Spring naar bijdragen

Maandag 23 januari


Quinn

Aanbevolen berichten

Allez..dochter vroeg naar mijn contact met de assistente van haar vader.
Had het een beetje doodgezwegen.
Hmm...we zullen zien hoe ze reageert. 

Vonneke, toen was er inderdaad al een deel gedaan maar dochter wil op zolder slapen en die moet volledig leefbaar gemaakt worden. Niets van isolatie etc.
Dochter haar kamer wordt dan weer de badkamer. De keuken zou naar voor moeten en de living naar achter.
Maar misschien haal ik dat financieel helemaal niet zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik noem liever wel man en paard

geen misverstanden

geen onnodige anderen gekwetst

en zaken meteen maar benoemen ook,

dus nu je je weer verdedigen kunt Bor

je hebt o.a. mij zeer gekwetst met je homofobe oprmerkingen naar Lars.

En je wordt niet voor niets naar Alcatraz gestuurd, daar gingen vele waarschuwingen

en punten, en dus misdragingen, aan vooraf.

Beetje flauw om nu de vermoorde onschuld uit te gaan hangen.

En met dat niet kunnen "verdedigen" valt het ook wel mee.....

@Bor: Het zou je sieren als je in ieder geval probeert te begrijpen wat anderen in hun commentaar naar jou bedoelen. Je zou er wat van kunnen opsteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je niet beter gaan verhuizen fleur?

 

Ik heb er wel eens aan gedacht maar dan zit je weer met de verkoop van je woning. Ik woon er nog maar 6 jaar...ik heb zelfs mijn interest nog niet terugbetaald vrees ik. 

Ook leen ik bij het vlaams woningfonds en daar zijn de voorwaarden iets anders dan gewoon bij de bank.

Maar misschien moet ik het inderdaad eens beter onderzoeken. 

Ik zal bij jou komen wonen.

Lekker handig

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Quinn
Stekker
Vasja
Lars
Nadia
kohtje
leila
Burchill
Sis
Artax
Spirit
Bor
Lidia

Smart

 

Sorry Smart, nou had ik het nog wel zo precies gedaan, vind het "selecteren" best moeilijk en quoten lukt me niet.

Had ik p.o. Smarty neergezet, zag het gelukkig op tijd, maar klinkt eigenlijk wel leuk, vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd hoi,

Super is dat. Ik weet nog hoe blij ik dat eerste jaar was

met ieder maandje erbij.

Nu is het -er mee bezig zijn- uit m'n systeem.

Maar terug, dat nooit meer.

Ga goed en hou vol.

dank je wel Soothe. Eerst telde ik idd in dagen, nu al in maanden. En ik kom van heel diep. Ben een comazuiperd geweest. Drinken, niet eten. Volgende dag kater weg drinken, overgeven en weer door drinken en dat 7 dagen en dan een dag out om vervolgens weer wat bij te komen en door te gaan. Brr als ik er weer aan denk. Jane ook bedankt!Iedereen eigenlijk die hier tikt. Heb er echt heel veel aan. bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika,

ik weet wat je bedoelt met dat gevoel, heel soms heb ik dat ook. niet meteen bij het wakker worden, maar later in de dag. Vol me dan energiek, 10 kg lichter en vredig. Dan bedenk ik dat er mensen bestaan die dat altijd hebben, van narure, de bofferts.

En het trieste is, dat aan de andere kant van het spectrum mensen zitten die depressief zijn. Daar heb ik echt mee te doen, lijkt me heel zwaar om dan de ene voet voor de andere te zetten. Daar komt nog bij dat mensen die dat nooit hebben ervaren, het zich ook niet voor kunnen stellen.

Vandaag 2 weken geleden dat de dochter van mijn vriendin om die reden en na heel lang vechten, uit het leven is gestapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik tik dit wel heel stoer maar het lijntje voor mij is heel dun. Lees vaak over een uitglijder of terug val. Voor mij zal dat het einde betekenen denk ik. Zo sta ik er nu in. Weet niet of dat goed of slecht is. Voelt wel eng en dat is niet goed. Maar hoe ik het anders moet zien weet ik ook niet. De opmerking alcoholisme is een terminale ziekte heeft mij veel gedaan. Zo is het wel voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Bor:

'Wat ik er wel mee wil doen is mijn excuses aanbieden mocht ik

mensen gekwetst hebben met mijn zeer onbehouwen uitspraak.'

Je hebt mensen of in ieder geval mij zeker gekwetst met de opmerking in Lars zijn draad. Dan is excuses aanbieden wel het minste wat je kan doen na je week afwezigheid.

Dank daarvoor en hopenlijk heb je er zelf wat van geleerd.

bewerkt door Singbluesilver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat ook wel zo denk ik smaragd. Ondanks hoe ik me voel en ondanks dat ik dan denk dat drinken de oplossing is. Denk ik er gelijk achteraan:als ik nu ga drinken stop ik niet meer en dan kan ik wel doodgaan. Maar het blijft moeilijk, wat je zegt:het draadje is nog dun. Dus we moeten nog even verder spinnen zodat het draadje dikker wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd,

daar wil ik even op reageren, want het klinkt zo triest en gelaten.

Zo lang je goed voor ogen houdt dat een terugval voor jouw kan betekenen dat je niet meer de kracht hebt om daarmee te stoppen, zit je goed.

Al was het maar uit angst.

Ik heb op mijn eigen draad laatst geschreven over mijn huwelijk met een ex drugs en alcohol verslaafde, In de gevangenis is hij, zonder enige hulp, afgekickt en hij was zich er heel goed van bewust dat de 1e x dat hij weer zou gebruiken, zijn dood zou betekenen. Hij had de helft van zijn leven zwaar gebruikt.

Toen hij vrij kwam, ging het helemaal niet goed tussen ons en ik dronk meer dan anders, vreselijk, als ik eraan terug denk. Maar hij raakte geen fles aan.

Het was een heel egocentrische man, misschien helpt dat, je zelf op de 1e plaats zetten.

Als je doorgaat zoals je nu gaat, komt het vast en zeker goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vasja: terug naar de kliniek na weekendverlof. Was te doen vandaag, raar om weer in een ritme te zitten. Vooral raar dat mensen verwachten dat ik doe wat ze zeggen, omdat zij het zeggen. Ach ja...

(...)

Wat ik er wel mee wil doen is mijn excuses aanbieden mocht ik

mensen gekwetst hebben met mijn zeer onbehouwen uitspraak.

(...)

Volgens mij is het vrij duidelijk dat je mensen hebt gekwetst met die betreffende uitspraken, al binnen een paar minuten na het plaatsen er van zelfs. Maar goed dat je zelf inziet dat het onbehouwen uitspraken waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd,

 

Consequent nee blijven zeggen, ook op de wat moeilijkere momenten

die er in ieder leven zijn. Je weet dat het behalve je hersenen, niets oplost.

De dunne lijn zal uiteindelijk wel wat sterker worden, maar waakzaamheid is belangrijk.

In de stoppefase zullen er zo nu en dan momenten met verhevigde trek voorbij komen.

 

Je hebt  nu geleerd het af te wijzen, dus volhouden.

Loop nooit, echt nooit in de val van ééntje maar. 'Ons soort' gaat echt helemaal los.

En ja het is een dodelijk vergif voor hen die het niet netjes kunnen houden.

 

In de bijbel staat; drink wát wijn, er staat niet drink een vat wijn.

Wij willen alles. Het hele varken. Dus niet doen.

 

Ga zo voort.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...