Spring naar bijdragen

Dropjes draad*je*


dropje

Aanbevolen berichten

Dropje, helaas heb ik hetzelfde probleem als jij. Eigenlijk precies hetzelfde gedaan om te overleven. Ik ben ook aan het tobben ermee. Ik heb wel een tip voor een slaapdrankje op kruidenbasis, dat helpt het piekeren wat te stoppen. Als je interesse hebt stuur me even een persoonlijk berichtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,Gisteren de dag goed doorgekomen en steeds maar een beetje bezig gebleven,Vannacht was het natuurlijk weer ouderwets *drama* Nog geen 3 uurtjes geslapen.

Maar vandaag gaan we er gewoon met volle moed weer tegen aan.

Wens iedereen heel veel succes en sterkte

 

Groetjes Dropje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:( Denk dat ik de hoop en de moed maar opgeef,naar de tig duizendste keer vol goede moed gestopt te zijn,4 dagen droog( zonder problemen en zonder stress) breekt mijn slaap gebrek me weer de hals  :wacko: Ben er dus achter dat ik mijn slaap meer nodig heb dan dat ik de kracht heb om te stoppen  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lj nou mijn doorzettings vermogen houd er echt mee op als ik slaap gebrek heb (Heb er een Ptss aan over gehouden aan het NIET slapen) Ik weet dat het voor een ander heel normaal is om af en toe even slecht te slapen,maar voor mij is dat echt einde oefening.Alle instanties weten dat voor mij stoppen met drinken absoluut GEEN probleem is ( heb ik ze al vaker bewezen),maar stoppen met slapen wel.En het ergste is dat ze daar ook van op de hoogte zijn  :(  maar ik dus mijn slaap meds niet meer krijg omdat ik niet instem met een Emdr .Kan een ander een rot smoes en een uitvlucht noemen,maar tja dat is een ander zijn/haar mening 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rot smoes zijn je eigen woorden meis

maar ik heb zelf nog zeker een jaar slaapproblemen gehad na het stoppen

dus weet wel waar ik over praat.

Dus ik weet ook dat de kwaliteit van "slaap" na drank echt slechter is

dan zonder slaap toch rusten

meditatie en Mindfulness kunnen je misschien wel verder helpen

maar drinken is gewoon geen optie,

ik kan me niet voorstellen dat jij dit zelf ook niet zou weten

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al 15 jaar een slaaptrauma en echt ALLES geprobeerd om een beetje slaap te vatten.Ben zelfs bij Ggnet onder behandeling geweest.Ik ben absoluut niet iemand die snel opgeeft want heb in mijn leven al voor veel hetere vuren gestaan en overwonnen.Ik kan heel goed functioneren zonder drank maar echt niet zonder slaap. *Dus ik weet ook dat de kwaliteit van "slaap" na drank echt slechter is

dan zonder slaap toch rusten* daar kan ik me absoluut niet in vinden.Ik heb deze week 4 dagen droog gestaan met 14 uurtjes *slaap/rust* nou die kar trek ik jammer genoeg echt niet.Maar inderdaad ik weet zelf ook donders goed dat drinken geen optie is  :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dropje, wa's dat nou?

Bedenk nog eens wat voor narigheid de alcohol je heeft gebracht.... en waarom je ook weer zo graag wilde stoppen.

Alcohol is geen oplossing voor een slaapprobleem. Er zijn veel meer opties. Vast ook nog andere dan de meds (geen idee wat dat is) waar je over schrijft. Probeer dat eens uit te zoeken. En vraag daar hulp bij. Als je niet goed overweg kan met je huisarts....ook daar zijn er meer van!

Sterkte er mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle ik zoek al 15 jaar word van het kastje naar de muur gestuurd en niemand heeft een passende oplossing  :face-icon-small-shocked: Ze weten allemaal dat het stoppen geen probleem is voor mij,het volhouden en doorzetten wel als ik slaap te kort heb.Ik heb al therapie gehad,ik heb een tijdje aan de Meds(medicijnen) gezeten om te slapen,en toen ging het met Drop helemaal geweldig .Mijn huisarts werkt in zoverre heel goed mee,tot er een hulp instantie ergens anders over denkt en dan gaat mijn huisarts op hun handje verder,dus het vertrouwen in de huisarts ben ik kwijt.Kreeg van hem altijd mijn slaap medicijnen zonder problemen ( hij heeft vaker meegemaakt hoe ik kan flippen na slaapgebrek),na therapie te hebben gehad en hun het beter vonden dat ik een Emdr zou doen,heeft hij zijn handen ook van de medicijnen afgetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maandenlang slecht geslapen, toen ik stopte met drinken. In slaap vallen, na een uurtje wakker worden en dan tegen de ochtend nog 2 of 3 uur slapen.

Het is overgegaan. Alles bij elkaar heeft dat wel anderhalf jaar geduurd. Je gaat je er behoorlijk naar van voelen. Ik heb dus best met je te doen.

 

Je hebt iets meegemaakt waardoor je onder andere slaapproblemen hebt. Om te slapen gebruik je alcohol, nu je geen slaapmedicatie meer krijgt. Je wilt van de alcohol af en dan zou je eigenlijk voor je trauma behandeld moeten worden, zodat je weer beter kunt slapen. Maar de aanbevolen therapie, EMDR, wil je niet. Dus blijven je slaapproblemen en blijf je drinken.

Dat is een aardige cirkel, waarvan ik niet zou weten hoe je die moet doorbreken.

 

Ik weet niet waarom je geen EMDR wilt ondergaan. Ik heb er geen verstand van hoor, maar heb van enkele mensen die dat hebben gedaan of doen, goede verhalen gehoord.

 

Je hebt zelf al ervaren dat je steeds meer gaat drinken om hetzelfde effect te bereiken. Op een gegeven moment kan je lichaam het gaan opgeven en wordt de cirkel waarin je zit, vanzelf doorbroken. Ik hoop dat je ruim voor die tijd een oplossing kunt vinden, Dropje.

 

Voor onder je riem :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet het ook niet meer MijnGerrit ik ben echt kapot baal als een stekker en voel me echt zo )&^%#% niet in woorden uit te drukken 

De dagen dat ik niet drink voel ik me zo goed en geweldig en ben ik zo ontzettend trots op mezelf.Ik weet potverdikkeme dat ik het KAN ZONDER drank !!!! Heb al € honderde uit gegeven aan slaap middelen in de vrije verkoop,maar potverdikkeme niets helpt me.

Mijn optie om de Emdr niet aan te gaan is dat mijn trauma *te erg* is om nogmaals mee te maken en opnieuw aan te boren .Hulp instanties zeggen juist dat ik dat moet doorboren en moet aangaan NOPE die hel NOOIT meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk je dan dat de hel van een alcohol

of medicijnverslaving uiteindelijk niet net zo erg

zo niet erger is dropje?
Emdr is juist geschikt voor extreme trauma's

maar er zijn ook andere post traumatische stress

therapieen die subtieler werken

maar uiteindelijk kan het zijn dat herbeleven echt de enige

manier is om je rust weer te vinden.

Zoals ik je nu lees schrijf je eigenlijk ben ik hopeloos

en dan verkies ik toch drank, maar je schrijft ook dat je

je realiseert dat drinken geen optie meer is.

Ik ben dus erg benieuwd wie er een andere optie aandraagt voor je

want dat we jou die hier gunnen moge duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LJ je hebt helemaal gelijk,Drop is gewoon helemaal de weg kwijt en nee gelukkig nu niet door de drank (ookal heb ik wel gedronken) 

Wat ik toen heb meegemaakt wil ik echt NOOIT NOOIT meer.Ben toen zo van het padje geweest en nogsteeds het gaat goed met me als ik er niet aan denk.Ik ben heel makkelijk en ruim denkend maar dit NOOIT meer.Ik kan en wil niet duidelijk maken in welke staat ik ben geweest *echt erg* terwijl ik nuchter was maar aan slaap gebrek leed ( de ambulance broeder zei dat ik erger was dan iemand die een delirium had gehad) Nou geef mij portie maar aan fikkie dan  :(  nee tis geen opgeven maar aan me kids denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jouw gedachtegang erg goed. Ik ben ook doorgedraaid door te weinig slaap. Het trauma opnieuw beleven en verwerken. Is dat niet iets wat je nu in het onbewuste ook doet? Ik heb een jaar in driedaagse dagtherapie gezeten, toen nog niet voor de drank. Maar daar kwam het herbeleven ook voor, en dat deed ongelofelijk zeer, maar er kwam uiteindelijk iets anders voor in de plaats. Een soort kracht waarvan ik toen niet wist dat ik die in me had. In de afgelopen tijd kwam ook weer veel pijn en verdriet naar boven (ook ik heb ptts) en ik heb een stuk mogen ervaren dat mijn hart sterk genoeg was het op te vangen. Het voelde toen als tasten in het duister. Heel eng en onbekend terrein. Maar ik zou het toch nog eens overwegen. Ik heb toen voel gehad aan de het lied van Stef Bos de taal van mijn hart, maar dat was aan het eind van het jaar therapie. Misschien moet je nog verder gaan? Er waren toen voor mij twee keuze of ik maak er een eind aan of ik ga erdoor heen. Meer opties had ik toen niet zover heen was ik wel.

Wat voor advies zou jij je kind geven als die op zo n punt komt als jij nu zit?

Ik zeg dit niet makkelijk! Ik zit nu zelf ook weer in een heftig traject, anders als toen dat wel. Maar ik zoek naar een weg wat mij hieruit weer verder helpt, al ga ik nog honderd keer op mijn bek! Denk er nog een nachtje over :heart:

bewerkt door Stekker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het einde van mij kunnen Stekker zoveel gevochten zoveel verloren nee gaat niet over katte pis(echt heftige strijden moeten aangaan en met vallen en opstaan heel veel gewonnen)Maar naar de hel van 2001 NOOIT NOOIT meer ......Zit nu vol met rust rust en nog eens rust ( das een einde maken aan de zooi ,te veel en te vaak moeten vechten ik ben OP/KLAAR) Ik ben niet iemand die de handdoek in de ring zou gooien maar Nu wel,ik zie geen andere uitweg meer de drop is op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar Dropje. Ik weet er feitelijks niet veel op te zeggen, althans anders dan hierboven al staat.

Raar misschien, ook de tijd heelt de wonden wel een beetje, maar als je aan je trauma's werkt dan

gaat dat sneller, en zonder alcohol gaat dat ook beter.

 

Het lijkt me erg akelig om zo slecht te slapen! Sterkte meid! :rose:  :rose: :rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte dropje. Hoewel ik uit eigen ervaring kan zeggen dat dingen aangaan echt heel erg eng is. Ook emdr. Vond het doodeng en het was verschrikkelijk om er weer doorheen te gaan. Maar ben nu blij dat tav dat trauma ik dat wel heb gedaan. Het is lichter geworden. Zit zelfs te overwegen om nogmaals emdr te gaan doen voor een andere issue. Ik gun je gewoon die andere weg. Probeer het volgens mij heb je niks te verliezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Drop,

 

Wat een klem, heel veel sterkte bij deze situatie. 

 

Zit er iets in deze situatie voor jou dat je je  'gedwongen' voelt iets te doen wat heel eng is voor jou? Een keuze te maken tussen twee hele erge dingen?   Zou het kunnen dat dit ook gaat over iets wat nog eerder is gebeurd?  Toen je klein was?  Heb je het gevoel wel eens eerder gehad, voor 2001?

 

Ik ga me zelf nu verdiepen in Nidra yoga.  20 minuten schijnt hetzelfde effect te hebben als 3 uur slaap. Getipt door mijn buurvrouw, die nooit voor 2 uur gaat (kan) slapen.  Ik slaap zelf nu beter dan ooit, dat begon na twee maanden stoppen met drinken. Hele uren achter elkaar.  Sinds ik kinderen kreeg is mijn slaap veranderd in een soort waaktoestand waardoor ik regelmatig overdag uitgeput was.  Het kan nog wel wat beter vind ik, als het werkt laat ik het je weten!

Hoi Etty

 

 

Mijn zoon heeft net op Youtube dat Nidra Yoga voor me opgezocht (ik ben een leek qua pc en dat soort dingen) Ik heb zijn Mp3 speler gekregen en hij heeft het voor mij op de mp3 gezet (Nederlandse versie opgezocht want mijn Engels is echt drama) Maandag dan maar weer een nieuwe poging en naar bed met de Mp3  ;) Vandaag veel met man,kids en moeders gesproken over de Emdr,ze zien het niet zitten en zien mij echt weer de afgrond ingaan.Ze staan volledig achter mij om die hel nooit meer mee te maken,Ik kan er goed mee overweg alleen het slapen is zoals je weet bagger,Maar we gaan maar weer een poging aan 

 

Liefs Drop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte dropje. Hoewel ik uit eigen ervaring kan zeggen dat dingen aangaan echt heel erg eng is. Ook emdr. Vond het doodeng en het was verschrikkelijk om er weer doorheen te gaan. Maar ben nu blij dat tav dat trauma ik dat wel heb gedaan. Het is lichter geworden. Zit zelfs te overwegen om nogmaals emdr te gaan doen voor een andere issue. Ik gun je gewoon die andere weg. Probeer het volgens mij heb je niks te verliezen

SbS ik ben echt ontzettend trots op jou,ik durf de hel echt niet meer aan te gaan,maar echt knap dat jij het wel durfde  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...