Spring naar bijdragen

Nieuw

Spa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is Rick maar die is hier al in gebruik. Ik drink sinds 2 weken alleen nog maar Spa dus vandaar mijn nick name. 

Ik ben bijna 60 jaar en drink eigenlijk mijn hele leven al. De laatste jaren echter dagelijks en steeds grotere hoeveelheden. Ik begon er echt last van te krijgen ondanks het feit dat ik eigenlijk nooit voor 10.30 uur mijn bed uit hoef. Ik werk ergens tussen 12.00 en 04.00 uur.

Ik dronk bijna alles. (Zwaar) bier, sterke drank, wijn port enz. Het was een gewoonte. Als ik thuis kwam van mijn werk om 20.30 uur of 04.30 uur begon ik meteen met drinken. Vaak werd ik 's nachts wakker en stond ik op en ging achter de PC zitten met een borrel of iets anders. Mijn omgeving m.u.v. mijn vrouw wist van niks omdat ik buitenshuis niet dronk. Ik was dan meestal met de auto en wachtte met drinken totdat ik weer thuis was.

Mijn vrouw heeft mij daar vaak op aangesproken en ik beloofde beterschap. (Fles sterke drank ik de schuur en dus maar 3 of  4 grote blikken bier per avond.)

Ik realiseerde mij al een tijd dat dit niet goed kon blijven gaan.

Vandaag precies twee weken geleden ben ik gestopt en heb geen druppel meer gedronken. Dat gaat redelijk goed alleen doe ik sinds die twee weken nagenoeg geen oog meer dicht. Ik loop op wolken. Ik heb gelezen dat dat wel drie weken of langer kan duren dus ik kijk het nog even aan. Mijn vrouw gaat over een kleine maand enkele dagen naar het buitenland en daar kijk ik wel tegenop. Steeds vaker betrap ik mij op de gedachte dan ik dan voor de laatste keer de bloemetjes nog eens flink buiten kan zetten. Ik hoop mij daar, met jullie hulp en ervaring, tegen te kunnen wapenen.  

Positief tot nu toe is dat ik merk dat ik wat relaxter ben.  Ook heb ik weer zin op dingen aan te pakken zoals bijvoorbeeld werken in de tuin. Moet zeggen dat die zin voordat ik naar bed ga groter is dan op het moment van opstaan. Maar als ik weer een beetje kan slapen zal dat ook wel weer beter worden. 

groet,

Rik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken al, man, wat een goede start! Mooi ook dat je de beloning van je relaxter voelen en meer zin hebben om wat te doen al te pakken hebt. Die bloemetjes zou ik volgende maand zeker buiten gaan zetten, maar dan wel zonder drank. Gevleugelde uitspraak die ik hier al vaak het gelezen drank voegt niets toe.

Succes!

Edit: manieren Quinn, manieren! Welkom Rick!

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...