Spring naar bijdragen

Ik vind het zo moeilijk


Ladouchie

Aanbevolen berichten

Ik denk erover om de huisarts om baclofen te vragen. 

Maar... tegen de huisarts vertellen dat ik vind dat ik teveel drink...dat zij dat dan in je dossier schrijft..pff krijg ik al een brok van in mijn keel...

Mijn moeder is alcoholiste...heb haar altijd zwak gevonden...neergekeken op haar zwakte....altijd gezegd..mij gebeurd dat niet..

 

En nog... ik denk niet dat ik verslaafd ben....waarom dan toch baclofen? Ja goede vraag....steuntje in de rug?

Het idee dat ik dan als alcoholiste te boek sta..is bijna ondraaglijk..

 

Bah stom he..

bewerkt door Ladouchie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover als mij bekend is; baclofen wordt in Nederland niet veel voorgeschreven omdat het redelijk experimenteel is. Waarom wil je baclofen?

Mijn ervaring is dat de ha dit soort medicatie niet voorschrijft maar je eerst doorverwijst naar verslavingszorg.

Eerste stapje is denk ik toch een praatje met je ha.

Ik wens je heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je huisarts is een professional en heeft vast meer mensen met alcohol- of andere problemen gezien. Echt, ze kijkt je er niet op aan. Beter nog, ze kan met je meedenken over hoe je dit het beste aan kunt pakken. Hulp zoeken is niet zwak, slecht of stom. Het is juist een stap de goede kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och...ja, dat is best een stap. Naar de huisarts.

Ik heb 'm een paar maanden geleden ook gezet.

De beste stap die ik heb kunnen zetten. Na lange tijd

in mijn eentje en het forum worstelen.

 

Niet uitstellen, afspraak maken ;)

Gun jezelf de hulp die mogelijk is.

Alleen al het verhaal doen luchtte mij enorm op.

De schaamte voorbij :blush:

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ladouchie,

Mijn huisarts kent mijn hele verhaal, neemt me serieus, krijgt enorm veel verslaafden in de praktijk (m.a.w. niets is haar vreemd), en herinnert me (als ik weer eens kom en zelf begin over mijn alcoholmisbruik) hoe sterk en waanzinnig trots ik op mezelf was toen ik ooit 2 jaren aan 1 stuk niet gedronken heb.

Kortom ze zijn echt wel wat gewend in een huisartsenpraktijk tegenwoordig.

Ik snap je gevoel wel hoor, ondanks dat ik er tegen niemand nooit een geheim van heb gemaakt dat ik alcoholmisbruiker ben, vind ik het persoonlijk een grote stap om de online behandeling van Tactus te gaan doen. 

Want dan staat het zo duidelijk op papier bij je zorgverzekering, onzin natuurlijk want ik heb ook maanden lang Campral gebruikt (wat overigens bij mij totaal geen effect had, ik dronk er net zo hard doorheen, merkte totaal niets vd Campral)

Maar goed dat was bij mij zo, misschien werkt het bij een ander prima.

Je hebt iig een grote stap gemaakt door je aan te sluiten bij het forum van de Overwinnaars.

Ik wens je een hele fijne herfst dag, en heel veel succes.

groetjes,

krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...