Spring naar bijdragen

zucht


Krullebol

Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag ochtend werd ik wakker op een luchtbed bij vrienden thuis, mijn vriend lag naast me maar ik kon me niets meer herinneren van de avond ervoor.
Ik sla een arm om mn vriend maar die wordt weggeduwd, ik denk, ojeej, het was weer zo ver. Naar het schijnt heb ik me ontzettend misdragen op het feestje.
Ik heb me zelden zo geschaamd al heb ik in de afgelopen 2 jaar wel vaker behoorlijk gestoorde dingen gedaan als ik zat was. Ook had ik niet alleen een kater maar ook een voet waar

geen gevoel meer in zit. Vandaag dus naar de huisarts geweest om op biechten dat ik toch wel teveel drink en dat ik graag met iemand over mijn problemen wil praten, want ik zit helemaal

niet lekker in mijn vel. Ik dacht dat ik drink omdat ik 'problemen' heb maar misschien is het wel precies andersom. Ik drink bijna dagelijks, als ik een dag niet drink is dat omdat mijn kater van de

dag daarvoor te groot was. Als ik een halve fles wijn op heb vind ik dat ik het netjes heb gehouden maar ik houd het ook vaak niet netjes.
Ik heb de afgelopen dagen jullie verhalen gelezen, en me vaak in dingen herkend maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel heftig om toe te geven dat ik een probleem heb want eigenlijk

wil ik gewoon af en toe met mate een drankje kunnen drinken. Ik hoop dat ik dit kan.
Van de huisarts moest ik een afspraak maken met Bouman ggz. dus ik bellen maar werd niet echt prettig geholpen, ik vind het allemaal maar heftig. Ik ben 2 maanden geleden gestopt met roken

en dat gaat me veel beter af dan ik had gedacht. hoop dat dat ook met drank kan.
Ik wordt volgende maand 30 en voel me een beetje alsof ik de boot heb gemist. Ik heb (thank god!) een super lieve vriend maar werk in een winkel terwijl ik wel een hbo studie heb gedaan. 5 jaar geleden

zijn we naar de andere kant van het land verhuisd omdat we dachten dat leuk zou zijn maar eigenlijk heb ik hier nog steeds niet echt vrienden gemaakt en ook geen carrière. De laatste jaren voelen als

een roes omdat er niets verandert is. Ik merk dat ik steeds negatiever wordt tegenover mezelf en jaloers op anderen die alles 'beter' doen en hebben. Ik heb een slecht zelfbeeld ben erg onzeker ook

al zouden mensen die mij voor het eerst ontmoeten dat waarschijnlijk niet denken.
Goed, dit was het wel even. Ik ben niet echt een schrijver dus ik hoop dat er nog wat samenhang te vinden is in dit verhaal. Het voelt in ieder geval goed om even van me af te schrijven.
 

bewerkt door Krullebol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Krullebol!

Ik vind het duidelijk wat je schrijft! Ook herken ik de twijfel: drink ik ( o nee: drónk ik) om iets te ontvluchten, of was de verslaving mijn voornaamste probleem.

Voor mij is alcoholdebaas: omdraaien en wegwezen.

Niet meer dealen, handjeklap, inhouden en toch zwichten, turven, worstelen, worstelen, worstelen.

Alleen maar af en toe omkijken en ervan genieten dat jij nooit meer in die boks-ring hoeft te stappen.

Ik weet dat de minderaars op dit forum zich vaak moeten verdedigen, dus ik wens je oprecht veel succes met je plan: af en toe met mate een drankje drinken.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij een welkom, Krullebol.

 

Goed dat je met je nog prille 30 jaren (in mijn ogen dan) ziet dat je een probleem hebt. Ik denk dat de dingen na je verhuizing die jij beschrijft gewoon direct te maken hebben met overmatig drinken.

 

Als ik het goed lees, dan wil je minderen? Dat is niet voor veel mensen weggelegd, hoewel er hier best wat zijn.

Ook voor minderaars wordt vaak aanbevolen om te starten met een langere tijd helemaal geen alcohol gebruiken. Je lichaam kan dan ontgiften en je kunt wennen aan een leven zonder alcohol. Als periode heb ik het altijd over een jaar, anderen menen maanden.

 

De Bouman hielp je niet prettig. Mij is niet duidelijk of dat dan meteen voor jou het einde van dat traject betekende? Of ga je daar wat doen?

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer zelf te minderen nadat ik eerst drie maanden helemaal niks heb gedronken. Dat minderen valt niet mee en het is bepaald niet zeker of ik hiermee alcohol de baas ga worden. We zullen zien.

Ik heb zelf ook niet zo'n beste ervaring met de Bouman. Vrij onpersoonlijk en de conclusie was bij mij dat er niks aan het handje was. Dat was er wel.

Ik heb onlangs twee goede verhalen gehoord over Ready for Change. Net zoiets als de Bouman maar dan prettiger. Maar ik heb er zelf geen ervaring.

In elk geval van harte welkom op het forum. Voor mij dé plek om te leren en te delen. Samen in hetzelfde schuitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties,

 

Ik denk dat dat inderdaad klopt Etty, vorig jaar heb ik een tijdje bij een psycholoog gelopen maar het hielp niet echt, vond mezelf nog steeds niet goed genoeg, ik hoop echt dat door (voorlopig) te stoppen met drinken het slechte zelfbeeld minder wordt.

Duidelijk Basta, ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoals nu echt hardop durven zeggen dat ik een probleem heb met drinken. Met roken wel, dat is namelijk de soort van "geaccepteerde" verslaving, als je stopt met roken vind iedereen dat goed van je dus toen ik daarmee stopte was het ook helemaal klaar ermee! Heb Allan Carr gelezen en weet dat 1 peukie het "monstertje" weer zal aanwakkeren, misschien is het met drank voor mij wel hetzelfde maar misschien kan ik echt met mate drinken. De komende tijd in ieder geval even helemaal niets.

Dankje MijnGerrit, ik schrok vooral een beetje toen mijn huisarts me meteen naar de Bouman wilde sturen. Zoals ik al zei, ik heb nooit eerder hardop durven zeggen dat ik een probleem heb dus vond het ook wel moeilijk om naar de Bouman te bellen. Ik werd een paar keer verkeerd doorverbonden en gedoe over dat ze eerst, aan de hand van mijn verwijsbrief, willen beoordelen of ik uberhaubt wel een afspraak nodig heb. op mijn verwijsbrief staat: "drinkt dagelijks biertjes tot een fles wijn" dus niet veel om te beoordelen lijkt me. Maar ik ga wel gewoon een afspraak maken hoor. Baat het niet dan schaad het niet.

bewerkt door Krullebol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

 

Inderdaad we zullen zien, voorlopig moet er echt niet aan denken om te drinken maar dat komt ook door het heftige rot weekend wat ik achter de rug heb.
 

Ja onpersoonlijk, dat gevoel kreeg ik dus ook. Mijn huisarts had het ook over ready for change, als dit niet bevalt ga ik misschien daar wel heen. Maar misschien kan ik het ook wel op eigen kracht!

Mijn kop is in ieder geval uit het zand (denk ik)

bewerkt door Krullebol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je wel doorpakt met een afspraak maken. Als je de eerste stap hebt gezet, gaat het gemakkelijker om meteen door te zetten. Elke pauze duwt je weer een stukje terug, is althans mijn ervaring. Afgelopen weekend was een duidelijk alarmsignaal naar jezelf toe. Misschien kun je er over een poosje om lachen, misschien niet, maar intussen heeft het incident wel degelijk z'n functie gehad.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Krullebol.

Als ik het eerste stukje lees over de reactie van je vriend

op wéér zo'n day after, dan weet jij denk ik ook wel dat je echt een alcoholprobleem hebt.

Niets meer weten is meestal gevolg van meer dan wat biertjes of 1 fles wijn (ervaringsdeskunige hiero).

Het kan niet anders of het drinken is desastreus voor zowel jouw gevoel voor eigenwaarde

als op den duur ook je relatie. Je vriend kan nog zo lief zijn, ik weet uit ervaring dat iemand zo zien

te prooi vallen aan teveel drank, vreselijk is om aan te zien.

Nu is het nog een arm wegduwen, maar er komt een moment dat je misschien walging gaat zien.

Hij verdient ook beter, vind je niet, juist omdat hij zo lief is. Kies voor jouw leven meis, en voor dat

van jullie gezamenlijk leven. Nu kan dat nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Quinn, ik ben benieuwd wat ze bij de Bouman te vertellen hebben, er moet in ieder geval iets veranderen, dat is duidelijk.

 

Ja, er moet iets veranderen. Weet je wat zo * (netjes opgelost zo hè?) is? Dat wat er moet veranderen, ben jij. Net zoals ik dat moet. Simpelste antwoord en moeilijkste opdracht ooit.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krullebol!!

 

Goed bezig en het is absoluut de moeite waard. Je doet dit voor jezelf. Een mooier kado kun je jezelf niet geven. Nooit meer die schaamte, alles nog kunnen herinneren, een goed gevoel en een heldere kijk op het leven, waar je uiteraard zelf de slingers moet ophangen.

 

Ik kan niet minderen. Ze noemen dit ook de 'ziekte van meer'. Fles moet leeg en als er nog een fles is, die ook.  Dus, voor mij is het simpel; niet aan beginnen. En ik kan je vertellen, het bevalt me uitstekend!

 

Ik dacht altijd dat ik niet grappig of scherp kon zijn zonder alcohol. Echter, ik ben nu scherper dan ooit. Durf mensen aan te spreken, omdat ik me niet meer hoef te schamen. Ik ben happy.

 

Doe het, voor jezelf en kijk niet teveel vooruit. Stap voor stap. Misschien wil je ooit wel weer een glaasje drinken, maar zolang je het niet doet, hoef je daar niet over na te denken.

 

Succes!

 

:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...