renaldo61 Geplaatst 22 maart 2025 Rapport Geplaatst 22 maart 2025 Vandaag niet is een goede instelling.
Moeps Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden Hier ook even wat ik zojuist op het jaarpact schreef, om mezelf terug te lezen af en toe 😏 ------- 2 jaar alcoholvrij en daar ben ik heel blij mee. Ik weet nog goed waar ik vandaan kom en ik kan mij de laatste tijd voor het stoppen nog heel goed herinneren, wat een ellende, eigenlijk al sinds jaren! Natuurlijk wil ik daar nooit meer naar terug en er is een hele lange periode geweest dat het niet drinken normaal voelde en dat er eigenlijk geen gemis was. Ik was klaar met de drank, hoefde niet meer en wilde niet meer. Dat laatste is nog steeds het geval. Ik wil niet meer drinken. Of eigenlijk, ik wil de ellende die drank voor mij veroorzaakt niet meer. Maar sinds een tijdje voelt het niet meer helemaal normaal dat ik niet drink, ik voel me opnieuw een buitenbeentje, er is opnieuw een gemis. Een soort nostalgische heimwee.... Maar ook gewoon de zin om even 'uit' te kunnen. Dus als antwoord op je vraag Bob, ja, ik ga door naar jaar 3, in eerste instantie even puur op wilskracht en gezond verstand want ja ik heb soms toch wel weer wat twijfels, ijdele hoop dat af en toe wat drinken toch wel weer leuk zou kunnen zijn. Maar nee, ik weet gewoon, ook uit eigen ervaring, dat het binnen no time weer nooit genoeg zal zijn, ik voel die frustratie alleen al als ik mezelf in die situatie projecteer! Dus die achterdeur gaat bij deze gelijk weer op de knip! Ik hoop dat ik binnenkort weer kan zeggen dat het gewoon weer normaal is geworden! Rosee, Mariposa, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5
lady jane Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden ach Moeps, twijfels en verleidingen horen ook gewoon bij "normaal", toch? Maar gelukkig zijn we meestal sterk en overwinnen we die. En als we niet sterk zijn of ons zwak voelen, dan verwennen we ons maar even met iets anders wat minder kwaad kan. Bij mij is dat meestal iets lekkers. Maar een extra dagje sauna geeft mij persoonlijk nog de meeste voldoening. Of een mooie film. Lekker lui met een goed boek. Voor jou geldt ook vast wel zoiets. En uiteindelijk is het overwinnen van die trek de beste beloning. Op naar jaar 3! Moeps reageerde hierop 1
Moeps Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ha ja ! De rust om echt ontspannen te lezen of luieren heb ik nog niet in mijn kont, maar chocola is altijd een goed alternatief ! 😁 lady jane reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Moepsje!!!! Gefeliciteerd!!!! Hier een chocoladekat. Het beste van twee werelden! Moeps en lady jane reageerden hierop 1 1
Moeps Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dank je wel lieve, altijd attente @Reacher! 💚😻
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden