Spring naar bijdragen

Voorstellen


Eef123

Aanbevolen berichten

Dit is een goed en lekker simpel motto van je, Eef:

 

maar ik neem er geen.

 

Punt.

 

Ik heb het idee dat het heel goed gaat, klopt dat? Je bent standvastig en niemand zei dat het simpel zal zijn voor ons.

Ik doe mee hoor. Het valt niet mee, inderdaad, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Inderdaad Basta, het gaat heel goed. En tegelijkertijd is het moeilijk. Door het niet drinken kom ik meer in aanraking met m'n echte behoeften en problemen. Maar dat is eigenlijk nog niet eens het lastigste. Die kan ik -blijkt nu- toch met enige inspanning en creativiteit wel dragen (hoera). Het lastigste is voor mij de verslaving zelf. M'n hersenen zijn toch vervormd, of hoe zeg je dat. Beschadigd. Zoals Els Noorlander dat ook uitlegt. De drang naar vergeten, lichtheid, roes, die drang is een op zichzelf staand iets geworden, een wezen wat ik tot leven heb gebracht met heel lang veel drinken. En dat is dus de verslaving zelf. Dat maakt me niet optimistisch over mijn kansen om ooit dit alles te vergeten. Om ooit niet meer te hoeven nadenken over wel/niet drinken. Die verslaving is er, en ik vermoed dat ik lange tijd bewust bezig zal moeten blijven met niet-drinken.

En dat is dus moeilijk maar geen ramp. Wil niet dramatiseren. Het is nu eenmaal zoals het is. C'est al vie, blijkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oe, heel herkenbaar hoe je dat beschrijft Eef...

Dat vind ik soms heel erg lastig.

Het filmpje ook erg confronterend, 

maar het is wel wat het is.

 

Nee, niet vergeten.

Alert zijn, weten wat je wil en hoe.

 

Soms maakt het me verdrietig...wat als?

 

Niet te lang...hier en nu. 

In de realiteit.

 

En niet te ver vooruit kijken.

Je weet niet hoe het zich bij jou ontwikkelt.

 

Je weet wel wat het oplevert nuchter door het leven te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, Eef! De angst voor de verslaving zelf, brrr... een autonoom monster waar je weinig vat op hebt.

Ergens op mijn draad is een discussie/brainstorm geweest hierover, maar ik kan hem potverdikkeme (Lars!) niet terugvinden.

Ik schreef dit:

Misschien moet mijn kop eens uit het zand, maar ik denk dat ik niet uit onvrede dronk. Eerder uit ingesleten gewoonte/verslaving, gecombineerd met een ongezonde reactie op elke dopamine-belofte.

We moeten de motivatie springlevend en startklaar houden.

Ik wil écht niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Lars. Als een mantra herhaal ik het voor mezelf, elke dag. Waarvoor doe ik het? Anders verdwaal ik weer -wat al zo vaak is gebeurd. Ik moet mijn innerlijke kracht volop aanboren (niet mijn doorzettingsvermogen), goeie goden ik krijg nog spieren daar van binnen :D

In het vertrouwen dat wat Gerrit zei, het op een zeker moment na lange tijd toch ineens wat makkelijk wordt... maar daar ben ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen! Zwaar gevoelentje hier. Weer eens gedoe met schoonfamilie (niet zozeer ik maar vriend). Gisteren zag ik een crimi op netflix, waarin een kille schoonfamilie voorkwam. Toen kreeg ik het zwaar. De verhouding is op zich goed maar een soort duidelijk 'jij bent van de koude kant' idee. Met allerlei niet zo leuke voorvallen. En nog veel omgang met (nare) ex van vriend. Alsof zij er meer bijhoort dan ik. Klinkt pathetisch, ik weet het. Maar het is wel pijnlijk.

Het raakt aan een gevoel van eenzaamheid.

Goed, de dag in. Werken. Eten bij vrienden. Niet drinken.

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natte vingerwerk, ik kan het niet zo goed. En je mag ook zeggen: haal maar gauw weg.

Eerst moet je zoveel mogelijk briezen en mokken. (S is je schoonmoeder, M je man)

Ik voel me afgewezen omdat S de foto van M en zijn ex op haar nachtkastje heeft staan. Ik ben op de tweede plaats gezet, ik word niet erkend als nieuwe liefde.

Ik wil dat ze mij accepteert en in haar armen sluit als nieuwe schoondochter. Ik wil dat ze erkent dat het allang uit is met zijn ex. Ik wil dat ze blij is dat hij nu mij heeft.

Ik heb het nodig dat ze mij openlijk en royaal erkent als de nieuwe vrouw van M. Ze moet zeggen hoe blij ze met me is.

S zou die foto moeten weghalen en een nieuwe ervoor in de plaats zetten: eentje van hem met mij.

S is conservatief, ze moet me niet en dat zal ik weten ook.

Ik wil nooit meer vernederd worden, mezelf zo klein en tweederangs voelen.

2) Wat als die gedachte er niet was.

Bijvoorbeeld er staat een foto van M en zijn hond, die hij voor onze tijd had.

Ik zou vertederd zijn en de liefde van S voor haar zoon voelen. Ik zou het niet als een boodschap aan mij ervaren en op geen enkele manier persoonlijk opvatten.

(Wordt vervolgd, behalve als je: ho! zegt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie hemel... heftig hoor... (M en hond is al een heeeeel stuk beter trouwens, ik wil al zo lang een hond :) )

 

Maar serieus. De gedachte klopt denk ik zo ongeveer wel in grote lijnen. (nu een heel verhaal weggehaald met een messcherpe psycho-analyse van S maar ik had ineens zo'n idee dat dat niet echt terzake doet, haha).

Dus voor het voorbeeld de goeie lijn.

2, klopt ook.

 

Mag verder gaan. Voorzichtig met me he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Ik beheers het niet echt, misschien zit er een expert op het forum, maar)

nu moet je er eentje uithalen.

Bijvoorbeeld:

S erkent me niet als nieuwe liefde van M.

Is dat waar? Ja!

Weet je dat zeker, is er geen moment te bedenken waarop ze jou als schoondochter benaderde.

Jawel, heus wel.

Hoe voel je je als je het gelooft: S erkent me niet als nieuwe liefde.

Nou, afgewezen, vernederd, onzeker.

Wie zou je zijn zonder die gedachte?

Ik zou mezelf zijn, gezellig met haar, we zouden het fijn hebben, ik zou van haar kunnen houden.

Heeft het zin om het te blijven denken?

(Eef, dit is dus 'kraken'. Het gaat niet om de waarheid, maar om het omver blazen van die gedachte)

Nee, heeft geen zin.

Draai hem eens om:

S erkent me wel als nieuwe liefde.

Of: ik durf mezelf nog niet enz

Of ik erken S enz

Net zolang tot je kunt denken: ik ga mijn verhaal rondom die foto loslaten, dat is minder stressvol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...