 

bewerkt door Sis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja Sis, enigszins ben ik dat ook van mening. Maar ja er zitten er ook bij die in die drie uur wel zo'n 8 halve liters achter over gieten.
En wat ik zeg ze slaan geen dag over. Wie gaat er nou met 15 graden onder nul in een park bier zitten drinken. En dat drie of zelf vier uur lang.
Ik kan er met de pet niet bij. Zelf vinden ze zich niet verslaafd maar een dag over slaan kunnen ze niet. 
Ik heb wel eens gezegd: Als je zegt dat je niet verslaafd bent kun je hier toch ook wel een keer zitten zonder te drinken. Met een colaatje of zo.
Maar dat lukt ze dan ook weer niet. Ik blijf het vreemd vinden hoe dat soort mensen in elkaar zit. Maar ik kan het niet en zij begrijpen mij niet.
Voor hen is het onvoorstelbaar dat als ik na een middag daar gezeten te hebben thuis door drink.
Daarom snappen ze ook niet dat ik er niet 1 kan drinken. En ook niet dat ik niet af en toe gezellig bij ze kom zitten.

 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chips!
Ik belde net met 'ons ma' om te vragen of ze nog spullen nodig heeft aangezien ze zelf niet naar de winkel kan.
Heeft dus nog een aantal spullen nodig van de supermarkt. Geen enkel probleem moest ik de spullen hier in de winkel kunnen gaan halen.
Maar ze heeft een lijstje liggen en wil dat ik ze bij haar in de buurt ga halen. Kan ze ineens het lijstje + geld meegeven.
Hoewel ik niet zo vaak meer last heb van paniek, zit het vandaag niet helemaal goed en gaan mijn gedachten een beetje met me lopen.
Ik ken de winkel niet..geen idee of ik daar vlug de spullen vind en hoe lang het lijstje is..
Maar goed. Angst heeft geen controle over me (yeah right)..
Laat ons hopen dat er niet veel volk is.
Ik had kunnen zeggen dat ik de spullen hier liever zou halen maar dan geef ik toe aan mijn dat lelijk geel/groenig/gevlekt oranje ding.
I can do this!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...